Page 1 of 1
Alta velocitat al Port
Posted: Saturday 30/05/2009 11:42
by metring
Continuació de la notícia ubicada a http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 26#p134526
(Si algú troba un fil més adient per ubicar el missatge, si us plau, que ho digui o que
calle para siempre
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... ndreu.html
11 milions per a l'alta velocitat al port
El consell d'administració d'Adif va aprovar ahir l'adjudicació de les obres d'adaptació del ramal de mercaderies entre Castellbisbal, al Vallès Occidental, i Can Tunis, al costat del port de Barcelona, perquè hi pugui arribar una línia d'ample europeu i, per tant, l'alta velocitat. Les obres consistiran en el muntatge del tercer carril en 22 quilòmetres i la connexió de la terminal de mercaderies de Can Tunis amb aquest ramal per permetre que hi passin trens d'ample convencional i europeu. Els treballs han estat adjudicats per 11,3 milions a la unió temporal d'empreses formada per Contratas y Servicios Ferroviarios (Cosfesa) i Neopul Sociedada de Estudos e Construçoes. Aquesta actuació permetrà el trànsit mixt de viatgers i mercaderies des de Barcelona, i des del port, fins a la frontera francesa. I, a més, permetrà fer-ho sense haver de passar per Barcelona un cop hi hagi la connexió pel Vallès.
Re: Alta velocitat al Port
Posted: Saturday 30/05/2009 11:47
by marc
Continuo sense entendre la mania de renfomentadif de fer passar trens de mercaderies per la LAV, quan per aquesta hi passen trens a 250Km/h mentre que els mercaderies com a molt poden anar a 140. Així acabarà com la línia BCN-França amb els rodalies i els Catalunya Express.
UIC ≠ AV
Posted: Sunday 31/05/2009 0:09
by Guigui
Jo crec que s'estan començant a confondre massivament els conceptes. El fet que l'ample UIC arribi al port no vol dir que hi arribi l'alta velocitat. Però com que resulta que l'error històric dels seis pies castellanos s'està començant a desfer gràcies a la implantació de la xarxa d'AV, la majoria de la gent (i els periodistes els segueixen la veta sense fer-ne cap mena de qüestionament crític) es pensa que UIC=AV.
Però titllar les vies que arriben al port d'AV, és senzillament ridícul.
Re: Alta velocitat al Port
Posted: Monday 01/06/2009 5:30
by Jordi Freixas
El que és per damunt de tot súmament ridícul, és que degut al problema de l'ample de via, els trens de mercaderies hagin de COMPARTIR VIA AMB ELS TRENS D'ALTA VELOCITAT, limitant la velocitat punta d'aquests últims.
Re: Alta velocitat al Port
Posted: Monday 01/06/2009 6:39
by Lluita1714
Jordi Freixas wrote:El que és per damunt de tot súmament ridícul, és que degut al problema de l'ample de via, els trens de mercaderies hagin de COMPARTIR VIA AMB ELS TRENS D'ALTA VELOCITAT, limitant la velocitat punta d'aquests últims.
Cert. Sinó, haurem de reclamar TMAV, "Trens de Mercaderies d'Alta Velocitat"... per ser realment pioners a europa
Re: Alta velocitat al Port
Posted: Monday 01/06/2009 18:18
by Jordi Freixas
O això, o deixar-se de punyetesi continuar passant les mercaderies per on fins ara.
Canviar tot l'ample
Posted: Tuesday 02/06/2009 9:20
by Guigui
No. Millor adaptar tot Catalunya a UIC.
Siguem pràctics: quins trens que actualment circulen per ample ibèric ho fan direcció Espanya? Només els regionals de València, Casp i Saragossa, fora dels mercants. I quants trens es beneficiarien del trànsit cap a Europa en ample unificat, a part de les noves relacions més àgils que es podrien crear, si a la SNCF/RFF els sortís dels nassos?
Penseu-hi...
Re: Alta velocitat al Port
Posted: Tuesday 02/06/2009 13:34
by Jordi Freixas
El problema és que per alguna banda, existeix una clausula segons la qual queda explícitament prohibit reconvertir a l'ample UIC el tram Figueres - Portbou/Cervera durant 50 anys... no sigui cas que li fés la competència a la via Figueres - Perpinyà en Alta Velocitat.
Execrable
Posted: Tuesday 02/06/2009 15:06
by Guigui
Jordi Freixas wrote:El problema és que per alguna banda, existeix una clausula segons la qual queda explícitament prohibit reconvertir a l'ample UIC el tram Figueres - Portbou/Cervera durant 50 anys... no sigui cas que li fés la competència a la via Figueres - Perpinyà en Alta Velocitat.
Qui, per part del govern, hagi fet això és un inútil acabat, una molt mala persona o les dues coses alhora.
D'altra banda, potser podrien explotar una escletxa legal per dir que no es poden supeditar línies d'interès general a criteris de competència. Si hi hagués voluntat (que no n'hi ha), ja trobarien la manera de fer-ho.
Re: Execrable
Posted: Saturday 06/06/2009 12:35
by EUKibo
Guigui wrote:Jordi Freixas wrote:El problema és que per alguna banda, existeix una clausula segons la qual queda explícitament prohibit reconvertir a l'ample UIC el tram Figueres - Portbou/Cervera durant 50 anys... no sigui cas que li fés la competència a la via Figueres - Perpinyà en Alta Velocitat.
Qui, per part del govern, hagi fet això és un inútil acabat, una molt mala persona o les dues coses alhora.
D'altra banda, potser podrien explotar una escletxa legal per dir que no es poden supeditar línies d'interès general a criteris de competència. Si hi hagués voluntat (que no n'hi ha), ja trobarien la manera de fer-ho.
Ja... però aquesta empresa ha que construit el tunel de Le Perthus possiblement hagi mullat a partits polítics amb boniques comissions o tractes preferencials.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Monday 25/01/2010 23:14
by Javi M
Si us plau, vaig una mica perdut respecte a la conexió del port de la LAV... Algú em pot ajudar?
Administradors, no sé si això ahuria d'anar aquí...
A veure si en això que tinc entés hi ha gaire de cert...
-A Castellbisbal la LAV i la LC (Rodalies i mercaderies) van en paral·lel.
-Després, hi ha una bifurcació a la LC dels trens que van cap a Bacrcelona i dels que van cap a Rubí.
-Del ramal que va cap a rubí, surt una tercera via que es possa al costat de la de LAV.
-I la LC que va cap a BCN continua en paral·lel a la de la LAV.
-Després de la segona bifurcació de la LC que va cap a Rubí (No sé per a què serveix aquesta bifurcació si avans hi havia un altre) la LC que va cap a Barcelona hi ha un petit tram en via única (?) que s'ajunta amb el ramal de LC que ha anat al costat mateix de la LAV desde la primera bifurcació (Per a què serveix aquest ramal si torna a ajuntar-se d'on ha sortit?).
-Més endevant, avans d'arribar al Papiol, la LC que va cap a Molins es torna a bifurcar, sortint una via que es torna a posar al costat de les de la LAV.
-Tot just abans de creuar el pont aquell blau de Sant Boi se separen la convencional que va cap el Prat de la de UIC que va par el port.
-La LC es posa en paral·lel a la métrica dels FGC i van cap el port.
-La LAV es fica al túnel i tira cap Sants
¿He encertat gaire? ¿Aleshores no hi ha cap via UIC que es fiqui al port? ¿I com volen ficar els trens de l'LAV per el ramal de mercaderies que enllaça amb les vies de la R7 si són d'ample ibéric?
Perdoneu-me tantes preguntes tontes, però es que amb això de l'LAV em perdo perquè em supera...
Mostisimes gràcies.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Tuesday 26/01/2010 12:39
by Trenscat
Javi M wrote:Si us plau, vaig una mica perdut respecte a la conexió del port de la LAV... Algú em pot ajudar?
Administradors, no sé si això ahuria d'anar aquí...
A veure si en això que tinc entés hi ha gaire de cert...
-A Castellbisbal la LAV i la LC (Rodalies i mercaderies) van en paral·lel.
-Després, hi ha una bifurcació a la LC dels trens que van cap a Bacrcelona i dels que van cap a Rubí.
-Del ramal que va cap a rubí, surt una tercera via que es possa al costat de la de LAV.
-I la LC que va cap a BCN continua en paral·lel a la de la LAV.
-Després de la segona bifurcació de la LC que va cap a Rubí (No sé per a què serveix aquesta bifurcació si avans hi havia un altre) la LC que va cap a Barcelona hi ha un petit tram en via única (?) que s'ajunta amb el ramal de LC que ha anat al costat mateix de la LAV desde la primera bifurcació (Per a què serveix aquest ramal si torna a ajuntar-se d'on ha sortit?).
-Més endevant, avans d'arribar al Papiol, la LC que va cap a Molins es torna a bifurcar, sortint una via que es torna a posar al costat de les de la LAV.
-Tot just abans de creuar el pont aquell blau de Sant Boi se separen la convencional que va cap el Prat de la de UIC que va par el port.
-La LC es posa en paral·lel a la métrica dels FGC i van cap el port.
-La LAV es fica al túnel i tira cap Sants
¿He encertat gaire? ¿Aleshores no hi ha cap via UIC que es fiqui al port? ¿I com volen ficar els trens de l'LAV per el ramal de mercaderies que enllaça amb les vies de la R7 si són d'ample ibéric?
Perdoneu-me tantes preguntes tontes, però es que amb això de l'LAV em perdo perquè em supera...
Mostisimes gràcies.
Per entendre la configuració del nus de Castellbisbal pots mirar a trenscat.cat, que vaig actualitzar-ho justament fa dos dies
http://www.trenscat.com/renfe/castellbisbal_ct.html
Re: Alta velocitat al Port
Posted: Tuesday 26/01/2010 16:01
by Javi M
¿Les vies que van desde el port fins a Rubí i Cerdanyola tenen 3 rails?
¿Aleshores el ramal de mercaderies desde Cerdanyola fins a Mollet són d'UIC?
Fixat si vaig perdut...
Re: Alta velocitat al Port
Posted: Wednesday 27/01/2010 10:48
by Trenscat
Javi M wrote:¿Les vies que van desde el port fins a Rubí i Cerdanyola tenen 3 rails?
¿Aleshores el ramal de mercaderies desde Cerdanyola fins a Mollet són d'UIC?
Fixat si vaig perdut...
Del Port fins al nus de Mollet hi ha vies de 3 carrils (o sigui per ample de via ibèric (convencional) i ample de via UIC (internacional) passant pel ramal de mercaderies Can Tunis-El Papiol, pel nus de Castellbisbal i per la línia Papiol-Mollet (per Rubí, St.Cugat i Cerdanyola UAB). A partir del nus de Mollet cap amunt els trens d'ample internacional només podran circular per la LAV Barcelona-Figueres. Espero haver-te aclarit!
Re: Alta velocitat al Port
Posted: Wednesday 27/01/2010 12:33
by Jordi Freixas
Ja està col·locat el tercer rail en el tram Mollet - El Papiol?
Per cert, un parell de coses que volia comentar sobre el tram en qüestió:
D'una banda, sobre una foto que vas penjar fa un temps al teu bloc, Bernat. Em va sobtar que en aquesta línia, sent d'ample mixt tingui com a mínim un punt d'estacionament només en ample UIC. Suposo que això és de cara als trens de mercaderies, però... no s'hauria de fer també en ample ibèric a fi de que els trens d'Alta Velocitat puguin adelantar si cal, als trens de Rodalies que circulen habitualment?
D'altra banda, em podries aclarir (tu o qui sigui) per quin motiu exactament es va canviar la catenaria en aquest tram? Més que res ho comento pel tema de la tensió; si ens basem en la teoria segons la qual els primers trens que circularan entre Barcelona, Figueres i Perpinyà per la LAV seran models de tipus Alvia per la seva condició de trens bi-tensió i possiblitat de canvi d'ample mentre que els de mercaderies d'ample UIC faran tot el trajecte en tracció diesel, per què aquest canvi de catenaria de l'estil de les d'Alta Velocitat a la Mollet - El Papiol? És possible que la catenaria sigui bitensió (3000 kw / 25000 kw)?
Re: Alta velocitat al Port
Posted: Wednesday 27/01/2010 19:06
by 437.001
Jordi Freixas wrote:El problema és que per alguna banda, existeix una clausula segons la qual queda explícitament prohibit reconvertir a l'ample UIC el tram Figueres - Portbou/Cervera durant 50 anys... no sigui cas que li fés la competència a la via Figueres - Perpinyà en Alta Velocitat.
La clàusula és annulable, com tot.
Si l´han signat dos executius o dos polítics, és revocable.
I si hi ha persones que són inútils o que tenen mala llet, el temps passarà comptes... el problema és que si és qüestió de temps, no estem al costat francès...
Re: Alta velocitat al Port
Posted: Thursday 28/01/2010 9:11
by Trenscat
Jordi Freixas wrote:Ja està col·locat el tercer rail en el tram Mollet - El Papiol?
Per cert, un parell de coses que volia comentar sobre el tram en qüestió:
D'una banda, sobre una foto que vas penjar fa un temps al teu bloc, Bernat. Em va sobtar que en aquesta línia, sent d'ample mixt tingui com a mínim un punt d'estacionament només en ample UIC. Suposo que això és de cara als trens de mercaderies, però... no s'hauria de fer també en ample ibèric a fi de que els trens d'Alta Velocitat puguin adelantar si cal, als trens de Rodalies que circulen habitualment?
D'altra banda, em podries aclarir (tu o qui sigui) per quin motiu exactament es va canviar la catenaria en aquest tram? Més que res ho comento pel tema de la tensió; si ens basem en la teoria segons la qual els primers trens que circularan entre Barcelona, Figueres i Perpinyà per la LAV seran models de tipus Alvia per la seva condició de trens bi-tensió i possiblitat de canvi d'ample mentre que els de mercaderies d'ample UIC faran tot el trajecte en tracció diesel, per què aquest canvi de catenaria de l'estil de les d'Alta Velocitat a la Mollet - El Papiol? És possible que la catenaria sigui bitensió (3000 kw / 25000 kw)?
Teòricament deien que sí, que la catenària seria bitensió. El què no sé és com ho aplicaran i si arribaran a "sucarrimar" algun pantògraf amb això