S’incrementa l’oferta d’autobús a l’aeroport del Prat
Posted: Wednesday 03/06/2009 14:16
http://www.lamalla.cat/societat/article?id=268107
S’incrementa l’oferta d’autobús a l’aeroport del Prat
15 línies prestaran servei a la nova T1
MARI CARME GALLEGO | El Prat
Tot esperant l'arribada del Metro a l'aeroport del Prat, prevista per d'aquí tres anys, Aena, la Generalitat i l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) han elaborat un pla per garantir la mobilitat a la zona, coincidint amb l'entrada en servei, el 17 de juny, de la nova T1. Un total de 15 línies d'autobús arribaran a les noves instal·lacions, comunicaran amb els municipis de l'entorn i facilitaran la connexió de Renfe i la T1.
"El Pla de Mobilitat que avui presentem i que té un pressupost de 9 milions d'euros estarà operatiu fins l'arriba del Metro, prevista per d'aquí 3 anys" ha dit el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, que ha recordat que "la infraestructura que ha de permetre l'arribada del Metro ja està preparada".
A partir d'aquest mes dos llançadores comunicaran amb una freqüència de pas de cinc minuts, les dues terminals i entraran en servei dues noves línies d'autobús. Una d'elles, L-99, connectarà les municipis del litoral del Baix Llobregat (Castelldefels, Gavà i Viladecans) amb l'aeroport de manera ràpida i directa i sense necessitat d'anar abans a Barcelona. El president de l'EMT, Antonio Poveda, ha recordat que "aquesta era una vella reivindicació del territori, que és el que està més a prop però era fins ara el que tenia una pitjor comunicació".
Poveda també ha destacat que "es tracta de millorar la intermodalitat de manera que l'autobús s'aturarà a l'estació de Renfe de Gavà per poder recollir als passatgers procedents de Sitges o Vilanova".
L'altra línia de nova creació és l'Aerobús que sumarà una nova línia que arribarà directament a la T1. La resta de línies que arriben a l'aeroport, procedents del centre de Barcelona o de la ciutat del Prat, allargaran el seu itinerari fins arribar a la T1.
A l'aeroport, amb cotxe
El director de l'aeroport del Prat, Fernando Echegaray, ha recordat que el vehicle continua sent el mitjà de transport que més es fa servir per arribar a l'aeroport. Un 32% dels usuaris arriba en taxi i un altres 32% ho fa en cotxe particular. El 15% fa servir l'autobús i un altre 15% fa servir les Rodalies de Renfe. El 5% restant arriba amb diversos mitjans de transport o bé caminant.
S’incrementa l’oferta d’autobús a l’aeroport del Prat
15 línies prestaran servei a la nova T1
MARI CARME GALLEGO | El Prat
Tot esperant l'arribada del Metro a l'aeroport del Prat, prevista per d'aquí tres anys, Aena, la Generalitat i l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) han elaborat un pla per garantir la mobilitat a la zona, coincidint amb l'entrada en servei, el 17 de juny, de la nova T1. Un total de 15 línies d'autobús arribaran a les noves instal·lacions, comunicaran amb els municipis de l'entorn i facilitaran la connexió de Renfe i la T1.
"El Pla de Mobilitat que avui presentem i que té un pressupost de 9 milions d'euros estarà operatiu fins l'arriba del Metro, prevista per d'aquí 3 anys" ha dit el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, que ha recordat que "la infraestructura que ha de permetre l'arribada del Metro ja està preparada".
A partir d'aquest mes dos llançadores comunicaran amb una freqüència de pas de cinc minuts, les dues terminals i entraran en servei dues noves línies d'autobús. Una d'elles, L-99, connectarà les municipis del litoral del Baix Llobregat (Castelldefels, Gavà i Viladecans) amb l'aeroport de manera ràpida i directa i sense necessitat d'anar abans a Barcelona. El president de l'EMT, Antonio Poveda, ha recordat que "aquesta era una vella reivindicació del territori, que és el que està més a prop però era fins ara el que tenia una pitjor comunicació".
Poveda també ha destacat que "es tracta de millorar la intermodalitat de manera que l'autobús s'aturarà a l'estació de Renfe de Gavà per poder recollir als passatgers procedents de Sitges o Vilanova".
L'altra línia de nova creació és l'Aerobús que sumarà una nova línia que arribarà directament a la T1. La resta de línies que arriben a l'aeroport, procedents del centre de Barcelona o de la ciutat del Prat, allargaran el seu itinerari fins arribar a la T1.
A l'aeroport, amb cotxe
El director de l'aeroport del Prat, Fernando Echegaray, ha recordat que el vehicle continua sent el mitjà de transport que més es fa servir per arribar a l'aeroport. Un 32% dels usuaris arriba en taxi i un altres 32% ho fa en cotxe particular. El 15% fa servir l'autobús i un altre 15% fa servir les Rodalies de Renfe. El 5% restant arriba amb diversos mitjans de transport o bé caminant.