entre el 3/11/69 i el 26/6/70....
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
entre el 3/11/69 i el 26/6/70....
el 3 de novembre del 69 es va inaugurar el tram Diagonal-Collblanc; i fins el 26 de juny de l'any següent no es va obrir el tram entre Diagonal i Sagrera, aleshores el meu dubte és:
-on es mantenien els trens? per on van entrar? hi havia efectivament via entre diagonal i sagrera però les estacions no estaven acabades? (suposant que es fes el manteniment a Vilapiscina)
-on es mantenien els trens? per on van entrar? hi havia efectivament via entre diagonal i sagrera però les estacions no estaven acabades? (suposant que es fes el manteniment a Vilapiscina)
ES PELIGROSO ASOMARSE
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....
La veritat és que no ho sé, però hi ha un enllaç amb la L3 a Sants-Estació, potser hi tingui alguna relació...Mortadel·lo wrote:el 3 de novembre del 69 es va inaugurar el tram Diagonal-Collblanc; i fins el 26 de juny de l'any següent no es va obrir el tram entre Diagonal i Sagrera, aleshores el meu dubte és:
-on es mantenien els trens? per on van entrar? hi havia efectivament via entre diagonal i sagrera però les estacions no estaven acabades? (suposant que es fes el manteniment a Vilapiscina)
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....
no crec, perquè el tram Drassanes - Paral·lel no es va obrir fins el 17 de juny del 70, el tros Zona Universitària-Sants Estació es va inaugurar el gener del 75; i el que faltava entre Sants i Paral·lel el juny d'aquell any.victorcasta wrote:La veritat és que no ho sé, però hi ha un enllaç amb la L3 a Sants-Estació, potser hi tingui alguna relació...Mortadel·lo wrote:el 3 de novembre del 69 es va inaugurar el tram Diagonal-Collblanc; i fins el 26 de juny de l'any següent no es va obrir el tram entre Diagonal i Sagrera, aleshores el meu dubte és:
-on es mantenien els trens? per on van entrar? hi havia efectivament via entre diagonal i sagrera però les estacions no estaven acabades? (suposant que es fes el manteniment a Vilapiscina)
ES PELIGROSO ASOMARSE
Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....
Recuerdo que los trenes de la serie 300, entraron por una rampa al lado de la estación de Sants, que supongo daría al futuro tunel de enlace. Lo recuerdo por haber visto las fotografías en los diarios de la epoca
Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....
En un llibre que vaig trobar Dimarts passat a la Biblioteca del DPTOP, ho vaig trobar amb foto inclosa, com ha dit l'andres-1, els van entrar per una rampa molt pronunciada (posava que els havien de baixar amb una grua per impedir que vaixés molt ràpid) a Sants-Estació.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....
aquí teniu imatges de quan els van baixar.
Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....
Aquí teniu la notícia a l'hemeroteca de La Vanguardia, del dia 4 de novembre, de la inauguració de San Ramón (Collblanc) i Rambla de Catalunya (Així es deia Diagonal? No em constava que hagués tingut abans un altre nom):
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 04-001.pdf
Del dia 23 de febrer de 1969:
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... VG-027.pdf
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 04-001.pdf
Del dia 23 de febrer de 1969:
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... VG-027.pdf
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....
En relació al segon document que fa referència a la visita d'obres feta pels periodistes; a part d'alguna inconguència en la explicació, la lectura és interessant. Com a curiositat, dins del mateix full, però en article separat, cal esmentar l'aprovació per part del Ple Municipal de la futura construcció del telefèri (telesferico ?) de Montjuïc.
Altre curiositat, parlen del Tranversal "Superior", quan en realitat era el Tranversal Alt (futura línia V), segons el Pla d'Urgència del Metro de 1963 i posterior Pla de Metro de 1968.
Contestant a Metring, la nova estació de Diagonal de (a llavors, Línia V) portava el nom de Diagonal-Rambla de Catalunya.
Nota: la incongruència és dir que mai s'havia fet una obra d'aquesta envergadura a Barcelona.
Ben cordialment. Salut
Altre curiositat, parlen del Tranversal "Superior", quan en realitat era el Tranversal Alt (futura línia V), segons el Pla d'Urgència del Metro de 1963 i posterior Pla de Metro de 1968.
Contestant a Metring, la nova estació de Diagonal de (a llavors, Línia V) portava el nom de Diagonal-Rambla de Catalunya.
Nota: la incongruència és dir que mai s'havia fet una obra d'aquesta envergadura a Barcelona.
Ben cordialment. Salut
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....
si van entrar els trens des del carrer a l'alçada de Sants Estació (suposo que és un tros que estava a descobert a causa de les obres??) deu voler dir que físicament no es podia circular més enllà de diagonal (tot i que el túnel estava fet pel que es desprén de la notícia de la vanguardia), així que on es feia el manteniment dels trens?
ES PELIGROSO ASOMARSE
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Antecedent
O sigui, que aquesta megalomania ja ve de lluny...122-042-132 wrote:Nota: la incongruència és dir que mai s'havia fet una obra d'aquesta envergadura a Barcelona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....
Donant resposta a En Mortadel·lo, el manteniment és va fer provisionalment, des de novembre del 1969 i fins a l'estiu de 1970, a la cua de maniobres de Sant Ramon (actual Collblanc); desprès ja va quedar connectada al tram de la ex Línia II, i el manteniment és feia a Vilapicina. Salut.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....
moltes gràcies!
una altra cosa, les fotos que ha posat el llop del "descens" dels 300 a la via, on estan fetes exactament?
una altra cosa, les fotos que ha posat el llop del "descens" dels 300 a la via, on estan fetes exactament?
ES PELIGROSO ASOMARSE
Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....
A l'estació de Sants abans de fer-la subterrania.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....
Vols dir l'estació de Renfe suposo oi? no hi ha fotos del "trasvàs" renfe-metro?davida wrote:A l'estació de Sants abans de fer-la subterrania.
ES PELIGROSO ASOMARSE
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....
Una altra fotogràfia del pla inclinat per baixar els cotxes fins el tunel. Salut
- Attachments
-
- Un 300 cap al tunel. Estació de Sants. any 1969
- scan0019..jpg (93.28 KiB) Viewed 4037 times
Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....
Aquesta imatge es la que vaig trobar jo en un llibre a la BDPTOP, narrava que els havien de baixar al túnel agafats d'unes grues, per impedir que el tren marxés sol.
El metro de Barcelona amb motoristes!