Pla 2000E
Posted: Tuesday 19/05/2009 11:08
Estranyament, se'n parla molt als mitjans, però fins ara no se n'ha dit res al Fotracat. Per tant, enceto fil sobre el tema:
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/05 ... _59629.php
Disparitat de criteris als territoris de l'Estat en l'aplicació de les ajudes directes al sector de l'automòbil
Amb excepció de Catalunya i Balears, totes les comunitats governades pels socialistes s'han sumat a les ajudes de 500 euros
EFE
Barcelona
Ult. Act. 18/05/2009 23:07
Els diferents territoris de l'Estat han aplicat criteris dispars en la participació en les ajudes directes a la compra d'automòbils, una "acció descoordinada" que, segons el sector, pot incidir en disfuncions en el mercat automobilístic, a més de confondre als usuaris.
Les associacions automobilístiques han demanat a les Administracions Públiques la màxima coordinació en l'aplicació de les ajudes per evitar aquests efectes, però el desacord ja detectat dijous passat en la reunió del ministre d'Indústria, Miguel Sebastián, amb els consellers del ram s'han corroborat aquest cap de setmana.
Xocs i acords amb els territoris
Amb excepció de Catalunya i Balears, totes les comunitats governades pels socialistes s'han sumat a les ajudes de 500 euros, pel que els seus ciutadans rebran l'import complet de 2.000 euros. Per contra, les comunitats amb govern del PP, amb excepció de Castella-Lleó, aposten pels plans propis, que poden superar als del govern espanyol, o no han pres una decisió referent a això.
La formulació de les ajudes per part del president espanyol en el debat de política general xocava amb les iniciatives que ja havien engegat zones com Navarra, País Valencià i Múrcia, encara que aquesta última centrada únicament en vehicles comercials.
Dijous passat, després de la reunió, Aragó, Astúries i Cantàbria es van alinear amb la proposta de Sebastián i, posteriorment, es van unir Extremadura, Castella-Lleó, Castella-la Manxa, Andalusia, i el País Basc.
Mestrestant, Madrid i Catalunya, que juntes engloben gairebé la meitat del mercat automobilístic espanyol, amb una quota del 47% en les matriculacions de turismes, rebutjaven aquesta aportació de 500 euros. Madrid aposta per reduir un 20% l'Impost de Matriculació, mentre que Catalunya ho lliga a la llei de Finançament.
El president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, va proposar ajudes directes a la compra d'automòbils per estimular la demanda: 1.000 euros que aportarien les marques automobilístiques, 500 que posaria el govern espanyol i els 500 més a càrrec de les autonomies.
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/05 ... _59648.php
Els interrogants del nou pla 2000E bloquegen les vendes
Els concessionaris no poden tancar operacions perquè no saben encara com s’han de tramitar les ajudes
Laia Bruguera
Osca
Ult. Act. 18/05/2009 23:07
“Doncs encara no ho sé. La veritat és que això és un embolic”. Ho admetia ahir el gerent d’un concessionari d’Osca quan una possible clienta catalana li preguntava si es podia acollir a l’ajuda de 2.000 euros –500 més que al Principat– si es desplaçava a Aragó per comprar allà el cotxe. La desinformació va marcar el primer dia del pla 2000E, ja que el govern central l’ha posat en marxa sense haver-ne desplegat les instruccions. Com indica Joan Pla, director general de la xarxa de concessionaris multimarca Quadis, el resultat de tot plegat és que “un programa que ha d’ajudar a remuntar les vendes paradoxalment les ha paralitzat, ja que ahir vam poder formular pressupostos i tancar operacions, però encara no les podem tramitar, ja que no sabem com s’ha de fer”.
“No només desconeixem com hem de facturar i com cobrarem aquest descompte sinó que d’entrada hi hem de posar els diners nosaltres”. Jaume Roura, gerent de tres concessionaris Seat, es queixava així del fet que han de ser els punts de venda els que avancin els diners del pla. “Per a nosaltres són molts diners –explica–, ja que 500 euros pot suposar el marge de benefici d’un vehicle”. “I això en un moment en què necessitem líquid més que mai”, recordava.
Com explica Joan Blancafort, secretari general del Gremi de Venedors de Vehicles a Motor de Barcelona, qui gestiona les ajudes és la nova fundació Fitsa, formada per l’administració i les patronals. “El termini perquè ens paguin és d’un mes, però ens fa por que s’allargui”, indica.
Frenar un 15% la caiguda
Tot i que Blancafort es va passar el dia d’ahir atenent els socis del gremi i pot confirmar que “hi ha molta confusió i manca d’informació”, recorda que les ajudes directes són una mesura reclamada des de fa molt temps pel sector i confia que ajudin el mercat. Indústria preveu que la caiguda de vendes es frenarà en més d’un 15%.
Com les comunitats autònomes, els venedors lamenten que el president Zapatero hagi ideat un pla sense consultar-les, ja que al cap i a la fi també hi han de posar diners. De fet, segons les marques hauran de pagar entre un 30% i un 40% dels 1.000 euros promesos pels fabricants, ja que fan totes les promocions a mitges.
Sigui per la incertesa, perquè era dilluns o per la ressaca del Saló de l’Automòbil, als concessionaris catalans hi va haver ahir poca activitat. Poca clientela nova i, en canvi, sí alguns clients que ja s’havien interessat per algun model i que havien posposat la compra a l’espera que comencessin a donar-se les ajudes directes. Ahir van tornar a la botiga per fer números, però el tràmit de la seva compra haurà d’esperar a les desitjades instruccions d’Indústria.
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/05 ... _59629.php
Disparitat de criteris als territoris de l'Estat en l'aplicació de les ajudes directes al sector de l'automòbil
Amb excepció de Catalunya i Balears, totes les comunitats governades pels socialistes s'han sumat a les ajudes de 500 euros
EFE
Barcelona
Ult. Act. 18/05/2009 23:07
Els diferents territoris de l'Estat han aplicat criteris dispars en la participació en les ajudes directes a la compra d'automòbils, una "acció descoordinada" que, segons el sector, pot incidir en disfuncions en el mercat automobilístic, a més de confondre als usuaris.
Les associacions automobilístiques han demanat a les Administracions Públiques la màxima coordinació en l'aplicació de les ajudes per evitar aquests efectes, però el desacord ja detectat dijous passat en la reunió del ministre d'Indústria, Miguel Sebastián, amb els consellers del ram s'han corroborat aquest cap de setmana.
Xocs i acords amb els territoris
Amb excepció de Catalunya i Balears, totes les comunitats governades pels socialistes s'han sumat a les ajudes de 500 euros, pel que els seus ciutadans rebran l'import complet de 2.000 euros. Per contra, les comunitats amb govern del PP, amb excepció de Castella-Lleó, aposten pels plans propis, que poden superar als del govern espanyol, o no han pres una decisió referent a això.
La formulació de les ajudes per part del president espanyol en el debat de política general xocava amb les iniciatives que ja havien engegat zones com Navarra, País Valencià i Múrcia, encara que aquesta última centrada únicament en vehicles comercials.
Dijous passat, després de la reunió, Aragó, Astúries i Cantàbria es van alinear amb la proposta de Sebastián i, posteriorment, es van unir Extremadura, Castella-Lleó, Castella-la Manxa, Andalusia, i el País Basc.
Mestrestant, Madrid i Catalunya, que juntes engloben gairebé la meitat del mercat automobilístic espanyol, amb una quota del 47% en les matriculacions de turismes, rebutjaven aquesta aportació de 500 euros. Madrid aposta per reduir un 20% l'Impost de Matriculació, mentre que Catalunya ho lliga a la llei de Finançament.
El president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, va proposar ajudes directes a la compra d'automòbils per estimular la demanda: 1.000 euros que aportarien les marques automobilístiques, 500 que posaria el govern espanyol i els 500 més a càrrec de les autonomies.
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/05 ... _59648.php
Els interrogants del nou pla 2000E bloquegen les vendes
Els concessionaris no poden tancar operacions perquè no saben encara com s’han de tramitar les ajudes
Laia Bruguera
Osca
Ult. Act. 18/05/2009 23:07
“Doncs encara no ho sé. La veritat és que això és un embolic”. Ho admetia ahir el gerent d’un concessionari d’Osca quan una possible clienta catalana li preguntava si es podia acollir a l’ajuda de 2.000 euros –500 més que al Principat– si es desplaçava a Aragó per comprar allà el cotxe. La desinformació va marcar el primer dia del pla 2000E, ja que el govern central l’ha posat en marxa sense haver-ne desplegat les instruccions. Com indica Joan Pla, director general de la xarxa de concessionaris multimarca Quadis, el resultat de tot plegat és que “un programa que ha d’ajudar a remuntar les vendes paradoxalment les ha paralitzat, ja que ahir vam poder formular pressupostos i tancar operacions, però encara no les podem tramitar, ja que no sabem com s’ha de fer”.
“No només desconeixem com hem de facturar i com cobrarem aquest descompte sinó que d’entrada hi hem de posar els diners nosaltres”. Jaume Roura, gerent de tres concessionaris Seat, es queixava així del fet que han de ser els punts de venda els que avancin els diners del pla. “Per a nosaltres són molts diners –explica–, ja que 500 euros pot suposar el marge de benefici d’un vehicle”. “I això en un moment en què necessitem líquid més que mai”, recordava.
Com explica Joan Blancafort, secretari general del Gremi de Venedors de Vehicles a Motor de Barcelona, qui gestiona les ajudes és la nova fundació Fitsa, formada per l’administració i les patronals. “El termini perquè ens paguin és d’un mes, però ens fa por que s’allargui”, indica.
Frenar un 15% la caiguda
Tot i que Blancafort es va passar el dia d’ahir atenent els socis del gremi i pot confirmar que “hi ha molta confusió i manca d’informació”, recorda que les ajudes directes són una mesura reclamada des de fa molt temps pel sector i confia que ajudin el mercat. Indústria preveu que la caiguda de vendes es frenarà en més d’un 15%.
Com les comunitats autònomes, els venedors lamenten que el president Zapatero hagi ideat un pla sense consultar-les, ja que al cap i a la fi també hi han de posar diners. De fet, segons les marques hauran de pagar entre un 30% i un 40% dels 1.000 euros promesos pels fabricants, ja que fan totes les promocions a mitges.
Sigui per la incertesa, perquè era dilluns o per la ressaca del Saló de l’Automòbil, als concessionaris catalans hi va haver ahir poca activitat. Poca clientela nova i, en canvi, sí alguns clients que ja s’havien interessat per algun model i que havien posposat la compra a l’espera que comencessin a donar-se les ajudes directes. Ahir van tornar a la botiga per fer números, però el tràmit de la seva compra haurà d’esperar a les desitjades instruccions d’Indústria.