Page 1 of 2

Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Posted: Sunday 17/05/2009 21:02
by metring
Aquí podeu trobar informació:

http://www.talgo.es/espa.html

El primer tren real de dos pisos

Gracias a la incorporación del rodal Talgo en los coehs intermedios, se obtienen dos pisos completos de extremo a extremo del tren aumentando la capacidad, la utilización del espacio y la accesibilidad.

Características técnicas:

Tracción elèctrica
Opciones de tracción 15 kV/ 25 kV / 1.5 kV
Poder de tracción 1.7-3.2 MW/AC/DC
Longitud coches intermedios 7,5-9 m
Longitud máxima 183 m
anchura máxima 2,96 m
altura 4 m
Sentido de la marcha bidireccional ("push-pull")
Operación tren aislado o en configuración múltiple

amb aquestes característiques, els qui en sabeu, podríeu dir si serien adeqüats per Rodalies Barcelona? Serien bons substituts de les 450-451?

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Posted: Sunday 17/05/2009 23:32
by Pe Jorba
He anat a les pàgines de Talgo, i he vist també imatges d'aquest model. No sé què podria impedir que poguessin circular per les rodalies de Barcelona, en substitució de les actuals 450-451, que comencen a tenir els seus anyets... Però fa tota la impressió que RENFE no aposti gaire pels vehicles de dos pisos.

És de rodalia

Posted: Sunday 17/05/2009 23:49
by Guigui
El Talgo 22 figura a l'apartat "Cercanías", així que no veig perquè no pugui circular pel nucli de Barcelona.

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Posted: Monday 18/05/2009 0:10
by victorcasta
Poder podria. No hi ha cap impediment. Renfe donarà unes exigències per a poder circular per la xarxa i si Talgo les aplica s'endurà el concurs. El que passa és que fa anys que Renfe només treu a concurs trens Civia per a rodalia.

Re: És de rodalia

Posted: Monday 18/05/2009 8:51
by metring
Guigui wrote:El Talgo 22 figura a l'apartat "Cercanías", així que no veig perquè no pugui circular pel nucli de Barcelona.
Això ja ho sabem, el meu dubte anava cap tot allò que sempre es sol dir en aquests casos, com que si l'alçada el faria o no adeqüat en algunes línies, la presa de corrent, etc., tenint en compte les dades que apareixen a la web de Talgo.

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Posted: Monday 18/05/2009 14:23
by victorcasta
Les dades de la web de Talgo són del prototip però si per a Espanya són necessaris els 3kV CC i els 25kV CA, no és cap problema per canviar-ho. Si s'ha d'adaptar el tren al gàlib que diu Adif doncs s'adapta. El problema és que es facin concursos per a trens de rodalia de dos pisos.

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Posted: Tuesday 19/05/2009 17:25
by BB9200
Sí, però els serveis que fa són d'alta velocitat/llarga distància. Tindria que adaptar-se tota la part de velocitat, etc. per rodalies o mitjana distància. No és una mala opció, i a Finlàndia, amb locomotores similars a les 252, van de meravella.
Però més m'inclinaria a ficar trens Bombardier, que és una experta en el tema.

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Posted: Tuesday 19/05/2009 18:29
by victorcasta
BB9200 wrote:Sí, però els serveis que fa són d'alta velocitat/llarga distància. Tindria que adaptar-se tota la part de velocitat, etc. per rodalies o mitjana distància. No és una mala opció, i a Finlàndia, amb locomotores similars a les 252, van de meravella.
Però més m'inclinaria a ficar trens Bombardier, que és una experta en el tema.
El Talgo 22 és un prototip per a serveis de rodalia.

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Posted: Wednesday 20/05/2009 15:55
by davida
El Talgo 22 era un projecte d'una empresa finesa anomenada Transtech que fa uns anys va comprar Talgo i al projecte li va donar el nom Talgo 22. Pero Talgo per problemes financers es va tornar a vendre i torna a ser unaempresa independent.
Visitiu http://www.talgo.fi . Us sortira la web de Transtech i no la de talgo.
Dubto que Transtech vengui ningún tren a Renfe

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Posted: Wednesday 20/05/2009 18:52
by Renfe451
Jo crec que no és necessari que un Talgo 22 substitueixi a una 450/451, ja que només tenen 17-18 anys, i a més en algunes l'estan reformant.


Salutacions

451R

Posted: Wednesday 20/05/2009 22:16
by Guigui
Si les reformen, espero sobretot que ho facin a l'interior, perquè els seients i el sistema de calefacció/aire condicionat són infumables. I a la falta de portes, poc hi poden fer...

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Posted: Thursday 21/05/2009 8:58
by metring
Reformar, potser, però sobretot netejar els seients, que cada cop que agafo una 450 a una hora determinada, sempre és la mateixa, i ja reconec fins les taques, per no parlar d'un seient a la part de dalt que té el "coixí" desenganxat i no l'arreglen ni a la de 3 :x

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Posted: Thursday 05/08/2010 17:34
by metring
Pujo el fil per posar un altre enllaç amb fotografies, ja que el del primer missatge està trencat, i a la pàgina de Talgo d'Espanya, ha desaparegut el tema del material per a rodalies:

http://www.plataforma-n.com/webtonuke.p ... algo22.htm

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Posted: Saturday 21/08/2010 16:23
by Andrakko
em temo que sera dificil veure algun talgo 22, tot i que m'agaradaria, també seria interesant fer serveis de regionals amb talgo 21, sigui com sigui les 448 originalment feien serveis de llarga distancia intercity, us imagineu d'aqui a uns anys les 130 facin regionals? be millaor deixem de fanstasejar, a otra cosa mariposa.

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Posted: Monday 23/08/2010 9:25
by calisay
victorcasta wrote:Les dades de la web de Talgo són del prototip però si per a Espanya són necessaris els 3kV CC i els 25kV CA, no és cap problema per canviar-ho. Si s'ha d'adaptar el tren al gàlib que diu Adif doncs s'adapta. El problema és que es facin concursos per a trens de rodalia de dos pisos.

Però....hi hauría problema de gàlib com les 450 a la R1?????

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Posted: Monday 23/08/2010 10:11
by victorcasta
Des de quan hi ha restriccions de gàlib a la xarxa de via ampla? Em refereixo a la realitat, no a l'imaginari col·lectiu...

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Posted: Monday 23/08/2010 11:03
by marc
Restriccions de gàlib per les 450 a la R1? si precisament aquestes unitats es van utilitzar durant molts anys i de tant en tant encara se n'hi escapa alguna... On la llegenda deia que hi havia restriccions era a la R3 entre La Garriga i Centelles, pero mes d'una vegada he vist 451 a Vic, es a dir no us fieu de les llegendes urbanes

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Posted: Monday 23/08/2010 11:33
by calisay
marc wrote:Restriccions de gàlib per les 450 a la R1? si precisament aquestes unitats es van utilitzar durant molts anys i de tant en tant encara se n'hi escapa alguna... On la llegenda deia que hi havia restriccions era a la R3 entre La Garriga i Centelles, pero mes d'una vegada he vist 451 a Vic, es a dir no us fieu de les llegendes urbanes
Discupeu que discrepi. NO he vist mai un 450 a la R1.

A falta de confirmació técnica, el rumor era que no es podien fer servir per un problema de gàlib. No se si era al tram de doble via, on hi ha túnel antic a Montgat i a Arenys, o era a partir d'Arenys fins a Maçanet (tram d'una sola via).

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Posted: Monday 23/08/2010 12:01
by canalcole
A veure... :roll:
El problema dels trens de dos pisos és a l'estació de Plaça de Catalunya, on tenen una restricció de 10 km/h pel pont sobre la línia de Metro.
450 i 451 se'n han vist a l'R1, però ja fa uns quants anys, ara ja no...

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Posted: Monday 23/08/2010 13:13
by ferroviario_catalan
canalcole wrote:A veure... :roll:
El problema dels trens de dos pisos és a l'estació de Plaça de Catalunya, on tenen una restricció de 10 km/h pel pont sobre la línia de Metro.
450 i 451 se'n han vist a l'R1, però ja fa uns quants anys, ara ja no...
Les 450/451, com ja vaig informar, han circulat també per la R4 en puntuals ocasions. La limitació a 10 km/h de Pl. Catalunya, no té res a veure amb el que podin circular aquestes unitats, perque poder, poden. A mes, algú sap perqué les limiten a 10 km/h? Alçada? Pes? Problemes de gàlib? Mai he entés perqué d'aquesta limitació, no obstant, sigui pel motiu que sugui, potset amb aquest talgo22, no hi habría aquest problema.