El C. de Comandament Integral de Rubí ja controla la L-A
Posted: Thursday 28/05/2009 3:49
http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... %20CCI.pdf
El Centre de Comandament Integrat de Rubí assumeix el control de la línia Llobregat-Anoia
Fins aquest cap de setmana passat la gestió de la circulació ferroviària i la supervisió d’estacions d’aquesta línia es controlava des de les instal·lacions d’FGC a Sant Boi.
El trasllat permet unificar la gestió de les dues principals línies d’FGC al CCI de Rubí, inaugurat l’abril de 2008, optimitzant així recursos tecnològics i humans.
Barcelona, 26 de maig de 2009[/b]
FGC ha completat aquest cap de setmana passat el trasllat de la gestió ferroviària i la supervisió d’estacions de la línia Llobregat-Anoia al Centre de Comandament Integrat de Rubí. D’aquesta manera, s’unifica la gestió de les dues principals línies d’FGC optimitzant recursos tecnològics i humans.
Des de l’any 95 i fins ara, el control de la línia es portava a terme des de les instal·lacions de la companyia a Sant Boi.
Composició del CCI
El Centre de Comandament Integrat de Rubí, inaugurat l’abril de 2008, va suposar una inversió total de 3,2 milions d’euros i disposa dels darrers avenços tecnològics. Fa 1.000 m2 i pot arribar a acollir un equip de treball de fins a 20 persones.
Des del CCI de Rubí ara mateix es gestiona la circulació de trens de les 12 línies d’FGC: a Barcelona-Vallès (L6 Reina Elisenda, L7 Avinguada Tibidabo, S1 Terrassa, S2 Sabadell, S5 Sant Cugat i S55 Universitat Autònoma); i a Llobregat-Anoia (L8 Molí Nou, S33 Can Ros, S8 Martorell, S4 Olesa de Montserrat, R5 Manresa i R8 Igualada). A més, des del CCI també es gestiona la circulació del Funicular de Vallvidrera i es controlen les 74 estacions de les dues línies, amb 120 ascensors, 70 mecanismes d’escales mecàniques i més mil cinc-centes càmeres de seguretat.
El Centre de Comandament Integrat està format per diferents centres de coordinació i supervisió amb tasques específiques:
-Control de Trànsit Centralitzat (CTC): La sala de control disposa d’un videowall amb un gràfic que permet controlar en temps real totes les circulacions de trens de les línies Barcelona-Vallés i Llobregat-Anoia d’FGC. Permet tenir una visió del conjunt de la línia amb els itineraris i tots els trens que estan circulant o aturats. Des del CTC també es poden telecomandar tots els enclavaments (canvis d’agulla) de totes les estacions. I a partir de finals d’aquest mes el videowall també rebrà informació en directe des de les càmeres de vigilància de l’interior dels trens, a través del sistema wi-fi.
-Centre de Supervisió d’Estacions: Coordina l’actuació del personal de les estacions i les instal·lacions que es troben en cadascuna d’elles (ascensors, escales mecàniques, enllumenat, càmeres de vídeo- vigilància, màquines autoexpenedores de bitllets, punts d’informació i emergència, etc...).
-Centre d’Informació al Client: Centralitza les tasques d’informació interactiva. En concret, s’encarrega del funcionament de la megafonia de les estacions, del Sistema d’Informació al Client i atén el telèfon d’informació d’FGC.
-Telecomandament d’Energia: Tota la xarxa elèctrica (subcentrals, catenària, interruptors, sistemes de seguretat, etc...) és representada en uns monitors que es troben al Centre de Control.
-Sala polivalent: És un espai polivalent que compta amb tots els serveis de telefonia, informàtica i mitjans audiovisuals. Permet rebre visites i, en ocasions puntals, funciona com a “sala de crisi”.