Page 1 of 1

Aibus alerta de fallos a les companyies

Posted: Friday 05/06/2009 14:07
by metring
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1007

Airbus advierte a las compañías de un fallo en el velocímetro tras el siniestro de Air France


1. • Los técnicos detectan medidas incoherentes en la velocidad del avión

REUTERS
PARÍS

La compañía Airbus ha alertado a las compañías aéreas que utilizan sus aviones para que informen a sus tripulaciones de las "recomendaciones aplicables" si sospechan que los velocímetros están defectuosos. Esta actuación preventiva apoya la tésis de que problemas técnicos podrían haber sido la causa principal en el accidente del avion de la compañía Air France, en el que murieron 228 personas.

Los investigadores saben, a través del último parte de mensajes automáticos recibidos del avión, enviados en un intervalo de tres minutos, que había ciertas medidas incoherentes en la velocidad del avión al entrar en una zona de turbulencias.

Pruebas concretas y fiables

Airbus envió un télex a los clientes del A330, el mismo modelo accidentado, a última hora del jueves. Fuentes relacionadas con la compañía aseguran que dichos avisos son solo enviados en caso de que los investigadores hayan establecido pruebas concretas y fiables de lo que creen, son lo suficientemente relevantes como para ser enviadas de inmediato a las compañías.

Esta recomendación ha sido autorizada por la BEA (agencia de investigación de accidentes aéreos). "La información que contiene el télex no significa de ninguna manera
que esto haya producido el accidente, es una manera de precaución", ha aclarado un portavoz del fabricante europeo de aviones Airbus.

Re: Aibus alerta de fallos a les companyies

Posted: Tuesday 09/06/2009 9:57
by metring
Aquests sí que tindrien raó de fer vaga, per protegir els interessos (i les vides) dels usuaris, no com d'altres :evil:

http://www.lamalla.cat/infolocal/terres ... ?id=269777

Pilots d'Air France reclamen no volar sense els sensors modificats

L'errada dels sensors de velocitat és una de les possibles causes de l'accident de l'Airbus a l'Atlàntic

LAMALLA.CAT

El sindicat de pilots d'Air France ha reclamat als associats que no s'enlairin mentre la companyia no hagi canviat els sensors de velocitat dels Airbus A330 i A340, considerats una de les possibles causes de l'accident que es va produir a aigües de l'Atlàntic. El delegat sindical Christophe Presentier ha manifestat a France Info que "la companyia ha dit que canviarà els sensors" però "nosaltres volem protegir les nostres tripulacions i els nostres passatgers" i per tant, Presentier ha sol·licitat als membres de l'agrupació "que no surtin a volar si l'aparell no té almenys dos dels tres sensosr modificats".

Presentier ha afirmat que es tracta d'"una mesura de precaució" mentre s'investiga la possibilitat que una errada en aquests sensors provoqués l'accident de l'Airbus d'Air France. A més a més, el delegat del sindicat de pilots ha indicat que l'any passat ja es van produir altres problemes a aparells d'Air France i altres companyies relacionats amb els sensors de velocitat.

L'Oficina d'Investigació i Anàlisi (BEA) va informar recentment que els sensors van enviar informacions contradictòries de la velocitat del vol AF447 que es va accidentar al mar. No obstant, els responsables de la investigació van precisar que és massa aviat per conèixer les causes del sinistre.

De la seva banda, Air France ha assegurat que ha accelerat el programa de recanvi dels sensors després dels incidents produïts en diversos aparells. L'aerolínia francesa ha canviat aquests sensors a la seva gamma A320, la primera on es van registrar anomalies, i no va iniciar la substitució als A330 i A340 fins que l'Airbus va proposar un model compatible.

S'han recuperat 24 cossos

Els equips de rescat brasilers i francesos han recuperat d'aigües de l'Atlàntic vuit cossos més, que eleven a 24 el total de cadàvers recollits de la tragèdia de l'avió d'Air France que va caure la setmana passada amb 228 persones a bord.

Re: Aibus alerta de fallos a les companyies

Posted: Tuesday 09/06/2009 11:53
by Mortadel·lo
metring wrote:Pruebas concretas y fiables

Airbus envió un télex a los clientes del A330, el mismo modelo accidentado, a última hora del jueves.
:o doncs no crec que les companyies aèries tinguin gaires tèlex connectats avui en dia

Re: Aibus alerta de fallos a les companyies

Posted: Tuesday 09/06/2009 15:31
by metring
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1007

Los aviones A-330 y A-340 de Air France volarán "por lo menos" con dos nuevas sondas

1. • Un sindicato minoritario pidió ayer a los pilotos que se negasen a embarcar hasta que no se cambiasen los sensores
2. • Una nota interna de la compañía de noviembre del 2008 relaciona "un número significativo de incidentes" vinculados a los medidores de velocidad

AFP
PARÍS

Todos los aviones A330 y A340 de Air France volarán, a partir del próximo martes, equipados "por lo menos con dos nuevas sondas" de control de velocidad, después del mal funcionamiento registrado en las sondas pitot, responsables de medir la velocidad en estos modelos, y que pudo ser la causa de la catástrofe del vuelo Río-París con 228 personas a bordo.

Según un portavoz sindical, cada avión está equipado con tres sondas pitot, que permiten controlar la velocidad de los aviones. Y la compañía dispone actualmente de una quincena de A330 y de una veintena de A340.

"Todo vuelo de A330 y de A340 de Air France estará equipado por lo menos de dos sondas nuevas a partir del martes, es decir, que empezarán a modificarse a partir de hoy, aunque esto genere retrasos", ha explicado el mismo portavoz sindical tras la reunión de la compañía Air France y los sindicatos.

Ayer por la tarde, el sindicato minoritario de los pilotos de Air France, Alter, pidió a los pilotos que se negasen a embarcar en los A330 y A 340 hasta que no se cambiasen los sensores.

Posible causas del accidente

Un portavoz del SNPL, el sindicato mayoritario de la compañía, Erick Derivry, ha aclarado hoy que, de momento, no hay "lazo establecido" entre las sondas pitot y el accidente del A330 de Air France entre Río y París. "Simplemente es una causa posible", ha aclarado.

Air France dio a conocer el sábado que había acelerado, desde el 27 de abril, su programa de sustitución de sondas anemométricas (pitot) en los modelos A330 y A340.

Una nota interna de la compañía fechada en noviembre del 2008 relaciona "un número significativo de incidentes" vinculados a los sensores de velocidad del A330 y A340 de Air France.

Re: Aibus alerta de fallos a les companyies

Posted: Friday 31/07/2009 16:22
by metring
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1007

Airbus demana ara canviar els sensors de velocitat dels avions

• La companyia recomana substituir les sondes Pitot pel model nord-americà Goodrich

• L'1 de juny, un aparell fabricat per aquesta companyia que volava de Rio de Janeiro a París es va precipitar al mar amb 228 persones a bord

AFP
PARÍS
La companyia Airbus ha recomanat a totes les companyies que operen amb avions de la família A330/A340 que canviïn per la marca nord-americana Goodrich les sondes de mesurament de velocitat Pitot, fabricades per l'empresa francesa Thales, segons ha declarat avui una portaveu de la companyia.

La recomanació té lloc arran de la tragèdia que va protagonitzar l'A330 en un vol de Rio de Janeiro a París, que es va precipitar al mar amb 228 persones a bord el 31 de maig.

Mesura de precaució

La indicació, que no és de compliment obligat per a les aerolínies que l'han rebut des d'ahir, constitueix "una mesura de precaució" que s'ha adoptat arran de consultes amb l'Agència Europea de Seguretat Aèria (EASA), segons ha indicat la mateixa portaveu.

Aquesta mesura, que afecta uns 200 avions del total d'un miler d'aparells A330/A340 al món, s'ha pres a partir de l'experiència de l'accident d'un avió d'Air France, que l'1 de juny es va desplomar a l'Atlàntic quan cobria la ruta Rio de Janeiro-París amb 228 persones a bord.

La portaveu ha concretat que la recomanació no prejutja el resultat final de la investigació de l'accident, i també ha insistit que els sensors de Thales "estan tots certificats" i que Airbus creu que aquest fabricant de components els oferirà una solució.

No afecta els models A320 ni A380

La recomanació no s'ha estès a la família dels Airbus A320 (d'un sol passadís) perquè l'experiència no és la mateixa que amb els avions de dos passadissos (A330/A340), ha indicat.

Pel que fa a l'avió gegant A380, la qüestió no es planteja perquè el seu sistema de mesurament de la velocitat és diferent.

Formació d'una capa de gel

En preguntar-li si el que ha conduït l'empresa a dictar aquesta recomanació és la formació d'una capa de gel sobra la sonda que la inutilitza, la portaveu ha contestat: "No n'hem analitzat totes les causes, sinó els incidents".

En qualsevol cas, els A330 o A340 que surtin de les cadenes de muntatge d'Airbus no aniran únicament equipats de sondes Thales, sinó que o bé seran totes tres Goodrich, o bé n'hi haurà dues que seran Goodrich i la tercera Thales, si així ho vol la companyia compradora.

Als A320 que fabriqui a partir d'ara, però, se seguiran utilitzant els sensors de Thales com a equipament únic, però també podrà optar per un equipament Goodrich.

Diuen però no diuen

Posted: Sunday 02/08/2009 0:31
by Guigui
La portaveu ha concretat que la recomanació no prejutja el resultat final de la investigació de l'accident, i també ha insistit que els sensors de Thales "estan tots certificats" i que Airbus creu que aquest fabricant de components els oferirà una solució.
Doncs no sona a això, precisament...