http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... mesos.html
Iberia negocia un ERO temporal després de perdre 92,6 milions en tres mesos
Els ingressos d'explotació van caure un 15%; els del passatge, un 17%; els de càrrega, un 26%, i els de «handling», un 9%
13/05/09 02:00 - Madrid - EL PUNT
Iberia va perdre 92,6 milions d'euros en el primer trimestre de l'any, davant dels 0,4 milions de pèrdues que va tenir el mateix període del 2008, segons va informar ahir la companyia. Iberia va presentar el pla de contingència per reduir costos i preveu un expedient de regulació d'ocupació (ERO) temporal i un estalvi d'entre 110 i 125 milions d'euros en despeses, amb una rebaixa de 80 a 85 milions en el pla d'inversions. Els ingressos d'explotació van descendir un 15,6%, ja que van passar de 1.300,5 milions d'euros el 2008 a 1.098,1 milions el 2009, a causa de la debilitat del tràfic aeri en la majoria dels mercats internacionals i, en particular, el mercat espanyol. Altres caigudes van ser les del passatge, amb un 17%; les de càrrega, un 26%, i les de handling, un 9%.
El president d'Iberia, Fernando Conte, preveu quatre mesures: retallades de capacitat, reducció de costos laborals, reducció de despeses de compres i costos externs, i revisió del pla d'inversions. Per reduir costos es preveu aplicar un ERO temporal que s'està negociant amb els representants dels treballadors i que implicarà tota la companyia. Està previst que no es renovin els contractes eventuals i que se suspenguin les incorporacions previstes, amb mesures de contenció salarial i la congelació del salari dels 140 directius que té la companyia. «Si bé serà complicat tancar amb beneficis el 2009, confiem a tornar a tenir-ne el 2010», va comentar Conte en la presentació dels resultats.
Pel que fa a l'ajustament de la capacitat, es farà d'una manera selectiva i temporal, i no suposarà la retirada de cap mercat, sinó la supressió d'alguna freqüència en les èpoques i els horaris de menor demanda, i sempre de manera temporal. Amb aquesta finalitat es reduiran en cinc el nombre d'avions A320 que estan operant i s'ha ajornat el lliurament d'avions previstos; així doncs, s'ha retardat l'entrega d'un A340-600 de l'octubre del 2009 al setembre del 2010.
Segons l'empresa, s'ha registrat una caiguda del tràfic de negocis, a la qual s'han unit factors extraordinaris com ara el treball a reglament dels pilots i les intenses nevades del gener. Els ingressos per passatge es van situar en 829,8 milions i van baixar en 173,4 milions respecte al primer trimestre de l'any anterior, fet que suposa una caiguda d'un 17,3%. Aquest descens és degut, segons Iberia, a la disminució del volum del tràfic, derivat de la reducció de l'oferta i d'un menor nivell d'ocupació.
També ha caigut la facturació per càrrega, un 26,1%, i la del handling, un 9,7%, tot i que la del manteniment ha crescut un 6,3%. Per contra, les despeses d'explotació es van reduir en 6,3 punts, amb un cost de 1.245,3 milions entre el gener i el març, enfront dels 1.328,8 milions de l'any anterior.
Les despeses de personal, que representen un 26,2% dels costos d'explotació totals d'Iberia, van disminuir un 3,8% en relació amb el primer trimestre del 2008, un fet afavorit per una disminució del 4% en la plantilla.
Respecte a la fusió amb British Airways, Conte va explicar que continua endavant, encara que considera que la crisi està endarrerint el procés per la situació de crisi del sector, que és la «pitjor de la seva història».
Cau el benefici d'EADS
El gegant europeu d'aeronàutica i defensa EADS va anunciar ahir que el benefici net va caure un 40% en el primer trimestre de l'any, ja que va passar dels 285 milions d'euros del mateix període del 2008 als 170 milions d'aquest any. La cartera de demandes del grup es va situar en 9.300 milions d'euros, contra els 39.300 milions del mateix període de l'any passat, a causa, principalment, de la caiguda dels encàrrecs de les filials Airbus i Eurocopter. Segons EADS, per a les perspectives d'aquest any, «la cartera de demandes i la sobrecontractació són un repte pel deteriorament dels indicadors macroeconòmics i del tràfic.» «La sòlida cartera de demandes de defensa i institucionals del grup proporciona un cert nivell de protecció i estabilitat.» El mateix grup va admetre que l'avió de transport militar A400M continua causant problemes i que la revisió dels plans industrials podria generar una càrrega afegida en el benefici net del primer semestre.
Pèrdues massives d'Iberia
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pèrdues massives d'Iberia
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pèrdues desrpés d'anunciar la fusió amb BA
http://www.elpunt.cat/noticia/article/4 ... mb-ba.html
Iberia anuncia pèrdues l'endemà d'aprovar la fusió amb BA
14/11/09 02:00 - Madrid - EFE
Iberia va informar ahir que en els primers nou mesos va perdre 181,9 milions d'euros, respecte dels 51,1 milions guanyats un any abans, si bé va destacar que la fusió amb British Airways (BA) la mantindrà «en la primera divisió» del sector, reduint costos i aprofitant les sinergies. Segons els analistes, els resultats s'emmarquen en un dur moment per a les companyies aèries, que veuen com decau la demanda, i han estat una mica pitjors de l'esperat pel mercat, si bé van valorar l'aposta de l'empresa per la retallada de despeses i el projecte de fusió amb BA.
Els ingressos d'explotació van disminuir un 19,1% i van suposar 3.333 milions d'euros en els primers nou mesos a causa de la caiguda del tràfic aeri, més notòria en el segment de passatgers de negocis. El coeficient d'ocupació va arribar al 80%, amb un descens de gairebé un punt respecte al mateix període de l'any anterior, sobretot en el sector intercontinental. El president d'Iberia, Antonio Vázquez, es va mostrar «convençut» que la companyia no haurà d'usar el seu veto a la fusió amb BA, si aquesta no resol satisfactòriament el dèficit dels seus fons de pensions de més de 3.000 milions d'euros. Per la seva part, el PP assegura que la futura fusió entre Iberia i BA té «elements que són bons i esperançadors», però demana «mantenir l'ocupació i preservar la vinculació» de la companyia amb l'Estat espanyol.
La Comissió Europea (CE) va alertar que continuarà endavant, malgrat el projecte de fusió, amb la investigació a aquestes dues companyies per haver pactat, suposadament, rutes transatlàntiques. «No està clar en aquest moment com pot afectar la fusió proposada a aquesta cooperació, però fins que no escoltem alguna cosa en sentit contrari, el cas continuarà», va dir el portaveu comunitari de Competència, Jonathan Todd.
Després de la pujada d'abans-d'ahir per la previsió de la fusió, Iberia es va desinflar ahir i va liderar les pèrdues amb una baixada del 3,15%.
Crítiques de Ryanair
«La fusió entre BA i Iberia és com dos borratxos tractant de mantenir-se drets, ja que han registrat pèrdues, afronten problemes amb els treballadors i cobren tarifes altes i recàrrecs per combustible mentre que els seus passatgers prefereixen volar gaudint de les tarifes baixes de Ryanair», va destacar Stephen McNamara. Segons Ryanair, la fusió «és l'última d'una llarga llista de companyies aèries europees de tarifes altes, motivades pel fet que no poden competir amb les tarifes baixes i sense recàrrecs per combustible de Ryanair».
Iberia anuncia pèrdues l'endemà d'aprovar la fusió amb BA
14/11/09 02:00 - Madrid - EFE
Iberia va informar ahir que en els primers nou mesos va perdre 181,9 milions d'euros, respecte dels 51,1 milions guanyats un any abans, si bé va destacar que la fusió amb British Airways (BA) la mantindrà «en la primera divisió» del sector, reduint costos i aprofitant les sinergies. Segons els analistes, els resultats s'emmarquen en un dur moment per a les companyies aèries, que veuen com decau la demanda, i han estat una mica pitjors de l'esperat pel mercat, si bé van valorar l'aposta de l'empresa per la retallada de despeses i el projecte de fusió amb BA.
Els ingressos d'explotació van disminuir un 19,1% i van suposar 3.333 milions d'euros en els primers nou mesos a causa de la caiguda del tràfic aeri, més notòria en el segment de passatgers de negocis. El coeficient d'ocupació va arribar al 80%, amb un descens de gairebé un punt respecte al mateix període de l'any anterior, sobretot en el sector intercontinental. El president d'Iberia, Antonio Vázquez, es va mostrar «convençut» que la companyia no haurà d'usar el seu veto a la fusió amb BA, si aquesta no resol satisfactòriament el dèficit dels seus fons de pensions de més de 3.000 milions d'euros. Per la seva part, el PP assegura que la futura fusió entre Iberia i BA té «elements que són bons i esperançadors», però demana «mantenir l'ocupació i preservar la vinculació» de la companyia amb l'Estat espanyol.
La Comissió Europea (CE) va alertar que continuarà endavant, malgrat el projecte de fusió, amb la investigació a aquestes dues companyies per haver pactat, suposadament, rutes transatlàntiques. «No està clar en aquest moment com pot afectar la fusió proposada a aquesta cooperació, però fins que no escoltem alguna cosa en sentit contrari, el cas continuarà», va dir el portaveu comunitari de Competència, Jonathan Todd.
Després de la pujada d'abans-d'ahir per la previsió de la fusió, Iberia es va desinflar ahir i va liderar les pèrdues amb una baixada del 3,15%.
Crítiques de Ryanair
«La fusió entre BA i Iberia és com dos borratxos tractant de mantenir-se drets, ja que han registrat pèrdues, afronten problemes amb els treballadors i cobren tarifes altes i recàrrecs per combustible mentre que els seus passatgers prefereixen volar gaudint de les tarifes baixes de Ryanair», va destacar Stephen McNamara. Segons Ryanair, la fusió «és l'última d'una llarga llista de companyies aèries europees de tarifes altes, motivades pel fet que no poden competir amb les tarifes baixes i sense recàrrecs per combustible de Ryanair».
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Pèrdues massives d'Iberia
Hola,
O sea, que el AVE no les iba a hacer daño en el puente aéreo ¿verdad? lo que no sé es si eso son pérdidas reales o simplemente que han dejado de ganar. De todas formas creo que deberían bajar precios y dejar de cobrar abusivas tasas de gestión y demás indecencias por las que ninguna agencia del consumidor o similar nos defiende a los usuarios. Lo notarían.
Saludos,
Sergio
O sea, que el AVE no les iba a hacer daño en el puente aéreo ¿verdad? lo que no sé es si eso son pérdidas reales o simplemente que han dejado de ganar. De todas formas creo que deberían bajar precios y dejar de cobrar abusivas tasas de gestión y demás indecencias por las que ninguna agencia del consumidor o similar nos defiende a los usuarios. Lo notarían.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"