Page 1 of 1

Caiguda de tensió de Renfe a El Prat, per què?

Posted: Wednesday 27/05/2009 12:42
by metring
Una carta del lector de La Vanguardia, a la que puc dir que és cert, jo en dono fe:

http://www.lavanguardia.es/lv24h/200905 ... 69295.html

Serveis de manteniment de Renfe

JOAN MARSAL ROURE | Sitges | 27/05/2009 | Actualizada a las 11:05 | El lector Opina

Com a usuari habiutal de la linea C2, especialment entre les estacions de Sitges i Passeig de Gràcia, he vingut detectant que, no sempre, però em una freqüencia molt alta, quan circulen els trens per la nova estació del Prat del Llobregat hi ha una caiguda de tensió generalitzada. Durant uns segons, minuts de vegades (com abans-d'ahir), els trens es queden sense subministrament elèctic, aire renovat, s'apaguen les llums i s'activen les de emergència. És una averia de petita durada, no sol anar a més, sols excepcionalment (com abans-d'ahir 25/05/09 a les 9.05h) es queda el tren a les fosques més absolutes i parat durant uns minuts.

Em permeto doncs posar aquest fet en coneixement del servei de manteniment de Renfe i en especial de l'estació de la nova Prat del Llobregat. Potser no havien detectat a pesar de que l'averia fa molts mesos que es repeteix.

Re: Caiguda de tensió de Renfe a El Prat, per què?

Posted: Wednesday 27/05/2009 14:25
by victorcasta
Caldria saber com estan les subestacions elèctriques que subministren la nova estació del Prat per veure si poden aguantar els esforços que necessiten els trens per pujar i baixar les enormes rampes que hi han per a aquesta estació.

Re: Caiguda de tensió de Renfe a El Prat, per què?

Posted: Wednesday 27/05/2009 14:27
by metring
Doncs té delicte que no les hagin posat a punt, per a una estació de nova construcció :nono

Delicte: les rampes

Posted: Wednesday 27/05/2009 14:38
by Guigui
També sembla tenir delicte la predilecció d'Adif de construir rampes amb pendent tan fort: El Prat, Vilafranca, etc. Però és clar, en aquest país, els soterraments són un dogma de fe...

Re: Delicte: les rampes

Posted: Wednesday 27/05/2009 14:52
by victorcasta
Guigui wrote:També sembla tenir delicte la predilecció d'Adif de construir rampes amb pendent tan fort: El Prat, Vilafranca, etc. Però és clar, en aquest país, els soterraments són un dogma de fe...
Més que d'Adif és culpa de qui dissenya les línies... quan es va dir que es faria l'estació del Prat soterrada i que el pas sobre el Llobregat no seria soterrat, ja es veia que caldria una forta rampa per salvar tant desnivell en tants pocs metres.

Re: Caiguda de tensió de Renfe a El Prat, per què?

Posted: Thursday 28/05/2009 0:22
by UT596001
Jo em temo més aviat que és a causa d'anar paral·lels a la LAV: a la C4 sud és molt habitual quedar-te tirat a l'altura de Els Monjos sense tensió mentre t'avança per la teva esquerra un 103 a tota castanya.

Re: Caiguda de tensió de Renfe a El Prat, per què?

Posted: Thursday 28/05/2009 0:41
by pokeroms
UT596001 wrote:Jo em temo més aviat que és a causa d'anar paral·lels a la LAV: a la C4 sud és molt habitual quedar-te tirat a l'altura de Els Monjos sense tensió mentre t'avança per la teva esquerra un 103 a tota castanya.
Jo també penso el mateix, ja que quan el tren passa per allà ( al arribar al Prat i al sortir ) molts cops es talla el subministrament a l' hora de frenar o traccionar.

Possiblement falta tensió, ja que normalment el tall no dura més d' 1 minut.

Salutacions!