La Gran Via de Sabadell tindrà tres carrils l'any que ve
Posted: Friday 30/05/2008 13:13
Vallès. La Gran Via de Sabadell tindrà tres carrils l'any que ve
S'hi instal·laran radars, càmeres i semàfors
EMILI BELLA. Sabadell
La Gran Via de Sabadell, una de les artèries principals de circulació de la ciutat, tindrà tres carrils a partir de l'any que ve encabits en el mateix espai. El govern municipal preveu mantenir-hi la limitació de velocitat actual, de 50 km/h. Les obres es faran als mesos d'estiu per no perjudicar una de les vies més sobrecarregades de trànsit.
+ La Gran Via disposa actualment d'un carril per banda, a part dels laterals. Foto: E.B.
Les obres es traslladaran a l'estiu vinent perquè no hi ha temps de tramitar el projecte perquè comencin aquest mes de juliol. Els treballs obligaran a reasfaltar la via i a fer obres d'adequació als túnels. L'operació s'estendrà des de la plaça d'Espanya fins a la dels Jocs Florals, on ja hi ha dos carrils per banda.
El tercer carril no serà reversible, com el de la Diagonal de Barcelona, excepte en operacions sortida, quan la policia regularà el trànsit amb cons. El govern ho descarta perquè la reforma és provisional –«no és la panacea», ha dit el regidor de Via Pública, Paco Bustos–, mentre no s'acaben de construir les rondes oest i nord, que han de descongestionar l'avinguda.
De la plaça d'Antoni Llonch –Renfe Centre– a la d'Espanya, hi haurà dos carrils en sentit ascendent, mentre que en sentit sud n'hi haurà dos de sortida de la ciutat des d'abans d'entrar al túnel del carrer de les Tres Creus. «La intenció és guanyar fluïdesa per sortir de la ciutat», ha indicat Bustos.
RADARS I CÀMERES
Totes aquestes mesures queden recollides en un estudi encarregat per l'Ajuntament a una enginyeria, que també recomana la instal·lació de radars al llarg de tot el recorregut, a l'estil de les rondes de Barcelona, i de càmeres de videovigilància connectades amb la policia municipal, per actuar amb més rapidesa en cas d'accidents.
D'altra banda, el projecte inclou la instal·lació de grups semafòrics en dos punts, a l'altura del carrer de la Creueta i al carrer dels Montcada. Els semàfors, amb polsador, permetran travessar la via sense haver de passar pels passos subterranis, que esdevenen barreres arquitectòniques, en dos punts molt transitats, per anar a l'escola o per dirigir-se a Fira Sabadell o al Club Natació.
A més, a l'altura del carrer de Vilarrúbias es reordenarà la rotonda i es prohibiran alguns girs per descongestionar-la.
La Gran Via es col·lapsa sovint en hores punta, en part pel gran nombre de turismes i camions que es veuen obligats a passar-hi per anar a poblacions veïnes. En un futur es preveu que l'artèria es transformi en un carrer més, amb voreres molt més amples.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2875872
S'hi instal·laran radars, càmeres i semàfors
EMILI BELLA. Sabadell
La Gran Via de Sabadell, una de les artèries principals de circulació de la ciutat, tindrà tres carrils a partir de l'any que ve encabits en el mateix espai. El govern municipal preveu mantenir-hi la limitació de velocitat actual, de 50 km/h. Les obres es faran als mesos d'estiu per no perjudicar una de les vies més sobrecarregades de trànsit.
+ La Gran Via disposa actualment d'un carril per banda, a part dels laterals. Foto: E.B.
Les obres es traslladaran a l'estiu vinent perquè no hi ha temps de tramitar el projecte perquè comencin aquest mes de juliol. Els treballs obligaran a reasfaltar la via i a fer obres d'adequació als túnels. L'operació s'estendrà des de la plaça d'Espanya fins a la dels Jocs Florals, on ja hi ha dos carrils per banda.
El tercer carril no serà reversible, com el de la Diagonal de Barcelona, excepte en operacions sortida, quan la policia regularà el trànsit amb cons. El govern ho descarta perquè la reforma és provisional –«no és la panacea», ha dit el regidor de Via Pública, Paco Bustos–, mentre no s'acaben de construir les rondes oest i nord, que han de descongestionar l'avinguda.
De la plaça d'Antoni Llonch –Renfe Centre– a la d'Espanya, hi haurà dos carrils en sentit ascendent, mentre que en sentit sud n'hi haurà dos de sortida de la ciutat des d'abans d'entrar al túnel del carrer de les Tres Creus. «La intenció és guanyar fluïdesa per sortir de la ciutat», ha indicat Bustos.
RADARS I CÀMERES
Totes aquestes mesures queden recollides en un estudi encarregat per l'Ajuntament a una enginyeria, que també recomana la instal·lació de radars al llarg de tot el recorregut, a l'estil de les rondes de Barcelona, i de càmeres de videovigilància connectades amb la policia municipal, per actuar amb més rapidesa en cas d'accidents.
D'altra banda, el projecte inclou la instal·lació de grups semafòrics en dos punts, a l'altura del carrer de la Creueta i al carrer dels Montcada. Els semàfors, amb polsador, permetran travessar la via sense haver de passar pels passos subterranis, que esdevenen barreres arquitectòniques, en dos punts molt transitats, per anar a l'escola o per dirigir-se a Fira Sabadell o al Club Natació.
A més, a l'altura del carrer de Vilarrúbias es reordenarà la rotonda i es prohibiran alguns girs per descongestionar-la.
La Gran Via es col·lapsa sovint en hores punta, en part pel gran nombre de turismes i camions que es veuen obligats a passar-hi per anar a poblacions veïnes. En un futur es preveu que l'artèria es transformi en un carrer més, amb voreres molt més amples.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2875872