Senyalització horitzontal invisible amb pluja i foscor

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Post Reply
Guigui
Administrador

Senyalització horitzontal invisible amb pluja i foscor

Post by Guigui »

Aquest vespre, que plovia força, he tornat de Girona a Barcelona en cotxe (gràcies, Renfomentadif, per aquests horaris tan ajustats a les necessitats dels usuaris!) i m'he fixat que les marques horitzontals són pràcticament impossibles de veure. Així, l'autopista gairebé semblava un campi qui pugui, amb la gent que anava pel seu carril gairebé per intuïció.

Les administracions pensen posar-hi remei i aplicar una senyalització més lluent, com a França, o seguirem lamentant accidents, ferits i morts "per distracció" o qualsevol altra excusa que tapi la incompetència dels estaments públics?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
metring
Administrador

Re: Senyalització horitzontal invisible amb pluja i foscor

Post by metring »

Caldria fer servir pintura fosforescent en un lloc així.
Altaria_Trianilla
N7
N7

Post by Altaria_Trianilla »

Guigui wrote:Aquest vespre, que plovia força, he tornat de Girona a Barcelona en cotxe (gràcies, Renfomentadif, per aquests horaris tan ajustats a les necessitats dels usuaris!) i m'he fixat que les marques horitzontals són pràcticament impossibles de veure. Així, l'autopista gairebé semblava un campi qui pugui, amb la gent que anava pel seu carril gairebé per intuïció.

Les administracions pensen posar-hi remei i aplicar una senyalització més lluent, com a França, o seguirem lamentant accidents, ferits i morts "per distracció" o qualsevol altra excusa que tapi la incompetència dels estaments públics?
I ni t'explico quan hi ha obres, que es veuen les dues senyalitzacions marcades... allò si que es un campi qui pugui.

;)
Image
Guigui
Administrador

Nit, pluja i obres

Post by Guigui »

Altaria_Trianilla wrote:I ni t'explico quan hi ha obres, que es veuen les dues senyalitzacions marcades... allò si que es un campi qui pugui.

;)
Cert, ahir també m'ho vaig trobar, amb les obres d'ampliació a tres carrils entre Girona i Maçanet. Per sort, ja anava mentalitzat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
automotorserie 436
N7
N7

Post by automotorserie 436 »

No hace falta que llueva y este oscuro..., en los tramos en obras en lo que se "ha borrado" la señalización horizontal al dar el sol el reflejo es tan grande que ves rayas dobles...
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
marc
N8
N8

Post by marc »

Un meu company d'institut va fer el seu treball de recerca sobre la senyalització en una zona de Vic, i en aquest sentit em va comentar que hi ha molts errors. A més la legislació d'aquest país no hi ajuda, te molts buits i punts febles.
De nou al FTC
UT440_132M
N10
N10
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152

Borrat de senyalització horitzontal

Post by UT440_132M »

Avui he vist aquí Tona, a les obres de la C-17, des de casa meva, una tècnica, per borrar les línies que hi havien abans de fer el 3r carril, d'incorporació. Es fa amb això: http://www.hidroborrado.com/index.asp?te=1120&acc=ap Cal dir que és la millor tècnica, moltíssim millor que pintar a sobre en negre, o fresar el paviment (rebaixar). L'enllaç inclou un video demostració, i diverses fotos, de les obres fetes, entre d'altres, a l'ampliació de l'AP7 a Tarragona, o el Túnel de Vielha.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
wefer
Administrador

Post by wefer »

Jo també m'he trobat amb problemes semblants quan plou.
En una ocasió, circulant de nit i plovent, a l'arribar a una intersecció mig en corba on s'ampliava la zona asfaltada, vaig perdre totalment la referència de per on seguia la carretera. De cop, em vaig trobar amb el voral de cara, just al davant, i vaig haver de girar bruscament per no sortir-me de la carretera. Per sort, anava a baixa velocitat, perquè si no hagués acabat fora de la carretera.
Quan es fan obres, tal com es diu, quan s'esborren les marques anteriors es fa de forma molt matussera, posant pintura negre a sobre. Aquesta pintura pot arribar a reflexar molt de manera que, quan plou, hi ha casos on es veuen més les marques "antigues" que no pas les de la nova senyalització provisional i, si no vas amb compte, pots acabar empotrat contra alguna valla.
Són exemples de com el deficient estat de les carreteres (senyalització horitzontal gastada, sense bandes rugoses i sense fites als laterals) pot arribar a provocar accidents de trànsit totalment evitables.
Post Reply

Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”