Ús del transport públic i privat a Catalunya

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Post Reply
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Ús del transport públic i privat a Catalunya

Post by Guigui »

http://www.lamalla.cat/societat/article?id=258236

Quatre de cada deu catalans utilitzen a diari el vehicle privat

L'ús del transport públic és sensiblement inferior al de la Comunitat de Madrid, on la xarxa ferroviària i de metro ha rebut més inversions

NÚRIA MAHAMUD

El 23,5% dels catalans es desplaça a peu a la seva vida diària i el 28,4% ho fa en transport públic, un percentatge lleugerament superior al del global d'Espanya (21,7%). Malgrat tot, el 43,5% dels catalans continua preferint el transport privat (cotxe o moto), especialment els homes, segons les últimes dades de l'Enquesta de Llars i Medi Ambient de l'Institut Nacional d'Estadística.

Tot i que els desplaçaments en automòbil són lleugerament inferiors a Catalunya respecte a la resta d'Espanya (45,3%), els madrilenys superen els catalans amb escreix en quan ús de transport públic (28,4% davant el 49,8%), fet que podria explicar-se per tenir una xarxa molt més extensa de metro i tren de rodalies. A Catalunya, en canvi, recents informes com el de la Cambra de Comerç posaven èmfasi en la necessitat de corregir el retard de les inversions en infraestructures, en concret en el Barcelonès Nord, per donar servei a unes poblacions que han experimentat un fort augment demogràfic.

Els 4.000 milions que han d'arribar del Govern central -uns mil menys dels destinats a Madrid- per invertir en infraestructures, especialment ferroviàries, poden fer girar la truita. Caldrà esperar uns anys per veure si les noves connexions d'alta velocitat, la millora de Rodalies i la implantació del tramvia al Vallès, el Bages i l'Ebre, entre altres inversions, canvien els hàbits dels catalans i aparquen el cotxe a casa, cosa que no s'ha aconseguit amb mesures com la reducció de la velocitat a les entrades de les ciutats de l'àrea metropolitana de Barcelona.

Catalunya és, no obstant això, una de les comunitats amb menys número d'habitatges amb vehicle.

En global, l'ús de transport públic o a peu és major en les llars de renta més baixa, mentre que el vehicle privat s'utilitza més en les llars de renda més alta. Per grups d'edat, els joves menors de 25 anys i els majors de 65 són els que més utilitzen el transport públic. Curiosament, els desplaçaments a peu augmenten conforme avança l'edat. Una manera de cuidar al mateix temps de la salut pròpia i la mediambiental.

Publicat 26/04/2009 13:17h
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Barcelona: 41% a peu, 40% en cotxe

Post by Guigui »

Continuació de la notícia de http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 77#p162677

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... rnada.html

A peu i en cotxe

Barcelona és una de les ciutats europees en què la ciutadania més es mou a peu, concretament un 41%, encara que també és una de les capitals en les quals es fa un ús més elevat del cotxe privat, un 40%. Segons un estudi de l'Autoritat del Transport Metropolità, les àrees metropolitanes d'Amsterdam i Madrid són la que fan més ús del transport públic, amb un 30 i un 35%. A Barcelona, l'ús dels mitjans de transport públics se situa en el 19%, una xifra inferior a la de Brussel·les (27%) o París (20%), i lleugerament superior a la de Berlín (18%). En la majoria d'aquestes ciutats europees, el títol de transport més utilitzat és l'abonament mensual mentre que a Barcelona és la T-10.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Ús del transport públic i privat a Catalunya

Post by Sagrerenc »

Aquest estudi fa referència a les ciutats o a les àrees metropolitanes? A la notícia no queda gaire clar.

Segons aquest estudi, dos terços dels desplaçaments motoritzats es fan en cotxe i només un terç en transport públic. Encara queda molta feina a fer...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

La resta que no és transport públic

Post by Guigui »

Sagrerenc wrote:Segons aquest estudi, dos terços dels desplaçaments motoritzats es fan en cotxe i només un terç en transport públic.
No exactament. Diu que un terç dels desplaçaments es fan en transport públic. Però la resta es reparteix entre cotxe, moto, bicicleta i a peu.

I cert, no diu si es tracta dels municipis estrictament parlant o de les àrees metropolitanes. En el cas de Barcelona, les dades poden variar moltíssim.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Ús del transport públic i privat a Catalunya

Post by josep_serre »

Tenint en compte l'orientació que ens dóna l'enquesta feta en aquest fòrum, si a Catalunya el 43.5 % de la població utilitza el transport privat i d'aquests un 75% ho fan perquè s'hi veuen obligats degut a al manca d'oferta en transport públic en condicions tindríem que només que es millorés la cobertura horària del transport públic, els enllaços entre els diferents corredors, la freqüència de pas i la creació d'alguns serveis ràpids si aquesta part de persones de que es desplaça en transport privat ho faria en transport públic i sumat als que ja ho fan tindríem que el 60% de la població catalana es desplaçaria en transport públic i ja no diguem si a més es milloressin les infrastructures ferroviàries, superant per tant el percentatge de la Comunitat de Madrid.

Per aquelles persones que no ho acabin d'entendre, malgrat totes les inversions que s'han fet a la Comunitat de Madrid, el transport públic té allà unes connotacions de classe baixa, de fet només cal veure algunes representacions d'humor ambientades a Madrid, val a dir que jo tinc la impressió que a casa nostra fa uns anys s'associava el transport públic més a la classe baixa que ara, ara sovint però s'associa als seus defectes inherents però molta gent el fa servir fins i tot trigant més que en cotxe per altres avantatges que dóna.
Guigui wrote:http://www.lamalla.cat/societat/article?id=258236

Quatre de cada deu catalans utilitzen a diari el vehicle privat

L'ús del transport públic és sensiblement inferior al de la Comunitat de Madrid, on la xarxa ferroviària i de metro ha rebut més inversions

NÚRIA MAHAMUD

El 23,5% dels catalans es desplaça a peu a la seva vida diària i el 28,4% ho fa en transport públic, un percentatge lleugerament superior al del global d'Espanya (21,7%). Malgrat tot, el 43,5% dels catalans continua preferint el transport privat (cotxe o moto), especialment els homes, segons les últimes dades de l'Enquesta de Llars i Medi Ambient de l'Institut Nacional d'Estadística.

Tot i que els desplaçaments en automòbil són lleugerament inferiors a Catalunya respecte a la resta d'Espanya (45,3%), els madrilenys superen els catalans amb escreix en quan ús de transport públic (28,4% davant el 49,8%), fet que podria explicar-se per tenir una xarxa molt més extensa de metro i tren de rodalies. A Catalunya, en canvi, recents informes com el de la Cambra de Comerç posaven èmfasi en la necessitat de corregir el retard de les inversions en infraestructures, en concret en el Barcelonès Nord, per donar servei a unes poblacions que han experimentat un fort augment demogràfic.

Els 4.000 milions que han d'arribar del Govern central -uns mil menys dels destinats a Madrid- per invertir en infraestructures, especialment ferroviàries, poden fer girar la truita. Caldrà esperar uns anys per veure si les noves connexions d'alta velocitat, la millora de Rodalies i la implantació del tramvia al Vallès, el Bages i l'Ebre, entre altres inversions, canvien els hàbits dels catalans i aparquen el cotxe a casa, cosa que no s'ha aconseguit amb mesures com la reducció de la velocitat a les entrades de les ciutats de l'àrea metropolitana de Barcelona.

Catalunya és, no obstant això, una de les comunitats amb menys número d'habitatges amb vehicle.

En global, l'ús de transport públic o a peu és major en les llars de renta més baixa, mentre que el vehicle privat s'utilitza més en les llars de renda més alta. Per grups d'edat, els joves menors de 25 anys i els majors de 65 són els que més utilitzen el transport públic. Curiosament, els desplaçaments a peu augmenten conforme avança l'edat. Una manera de cuidar al mateix temps de la salut pròpia i la mediambiental.

Publicat 26/04/2009 13:17h
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”