Page 1 of 14

Notícies linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Posted: Saturday 20/10/2007 11:46
by Ecomobisostrans
En 3 anys obriran linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent
Surt al Berguedà Actual nº 46 , quan pugui penjare l'article.

Posted: Saturday 20/10/2007 13:18
by Túnels del Garraf
:D :D :D :D

Ara cal saber com, és a dir, com a tren normal o com a tren-tram... I si s'electrificarà o es farà en dièsel.

Ferran Adrià ferroviari

Posted: Saturday 20/10/2007 23:27
by Guigui
Túnels del Garraf wrote::D :D :D :D

Ara cal saber com, és a dir, com a tren normal o com a tren-tram... I si s'electrificarà o es farà en dièsel.
Tren-tram diesel. A la Catalunya rapsòdica, tot és possible... :x

Posted: Sunday 21/10/2007 1:52
by entfe001
Bernat, t'han fet cas?

Posted: Tuesday 23/10/2007 13:12
by Ecomobisostrans
Aqui la noticia:

Image

Image

Image

Re: Ferran Adrià ferroviari

Posted: Tuesday 23/10/2007 13:48
by genissimon
Guigui wrote:
Túnels del Garraf wrote::D :D :D :D

Ara cal saber com, és a dir, com a tren normal o com a tren-tram... I si s'electrificarà o es farà en dièsel.
Tren-tram diesel. A la Catalunya rapsòdica, tot és possible... :x
[mode ironic on]
Si això vol dir un parell de remolcs de tramvia de fusta ex-Salou o ex-Barcelona (via estreta) remolcats per una Alsthom de Catalans... M'hi apunto !!
[mode ironic off]

Salut !!

Posted: Tuesday 23/10/2007 15:53
by Trenscat
entfe001 wrote:Bernat, t'han fet cas?
No sé, jo fins que no vegi inciades les obres no m'ho creuré massa. De tota manera, el què jo proposava era una versió molt més modesta (i econòmica) d'oferir servei i no fer un tren-tram. El tren-tram és molt bonic i tot el què vulguis però crec que per anar de Manresa a Súria i Sallent és una despesa excessivament elevada. El què jo proposava era "simplement" posar trens de viatgers a la línia actual, sense haver-la d'electrificar, i col·locant andanes estandaritzades a Santpedor i Sallent.

Bestieses transportils

Posted: Tuesday 23/10/2007 19:36
by Guigui
Més animalades a puntapala! Ara creuen solucionar els problemes de mobilitat del Bages nord i el Berguedà encolomant-los un tren-tram. El dia que facin l'autòpsia a tots aquests inútils només en sortiran serradures!

Posted: Sunday 28/10/2007 13:57
by Jordi Freixas
Home, depenent de fins a on allarguin la línia, potser s'haurien de plantejar de ficar-hi trens Regionals.

Posted: Sunday 28/10/2007 18:54
by davidbarna
Trenscat wrote:
entfe001 wrote:Bernat, t'han fet cas?
No sé, jo fins que no vegi inciades les obres no m'ho creuré massa. De tota manera, el què jo proposava era una versió molt més modesta (i econòmica) d'oferir servei i no fer un tren-tram. El tren-tram és molt bonic i tot el què vulguis però crec que per anar de Manresa a Súria i Sallent és una despesa excessivament elevada. El què jo proposava era "simplement" posar trens de viatgers a la línia actual, sense haver-la d'electrificar, i col·locant andanes estandaritzades a Santpedor i Sallent.
Aquesta seria la solució més lògica, però té dos grans inconvenients: el primer és que costa fer-se la foto quan només has arreglat un parell d'andanes i allò que no es veu; el segon, que una obra petita no dóna feina (i diners) als compromisos.

Amb un parell d'automotors diesel d'un vagó, un parell d'andanes i millorant una mica les instal·lacions es podria donar servei en pocs mesos.

TREN DEL BERGUEDA

Posted: Monday 29/10/2007 22:16
by Agusti Bonet
Ja fa temps que deurien haver fet una prolongacio de la linea de Manresa fins a Berga. Esta clar quue la carretera no serveix del tot.
Aqui si que la Generalitat en aquests anys enrredera, que tenia plenes competencies en ferrocarrils interiors, no ha fet res, quand es una gran necessitat per el Bergueda.

Re: TREN DEL BERGUEDA

Posted: Monday 29/10/2007 22:57
by davidbarna
Agusti Bonet wrote:Ja fa temps que deurien haver fet una prolongacio de la linea de Manresa fins a Berga. Esta clar quue la carretera no serveix del tot.
Aqui si que la Generalitat en aquests anys enrredera, que tenia plenes competencies en ferrocarrils interiors, no ha fet res, quand es una gran necessitat per el Bergueda.
Prou feina tenia la Generalitat arreglant la línia fins Martorell. Ara sembla que no pugui ser, però tampoc fa massa temps que la doble via s'acabava a Sant Boi i que a l'estació de Pl. Espanya s'hi arribava en via única.

Posted: Tuesday 30/10/2007 9:01
by ddbar
Potser millor un sistema apropiat per a desplaçaments curts en aquestes dues noves línies. Perquè desenganyem-nos de veure gaires bitllets que comencin a Súria i Sallent que passin de Martorell. De Berga com a molt arribarien a Manresa. El traçat a partir d'Olesa i fins la mateixa Berga no pot ser el d'un ferrocarril per recórrer trajectes de 100 km. Tindrà una velocitat comercial de 40 km/h com a molt. Entre Martorell i Barcelona tot i poder-se desenvolupar més altes velocitats serà dificilíssim encabir-hi trens directes en el futur. La clau de la pervivència de la línia com a eix de grans distàncies ha de passar per apropar els viatgers a les línies de RENFE a Martorell i Manresa. ¿O que sigui el mateix ADIF qui continui per l'eix del Llobregat?

Posted: Tuesday 30/10/2007 9:22
by wefer
ddbar wrote:El traçat a partir d'Olesa i fins la mateixa Berga no pot ser el d'un ferrocarril per recórrer trajectes de 100 km. Tindrà una velocitat comercial de 40 km/h com a molt
Tenim l'exemple del Tramtren Alacant-Dènia, on al costat de trans totalment urbans, tenim zones de la línia totalment ferroviàries, amb trens que tenen una velocitat màxima de 80 km/h, trens semidirectes i parades facultatives.
Crec que en el cas de Berga, la línia s'ha de contemplar en la majoria dels trams amb una velocitat màxima de 120 Km/h, capacitat per transportar mercaderies lleugeres en un futur construint algunes variants i amb ample 1435 des de l'inici.
També s'ha de tenir en compte que el traçat no pot acabar a Manresa FGC, sinó que ha de travessar Manresa de forma ràpida (soterrada) per arribar fins a Manresa-Renfe.
Per la seva part, Renfe ha de dotar la línia de Manresa amb trens regionals ràpids que portin fins al centre de BCN en 30-40 minuts

Posted: Tuesday 30/10/2007 23:53
by davidbarna
ddbar wrote:Potser millor un sistema apropiat per a desplaçaments curts en aquestes dues noves línies. Perquè desenganyem-nos de veure gaires bitllets que comencin a Súria i Sallent que passin de Martorell. De Berga com a molt arribarien a Manresa. El traçat a partir d'Olesa i fins la mateixa Berga no pot ser el d'un ferrocarril per recórrer trajectes de 100 km. Tindrà una velocitat comercial de 40 km/h com a molt. Entre Martorell i Barcelona tot i poder-se desenvolupar més altes velocitats serà dificilíssim encabir-hi trens directes en el futur. La clau de la pervivència de la línia com a eix de grans distàncies ha de passar per apropar els viatgers a les línies de RENFE a Martorell i Manresa. ¿O que sigui el mateix ADIF qui continui per l'eix del Llobregat?
Per anar de Manresa a Barcelona la majoria de gent prefereix agafar la Renfe que no pas els FGC, tot i que tampoc hi ha massa diferència de temps de trajecte. Potser la principal explicació és que la Renfe et deixa a Pl. Catalunya i els FGC a la Pl. Espanya.

De qualsevol manera, fixant-nos en els desplaçaments de la línia Llobregat dels FGC, es pot veure el següent:

- Fins a Martorell, els fluxos de viatgers van majoritàriament a Barcelona.
- De Martorell fins Monistrol, els fluxos de viatgers van majoritàriament cap a Martorell.
- De Monistrol cap amunt, els fluxos de viatgers van cap a Manresa.

Per tant, segurament bona part del trànsit dels ramals de Sallent i Súria seria local i aniria a Manresa. El mateix passaria si es decidís perllongar cap a Berga.

Això no és pas dolent, ja que s'està oferint un servei de rodalies a nivell comarcal, que és precisament un dels punts forts del ferrocarril enfront d'altres mitjans de transport.

Posted: Wednesday 31/10/2007 8:30
by Trenscat
davidbarna wrote:
ddbar wrote:Potser millor un sistema apropiat per a desplaçaments curts en aquestes dues noves línies. Perquè desenganyem-nos de veure gaires bitllets que comencin a Súria i Sallent que passin de Martorell. De Berga com a molt arribarien a Manresa. El traçat a partir d'Olesa i fins la mateixa Berga no pot ser el d'un ferrocarril per recórrer trajectes de 100 km. Tindrà una velocitat comercial de 40 km/h com a molt. Entre Martorell i Barcelona tot i poder-se desenvolupar més altes velocitats serà dificilíssim encabir-hi trens directes en el futur. La clau de la pervivència de la línia com a eix de grans distàncies ha de passar per apropar els viatgers a les línies de RENFE a Martorell i Manresa. ¿O que sigui el mateix ADIF qui continui per l'eix del Llobregat?
Per anar de Manresa a Barcelona la majoria de gent prefereix agafar la Renfe que no pas els FGC, tot i que tampoc hi ha massa diferència de temps de trajecte. Potser la principal explicació és que la Renfe et deixa a Pl. Catalunya i els FGC a la Pl. Espanya.

De qualsevol manera, fixant-nos en els desplaçaments de la línia Llobregat dels FGC, es pot veure el següent:

- Fins a Martorell, els fluxos de viatgers van majoritàriament a Barcelona.
- De Martorell fins Monistrol, els fluxos de viatgers van majoritàriament cap a Martorell.
- De Monistrol cap amunt, els fluxos de viatgers van cap a Manresa.

Per tant, segurament bona part del trànsit dels ramals de Sallent i Súria seria local i aniria a Manresa. El mateix passaria si es decidís perllongar cap a Berga.

Això no és pas dolent, ja que s'està oferint un servei de rodalies a nivell comarcal, que és precisament un dels punts forts del ferrocarril enfront d'altres mitjans de transport.
Exactament, tal com vaig observar al meu projecte de final de carrera la principal vinculació de Sallent i Santpedor (i és d'esperar que també de Callús i Súria) és amb Manresa, amb diferència.

Posted: Wednesday 31/10/2007 15:44
by Túnels del Garraf
wefer wrote:
ddbar wrote:El traçat a partir d'Olesa i fins la mateixa Berga no pot ser el d'un ferrocarril per recórrer trajectes de 100 km. Tindrà una velocitat comercial de 40 km/h com a molt
Tenim l'exemple del Tramtren Alacant-Dènia, on al costat de trans totalment urbans, tenim zones de la línia totalment ferroviàries, amb trens que tenen una velocitat màxima de 80 km/h, trens semidirectes i parades facultatives.
Crec que en el cas de Berga, la línia s'ha de contemplar en la majoria dels trams amb una velocitat màxima de 120 Km/h, capacitat per transportar mercaderies lleugeres en un futur construint algunes variants i amb ample 1435 des de l'inici.
També s'ha de tenir en compte que el traçat no pot acabar a Manresa FGC, sinó que ha de travessar Manresa de forma ràpida (soterrada) per arribar fins a Manresa-Renfe.
Per la seva part, Renfe ha de dotar la línia de Manresa amb trens regionals ràpids que portin fins al centre de BCN en 30-40 minuts
Tens tota la raó, si es tramviaritza la línia de Manresa cap amunt, el tren perd competivitat respecte l'autobus interurbà i el cotxe.

Estic absolutament d'acord amb el que dius que la unió entre Renfe i FGC a Manresa ha de ser soterrada. Caldria soterrar a partir de Manresa-Alta, desmantellant l'estació de Manresa-Baixador (insult a l'arquitectura) i construint una de soterrada sota la Plça Espanya, a 100 m de l'actual estació. A partir d'aquí el túnel aniria fins a Manresa - Renfe, amb possibilitat d'alguna estació soterrada més a la zona de la Plaça St. Domènec, on acaba el Casc Antic i comença l'Eixample manresà. Així hi hauria una veritable xarxa de "metro", amb 4 estacions a Manresa, 3 d'elles soterrades.

Però òbviament aquí predomina el tema ecònomic i per tant es farà un tramvia...

Posted: Wednesday 31/10/2007 16:15
by Mortadel·lo
la diferència de cota faria inviable aquest soterrament-mundos-de-yupi de FGC cap a Renfe, a no ser que a) el convertiu en muntanya russa o b) en cremallera :D

Posted: Wednesday 31/10/2007 17:38
by Platanito
El Cardener s'hauria de creuar per dalt (quan es va crear la línia ja hi havia un pont per fer arribar el FC Económico de Manresa a Berga a l'Estación del Norte), i em temo que, mantenint Manresa Alta on és, com a molt podem parlar de fer una trinxera i algun petit tram soterrat.

Posted: Wednesday 31/10/2007 17:53
by Túnels del Garraf
Vaja...

Adéu el meu somni de metro a Manresa! :'( :'(

I seguint amb els ramals, se sap alguna cosa de com continuarà el servei de mercaderies? Perquè es faria força curiós veure trens de mercaderies per unes vies de tramvia... I ja posats, perquè FGC no compra màquines elèctriques pel servie de mercaderies? Si han d'electrificar la línia crec que resultaria més profitós que no utilitzar màquines dièsel, que són molestes pels passatgers que espren a les estacions soterrades i contaminen més. L'única obra adicional seria electrificar el ramal del Port.