Page 1 of 2

353 de FGC

Posted: Saturday 30/05/2009 20:49
by marc
Nota: fil retitulat per adequar-lo al contingut

Algú sap que és això de la foto:

http://www.flickr.com/photos/silvadealcudia/3576332031/

Re: fotos internet

Posted: Saturday 30/05/2009 20:54
by Altaria_Trianilla
Són 310's reformades, o el que anomenaven TMD (Teco Media Distancia) que ha adquirit FGC per fer el servei Seat <-> Port de Barcelona, a veure quins resultats donen, esperem que millors que en els anteriors serveis que feien a Galícia.

;)

Re: fotos internet

Posted: Sunday 31/05/2009 9:55
by marc
Que són aquelles locomotores que n'ha d’anar una al principi i una al final del tren??, i per cert per quines vies circularà, perquè em sembla que FGC encara no és un operador per les vies d'ADIF.

Re: fotos internet

Posted: Sunday 31/05/2009 12:17
by Lluita1714
Quantes ha comprat FGC? li han canviat l'ample de via? en tot cas, :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas
M'encanta aquesta decoració! sembla un tren alemany!
Sembla que està renumerat com a sèrie 353, tot i que manté la numeració UIC abaix, com a 310.

Re: fotos internet

Posted: Sunday 31/05/2009 13:46
by Archie-250
Com be diu Altaria_trianilla, son 310, reformats, amb les plataformes adaptades per circular en Mando Múltiple, ex-Renfe. FGC ha comprat les dues composicion que han "inventat". La primera composició formada per els 310.101 i 102, i la segona composició formada per els 310.103 i 104. Circularàn per la via d'Adif, compartint els viatges, portàn cotxes o el que faci falta desde Martorell al Port de Barcelona.

Per cert, amb 2000 caballs, no crec que donguin per molt, ja que no tenen ni el fré dinàmic, m'han comentat, total, en el fons son tractors de maniobra... :roll:

Re: fotos internet

Posted: Sunday 31/05/2009 18:19
by Jordi Freixas
O sigui que ara FGC operarà entre la SEAT i el port a partir dels dos amples de via (el mètric d'FGC i l'ibèric d'ADIF)? I no podrien comprar locomotores elèctriques? Serà possible veure aquestes locomotores operant per altres línies de Catalunya?

PD: L'escència ferroviaria està tornant a FGC!!! M'encanta!! :D :D :D :D :D :D :D :D

Re: 353 de FGC

Posted: Sunday 31/05/2009 20:31
by davida
Jo tornaria a canviar el titol del Fil.
353 de FGC
Si un fixeu en la foto les locomotores has sigut renombrades 353.
353 vol dir segons la numeracio FGC:
3 -> ample iberic (1 ample internacionals, 2 metric, 3 iberic: 211, 111, 112 , 213, etc..)
5 -> diesel (1 automor diesel, 5 disel. Com les 254 diesel d'ample metric)
3 -> Numero de serie 3.

Re: 353 de FGC

Posted: Sunday 31/05/2009 20:34
by metring
davida wrote:Jo tornaria a canviar el titol del Fil.
353 de FGC
Si un fixeu en la foto les locomotores has sigut renombrades 353.
353 vol dir segons la numeracio FGC:
3 -> ample iberic (1 ample internacionals, 2 metric, 3 iberic: 211, 111, 112 , 213, etc..)
5 -> diesel (1 automor diesel, 5 disel. Com les 254 diesel d'ample metric)
3 -> Numero de serie 3.
Allà voy doncs!!! :D

Petita correcció

Posted: Sunday 31/05/2009 21:38
by Guigui
davida wrote:5 -> diesel (1 automor diesel, 5 disel. Com les 254 diesel d'ample metric)
Voldràs dir: 1 automotor elèctric... ;)

Re: 353 de FGC

Posted: Monday 01/06/2009 5:11
by Jordi Freixas
Una cosa. Llavors, amb això de l'enumeració, els ferrocarrils cremallera de Núria i Montserrat, anirien per lliure, no?

E1-E2-E3-E4

A5-A6-A7-A8

A10-A11

AM1-AM2-AM3-AM4-AM5

D9

D(no sé què)9 <--- la llevaneus diesel

DM6

etc...

Re: 353 de FGC

Posted: Monday 01/06/2009 12:45
by genissimon
Aquests dos trens ex-TMD de renfe, formats cadascun dels dos per dues locomotores ex 310 reformades i (crec) vuit plataformes portacontenidors, prestaran servei sota administració conjunta FGC-Comsa entre el parc de proveïdors de Seat a la Zona Franca i la fàbrica de Martorell. Sis circulacions diàries sobre vies ADIF en ample ibèric.

Salut !!

Re: 353 de FGC

Posted: Monday 01/06/2009 17:55
by Jordi Freixas
I per què no s'han adquirit locomotores elèctriques?

Se sap si a partir d'això, FGC té previst ampliar a curt plaç el seu radi d'acció? Si ara adquirís locomotores 252 i vagons Estrella ja seria la reshostia :D :D :D :)

Re: 353 de FGC

Posted: Tuesday 02/06/2009 14:46
by genissimon
Jordi Freixas wrote:I per què no s'han adquirit locomotores elèctriques?[...]
Perquè els apartadors d'ADIF no acostumen a estar electrificats. Perquè l'accés i l'apartador del parc de proveïdors de SEAT a la Zona Franca estan sense electrificar. Perquè l'apartador de la fàbrica de Martorell està sense electrificar, malgrat que el ramal de SEAT està electrificat.

De tota manera, el pas a FGC-Comsa dels dos TMD no ha significat cap reforma d'aquest material. Només una "revisió i reparació en profunditat" i un "rentat de cara i repintat". Els TMD ja estaven creats/reformats abans de l'interès de FGC-Comsa. Crec que "daten" del 2004, però no n'estic segur.

Salut !!

Re: 353 de FGC

Posted: Tuesday 02/06/2009 16:07
by Trenscat
Jordi Freixas wrote: D(no sé què)9 <--- la llevaneus diesel
La llevaneus porta la matrícula L09 (L de llevaneus) se suposa.

Re: 353 de FGC

Posted: Tuesday 02/06/2009 18:06
by Jordi Freixas
Ok, perdó. Ho vaig escriure de memòria. I continuo sense saber perquè el material rodant dels cremalleres s'enumera a part.

Re: 353 de FGC

Posted: Tuesday 02/06/2009 20:03
by Archie-250
Haviam, de moment no poden circular material privat elèctric, ja que encara no està homologat per Adif, no se quantes vegades ja ho he dit, però be, que es preveu que el 2010 o 2012 ja estigui homologat. :roll:

Re: 353 de FGC

Posted: Wednesday 03/06/2009 0:45
by Jordi Freixas
Material privat elèctric? Ara m'he perdut... a què et refereixes amb "material privat"?

Material privat

Posted: Wednesday 03/06/2009 0:56
by Guigui
Jordi Freixas wrote:Material privat elèctric? Ara m'he perdut... a què et refereixes amb "material privat"?
Que no sigui de Renfe.

Re: 353 de FGC

Posted: Wednesday 03/06/2009 3:28
by Jordi Freixas
M'estava rellegint això de l'enumeració i tinc un petit dubte:
davida wrote:Jo tornaria a canviar el titol del Fil.
353 de FGC
Si un fixeu en la foto les locomotores has sigut renombrades 353.
353 vol dir segons la numeracio FGC:
3 -> ample iberic (1 ample internacionals, 2 metric, 3 iberic: 211, 111, 112 , 213, etc..)
5 -> diesel (1 automor diesel, 5 disel. Com les 254 diesel d'ample metric)
3 -> Numero de serie 3.
No hagués estat més llògic que s'enumerés 351? Per què número de serie 3? Dóna a entendre que existeixen locomotores (3) d'ample ibèric (5) en tracció diesel que vingiuin a ser les series 1 i 2.

Re: 353 de FGC

Posted: Thursday 04/06/2009 18:02
by Lluita1714
No us copio les noticies perque val a pena veure els gràfics i la foto del 353 d'FGC, sembla que circularà junt a l'AVE. oooh ja espero impacient el moment de caçar-lo des d'un pont o alguna estació!

http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... nca.ok.pdf


http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... O%20OK.pdf