Estudien ampliar vies a Blanes i Maçanet
Posted: Monday 04/05/2009 9:04
http://www.diaridegirona.cat/secciones/ ... nes-Maanet
La Generalitat estudia poder ampliar les vies de Rodalies a Blanes i Maçanet
L'estudi determinarà si és factible establir trens semidirectes a Barcelona amb major velocitat
BLANES | DDG
L'increment de viatgers a les línies de Rodalies de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i Renfe, amb el consegüent augment del nombre de circulacions en servei, ha dut l'empresa pública de la Generalitat Gisa a treure a concurs un estudi que pretén analitzar la viabilitat tècnica de realitar ampliacions en el nombre de vies que connecten amb Barcelona per poder programar trens directes i semidirectes que puguin disposar de trams per avançar els trens que efectuen totes les parades.
Sovint s'ha considerat que l'increment del nombre de vies a les rodalies de Barcelona solucionaria el problema del temps que triguen els trens per recórrer tot el trajecte en poder-se combinar els directes, semidirectes i els que paren a totes les estacions.
L'estudi, que tindrà un pressupost de 180.000 euros inclourà, entre d'altres, les línies de Blanes i Maçanet-Massanes, que actualment gestiona Adif i opera Renfe. A més, preveurà les infraestructures ferroviàries existents -les que estan en construcció i les que s'han planificat- i haurà de tenir en compte totes les actuacions de millora de l'explotació que s'hi implantin. S'hauran d'analitzar les actuacions pròpies a la xarxa de Rodalies, així com les associades a altres línies de la xarxa ferroviària tals com la construcció de la línia d'alta velocitat a través de la Ciutat Comtal.
La fase de diagnosi de l'estudi ha d'identificar els colls d'ampolla de la xarxa i les necessitats més rellevants que urgeixen actuacions en l'àmbit d'infraestructura o superestructura.
La segona fase haurà de proposar solucions de millora de la seva capacitat, prestant especial atenció a l'estudi de quadriplicacions i duplicacions de via a les línies que conformen l'anomenat "vuit català", la línia Barcelona-Vic o les línies de FGC. Les quadripliacions de línies o la construcció de variants contribueix a descongestionar altres modes de transport, com el cotxe, la qual cosa contribueix a la reducció del nombre d'accidents i col·labora en la reducció de la contaminació en usar fonts d'energia netes.
La tercera fase de l'estudi haurà de contenir una proposta de programa d'inversions amb diferents alternatives i un desenvolupament per etapes.
La data límit per presentar les diferents ofertes acabarà l'11 de maig. Després Gisa licitarà l'estudi.
La Generalitat estudia poder ampliar les vies de Rodalies a Blanes i Maçanet
L'estudi determinarà si és factible establir trens semidirectes a Barcelona amb major velocitat
BLANES | DDG
L'increment de viatgers a les línies de Rodalies de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i Renfe, amb el consegüent augment del nombre de circulacions en servei, ha dut l'empresa pública de la Generalitat Gisa a treure a concurs un estudi que pretén analitzar la viabilitat tècnica de realitar ampliacions en el nombre de vies que connecten amb Barcelona per poder programar trens directes i semidirectes que puguin disposar de trams per avançar els trens que efectuen totes les parades.
Sovint s'ha considerat que l'increment del nombre de vies a les rodalies de Barcelona solucionaria el problema del temps que triguen els trens per recórrer tot el trajecte en poder-se combinar els directes, semidirectes i els que paren a totes les estacions.
L'estudi, que tindrà un pressupost de 180.000 euros inclourà, entre d'altres, les línies de Blanes i Maçanet-Massanes, que actualment gestiona Adif i opera Renfe. A més, preveurà les infraestructures ferroviàries existents -les que estan en construcció i les que s'han planificat- i haurà de tenir en compte totes les actuacions de millora de l'explotació que s'hi implantin. S'hauran d'analitzar les actuacions pròpies a la xarxa de Rodalies, així com les associades a altres línies de la xarxa ferroviària tals com la construcció de la línia d'alta velocitat a través de la Ciutat Comtal.
La fase de diagnosi de l'estudi ha d'identificar els colls d'ampolla de la xarxa i les necessitats més rellevants que urgeixen actuacions en l'àmbit d'infraestructura o superestructura.
La segona fase haurà de proposar solucions de millora de la seva capacitat, prestant especial atenció a l'estudi de quadriplicacions i duplicacions de via a les línies que conformen l'anomenat "vuit català", la línia Barcelona-Vic o les línies de FGC. Les quadripliacions de línies o la construcció de variants contribueix a descongestionar altres modes de transport, com el cotxe, la qual cosa contribueix a la reducció del nombre d'accidents i col·labora en la reducció de la contaminació en usar fonts d'energia netes.
La tercera fase de l'estudi haurà de contenir una proposta de programa d'inversions amb diferents alternatives i un desenvolupament per etapes.
La data límit per presentar les diferents ofertes acabarà l'11 de maig. Després Gisa licitarà l'estudi.