Benvolguts companys,
No sé si heu tractat obertament aquest tema. Tinc un dubte existencial i necessito de la vostra àmplia experiència ferroviària (i un xic friki) per resoldre'l. Vosaltres teniu idea de per què el logo de metro és un romb? Es va importar de Madrid o d'altre lloc i va passar també per Ferocarrils? Us sona haver llegit a algun lloc, amb certa autoritat, alguna cosa sobre això? Pot semblar un dubte capriciós, però més enllà de l'estètica, deu haver-hi alguna raó històrica! És cosa del pantògraf? SOS, necessito que m'ajudeu a buscar on trobar-ho!
Gràcies!
Logos metro: SOS
Re: Logos metro: SOS
Hola! Un xic frikis no, mooooolt frikis!!!!!!!!!!!!
Aquí hi ha una petita teoria:
http://209.85.129.132/search?q=cache:a2 ... =firefox-a
Aquí hi ha una petita teoria:
http://209.85.129.132/search?q=cache:a2 ... =firefox-a
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Logos metro: SOS
El que sí està clar és que el rombe com a símbol del metro només s'utilitza a Espanya:
Entenent que el primer metro va ser a Madrid, és possible que l'origen fos allí, però és simplement una teoria.
El per què... donc no ho sé. Pensem que el rombe també pot ser una representació d'un pantògraf (abans tenien exactament forme de rombe), cosa que caracteritzava els trens elèctrics utilitzats per aquestes xarxes davant del vapor utilitzat per les xarxes de ferrocarril convencional.
Una altra possibilitat seria que fos una adaptació feta a partir del logo del primer metro del món, el de Londres, molt semblant però amb una circumferència en comptes d'un rombe.
O podria ser una combinació de les dues teories, vés a saber.
Entenent que el primer metro va ser a Madrid, és possible que l'origen fos allí, però és simplement una teoria.
El per què... donc no ho sé. Pensem que el rombe també pot ser una representació d'un pantògraf (abans tenien exactament forme de rombe), cosa que caracteritzava els trens elèctrics utilitzats per aquestes xarxes davant del vapor utilitzat per les xarxes de ferrocarril convencional.
Una altra possibilitat seria que fos una adaptació feta a partir del logo del primer metro del món, el de Londres, molt semblant però amb una circumferència en comptes d'un rombe.
O podria ser una combinació de les dues teories, vés a saber.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Logos metro: SOS
Sembla que la hipòtesi pantògraf és la que tira més. Moltes gràcies a tots dos!
No deixa de ser frustrant, però, no trobar pas cap estudi sobre això. Seguirem buscant.
No deixa de ser frustrant, però, no trobar pas cap estudi sobre això. Seguirem buscant.