Ampliació túnel Vallvidrera i enllaç subterrani amb Numància
Posted: Tuesday 02/06/2009 8:31
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... lhora.html
L'ampliació del túnel de Vallvidrera i l'enllaç subterrani amb Numància es faran alhora
La concessionària de la infraestructura, Tabasa, assegura que les obres no afectaran la circulació de vehicles
2/06/09 02:00 - Barcelona - Paula Mercadé
* Encara no saben quin sistema faran servir per comptar els ocupants dels cotxes i poder aplicar els descomptes
El túnel de Vallvidrera està pendent d'una ampliació que permetrà convertir els tres carrils actuals en quatre, dos per sentit. L'obra no es fa per augmentar la capacitat de la via, sinó per complir la normativa europea de seguretat, segons la qual el 2014 tots els túnels hauran de tenir les calçades desdoblades i segregades segons el sentit. La concessionària de la via, Tabasa, farà coincidir les obres d'ampliació amb les de l'enllaç subterrani del túnel fins al carrer Numància. Aquesta segona actuació permetrà descongestionar l'accés a la Via Augusta i connectar millor amb la ronda del Mig. Tabasa tot just ha començat a redactar els projectes, però assegura que les obres no provocaran cap mena d'afectació a la circulació de vehicles.
La normativa europea de seguretat estableix que el 2014 tots els túnels han de tenir dos carrils i cada sentit de la via ha d'estar separat. Per tal de complir aquesta norma, Tabasa ha d'ampliar el túnel de Vallvidrera, ja que des del peatge fins al final del túnel només hi ha tres carrils, amb un de reversible en funció de les necessitats del trànsit. Al matí, en hora punta, s'habiliten dos carrils d'entrada a Barcelona i n'hi ha un de sortida. La situació s'inverteix al vespre, quan hi ha més cotxes que surten de la capital catalana i es destinen dos carrils al trànsit en direcció al Vallès. Amb l'ampliació, dos dels tres carrils del túnel actual es destinaran als cotxes que surtin de Barcelona; els dos nous, als que hi entrin, i el tercer actual quedarà per a serveis. El nou vial es farà aprofitant les dues boques que hi ha al costat del túnel actual des del 1991. Llavors ja s'havia previst fer dos carrils per sentit, però quan es va construir la ronda de Dalt el govern va optar perquè a Vallvidrera hi hagués un únic túnel un amb tres carrils. El projecte actual preveu que la via de servei que ja existeix quedarà enmig dels dos túnels i permetrà evacuar els vehicles en cas d'incident (vegeu el gràfic). El director general de Tabasa, Albert Vilalta, explicava que tenir les dues boques i el vial de servei facilita una part de la feina, però que caldrà fer tots els estudis geològics necessaris. El nou túnel, que es finançarà amb els beneficis obtinguts per la concessionària, no farà incrementar la capacitat de la via, ja que l'ampliació només afegirà uns 400 vehicles diaris més als 35.000 actuals. Tabasa vol fer coincidir les obres d'ampliació amb les de l'enllaç subterrani del túnel amb el carrer Numància. L'actuació permetrà descongestionar l'accés a la Ciutat Comtal per la Via Augusta i connectar millor amb la ronda del Mig. Les dues actuacions estan en fase embrionària, però Vilalta va assegurar que, tot i que es faran alhora, no afectaran la circulació de vehicles.
Home, de mitjana edat i cotxe de gamma alta
El perfil dels conductors que circulen pels túnels de Vallvidrera és clar: homes (un 71,4%), de 26 a 40 anys (superen el 35%) i que condueixen cotxes de gamma alta (superen el 35%).
Els túnels de Vallvidrera absorbeixen, principalment, mobilitat obligada. Un 35,6% dels usuaris d'aquesta via van de casa a la feina, i un altre 24,6% fan el trajecte contrari, és a dir, de la feina al seu domicili. Hi ha un 23,8% de desplaçaments de feina, per exemple un comercial que va d'un punt a un altre utilitzant aquesta via.
Pel que fa als desplaçaments, un 43,4% dels conductors que passen pels túnels de Vallvidrera surten de Sant Cugat en direcció a Barcelona, seguits d'un 11,6% que es desplacen entre Terrassa i la capital catalana. Els usuaris que van de Rubí a la capital del país representen un 8,3%, i els que van del Vallès Occidental al Baix Llobregat representen un 7,2%.
L'ampliació del túnel de Vallvidrera i l'enllaç subterrani amb Numància es faran alhora
La concessionària de la infraestructura, Tabasa, assegura que les obres no afectaran la circulació de vehicles
2/06/09 02:00 - Barcelona - Paula Mercadé
* Encara no saben quin sistema faran servir per comptar els ocupants dels cotxes i poder aplicar els descomptes
El túnel de Vallvidrera està pendent d'una ampliació que permetrà convertir els tres carrils actuals en quatre, dos per sentit. L'obra no es fa per augmentar la capacitat de la via, sinó per complir la normativa europea de seguretat, segons la qual el 2014 tots els túnels hauran de tenir les calçades desdoblades i segregades segons el sentit. La concessionària de la via, Tabasa, farà coincidir les obres d'ampliació amb les de l'enllaç subterrani del túnel fins al carrer Numància. Aquesta segona actuació permetrà descongestionar l'accés a la Via Augusta i connectar millor amb la ronda del Mig. Tabasa tot just ha començat a redactar els projectes, però assegura que les obres no provocaran cap mena d'afectació a la circulació de vehicles.
La normativa europea de seguretat estableix que el 2014 tots els túnels han de tenir dos carrils i cada sentit de la via ha d'estar separat. Per tal de complir aquesta norma, Tabasa ha d'ampliar el túnel de Vallvidrera, ja que des del peatge fins al final del túnel només hi ha tres carrils, amb un de reversible en funció de les necessitats del trànsit. Al matí, en hora punta, s'habiliten dos carrils d'entrada a Barcelona i n'hi ha un de sortida. La situació s'inverteix al vespre, quan hi ha més cotxes que surten de la capital catalana i es destinen dos carrils al trànsit en direcció al Vallès. Amb l'ampliació, dos dels tres carrils del túnel actual es destinaran als cotxes que surtin de Barcelona; els dos nous, als que hi entrin, i el tercer actual quedarà per a serveis. El nou vial es farà aprofitant les dues boques que hi ha al costat del túnel actual des del 1991. Llavors ja s'havia previst fer dos carrils per sentit, però quan es va construir la ronda de Dalt el govern va optar perquè a Vallvidrera hi hagués un únic túnel un amb tres carrils. El projecte actual preveu que la via de servei que ja existeix quedarà enmig dels dos túnels i permetrà evacuar els vehicles en cas d'incident (vegeu el gràfic). El director general de Tabasa, Albert Vilalta, explicava que tenir les dues boques i el vial de servei facilita una part de la feina, però que caldrà fer tots els estudis geològics necessaris. El nou túnel, que es finançarà amb els beneficis obtinguts per la concessionària, no farà incrementar la capacitat de la via, ja que l'ampliació només afegirà uns 400 vehicles diaris més als 35.000 actuals. Tabasa vol fer coincidir les obres d'ampliació amb les de l'enllaç subterrani del túnel amb el carrer Numància. L'actuació permetrà descongestionar l'accés a la Ciutat Comtal per la Via Augusta i connectar millor amb la ronda del Mig. Les dues actuacions estan en fase embrionària, però Vilalta va assegurar que, tot i que es faran alhora, no afectaran la circulació de vehicles.
Home, de mitjana edat i cotxe de gamma alta
El perfil dels conductors que circulen pels túnels de Vallvidrera és clar: homes (un 71,4%), de 26 a 40 anys (superen el 35%) i que condueixen cotxes de gamma alta (superen el 35%).
Els túnels de Vallvidrera absorbeixen, principalment, mobilitat obligada. Un 35,6% dels usuaris d'aquesta via van de casa a la feina, i un altre 24,6% fan el trajecte contrari, és a dir, de la feina al seu domicili. Hi ha un 23,8% de desplaçaments de feina, per exemple un comercial que va d'un punt a un altre utilitzant aquesta via.
Pel que fa als desplaçaments, un 43,4% dels conductors que passen pels túnels de Vallvidrera surten de Sant Cugat en direcció a Barcelona, seguits d'un 11,6% que es desplacen entre Terrassa i la capital catalana. Els usuaris que van de Rubí a la capital del país representen un 8,3%, i els que van del Vallès Occidental al Baix Llobregat representen un 7,2%.