Page 1 of 1

Desaparició d'avió d'Air France a Brasil

Posted: Monday 01/06/2009 13:26
by metring
http://www.lavanguardia.es/sucesos/noti ... ilena.html

"No hay esperanza" para el avión de Air France desaparecido del radar frente a la costa brasileña

La aeronave, procedente de Río de Janeiro y con 228 pasajeros, tenía previsto aterrizar en el aeropuerto Charles de Gaulle, en París, hacia las 11 de la mañana

01/06/2009| Actualizada a las 13:18h | Sucesos

París (EFE).- Un avión de la compañía Air France con 228 personas a bordo desapareció del control de los radares frente a las costas de Brasil, informaron fuentes aeroportuarias de París. La aeronave partió a las 19.00 horas locales del aeropuerto de Río de Janeiro hacía París, donde tenía previsto aterrizar hacia las 11h. Fuentes del aeropuerto Roissy Charles de Gaulle afirmaron que "no hay esperanza" para los pasajeros y la tripulación.

Air France anunció la organización de servicios de acogida especiales en el aeropuerto para familiares de los pasajeros y ha abierto líneas telefónicas especiales para Francia y para llamadas desde el extranjero para dar información. "Air France lamenta anunciar que no tiene noticias del vuelo", comunicó.

La fuerza aérea brasileña ya ha lanzado las operaciones de búsqueda. Un portavoz de la fuerza aérea, Henry Wilson, explicó que varios aviones han despegado de la isla de Fernando de Noronha, en la costa nororiental brasileña, para buscar el aparato. El secretario de Estado de Transportes, Dominique Bussereau, se ha trasladado al aeropuerto para seguir la situación, según informó el ministerio en París.

El presidente francés, Nicolas Sarkozy, ha puesto en funcionamiento todos los recursos disponibles para la localización del aparato desaparecido y investigar lo ocurrido.

Tras ser informado de la pérdida de contacto con el Airbus A 330, Sarkozy pidió inmediatamente al ministro de Ecología, Energía, Desarrollo Sostenible y Gestión del Territorio, Jean Louis Borloo, y al secretario de Estado de Transportes, Dominique Bussereau, que se trasladen al aeropuerto parisino Roissy-Charles de Gaulle, "para seguir más de cerca la evolución de la situación".

Vistes restes a l'Atlàntic

Posted: Tuesday 02/06/2009 11:42
by Guigui
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=3591733

DIMARTS, 02/06/2009 - 06:00h

Una catalana resident a Dubai, entre les 228 persones de l'avió d'Air France desaparegut

Un avió brasiler va veure restes de foc sobre el mar en la zona on podria haver caigut · El Senegal troba restes que podrien ser de l'avió

El Ministeri d'Afers Estrangers espanyol ha confirmat que hi havia una catalana entre els 216 passatgers de l'Airbus 330 d'Air France, desaparegut ahir: és Anna Negra, de vint-i-vuit anys, que residia a Dubai. A l'avió, del vol AF 447, hi havia dotze tripulants. El Senegal ha anunciat anit que havien trobat restes d'un aparell que poden ser d'aquest avió. I els pilots d'un avió que anava cap al Brasil han dit que havien vist foc sobre mar.

Concretament els pilots d'un vol de la companyia brasilera TAM que feia la ruta entre Europa i el Brasil han dit que havien vist alguna cosa cremant en mar, aproximadament uns quaranta minuts després d'haver-se perdut el senyal de l'avió d'Air France.

L'avió havia d'aterrar ahir, a les 11.15, a l'aeroport Roissy-Charles de Gaulle de París, però al cap de poc de deixar la costa nord-oriental brasilera i de sobrevolar l'Atlàntic els ordinadors de l'aparell van emetre un comunicat automàtic de pertorbació elèctrica, just després d'entrar en una zona de greus turbulències.

Però el president Sarkzoy no anticipa cap hipòtesi: 'No podem prioritzar cap tesi ni descartar-ne cap; sabem que hi havia turbulències greus, però els altres avions els han superades; i sabem que hi havia un problema d'aviació, però els especialistes es neguen ara mateix a definir cap pista.’

Avions d'uns quants països sobrevolen ara la zona on creuen que l'aparell podia haver caigut a mar per provar de trobar-lo. A bord de l'avió hi havia, a més d'una catalana, 80 brasilers, 76 francesos, 17 alemanys, 3 italians, i alguns ciutadans britànics, espanyols, hongaresos i xinesos.

Investigació lenta

Posted: Wednesday 03/06/2009 14:51
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/06 ... _61371.php

Un responsable de la investigació diu que res fa pensar que l'avió d'Air France que ha desaparegut a l'Atlàntic tingués cap problema abans d'enlairar-se

El director dels serveis d'investigació, Paul-Louis Arslanian, ha assegurat que a mesura que se sàpiguen noves dades es donaran a conèixer, però ha demanat que es deixi treballar els experts i ha recordat que ara per ara tot pertany al terreny de l'especulació

Agències
París
Ult. Act. 03/06/2009 12:33


França ja ha començat a investigar sobre les causes que van fer que l'avió d'Air France acabés al fons de l'Atlàntic.

El director dels serveis d'investigació sobre incidents aeronàutics francesos, Paul-Louis Arslanian, ha comparegut en roda de premsa i ha explicat que ja han posat fil a l'agulla i que, tot i que s'ha de fer molta feina i la investigació serà llarga, per ara res fa pensar que l'aparell tingués cap problema abans d'enlairar-se.

Arslanian ha assegurat que a mesura que se sàpiguen noves dades es donaran a conèixer, però ha demanat que es deixi treballar els investigadors i ha recordat que ara per ara tot pertany al terreny de l'especulació.

Mentrestant, les feines dels equips de recerca se centren a poder recuperar les caixes negres de l'avió, en què viatjaven 228 persones, per saber les causes del sinistre, una feina molt complicada perquè estan a molta profunditat.

De fet, hores abans de la compareixença d'Arslanian, les autoritats del Brasil i París han confirmat que les restes de l'avió trobades aquest dimarts pels militars brasilers a l'Atlàntic pertanyen a l'avió d'Air France desaparegut dilluns passat.

Un portaveu de l'estat major de l'Exèrcit francès ha explicat que, encara que "caldrà fer una confirmació formal" quan es recuperin les restes amb una anàlisi tècnica, ja no hi ha dubte que es tracta de l'Airbus 330 que feia la ruta Rio de Janeiro-París.

De la mateixa manera, el ministre de Defensa del Brasil, Nelson Azevedo Jobim, ha assegurat "que no hi ha dubte" que les restes metàl·liques i seients d'avió albirats per l'exèrcit de l'aire a uns 650 quilòmetres al nord-est de les costes brasileres són de l'aparell sinistrat.

Vaixells de la marina del Brasil i de l'exèrcit francès -que porta el submarí articular Nautile- naveguen en direcció a la zona on es van veure les restes.

Funerals
La catedral de Notre Dame de París celebrarà aquest dimecres a les 16.00 hores una cerimònia religiosa en homenatge a les 228 víctimes del vol AF-447 d'Air France que viatjaven a bord de l'Airbus 330 que es va precipitar a l'oceà Atlàntic. A la cerimònia hi assistirà el president Nicolas Sarkozy.

També la Gran Mesquita de París organitzarà a les 14.00 hores una oració en record dels passatgers de l'aparell sinistrat, un ritual que serà l'oració "de l'absent", segons ha indicat el rector de l'institut musulmà de la Gran Mesquita, Dalil Boubakeur, en un comunicat.

D'altra banda, les famílies de les víctimes seran rebudes dilluns que ve per Sarkozy, a l'Elisi, segons ha anunciat el secretari d'Estat de Transports, Dominique Bussereau, a Europe 1.

Algunes dades i hipòtesis

Posted: Thursday 04/06/2009 11:30
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/06 ... _61500.php

L'avió d'Air France va emetre 6 missatges d'alerta abans de desaparèixer dels radars

Respecte a les taques de combustible localitzades a l'oceà davant de les costes brasileres, el ministre de Defensa brasiler ha dit que la seva presència demostra que l'aeronau que cobria el trajecte Rio de Janeiro-París no va explotar

Agències
Brasília
Ult. Act. 04/06/2009 09:41


L'Airbus A330-200 d'Air France que diumenge va caure a l'Atlàntic amb 228 persones a bord va enviar com a mínim 6 missatges d'alerta de fallades als equips, segons els mitjans de comunicació brasilers.

Entre els primers missatges emesos automàticament, a les 23.10 hora brasilera i la desaparició de l'avió dels radars van passar quatre minuts. El contingut dels missatges assenyalava "pèrdues" en el sistema de referència "Adiru" (que informa a la pantalla del pilot dades d'altura i velocitat) i una fallada elèctrica en l'ordinador principal.

En l'últim missatge automàtic de l'avió emès a les 23.14 hores s'informava de l'augment de la "velocitat vertical de la cabina", fet que indica que l'aire extern va entrar a l'avió i va provocar una despressurització i la caiguda.

Més hipotesis
El ministre de Defensa brasiler, Nelson Jobim, ha assegurat que, de moment, no hi ha possibilitats de conèixer les causes del sinistre de l'Airbus que va caure a l'oceà Atlàntic amb 228 persones a bord dilluns passat a la matinada.

Respecte a les taques de combustible localitzades a l'oceà davant de les costes brasileres, Jobim ha dit que la seva presència demostra que l'aeronau que cobria el trajecte Rio de Janeiro-París no va explotar.

El ministre brasiler ha dit que fins ara s'havien trobat a més de les restes de combustible, peces metàl·liques i objectes triangulars blaus i blancs, de la part interna de la nau.

De la mateixa manera que han lamentat les autoritats franceses i els investigadors francesos, el ministre brasiler tem que no es trobin les caixes negres de l'aparell, "que podien estar ubicades a uns 2.000 o 3.000 metres sota terra" a l'Atlàntic. "Hem d'iniciar una recerca, tot i que com més profunditat, més dificultat per trobar-les", ha afegit .

Error a l'ordinador central
Segons un especialista nord-americà, en declaracions a una ràdio brasilera, la causa de l'accident pot ser que fos per un error a l'ordinador principal de l'Airbus. Segons Hans Weber, les turbulències que van sacsejar l'avió el diumenge a la nit enmig de l'Atlàntic, no és per sí sola, la causa de l'accident.

L'especialista creu que el pilot, que estava ocupat amb la turbulència, hauria perdut el control de l'avió pel possible error a l'ordinador i no l'hauria pogut recuperar.

Re: Desaparició d'avió d'Air France a Brasil

Posted: Friday 05/06/2009 11:11
by metring
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1007


Brasil asegura que los materiales recogidos del mar no pertenecen al Airbus


EFE
RÍO DE JANEIRO

Los materiales recogidos de las aguas del Atlántico por la Marina brasileña no pertenecen al Airbus accidentado el pasado domingo con 288 personas a bordo, ha afirmado la Fuerza Aérea de Brasil.

Un helicóptero Lynx de la Marina sacó ayer del mar un soporte para cargas de 2,5 metros cuadrados (palé) y dos boyas que en un principio se pensó que serían del avión, pero los primeros análisis efectuados a esa piezas indicaron que no son de la aeronave siniestrada.

"El palé que fue encontrado no hacía parte de la aeronave", ha dicho a los periodistas el general Ramón Borges Cardoso, director del Departamento de Control del Espacio Aéreo de la Fuerza Aérea Brasileña.

Plataforma de madera

El militar ha explicado que el soporte es de madera y que los usados en aviones no son de ese material, sino de aluminio por ser un metal liviano.

Los palés son los soportes usados para levantar cargas en aviones, barcos, camiones e incluso en supermercados.

"Hasta el momento ningún pedazo de la aeronave (fuselaje) ha sido recuperado", ha apuntado el militar, quien ha señalado que el palé recogido será llevado a la ciudad de Recife y "será descartado como basura" pues no aporta nada a las investigaciones de la tragedia.

El militar ha subrayado que los aviones de la Fuerza Aérea sí han detectado pedazos del avión flotando en el mar, pero hasta ahora ninguno de ellos ha podido ser recogido por los barcos de la Armada porque las corrientes marinas los arrastran por kilómetros.

Las manchas tampoco son del Airbús

Según el jefe militar, las manchas de aceite avistadas el martes pasado desde el aire tampoco corresponden al avión que hacía el vuelo AF447 entre Río de Janeiro y París.

"El combustible sí puede ser del avión. Lo que descartamos es el aceite, pues una cantidad tan grande no es de un avión", ha añadido el oficial, y ha agregado que esa mancha de aceite puede haber sido dejada por algún buque.

Sobre la posibilidad de encontrar supervivientes, el militar ha reiterado: "Hasta ahora no hay informaciones de que hayan sido avistados cuerpos o supervivientes".

Avió trobat

Posted: Monday 04/04/2011 10:47
by Guigui
http://www.ara.cat/mon/Air_France-accid ... 54558.html

Localitzen gran part de les restes de l'avió d'Air France que va caure al Pacífic el juny de 2009

La troballa obre l'esperança de trobar les caixes negres, que explicarien els motius de l'accident. 228 persones viatjaven a bord de l'avió, que feia la ruta Rio de Janeiro-París

AGÈNCIES
París | Actualitzada el 04/04/2011 10:54


Les restes de l'avió d'Air France que va caure al Pacífic al mes de juny de l'any 2009, quan feia la ruta Rio de Janeiro-París, han estat recuperades aquesta matinada. Els investigadors que rastregen la zona en què suposadament va caure l'aparell han localitzat "gran part" de l'avió, segons ha explicat la ministra francesa de Transport, Nathalie Kosciusko-Morizet. "Es tracta d'una part important de l'avió, en una peça" ha dit Kosciusko-Morizet, que ha confessat que la troballa dóna esperances de "localitzar ràpidament les caixes negres de l'avió" per ajudar a saber per què va caure al mar.

L'Oficina d'Investigació i Anàlisi, que dirigeix la recerca, va anunciar ahir la troballa i va explicar que s'oferiran detalls "més endavant". Les tasques s'havien iniciat al mes de novembre i responien al desig dels familiars de les víctimes, que han valorat molt positivament la troballa perquè els permet tenir esperances de saber què va passar amb les 228 persones que anaven a bord d'aquell avió. És la quarta operació de recerca que es fa des de juny del 2009 i, segons els familiars de les víctimes, les tres anteriors operacions no es van fer amb el rigor necessari i van acabar sense èxit.

Caixa negra trobada

Posted: Sunday 01/05/2011 23:33
by Guigui
http://www.lavanguardia.com/internacion ... trado.html

Hallada una de las cajas negras del vuelo Río-París siniestrado

El avión se estrelló en junio de 2009 con 228 personas a bordo

Internacional | 01/05/2011 - 20:30h

París. (EFE).- Una de las cajas negras del vuelo Río de Janeiro-París que se estrelló en junio de 2009 con 228 personas a bordo ha sido encontrada hoy en aguas del Atlántico, informaron a Efe los investigadores.

La caja negra, que registra los parámetros del avión, fue encontrada por el submarino robotizado Remora 6.000 a las 16.40 GMT y ya ha sido remolcada al navío "Ile de Sein".

El aparato encontrado es el encargado de registrar los parámetros de vuelo del avión y contiene información clave para determinar los motivos que causaron el accidente aéreo, hasta ahora desconocidos, precisó una portavoz de la Oficina de Investigación y Análisis (BEA).

Agregó que esta información debe ser completada con la de la otra caja negra, que graba los sonidos y conversaciones que se producen en la cabina del aparato.

"Sin los datos de esta caja negra (encontrada), los de la otra tienen muy poco valor", aseguró la portavoz.

Aunque por el momento se desconoce el estado en que se encuentra esta caja negra tras haber pasado casi dos años en las profundidades del océano sometida a fuertes presiones, "a partir de las fotos tomadas por el submarino robotizado, parece que éste es bueno, pero no sabremos más hasta poder tener acceso" a ella, señaló la fuente.

El hallazgo de la caja negra se produjo en la zona en la que el 4 de abril pasado se encontraron los restos del Airbus A330 siniestrado, tras cinco campañas de búsqueda de los mismos,

En aquel momento, los investigadores se mostraron confiados en poder hallar las cajas negras y extraer los datos necesarios para saber qué provocó el accidente, en el que no hubo supervivientes.

Junto con los restos del avión, se detectaron algunos de los cuerpos de los ocupantes del aparato, que también se van a intentar recuperar.

A falta de las informaciones procedentes de las cajas negras, lo único que los investigadores han podido determinar es que el vuelo AF447 sufrió un fallo en las sondas que indican la velocidad del avión, provocado por el hielo.

Sin embargo, la BEA advirtió de que esas conclusiones no podían explicar por sí solas el accidente y apeló a la prudencia sobre las mismas.

Pese a todo, la aerolínea Air France procedió a cambiar todas las sondas de su flota por otras más modernas y resistentes a las bajas temperaturas.

Segona caixa negra trobada

Posted: Tuesday 03/05/2011 12:04
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... antic.html

Troben la segona caixa negra de l'avió d'Air France estavellat a l'oceà Atlàntic

L'Airbus es va estavellar, sense supervivents, al mar del Brasil quan feia la ruta entre París i Rio de Janeiro el juny del 2009
La recerca de les dues caixes ha comportat dos anys d'explorar una àrea de 10.000 quilòmetres quadrats de llit de mar


03/05/11 09:19 - PARÍS - ACN

Els equips de rescat han trobat la segona caixa negra de l'avió de la companyia Air France que el 2009 es va estavellar a l'oceà Atlàntic, al nord-est de la costa del Brasil, segons s'ha confirmat aquest dimarts.

La notícia arriba dos dies després que es recuperés la primera de les caixes.

En aquest cas s'ha trobat l'aparell que registrava el so de l'interior de l'avió, mentre que la caixa que es va trobar diumenge era la que registrava les dades del vol.

S'espera que es puguin recuperar de la segona caixa les converses del pilot i de la resta de la tripulació de la cabina de vol just abans de l'impacte.

“L'equip d'investigació ha trobat i identificat el Gravador de Veu de la Cabina”, s'ha explicat des de l'oficina francesa que investiga l'accident. El dispositiu ha estat hissat fins a la superfície..

L'Airbus es va estavellar al mar del Brasil quan feia la ruta entre París i Rio de Janeiro el juny del 2009, en un dia de temps de tempestes.

Els 228 passatgers i membres de la tripulació que hi viatjaven van morir en el sinistre.

La descoberta de les dues caixes negres de l'avió ha costat una recerca de gairebé dos anys sobre una àrea de 10.000 quilòmetres quadrats de llit de mar.

Fins ara, les teories sobre l'accident han posat el focus en la possible congelació dels sensors de velocitat de l'avió, que haurien donat lectures errònies just abans que es perdés la comunicació amb l'aparell.

Re: Desaparició d'avió d'Air France a Brasil

Posted: Tuesday 03/05/2011 14:08
by metro3001
Per als qui els hi interessi el tema, teniu en aquest enllaç, la web de la Bea Francesa, que es l´ entitat encarregada de l´investigació d´aquest accident aeri.
En ell es poden veure imatges del rescat de les caixes negres i fins i tot, com precinten aquesta última en un contenidor plé d´aigua per traslladar-les al laboratori.
Tenen el detall, d´anar dient tots els avenços que fan durant la recerca de les restes i de l´investigació.
No cal dir que la web es en francés...
Salutacions.
http://www.bea.aero/fr/enquetes/vol.af. ... 011.fr.php

Recuperen totes les dades de les caixes negres

Posted: Monday 16/05/2011 18:44
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... antic.html

Recuperen les dades de les caixes negres del vol d'Air France estavellat a l'Atlàntic

L'Oficina d'Investigació i Anàlisi indica que ha pogut “recuperar íntegrament tota la informació” dels aparells recuperats a principis de mes
El primer informe sobre l'accident apuntava a una fallada en les sondes de mesurament de la velocitat


16/05/11 13:44 - PARÍS - EFE

Totes les dades que contenen les caixes negres de l'avió d'Air France que es va estavellar fa gairebé dos anys amb 228 persones a bord quan cobria la ruta entre Rio de Janeiro i París han estat recuperades pels investigadors.

L'Oficina d'Investigació i Anàlisi (BEA) ha indicat aquest dilluns en un comunicat que han pogut “recuperar íntegrament les dades” de les caixes negres, rescatades a principis de mes del fons de l'Atlàntic i sobre les quals hi havia dubtes sobre el seu estat de conservació.

L'organisme ha precisat que s'han recuperat les dades de les dues caixes, la que grava les converses dels pilots i la que registra els diferents paràmetres de vol, durant les dues hores anteriors a l'accident.

L'anàlisi “detallada i profunda” de les dades rescatades “durarà diverses setmanes”, ha indicat el BEA, que ha precisat que a l'estiu publicarà un informe provisional sobre les causes de l'accident.

Serà el primer d'aquests informes després del que van publicar el desembre del 2009, en el qual s'apuntava a una fallada en les sondes de mesurament de la velocitat com a motiu de l'accident, encara que es precisava que les conclusions no eren definitives.

Amb les aportacions de les caixes negres, els investigadors tenen l'esperança de conèixer els motius que van provocar que el vol AF447 d'Air France, un A330 d'Airbus que cobria la línia entre Rio de Janeiro i París, s'estavellés poc després del seu enlairament i provoqués la mort dels seus 228 ocupants.

Després de gairebé dos anys de recerca en el mar, el mes passat es van localitzar les restes de l'avió a gairebé 4.000 metres de profunditat.

A principis de mes, amb ajuda d'un submarí robotitzat, es van localitzar i remuntar a la superfície les dues caixes negres, que van arribar a París el passat dijous.

Els investigadors es van mostrar reservats sobre el contingut de les caixes ja que mai abans aquest tipus d'aparell havia restat en aquestes circumstàncies tan difícils.

Però finalment sembla que conserven la informació que contenien i podrà ser analitzada pels experts, a fi d'establir les causes de l'accident.

A més de la investigació tècnica, la justícia francesa té obert un dossier sobre el cas, en el qual estan processats Air France i Airbus.

Els pilots, en el punt de mira

Posted: Friday 29/07/2011 23:36
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/air_france- ... 48211.html

La investigació posa en dubte els pilots de l'accident Río-París

Els investigadors francesos qüestionen els pilots de l'avió que es va accidentar a l'oceà Atlàntic

MARCOS FREIJO
París | Actualitzada el 29/07/2011 18:52


Els investigadors encarregats d'explicar l'accident de la companyia d'Air France que es va accidentar a les aigües de l'Atlàntic posen en dubte la formació i la reacció dels pilots. Aquest accident va causar la mort dels 228 passatgers que feien la ruta Río-París al 2009.

Segons l'informe de la Oficina d'Investigacions i Anàlisis (BEA), elaborat després d'estudiar la informació registrada a les caixes negres, "ningú dels dos copilots va identificar correctament les indicacions de la pèrdua de velocitat". L'accident va succeir quan el pilot estava descansant.

"Cap dels dos copilots va fer referència a la alerta de la caiguda. Cap dels dos copilots va identificar formalment la situació de caiguda", explica l'informe publicat avui, assegurant que l'alarma de l'accident es va activar durant 54 segons. A més, l'informe explica que no havien rebut cap formació a gran altitud, executant una maniobra incorrecta.

L'informe del BEA detecta que es va produir un error de comunicació entre els dos membres de la tripulació; un dels copilots insistia en realitzar una maniobra concreta. Va intentar avisar al comandant però aquest va arribar un minut i mig després de que es desconnectés el pilot automàtic.

Degut a tot això, els investigadors aconsellen a Air France que apliqui programes de formació específics als pilots que realitzin vols de grans altituds. Air France, per la seva part, va indicar a un comunicat que "res permet fins ara qüestionar les competències tècniques de la tripulació". A més, comenta que "la combinació de molts elements poc probables va conduir a la catàstrofe en menys de quatre minuts.