Una boníssima iniciativa, que s'hauria de fer a tot arreu :
http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=265775
L’Hospitalet prohibeix la venda de cotxes de segona mà al carrer
Els particulars empadronats a la ciutat podran demanar un permís especial i gratuït
MARI CARME GALLEGO | L'Hospitalet
L'Hospitalet és la primera ciutat catalana que prohibeix la venda de cotxes de segona mà al carrer a empreses. El Ple municipal previst per demà aprovarà la proposta de l'equip de Govern que pretén acabar amb els vehicles estacionats a l'entorn dels concessionaris i regular la venda dels particulars.
Enllaços
* Ajuntament de L'Hospitalet
El tinent d'alcalde de Governació, Francesc Josep Belver, ha explicat que "vam prendre la decisió després de les reiterades queixes d'algunes empreses que es dediquen a la venda de cotxes de segona mà i que havien detectat la presència de cotxes amb el cartell d'en venda". Són cotxes que, segons Belver, treuen un lloc d'aparcament, i la seva venda es fa sense garanties. "No és el mateix comprar un cotxe a un concessionari que a una persona a la que després no tornaràs a veure i a qui no lo pots demanar res si el cotxe no reuneix els requisits", ha dit el tinent d'alcalde de Governació.
Un altre dels problemes és que els responsables d'aquesta pràctica no tenen la llicència pertinent per l'ocupació de la via pública. La prohibició de venda de cotxes al carrer no afectarà als veïns que, això si, hauran de demostrar que tant ells com el vehicle objecte de la venda estan empadronats a la ciutat i hauran de demanar un permís a l'Ajuntament. "Aquest permís serà gratuït i a canvi li lliurarem un distintiu per poder aparcar el cotxe al carrer amb l'anunci de venda. Tindrà validesa per tres mesos però si passat aquest temps no s'ha venut el cotxe es podrà renovar sense cap cost", ha dit Belver.
L'Ajuntament de L'Hospitalet és el primer municipi de Catalunya que regula la venda de vehicles a la via pública mitjançant aquest sistema. D'altres ho tenen totalment prohibit, per particulars i per empreses, com ara Vilafranca del Penedès. L'Hospitalet també va ser la primera ciutat en prohibir a les parets els cartells d'en venda dels pisos amb l'aprovació de la seva ordenança de civisme, una norma que precisament es renovarà demà per limitar la venda de cotxes.
L’Hospitalet prohibeix la venda de cotxes de 2a mà al carrer
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró