Page 1 of 2

Ample de via UIC a Renfe

Posted: Monday 01/06/2009 16:22
by Trytasa Baldaquino
Aquest Pepiño o és un geni a qui se li ha acudit fer coses productives en el sí d'aquest govern (per variar) o pateix del mateix que el seu 'jefe': Prometitis aguda!

D'El Economista d'avui:

Fomento cambiará 12.000 kilómetros de vías de tren para abrirse a Europa

El viejo sueño de terminar con el aislamiento del ferrocarril español tiene muchas posibilidades de ser una realidad. El nuevo Ministerio de Fomento se ha puesto manos a la obra para cambiar el ancho ibérico de las vías (que miden 1.668 milímetros) y homologarlo al que poseen las infraestructuras europeas (1.435 milímetros).

El equipo de José Blanco ha encargado a la Dirección General de Infraestructuras Ferroviarias un exhaustivo informe, que tendrá que estar listo antes de finales de año, según explican a elEconomista fuentes del Ministerio.

La intención de Fomento es incluir en la revisión del Peit (Plan Español de Infraestructuras y Transporte) que el ministro gallego ha anunciado recientemente esta obra faraónica, que supondría el cambio de 11.736 kilómetros de vía. Esta modificación no afectaría a los actuales 1.563 kilómetros de infraestructura de alta velocidad, que ya cuenta desde su inicio con el ancho internacional.

Aunque desde Fomento se asegura que es muy pronto para hablar todavía de cifras de inversión (de hecho, ni siquiera Adif tiene conocimiento de las intenciones de Blanco), los expertos consultados por este periódico aseguran que "en otros estudios previos que ya se habían realizado sobre el cambio de vía férrea, la inversión supera los 5.000 millones de euros y podría duplicar incluso esta cifra, dependiendo de las mejoras que se añadieran en la infraestructura".

http://www.eleconomista.es/economia/not ... uropa.html

Re: Ample de via UIC a Renfe

Posted: Monday 01/06/2009 17:35
by Lluita1714
Apoyaré...

Re: Ample de via UIC a Renfe

Posted: Monday 01/06/2009 17:55
by victorcasta
Un altre informe? Però ja se'n va encarregar un quan la Maleni ocupava el càrrec... :cop

Re: Ample de via UIC a Renfe

Posted: Monday 01/06/2009 21:42
by 437.001
Suposo que l´informe el deuen cobrar els del 3%...

Re: Ample de via UIC a Renfe

Posted: Tuesday 02/06/2009 9:29
by Platanito
L'exministre Rafael Arias Salgado ja va fer aquesta proposta quan el va nomenar l'Aznar l'any 1996. Al cap de tretze anys encara se'n fan informes; i el que és pitjor, mentrestant s'ha adquirit i encarregat un munt de material nou d'ample ibèric no variable (Civia) que també requeriran una passadeta pel taller...

Començaran pel melic del món?

Posted: Tuesday 02/06/2009 9:53
by Guigui
Si ho arriben a fer mai, començaran per Madrid, com dicta la lògica geogràfica, oi?

Re: Ample de via UIC a Renfe

Posted: Tuesday 02/06/2009 15:08
by genissimon
L'única cosa bona de resultes dels plans del ministre Barrionuevo (M. de Transports 1988-1991) d'adaptar tota la xarxa de la llavors RENFE a l'ample UIC són les travesses polivalents que permetrien fer el canvi d'ample sense substituir la via ni tocar el balast, i a més de forma pràcticament automàtica.

Salut !!

Re: Ample de via UIC a Renfe

Posted: Tuesday 02/06/2009 17:01
by liniadelRipollés
És una proposta fantàstica, donarà feina a molta gent. Caldrà canviar vies, renovar traçats complets i comprar nous trens, amb la qual cosa se completarà la renovació de la flota més moderna d'Europa, fins i tot dels trens de monoample ibèric que avui dia s'estan construint.

De retruc, el canvi d'ample permet eliminar la circulació de tots els trens històrics a tot Espanya. Quedarà un reducte amb ample ibèric, línia Lleida-La Pobla dels FGC on veurem traslladar tots els trens històrics de l'Estat per veure'ls en estat de marxa. Això implicarà que reobrirem tots els baixadors per tal de permetre creuaments massius de trens històrics. Vapors amb dièsels, tractors amb locomotores, els trens elèctrics històrics remolcats. Un paraís ferroviari.

Re: Ample de via UIC a Renfe

Posted: Tuesday 02/06/2009 17:08
by BB9200
Ojalà, això seria un paradís que a més es necessitaria electrificar la línia, no treguis la circulació a la pobra 1003 home... :D .
Suposo (encara que tampoc és que els interessi massa) que veurem un canvi d'ample a les locomotores històriques. Això permetrà veure fantàstics trens (tinc ganes de veure una BB4700 amb una 1000 a Puigcerdà). Eliminarem els canvis d'ample, i ens obrirà, en petits moments, més les portes a Europa.
També ojalà canviin el sistema d'ASFA/CTC/TREN-TERRA per l'ETCS o l'ERTMS per tenir el sistema de senyalització més modern d'Europa.
En molts casos han renovat la via amb travesses de fusta, o bibloc, el qual considero un error. Ara es tindrà que tornar a canviar si es fa realitat aquest informe. Sempre tenim que fer les coses 2 vegades :roll: .

Re: Ample de via UIC a Renfe

Posted: Tuesday 09/06/2009 0:32
by Jordi Freixas
Palla... palla... i més palla!!!

Re: Ample de via UIC a Renfe

Posted: Tuesday 09/06/2009 7:05
by victorcasta
BB9200 wrote:En molts casos han renovat la via amb travesses de fusta, o bibloc, el qual considero un error.
Què vols que et digui... Crec que seria més fàcil canviar d'ample amb una travessa de fusta que amb una de formigó polivalent...

Re: Ample de via UIC a Renfe

Posted: Tuesday 09/06/2009 15:14
by Jordi Freixas
BB9200 wrote:En molts casos han renovat la via amb travesses de fusta, o bibloc, el qual considero un error. Ara es tindrà que tornar a canviar si es fa realitat aquest informe. Sempre tenim que fer les coses 2 vegades :roll: .
Bibloc, o bivalent? Si és bivalent només caldrà tocar els rails. La putada és que sense anar més lluny, a la línia de Portbou hi ha trams de la mateixa via amb alguns metres de travessa bivalent, i després, travessa monovalent. No sé fins a quin punt pot ser un problema això.

Re: Ample de via UIC a Renfe

Posted: Tuesday 09/06/2009 16:38
by Santfeliuenc
Hola,
Trytasa Baldaquino wrote:Aquest Pepiño o és un geni a qui se li ha acudit fer coses productives en el sí d'aquest govern (per variar) o pateix del mateix que el seu 'jefe': Prometitis aguda!

D'El Economista d'avui:

Fomento cambiará 12.000 kilómetros de vías de tren para abrirse a Europa

El viejo sueño de terminar con el aislamiento del ferrocarril español tiene muchas posibilidades de ser una realidad. El nuevo Ministerio de Fomento se ha puesto manos a la obra para cambiar el ancho ibérico de las vías (que miden 1.668 milímetros) y homologarlo al que poseen las infraestructuras europeas (1.435 milímetros).

El equipo de José Blanco ha encargado a la Dirección General de Infraestructuras Ferroviarias un exhaustivo informe, que tendrá que estar listo antes de finales de año, según explican a elEconomista fuentes del Ministerio.

La intención de Fomento es incluir en la revisión del Peit (Plan Español de Infraestructuras y Transporte) que el ministro gallego ha anunciado recientemente esta obra faraónica, que supondría el cambio de 11.736 kilómetros de vía. Esta modificación no afectaría a los actuales 1.563 kilómetros de infraestructura de alta velocidad, que ya cuenta desde su inicio con el ancho internacional.

Aunque desde Fomento se asegura que es muy pronto para hablar todavía de cifras de inversión (de hecho, ni siquiera Adif tiene conocimiento de las intenciones de Blanco), los expertos consultados por este periódico aseguran que "en otros estudios previos que ya se habían realizado sobre el cambio de vía férrea, la inversión supera los 5.000 millones de euros y podría duplicar incluso esta cifra, dependiendo de las mejoras que se añadieran en la infraestructura".

http://www.eleconomista.es/economia/not ... uropa.html
Muy agudo cuando dice que en esta operación no estarían incluidos los kilómetros de vía de alta velocidad ya realizados en ancho UIC.

:D

No me digas...

Por otro lado, 5000 M€ no es dinero, y si por un casual fuese el doble o incluso algo más, se debería de asumir tal coste, ya que de tanto dinero que se tira y se despilfarra, en este caso la inversión es más que necesaria.

Pero el problema en Barcelona por ejemplo, donde hay una infraestructura de vía métrica muy extensa como es el caso de los FGC del Llobregat, es que esta red o tramo ferroviario también se tendría que adecuar al nuevo ancho imperante (UIC) y unirse al resto de la red existente.

Saludos,
Sergio

Re: Ample de via UIC a Renfe

Posted: Wednesday 28/07/2010 22:58
by Jacob.CH
Això és una barbaritat
a finals dels 80 ja es va plantejar alguna cosa així, però es va descartar.

ja m'agradaria, però això és MOLT CAR, i a més, amb la crisi que tenim...

Salutacions

Re: Ample de via UIC a Renfe

Posted: Thursday 29/07/2010 0:57
by automotorserie 436
Me parece una gran...idea, que hace décadas está sobre la mesa y ningún gobierno ha ejecutado. Sin embargo si queremos hacer de verdad algo importante con el ferrocarril debemos unificar todos los ancho de vías, y con ello me refiero a integrar en este plan la vía estrecha.

Re: Ample de via UIC a Renfe

Posted: Thursday 29/07/2010 12:14
by Jacob.CH
I si al final es fa, què se'n farà de totes les locomotores i vagons de la Renfe??
L'únic que es podrà conservar seria tot el material Talgo perquè pot canviar l'ample de via.

Però, si es fes aquest canvi, creieu que canviarien també la tensió de la catenària, com fa des de fa anys França?

Relativament poca cosa a canviar

Posted: Thursday 29/07/2010 12:51
by Guigui
Jacob.CH wrote:I si al final es fa, què se'n farà de totes les locomotores i vagons de la Renfe??
Canvi de bogies. Actualment, el material mòbil de Renfe ja té gàlib UIC.

Re: Ample de via UIC a Renfe

Posted: Thursday 29/07/2010 16:32
by Sagrerenc
Crec que és un error que ara de cop i volta es vulgui canviar tota la xarxa espanyola a l'ample normal. No estem en temps de despilfarrar grans quantitats de diners, la situació de crisi s'ha d'aprofitar per ser més eficients i realitzar només aquelles inversions que estiguin justificades.

Només s'hauria de canviar l'ample en aquelles línies que puguin tenir un trànsit de mercaderies potencialment significatiu. És totalment absurd voler canviar l'ample de línies exclusives de passatgers, ja que en aquests casos utilitzar trens de rodadura desplaçable és molt més econòmic. Tampoc té sentit canviar l'ample de via en aquelles línies que tinguin una LAV paral·lela de trànsit mixt.

Crec que tampoc està justificat convertir l'ample de la majoria de línies de via estreta. Per posar un exemple, no veig quin sentit té fer-ho a la línia Barcelona-Martorell-Manresa, quan els trens de mercaderies que hi circulen tenen com a destinació el port de Barcelona.

Re: Ample de via UIC a Renfe

Posted: Thursday 29/07/2010 17:49
by 437.001
Si per una banda no estic d´acord en canviar l´ample de les línies de via estreta (l´interès d´una lína de via estreta és més aviat local, tret d´excepcions), per l´altra crec que la pertinència o no del canvi d´ample començarem a veure-la aquest Nadal, quan els TGV arribin a Figueres/Alt Empordà, i sobretot sobretot quan els trens de mercaderies arribin a BCN i el seu port.
Crec que la resta vindrà sol.
Un foraire d´un altre fòrum diu que passarà el que passa sempre en aquest país: quan l´ample UIC arribi a BCN, les altres regions començaran a despotricar "porque los catalanes siempre primero", i al govern de torn no li quedarà més remei que posar fil a l´agulla...

Re: Ample de via UIC a Renfe

Posted: Thursday 29/07/2010 19:14
by automotorserie 436
Sagrerenc wrote:
Crec que tampoc està justificat convertir l'ample de la majoria de línies de via estreta. Per posar un exemple, no veig quin sentit té fer-ho a la línia Barcelona-Martorell-Manresa, quan els trens de mercaderies que hi circulen tenen com a destinació el port de Barcelona.
437.001 wrote:Si per una banda no estic d´acord en canviar l´ample de les línies de via estreta (l´interès d´una lína de via estreta és més aviat local, tret d´excepcions)
Pues mirar bajo mi modesto punto de vista si se unificaran todos los anchos Manresa e Igualada por poner un ejemplo los destinos podrían ampliarse, a mayor oferta mayor demanda.
Para las mercancías de las minas de sal es una salida para el resto de la península o Europa sin necesidad de pasar por el puerto para trayectos de media y larga distancia.