Guigui wrote:
L'anella d'enllaços que dic, no fa sinó incidir en línies ja existents, en construcció o en fase molt avançada de projecció, i permetria distribuir molt millor el flux de viatgers a l'entrada de Barcelona. Per exemple, ja has imaginat el calvari que és venir de la B-V i anar al Campus Nord? O venir del Vallès Oriental i anar a Sta. Coloma o Badalona? O venir de Sitges i anar a St. Boi?
D'això va la cosa. No es tracta de fer passar tothom obligatòriament per Pl. Catalunya, per comodíssim que passi a ser l'intercanviador, perquè això no traurà la pèrdua de temps de trajecte fent una gran marrada. En canvi, es tracta de facilitar trajectes com més rectilinis millor. El fet que Barcelona sigui el centre neuràlgic, no sols de l'àrea metropolitana, sinó de tot Catalunya, no significa que concentri tots els trajectes, i encara menys el seu centre. Una enquesta de mobilitat seriosa resultaria que la majoria de trajectes agafen Sants i Pl. Catalunya com a lloc de pas obligat, però que una bona disposició de línies i intercanviadors escurçaria enormement els trajectes.
No home no, tampoc es tracta de centralitzar tot l'AMB, em refereixo a centralitzar el pas de les principals línies a la ciutat capital. I recolzo la creació de "cinturons" ferroviaris. Conec els problemes, per passar, per exemple de Sant Vicent dels Horts al Papiol, d'aquí es pot partir per fer desviar la R7 fora de martorell, és a dir, del papiol a SVdH o Pallejà amb un nou pont i enllaç amb FGC, ja que fins ara una el viatger es veu obligat a anar a Martorell per tornar a baixar o anar a barcelona (molt pitjor) agafar el metro i després renfe a Sants, però jo el que pretenc és crear una mena d'unitat bàsica de cada municipi, és a dir:
Jo divideixo els medis de transports en dos tipus:
-Medi extern (rodalia, regional, etc.)
-Medi intern (metro, bus)
S'ha d'evitar que una persona que vagi d'una població a altra hagi de fer servir un medi intern d'una ciutat que no és la seva, com succeeix amb la L1 o la L3 per fer Plaça Espanya - Sants/Catalunya, els mètodes que jo proposo per solucionar aquesta situació tracta d'evitar que una ciutat tingui més de tres intercanviadors principals de medis externs, i fer que tots estiguin enllaçats per alguna línia externa amb un altre. Un lloc idoni per fer això, o almenys una de tres, i que agafi bons plans de rodalia, per a mi és Plaça Catalunya, un lloc cèntric on ara per ara tot està mal fet, cada cosa per la seva banda. Al meu parer s'ha de refer Plaça Catalunya, no pot ser que s'hagi de passar per les andanes de la L3 per sortir de la L1, cosa que també porta un cert risc de caiguda. S'ha de fer una replanificació del subsòl com faran a Plaça Espanya, donant més capacitat a les andanes i allargant-les perquè de cara al futur necessitarem sis o fins i tot set vagons de metro, creant preandanes com les de la L9 per no tenir altes aglomeracions de gent aprop de la via, posant mampares de vidre i acurtant distàncies, un intercanviador així que englobi [S1, S2], [R5, R6, S8], Renfe, L1, L3, i si es vol unificar una mica el tema de Passeig de Gràcia i Plaça Catalunya s'hi poden incloure L2 i L4.
FGC connectaria dos nuclis externs, Catalunya i Glòries, Renfe s'encarregaria de connectar aquestes dues amb Sagrera i Sants. Són quatre, no és gaire idoni tenir-ne quatre, però en aquest cas per anar d'una punta a l'altra no necessites fer més d'un transbord, altra cosa són les preferències del viatger un cop arribats a una estació amb trens amb destinació fora de l'AMB.
D'altra banda, als que vagin d'un poble a altre, on no hi tingui res a veure Barcelona, obviament han de tenir a la seva disponibilitat una xarxa de medis externs (regionals o rodalia) que els permeti fer la ruta el més curta possible.
Quan tingui temps potser faré un planol
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.