Nou vestíbul a Sant Josep FGC
Posted: Friday 15/05/2009 18:39
http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD
Entra en servei el nou vestíbul de l’estació d’FGC de Sant Josep, un cop adaptat i remodelat
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha posat avui en funcionament el nou vestíbul de l’estació d’FGC de Sant Josep de la línia Llobregat-Anoia, que ha estat ampliat i renovat en el marc de les obres d’adaptació a persones amb mobilitat reduïda d’aquesta estació. Els treballs han inclòs la remodelació de l’accés existent, i la col·locació de 3 nous ascensors i escales mecàniques i l’ampliació del vestíbul en prop de 130 m2. L’actuació ha suposat un cost total de 2,7 MEUR. Es preveu que l’estació estigui completament adaptada aquest estiu. Amb aquesta actuació totes les estacions de la línea Llobregat-Anoia estaran adaptades a persones amb mobilitat reduïda, igualment des d’aquesta setmana tots els trens de la línea Llobregat-Anoia estan també adaptats.
http://www20.gencat.cat/docs/Sala%20de% ... 608261.jpg
Fins ara, l’estació d’FGC de Sant Josep de la línia Llobregat – Anoia, ubicada a L’Hospitalet de Llobregat, només disposa d’un únic accés al carrer de Santiago de Compostela, a prop de l’avinguda del Carrilet, amb escales fixes per a comunicar l’exterior amb el vestíbul i les andanes.
Amb l’objectiu de facilitar l’accessibilitat a totes les persones usuàries a la xarxa de transport públic, el Departament de Política Territorial té en marxa un pla per a l’adaptació de la totalitat d’estacions d’FGC i Metro, per tal d’oferir instal·lacions de qualitat que aportin comoditat i confort i facin aquest servei més atractiu per als usuaris.
En aquest marc, avui ha posat en funcionament el nou vestíbul de l’estació de Sant Josep d’FGC, un cop ampliat i remodelat dins del projecte d’adaptació a persones amb mobilitat reduïda que s’hi ha dut a terme. Les obres, que es van iniciar l’estiu del 2007, han comportat una inversió de 2,7 MEUR.
Amb l’adaptació de l’estació de Sant Josep tota les estacions de la línea Llobregat-Anoia estaran adaptades a persones amb mobilitat reduïda. D’aquesta manera, ja s’ha adaptat el 93% d’estacions de la xarxa d’FGC, concretament 71 de les 75 existents, i les 4 restants es troben ja en fase de redacció de projecte (Gràcia, Sarrià, Putxet i Peu de Funicular).
3 nous ascensors i escales mecàniques
L’actuació té com a objectiu adaptar aquesta estació a persones amb mobilitat reduïda, i renovar i modernitzar les instal·lacions per tal de millorar el servei. Els treballs que s’hi ha dut a terme són els següents:
Ø 3 nous ascensors i escales mecàniques: les obres han inclòs la col·locació d’un ascensor a nivell de carrer, a la cruïlla entre l’avinguda del Carrilet i el carrer de Santiago de Compostela, així com dos mes a l’interior del nou vestíbul per a comunicar amb les dues andanes. També s’hi han col·locat escales mecàniques, per a facilitar la mobilitat des del carrer fins al nou vestíbul. De moment, s’han posat en servei dos dels ascensors instal·lats, concretament el que connecta amb el carrer i el que enllaça el vestíbul amb l’andana en sentit Martorell. El tercer ascensor, que comunica el vestíbul amb l’andana en sentit Barcelona, es posarà en servei durant l’estiu, un cop s’acabin els treballs d’eliminació de l’accés provisional que es va habilitar en aquest punt durant les obres.
Ø Remodelació de l’accés actual: per tal d’encabir els nous elevadors, s’ha remodelat l’accés existent al carrer de Santiago de Compostela, i s’ha traslladat uns 9 metres en sentit muntanya. Així, el nou accés compta ara amb escales fixes i mecàniques i un ascensor a peu de carrer. La finalització d’aquests treballs ha permès alliberar l’espai per vianants al carrer de Santiago de Compostela, que ha estat reurbanitzat en el marc d’aquesta actuació.
Ø Ampliació i renovació del vestíbul: al costat del vestíbul existent, s’ha construït un nou espai de 130 m2 per a acollir els ascensors que connecten amb les andanes i dotar el recinte de més amplitud per a facilitar els desplaçaments de les persones usuàries. Les barreres tarifàries i les màquines de venda de bitllets s’han ubicat ara en aquest nou espai.
Ø Noves dependències tècniques: l’actuació ha inclòs també la construcció d’un nou espai a la planta corresponent a la zona d’andanes, que es destinaran a dependències tècniques per ús intern.
Ø Nova sortida d’emergència: s’ha construït una sortida d’emergència a l’avinguda del Carrilet, a prop de l’accés provisional habilitat, d’acord amb la normativa de seguretat vigent.
Final de l’obra, a l’estiu
El DPTOP està ultimant els darreres treballs d’aquest projecte, que comprenen l’eliminació de l’accés provisional que es va habilitar a l’avinguda del Carrilet durant l’execució d’aquestes obres per a garantir l’accessibilitat a l’estació mentre l’accés existent al carrer de Santiago de Compostela restava fora de servei.
Es preveu completar totalment aquesta actuació aquest estiu, quan l’estació quedarà totalment adaptada a persones amb mobilitat reduïda, amb tots tres ascensors en funcionament.
Serà llavors quan es restablirà totalment el trànsit en aquesta zona, de manera que es recuperarà la cruïlla de l’avinguda del Carrilet amb el carrer de Santiago, ara tancada a la circulació de vehicles per a continuar els treballs a l’altura de l’accés provisional.
Tots els trens de la línea, adaptats
D’altra banda, des d’aquesta setmana tota la flota de trens de la línia Llobregat-Anoia ja està completament adaptada a persones amb mobilitat reduïda. S’han retirat definitivament de la circulació els 10 darrers trens de la sèrie 211 que es mantenien en servei des del 87.
A més, des del passat mes de novembre s’han posat en servei 7 dels 9 trens nous de la sèrie 213 adquirits per FGC. D’aquesta manera tota la flota de trens de la línia Llobregat-Anoia queda homogeneïtzada (tots els trens són de la sèrie 213). Així es millora la qualitat del servei amb combois més moderns, còmodes i adaptats a persones amb mobilitat reduïda.
En total, ara circulen a la línia Llobregat-Anoia 40 trens de la sèrie 213 que acabaran sent 42 quan arribin els 2 que falten.
Entra en servei el nou vestíbul de l’estació d’FGC de Sant Josep, un cop adaptat i remodelat
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha posat avui en funcionament el nou vestíbul de l’estació d’FGC de Sant Josep de la línia Llobregat-Anoia, que ha estat ampliat i renovat en el marc de les obres d’adaptació a persones amb mobilitat reduïda d’aquesta estació. Els treballs han inclòs la remodelació de l’accés existent, i la col·locació de 3 nous ascensors i escales mecàniques i l’ampliació del vestíbul en prop de 130 m2. L’actuació ha suposat un cost total de 2,7 MEUR. Es preveu que l’estació estigui completament adaptada aquest estiu. Amb aquesta actuació totes les estacions de la línea Llobregat-Anoia estaran adaptades a persones amb mobilitat reduïda, igualment des d’aquesta setmana tots els trens de la línea Llobregat-Anoia estan també adaptats.
http://www20.gencat.cat/docs/Sala%20de% ... 608261.jpg
Fins ara, l’estació d’FGC de Sant Josep de la línia Llobregat – Anoia, ubicada a L’Hospitalet de Llobregat, només disposa d’un únic accés al carrer de Santiago de Compostela, a prop de l’avinguda del Carrilet, amb escales fixes per a comunicar l’exterior amb el vestíbul i les andanes.
Amb l’objectiu de facilitar l’accessibilitat a totes les persones usuàries a la xarxa de transport públic, el Departament de Política Territorial té en marxa un pla per a l’adaptació de la totalitat d’estacions d’FGC i Metro, per tal d’oferir instal·lacions de qualitat que aportin comoditat i confort i facin aquest servei més atractiu per als usuaris.
En aquest marc, avui ha posat en funcionament el nou vestíbul de l’estació de Sant Josep d’FGC, un cop ampliat i remodelat dins del projecte d’adaptació a persones amb mobilitat reduïda que s’hi ha dut a terme. Les obres, que es van iniciar l’estiu del 2007, han comportat una inversió de 2,7 MEUR.
Amb l’adaptació de l’estació de Sant Josep tota les estacions de la línea Llobregat-Anoia estaran adaptades a persones amb mobilitat reduïda. D’aquesta manera, ja s’ha adaptat el 93% d’estacions de la xarxa d’FGC, concretament 71 de les 75 existents, i les 4 restants es troben ja en fase de redacció de projecte (Gràcia, Sarrià, Putxet i Peu de Funicular).
3 nous ascensors i escales mecàniques
L’actuació té com a objectiu adaptar aquesta estació a persones amb mobilitat reduïda, i renovar i modernitzar les instal·lacions per tal de millorar el servei. Els treballs que s’hi ha dut a terme són els següents:
Ø 3 nous ascensors i escales mecàniques: les obres han inclòs la col·locació d’un ascensor a nivell de carrer, a la cruïlla entre l’avinguda del Carrilet i el carrer de Santiago de Compostela, així com dos mes a l’interior del nou vestíbul per a comunicar amb les dues andanes. També s’hi han col·locat escales mecàniques, per a facilitar la mobilitat des del carrer fins al nou vestíbul. De moment, s’han posat en servei dos dels ascensors instal·lats, concretament el que connecta amb el carrer i el que enllaça el vestíbul amb l’andana en sentit Martorell. El tercer ascensor, que comunica el vestíbul amb l’andana en sentit Barcelona, es posarà en servei durant l’estiu, un cop s’acabin els treballs d’eliminació de l’accés provisional que es va habilitar en aquest punt durant les obres.
Ø Remodelació de l’accés actual: per tal d’encabir els nous elevadors, s’ha remodelat l’accés existent al carrer de Santiago de Compostela, i s’ha traslladat uns 9 metres en sentit muntanya. Així, el nou accés compta ara amb escales fixes i mecàniques i un ascensor a peu de carrer. La finalització d’aquests treballs ha permès alliberar l’espai per vianants al carrer de Santiago de Compostela, que ha estat reurbanitzat en el marc d’aquesta actuació.
Ø Ampliació i renovació del vestíbul: al costat del vestíbul existent, s’ha construït un nou espai de 130 m2 per a acollir els ascensors que connecten amb les andanes i dotar el recinte de més amplitud per a facilitar els desplaçaments de les persones usuàries. Les barreres tarifàries i les màquines de venda de bitllets s’han ubicat ara en aquest nou espai.
Ø Noves dependències tècniques: l’actuació ha inclòs també la construcció d’un nou espai a la planta corresponent a la zona d’andanes, que es destinaran a dependències tècniques per ús intern.
Ø Nova sortida d’emergència: s’ha construït una sortida d’emergència a l’avinguda del Carrilet, a prop de l’accés provisional habilitat, d’acord amb la normativa de seguretat vigent.
Final de l’obra, a l’estiu
El DPTOP està ultimant els darreres treballs d’aquest projecte, que comprenen l’eliminació de l’accés provisional que es va habilitar a l’avinguda del Carrilet durant l’execució d’aquestes obres per a garantir l’accessibilitat a l’estació mentre l’accés existent al carrer de Santiago de Compostela restava fora de servei.
Es preveu completar totalment aquesta actuació aquest estiu, quan l’estació quedarà totalment adaptada a persones amb mobilitat reduïda, amb tots tres ascensors en funcionament.
Serà llavors quan es restablirà totalment el trànsit en aquesta zona, de manera que es recuperarà la cruïlla de l’avinguda del Carrilet amb el carrer de Santiago, ara tancada a la circulació de vehicles per a continuar els treballs a l’altura de l’accés provisional.
Tots els trens de la línea, adaptats
D’altra banda, des d’aquesta setmana tota la flota de trens de la línia Llobregat-Anoia ja està completament adaptada a persones amb mobilitat reduïda. S’han retirat definitivament de la circulació els 10 darrers trens de la sèrie 211 que es mantenien en servei des del 87.
A més, des del passat mes de novembre s’han posat en servei 7 dels 9 trens nous de la sèrie 213 adquirits per FGC. D’aquesta manera tota la flota de trens de la línia Llobregat-Anoia queda homogeneïtzada (tots els trens són de la sèrie 213). Així es millora la qualitat del servei amb combois més moderns, còmodes i adaptats a persones amb mobilitat reduïda.
En total, ara circulen a la línia Llobregat-Anoia 40 trens de la sèrie 213 que acabaran sent 42 quan arribin els 2 que falten.