Page 1 of 1

Barcelona crearà 14 nous quilómetres de carril bus-taxi

Posted: Thursday 30/04/2009 14:11
by metring
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... -taxi.html

Barcelona crearà 14 nous quilómetres de carril bus-taxi

El lateral del carrer Tarragona serà d'ús exclusiu per a transport públic

Joel Albarrán Bugié | Barcelona | 30/04/2009 | Actualizada a las 13:05h | Ciudadanos

L'Ajuntament de Barcelona començarà aquesta setmana a pintar 6,5 nous quilómetres de carril bus-taxi, que entraran en funcionament abans de l'arribada de l'estiu. Entre els nou nous trams de carril bus-taxi es troba la totalitat del lateral del carrer Tarragona, que es reconvertirà en una plataforma segregada i de doble direcció exclusiva per a aquest tipus de transport públic.

Els nous trams

Els 14,5 nous quilómetres de carril bus-taxi es crearan en dues etapes durant l'any 2009. A la primavera es faran els següents:
Riera Blanca sentit muntanya entre Aprestadora i Constitució (contra direcció), 140 metres; carrer Josep Pla entre Av. Diagonal i Paraguai (sentit muntanya), 919 metres; Selva de Mar entre G. Via i passeig del Taulat (sentit mar), 1.390 metres; avinguda Litoral entre Bilbao i Bac de Roda (sentit Besós), 350 metres; plaça Maria Cristina (sentit Besós) 75 metres; avda. Meridiana-Fabra i Puig, enfront estació (sentit Llobregat), 160 metres; carrer Tarragona entre plaça Espanya i plaça dels Països Catalans (doble sentit), 700 metres; avda. Meridiana entre València i Escòcia (sentit muntanya), 2.070 metres; ronda del General Mitre entre Saragossa i Balmes (doble sentit), 600 metres.

A la tardor s'actuarà en aquests trams:
Avda Reina Maria Cristina i avda. Comillas (doble sentit), 746 metres; avda. de l'Estadi entre plaça Sant Jordi i plaça Dante (sentit Montjuïc), 909 metres; avda. Josep Tarradellas entre avda. Sarrià i Nicaragua (sentit mar), 770 metres; ronda General Mitre entre Via Augusta i Balmes (doble sentit), 1.972 metres; carrers Dublín, Pere Virgili i Pare Manyanet, entre avda. Meridia i Josep Soldevila (sentit mar), 930 metres; Berenguer de Palou entre Ferran Turné i Pare Manyanet (sentit Besós), 270 metres; Marina entre Gran Via i Meridian (dos sentits), 1.100 metres; Marina entre Gran Via i Consell de Cent (sentit muntanya), 240 metres; Joan de Borbó de plaça del Mar fins després dels clubs de natació (sentit muntanya), 690 metres; avda. Meridian accés estació d'autobusos Fabra i Puig, 70 metres.

El pla de l'Ajuntament per potenciar l'agilitat d'autobusos i taxis també preveu crear a partir de la tardor 11 nous carrils bus-taxi, que sumaran una longitut de 8 quilómetres. A finals de 2009 s'hauran creat 14,5 nous quilómetres de carril bus-taxi.

Tots aquests nous carrils tindran una amplada mínima de 3,15 metres per evitar situacions com la que es produeix a l'avinguda Diagonal, on el carril bus-taxi té una amplada de 2,6 metres i els autobusos sovint han d'envair els carrils de trànsit privat.

La creació d'un nou carril taxi-bus segregat al carrer Tarragona obligarà a una lleugera modificació del trànsit a la rotonda de la plaça Espanya per tal que els vehicles de transport públic puguin utilitzar-lo en sentit plaça del dels Països Catalans (Sants-Estació).

A diferència de l'únic carril bus-taxi segregat fins ara a la ciutat -el que recorre part del passeig de Colom-, aquest tindrà tres carrils en la major part del seu recorregut i el central permetrà fer adelantaments.

Amb aquests nous carrils, la ciutat tindrà un total de 128 quilómetres. El regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, ha recalcat la necessitat d'ampliar la xarxa de carrils perquè la forta densitat del trànsit i el conseqüent entorpiment en la fluïdesa de busos i taxis afecta ja a bona part de la ciutat.

L'objectiu és "anar tancant la malla" dels indrets on no arriba el carril bus-taxi o no està connectat a la resta de la xarxa, segons ha dit la regidora de Prevenció i Seguretat, Assumpta Escarp.

Català xava

Posted: Thursday 30/04/2009 14:18
by Guigui
A diferència de l'únic carril bus-taxi segregat fins ara a la ciutat -el que recorre part del passeig de Colom-, aquest tindrà tres carrils en la major part del seu recorregut i el central permetrà fer adelantaments.
Apa aquí!!! :cop

Posted: Thursday 30/04/2009 19:41
by Ecomobisostrans
metring wrote:Tots aquests nous carrils tindran una amplada mínima de 3,15 metres per evitar situacions com la que es produeix a l'avinguda Diagonal, on el carril bus-taxi té una amplada de 2,6 metres i els autobusos sovint han d'envair els carrils de trànsit privat.
:plas :plas :plas

Re: Barcelona crearà 14 nous quilómetres de carril bus-taxi

Posted: Thursday 30/04/2009 19:50
by tren250
Doncs no tan bé, perquè es continuarà produïnt el mateix problema. En tot cas, servirà per una major facilitat de conducció envers als conductors dels 2 transports. Ara bé, si es fan carrils segregats, aquest problema deixa d'existir, tal com està previst fer.
Un punt molt conflictiu per tràfic és el Gran Via-Pau Claris fins Gran Via-Universitat. I no he llegit que hi hagi plans per millorar aquest problema.

Nous carrils i ampliació dels existents

Posted: Friday 01/05/2009 15:58
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/05 ... _57788.php

Els nous carrils bus seran més amples i no admetran motos

L'Ajuntament de Barcelona vol que tota la xarxa tingui una amplada mínima de 3,15 metres. Alguns carrils reservats només fan 5 centímetres més que els busos. Es rebutja la presència de motos i bicis

Cristina Palomar
Barcelona
Ult. Act. 01/05/2009 08:17


Els nous carrils bus seran mig metre més amples per facilitar les maniobres i seguiran vetats a les motos i les bicicletes. Només el 30% dels carrils bus arriben als 3,15 metres, que és l'amplada mínima que els tècnics de mobilitat consideren ara "confortable" per a la seguretat de la conducció.

El 70% restant no assoleix la mida requerida i en alguns casos no supera els 2,60 metres d'amplada, només cinc centímetres més de l'espai que ocupa un autobús estàndard de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

La intenció de l'Ajuntament és adaptar l'amplada dels carrils reservats a mesura que es reformin els carrers. És el cas, per exemple, de l'avinguda Diagonal. La previsió és arribar a finals d'any a gairebé 14,5 quilòmetres més de carrils fins a un total de 128 quilòmetres de xarxa.

Aquesta primavera s'han començat a fer 6,4 quilòmetres de trams nous i la tardor que ve se'n faran 8 més. Entre les actuacions destaquen el nou carril bus a l'avinguda Meridiana entre València i Escòcia en sentit muntanya, i el tram de Tarragona entre la plaça dels Països Catalans i la plaça Espanya.

El regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, va reconèixer ahir que la majoria dels carrils bus de la ciutat estan "obsolets" a causa de la seva amplada perquè "tenen molts anys" i perquè la flota d'autobusos de TMB s'ha anat transformant per esdevenir accessible a les persones amb problemes de mobilitat.

Seguretat viària
Pel que fa a la circulació de motos i bicicletes pel carril bus, Narváez va deixar clar que el pas de les motos és impossible per una raó de seguretat viària.

En el cas de les bicicletes també hi ha molts problemes perquè els carrils bus haurien de ser encara més amples. "Amb la mida actual de 3,15 metres d'amplada, la presència de bicicletes és incompatible amb els autobusos", va insistir.

El consistori també vol que la xarxa de carril bus superi les fronteres de la ciutat i faciliti l'accés als vehicles d'alta ocupació".

Re: Nous carrils i ampliació dels existents

Posted: Friday 01/05/2009 16:50
by megapauer
Guigui wrote:Pel que fa a la circulació de motos i bicicletes pel carril bus, Narváez va deixar clar que el pas de les motos és impossible per una raó de seguretat viària.
Au, com que és per seguretat ja no fa falta cap raonament lògic. Quin problema de seguretat hi ha per què hi circulin les motos?

Problema de seguretat

Posted: Friday 01/05/2009 16:55
by Guigui
megapauer wrote:Au, com que és per seguretat ja no fa falta cap raonament lògic. Quin problema de seguretat hi ha per què hi circulin les motos?
El fet que, a la pràctica, circulin de costat. Si les motos es comporten com qualsevol vehicle normal (cosa que haurien de fer, llei en mà), serien un gran impediment per a la circulació d'autobusos; i si fan com ara, esmunyint-se entre vehicles, el risc d'accidents és alt, especialment perquè no tots els motoristes comprenen que un autobús no és àgil com un turisme.