Page 1 of 1

El Car-sharing

Posted: Wednesday 24/08/2005 22:09
by wefer
Quina opinió us mereix el Car-Sharing?
Per començar, visiteu la seva pàgina web per informar-vos de com va la cosa:

http://www.catalunyacarsharing.com/

Us en faig un resum:

----------------------------------------
Què és el carsharing?
El carsharing és un concepte modern de mobilitat que promou l’ús racional dels mitjans de transport i que ofereix la possibilitat d’utilitzar un vehicle quan es necessita sense haver de ser-ne el propietari.

Quins avantatges ofereix?
Adaptabilitat: utilització des d’una hora a diversos dies; per un cap de setmana, per les vacances...
Flexibilitat i accessibilitat: autoservei (trucar i conduir) les 24 h i una àmplia xarxa d’aparcaments a prop del vostre domicili.
Sense preocupacions: ni manteniment, ni assegurances, ni impostos, ni costos d’aparcament; Catalunya CarSharing s’ocupa de tot.
Economia: estalvi en relació al vehicle de propietat de fins a 2.500 € per unitat familiar i any.
Transparència i claredat: coneixement del cost exacte de l’ús del vehicle.

Què promou Catalunya CarSharing?
L’ús del transport públic: combinació intel·ligent dels sistemes de transport més convenients en cada cas.
La sostenibilitat: afavoreix la reducció del consum energètic i les emissions de CO2.

Com funciona Catalunya CarSharing?
Cal que us registreu com a usuari per Internet o bé per telèfon.
Una targeta xip amb codi PIN us identificaran com a client.
Reserveu el vostre vehicle per Internet o bé per telèfon; anticipadament o al darrer minut.
Escolliu el vehicle i l’aparcament que més us convingui.
A l’aparcament obriu el vehicle posant la targeta damunt el sensor del vidre davanter, engegueu-lo amb la clau que és a la guantera i ja podeu marxar.
La durada del viatge cal definir-la en fer a reserva, és possible allargar-la si el vehicle no ha estat reservat.
Tots els vehicles porten una targeta carburant amb la que podeu omplir el dipòsit a càrrec de Catalunya CarSharing. No cal que porteu diners en efectiu.
Els viatges que hagueu fet se us facturaran tot especificant els km recorreguts i les hores d’ús. Així de simple.
----------------------------------------

Jo, personalment, considero que pot ser una opció interessant per aquell que no tingui cotxe propi i que, sobretot, no es pugui permetre pagar (o no vulgui fer-ho) una plaça d'aparcament.
En canvi, no crec en absolut que aquesta modalitat promogui els valors que comenten a la seva pàgina web.
Pel que fa a la utilització del transport públic, no sols crec que no n'afavoreix l'ús, sinó que pot arribar a tenir un efecte contrari. A Barcelona ciutat, per exemple, és molt normal tenir un cotxe però desplaçar-se habitualment en transport públic. el cotxe descansa a l'aparcament tota la setmana, i s'acostuma a utilitzar els caps de setmana per sortir, o per ocasions molt puntuals. No puc dir quin tant per cent de la gent e BCN ho fa així, però si haig de fer cas de l'entorn de persones que conec (família, feina, amics) diria que les persones que actuem (m'incloc) així som més del 50%
Quin avantatge ens pot aportar el Car-Sharing? Estalviar-nos la plaça d'aparcament, potser fins i tot el manteniment (caldria veure si surt a compte). Però utilitzaríem més el transport públic si ens hi apuntéssim? Òbviament no.
D'altra banda, tenim la gent que no té cotxe (prquè no se'l po permentre o pel que sigui) i que actualment SEMPRE va en transport públic. Si sel li dona una manera barata de tenir cotxe... utilitzarà més el transport públic? Òbviament NO... i no sols això, sinó que potser començarà a fer part dels seus desplaçaments amb transport privat.

En quant a l'altra objectiu de reducció "del consum energètic i les emissions de CO2" doncs... molt bonic, però no veig de quina manera ho farà :?

Resumint... crec que pot ser una opció interessant per estalviar-se uns diners a final de mes, però no crec que aporti cap benefici a la societat... bé, a la societat concessionària sí, és clar :D
De tota manera i més enllà de tot això, també crec que la cultura de la possessió està massa extesa en aquest país com perquè pugui tenir un èxit massiu una inciativa d'aquest tipus.

Què en penseu? Algú s'hi ha apuntat o té previst fer-ho?

Posted: Wednesday 24/08/2005 23:19
by josep_serre
Si féssim una interpretació política del tema, i ho comparem amb l'Àrea verda veuríem:

Jo conec molta gent que no és gens simpatitzant del Partit Socialista que valora positivament l'Àrea Verda.

L'Àrea Verda ha estat valorada posteriorment pels seus promotors molt positivament, jo pensava que no era cert, però sembla ser que ho és, però si s'han atrevit a fer-ho és que poden fer-ho.

L'Àrea Verda ha estat motiu de molta controvèrsia política.

El Car Sharing s'ha fet d'una manera bastant discreta sense que s'hi hagi ficat massa la política pel mig per crear polèmica al respecte.

Ningú s'ha atrevit a valorar-ho positivament ni tampoc negativament pel que fa a l'èxit.

Personalment en penso més o menys el mateix que Wefer sobre el Car Sharing, pot ser una cosa que resulti pràctica a més d'una persona però té poc o molt poc a veure amb la promoció del transport públic per no dir que és totalment oposada, deixant de banda que no m'agrada el sistema de contractar-ho, i el que crec que és més important, no sóc client potencial d'aquest servei.

En qualsevol cas pot tenir èxit si es sap arribar als clients potencials d'aquest servei, que poden ser per exemple executius que facin desplaçaments per visitar clients amb regularitat però no diàriament i que no es puguin fer amb transport públic.

Posted: Wednesday 04/10/2006 14:17
by wefer
http://www.avui.cat/
-----------------------------------------------
El cotxe compartit punxa

El servei públic de vehicles compartits de Barcelona rep un terç de les sol·licituds previstes
Cada any perd 300.000 euros
L'empresa confia a guanyar socis en 4 anys
CiU alerta de les previsions exagerades


C. Sabaté / Q. Torrent

El cotxe compartit no arrenca. El servei de vehicles compartits o d'ús múltiple engegat per les institucions l'any passat rep un terç dels usuaris previstos. Els cotxes multiusuaris topen amb la poca cultura de compartir béns de casa nostra i la inexperiència d'un servei alternatiu a la possessió. Els socis o usuaris només paguen el temps d'utilització i els quilòmetres recorreguts, però el servei no qualla, malgrat que abarateix el cost de tenir cotxe de propietat i que a Barcelona es paga per aparcar al carrer a la major part de la ciutat.

Catalunya Carsharing preveia arribar als 1.500 abonats el 2005, any en què es va posar en marxa el servei, i duplicar-los aquest 2006. Però n'ha tingut 507 i 734, respectivament, segons les dades que va avançar ahir el regidor de Mobilitat i Seguretat de Barcelona, Ferran Julian.

El servei de vehicles compartits a Barcelona ha perdut 300.000 euros cada any. Catalunya Carsharing és una empresa privada, però participada per les institucions. La gestionen conjuntament la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona, l'Associació per a la Promoció del Transport Públic, Transports Metropolitans de Barcelona, Ferrocarrils de la Generalitat, l'empresa d'aparcaments municipals BSM, l'Institut Català d'Energia i Applus +.

Consolidació

El regidor Julian considera que "el sistema necessitarà més anys per consolidar-se i un canvi de mentalitat". Les previsions de l'Ajuntament i del govern s'han demostrat "excessivament optimistes i han acabat generant dèficit", adverteix el regidor de CiU, Jaume Ciurana. El seu grup va interpel·lar ahir l'equip de govern sobre aquest servei, coincidint amb la Setmana de la Mobilitat. Ciurana alerta que "a banda de la frivolitat amb què es va elaborar l'estudi de mercat, el servei s'està consolidant també com una manera més de llogar un vehicle per a algunes empreses, més que no pas per promoure l'ús compartit o puntual". Un de cada sis socis són empreses.

Tot i la punxada inicial, els responsables del servei es mostren "molt satisfets" de l'acollida ciutadana, segons va assegurar un portaveu de l'empresa. No preveuen modificar-ne la gestió i confien "que arreli", ja que "adherir-s'hi requereix una reflexió prèvia sobre el cost del vehicle privat i el servei és encara desconegut". L'estudi de mercat preveia també implantar el servei aquest 2006 en altres ciutats de l'àrea metropolitana, però només actua a Barcelona.

Quasi 500 dels 734 usuaris del servei s'hi han abonat. Conscient de les dificultats d'arrelament, l'empresa facilita contractes de prova. Actualment té 75 usuaris en aquesta modalitat.

Posted: Wednesday 04/10/2006 15:08
by Trenscat
El car sharing pot ser una bona idea per algú que hagi de fer un ús molt puntual del cotxe. Però com ja heu comentat, en aquest país crec que és difícil que funcioni per la cultura de possessió de les coses que tenim. De fet, només cal veure la oferta de pisos de lloguer que hi ha i la de pisos de compra... La diferència és abismal. Crec que el concepte de car sharing és bo, amb bones intencions, però que de moment no crec que pugui funcionar. És com una utopia una mica.

Posted: Wednesday 04/10/2006 19:34
by orique
El car sharing no és més que voler fer amb paperassa alguna cosa que es pot acordar entre veïns, amics o companys de feina... no n'hi ha necessitat.

Posted: Wednesday 04/10/2006 19:41
by metring
Jo crec que tampoc és una cosa que hagin promocionat gaire, d'aquí el fracas, i és certque va millor decidir entre col·legues que un dia vagin uns quants en el cotxe d'un i un altre en el d'un altre, però més enllà d'això, pocacosa més.

Posted: Wednesday 04/10/2006 20:47
by dgtxa
Jo treballo en una associació turística en una comarca que rep una gran quantitat de visitants de l'àrea metropolitana de Barcelona, comarca a la qual és complicat arribar en transport públic i gairebé heroic moure-s'hi en cap de setmana.

Al cap de poques setmanes que es creés Catalunya Carsharing els vam sol·licitar formes de possible col·laboració, pensant en els possibles visitants que volguessin accedir a la nsotra zona en aquests vehicles. Encara esperem resposta.

Potser si aquesta empresa estigués més oberta a propostes per millorar la divulgació dels seus serveis, o formes alternatives de promoció, funcionaria millor. Només és una hipòtesi.

Posted: Thursday 05/10/2006 12:32
by Ecomobisostrans
Acabo d'inaugurar la 3ª opció, potser perque soc massa optimista, no se, pero jo crec que sera cosa de temps que doni resultat. Crec que a mes el carsharing contribuira a fomentar el TP ja que molta gent, si te cotxe l'agafa perque "l'ha d'amortitzar" en canvi si cada cop te que pagar, encara que sigui poc, pero mes que al TP, preferira l'opcio mes economica.

Posted: Thursday 01/03/2007 9:27
by wefer
http://www.avui.cat/
------------------------------------
El 'carsharing' s'estendrà fora de Barcelona
Granollers, segona ciutat que acollirà el servei durant el segon semestre del 2007

Virgínia Mascaró

L'empresa Avancar, que explota el cotxe multiusuari a la ciutat de Barcelona, té previst estendre el seu servei a vuit ciutats més de l'àrea metropolitana durant el seu tercer any en funcionament. Granollers serà la segona ciutat que l'oferirà, va anunciar Josep Sala, conseller delegat d'Avancar.

L'empresa va presentar ahir el balanç dels dos primers anys de funcionament del carsharing, servei que promou entre els ciutadans la utilització de l'automòbil només quan es necessita i sense haver de ser-ne propietari. Des que es va posar en marxa, el gener del 2005, fins al mes de desembre del 2006 aquest servei ha passat de tenir deu vehicles i cinc aparcaments a comptar amb una flota de 51 cotxes i una vintena d'aparcaments distribuïts per tota la ciutat.

A més, es preveu que el carsharing tingui un fort creixement d'ús. "Passarem dels 850 usuaris actuals als 1.200-1.400", va afirmar Josep Sala. Això suposa gairebé doblar el nombre de clients, increment que es preveu aconseguir amb cinc nous aparcaments situats sobretot al Districte de l'Eixample, però no de manera exclusiva, i estenent el servei fora de la ciutat.

"Volem arribar a la primera corona metropolitana i a la segona. El nostre objectiu és oferir el servei a les ciutats de Granollers, Mataró, l'Hospitalet de Llobregat, Badalona, Sabadell, Terrassa, Sant Cugat i Vilanova i la Geltrú", va especificar el conseller delegat d'Avancar.

Estalvi econòmic

Aquest servei, que surt a compte a les persones que fan en cotxe menys de 15.000 km a l'any, atreu gent de procedència social molt diversa. Un 60% dels usuaris són homes i un 40% dones. La major part dels clients habituals són de l'Eixample, Gràcia i Ciutat Vella, però n'hi ha d'arreu de la ciutat, va destacar Sala.

Re: El Car-sharing

Posted: Friday 07/03/2008 13:49
by wefer
http://www.20minutos.es/
------------------------------------
Proponen a propietarios de plazas de párking realquilarla a 80 céntimos la hora
EUROPA PRESS. 04.03.2008
* Durante las franjas horarias en las que no las utilicen.
* Es la tarifa más económica del mercado.
* Se puede pagar por días y por horas.


La compañía BCNPark ha propuesto a los propietarios de plazas de garaje en Barcelona que no las utilizan durante una determinada franja horaria que las alquilen a otros a 80 céntimos de euro por hora.

Carsharing presenta la idea como una alternativa al "caos ferroviario, las infraestructuras obsoletas y la huelga de autobuses".

Según esta compañía se trata de una manera de solucionar los "problemas del aparcamiento" ofreciendo "la tarifa más económica que ofrece el mercado".

En la web Bcnpark.com la entidad hace de intermediario entre propietarios y demandantes para que los primeros saquen un rendimiento de la plaza de aparcamiento que no utilizan durante el día.

Los demandantes obtienen "aparcamientos baratos" con posibilidad de pagar "sólo por los días y horas" que pidan.

La entidad ha resaltado que esta iniciativa dirigida a residentes en la ciudad que se ven afectados por la "mala comunicación del transporte público" permite "aprovechar los recursos ya existentes en Barcelona" y además facilitar la movilidad
Artículos r

Re: El Car-sharing

Posted: Friday 07/03/2008 18:30
by BRILL 18
Crec que el dir que afavoreix l'us del transport public, no es mes que una estrategia publicitaria per arrivar a determinat sector de la poblacio.
El que si es cert i ho dic pr experiencia, que es un bon sistema per aquellas personas que com jo hem d'utilitzar el cotxe per trevallar, i no disposem de cotxe d'empresa, com era el meu cas fins fa uns mesos en que vaig camviar d'empresa, i no disposa d'un segin cotxe.
Us pusare el meu exemple, tinc que deixar el cotxe a revisio, tinc que anar a trevallar i he de menester un cotxe, surt mes economic, l'utilitzacio d'aquest servei, que l'adquisicio d'un segon cotxe.
Realment el sistema es practic i rapit, sempre que tinguis un aparcament a prop, en el meu cas, de Sant Quirze del Valles a Sabadell amb FGC, son deu minutets si fa o no fa.
Com he dit per casos com aquest es interesant

Val la pena?

Posted: Sunday 20/04/2008 21:43
by vr
Porto un temps donant-li voltes a comprar un cotxe o apuntar-me al Carsharing i encara no ho tinc clar.

En el meu cas vivim i treballem al centre de Barcelona, el cotxe el faríem servir per alguna excursió de cap de setmana i algún ús molt específic i esporàdic en ciutat.
Quan miro els preus del servei, ho veig fins i tot més car que un cotxe de lloguer. També veig que la flota es bastant reduida i em fà por que els caps de setmana o aquells moments en que necessites el cotxe per una urgència no n'hi hagi o el pàrquing on hagi disponibilitat estigui a la quinta forca.

Voldria coneìxer les experiències dels companys del fòrum sobre aquests dubtes que tinc, si hi ha algun apuntat. Gràcies per anticipat per la vostra ajuda..

Re: El Car-sharing

Posted: Monday 21/04/2008 19:28
by BRILL 18
Per molta publicitat que fagin, o comparatives de km anuals i cost que auncien a la seva web , realment es un servei rentable per sustituir la compra d'un segon cotxe en el cas que sigui imprescindible l'us del cotxe per la actitvitat cotidiana.
En el teu cas, crec que no et sortiria a conte el sistema, crec que el millor es sue optis per l'adquisicio d'un cotxe, aixo si si l'us es esporadic pot ser un cotxe petit, menys consum, menys contamincacio i menys despeses generals.
En el que dius de la flota, no crec que tinguesis problemes amb cap de setmana ja que semble ser que s'utilitza mes per temes laborals, de totes maneres a Sabadell hi han 6 cotxes, i en el cas d'un cap de setmana com normalment, ho saps amb temps pot fer la reserva via internet.
Si es a Barcelona hi han mes opcions de parkings i per tant suposo que mes vehicles.
Pero Repeteixo fes numeros.
Exemple personal meu:
Dos dies de lloguer, 124 Km renault clio (per cert acabat de sortir de la botiga) cost 108 euros

Re: El Car-sharing

Posted: Wednesday 23/04/2008 19:03
by lithops
Hola,
BRILL 18 wrote:Crec que el dir que afavoreix l'us del transport public, no es mes que una estrategia publicitaria per arrivar a determinat sector de la poblacio.
Jo considero que si que ho fa, però també reconec que podia estar millor explicat. En el cas de Barcelona ciutat, si algú decideix que els vehicles de car-sharing siguin el seu cotxe principal a ben segur que no li té al.lergia al transport públic, i no com molts conductors que s'aferren a qualsevol incidència per justificar l'ús del cotxe privat com a medi de transport, i després te'ls trobes comentant el temps que s'ha passat retingut en un col.lapse per un accident en hora punta. Com el sistema requereix d'una certa planificació pel fet d'haver de reservar i desplaçar-te al pàrquing, tots aquells desplaçaments en que el cotxe no sigui estrictament necessari seran realitzats en transport públic, mentre que en el cas de tenir cotxe propi és molt fàcil caure en l'impuls d'agafar el cotxe que està al costat de casa si, per exemple, t'agafa la neura d'anar a fer un vermut a la Barceloneta. Conseqüenment, si es fan menys desplaçaments en cotxe això comporta menys emissions de CO2.

A mi m'agrada més com ho explicant a la pàgina http://www.avancar.es:

Carsharing: beneficis també per a la societat
El carsharing promou un ús més racional dels recursos escassos: menys cotxes, menys quilòmetres en cotxe, menys consum i menys emissions, menys espai dedicat al cotxe. Per això, cada cop més ciutats inclouen el carsharing als seus projectes de mobilitat sostenible. El carsharing és la forma més intel·ligent de tenir cotxe, per a particulars i per a empreses
.

Salutacions

Re: Val la pena?

Posted: Wednesday 23/04/2008 19:57
by lithops
Hola,
vr wrote:En el meu cas vivim i treballem al centre de Barcelona, el cotxe el faríem servir per alguna excursió de cap de setmana i algún ús molt específic i esporàdic en ciutat.
Quan miro els preus del servei, ho veig fins i tot més car que un cotxe de lloguer. També veig que la flota es bastant reduida i em fà por que els caps de setmana o aquells moments en que necessites el cotxe per una urgència no n'hi hagi o el pàrquing on hagi disponibilitat estigui a la quinta forca.
Fa 8 anys que vaig marxar a viure fora de Barcelona i des de llavors han implantat dos serveis que trobo collonuts i dels que seria usuari convençut, el car-sharing i el bicing. Tots dos serveis tenen un tret en comú, t'apuntes, agafes el vehicle, el deixes i et despreocupes.

En el teu cas jo ho tindria claríssim, si només penses utilitzar-ho per alguna sortida de cap de setmana i un ús específic i espòradic per ciutat la compra d'un cotxe ho trobo, segons la meva opinió, llençar els diners i afegir motius per interrompre la teva tranquilitat.

Dius que trobes els preus fins i tot més cars que els d'un cotxe de lloguer, no se com tu has mirat però et poso un exemple. El company Brill18 diu que va llogar un clio per 2 dies i li va fer 124 quilòmetres, amb un cost de 108€ (suposo que amb combustible inclós), mentre que amb avancar el preu no arriba a 97€ amb la tarifa Active, ho he mirat a Avis i sortia més car encara. Però per mi hi ha un valor afegit que no es tradueix en diners, no t'has de preocupar de l'aparcament, ni de la neteja, ni de canvis d'oli, ni d'averies, ni de res, quin valor li donas a això?

Pensa quin cotxe et compraries i plantat al davant el seu preu total, plantejat com el pagaries, de cop? si és així felicitats per la teva bonança econòmica. O pagaràs una part en metal.lic i la resta la finançaràs? Benvingut al mon de la calculadora. Afegeix l'asssegurança. Quantes vegades creus que pots necessitar el cotxe al cap de l'any i amb quin quilometratge? Pel que dius no crec que gaires, segur que no tens coses millors on gasta els diners que en un cotxe que estarà aturat la immensa majoria dels dies de l'any?

Dius que et fa fa por que en un moment d'urgència no trobis cotxe per agafar, quants moments d'urgència creus que has tingut a la teva vida que puguin justificar la compra d'un cotxe? Personalment em nego a viure pensant en possibles calamitats a la meva vida, per això no tinc 6 extintors per si es cala foc, ni un desfribilador per si a algú de casa li agafa un infart, ni vaig amb casc pel carrer per si cau un test d'un balcó o un tros de façana. Si tingués una urgència miraria de buscar un taxi, o un amic o un vei que tingués cotxe, o el que fes falta en aquell moment, segur que hi trobaria solució.

I si després comprovas que el servei funciona fatal, que no tens cotxe quan reserves, que en moltes ocasions has d'anar a la quinta força a buscar-lo o qualsevol altra problema, encara et queda el lloguer de tota la vida amb el que continuaràs estalviant diners en el teu cas, o finalment, te'n compres un. Desfer el contracte amb avancar és molt senzill i només pots perdre la quota, 80€ com a màxim, en el moment que treus un cotxe nou del concessionari ja has perdut molt més.

Company vr, t'aconsello que facis tots els números que et calguin perque al final només trobaràs estalvi, en diners i en tranquilitat, si ara mateix tornés a Barcelona el primer que faria es vendre'm el cotxe i apuntar-me a avancar, ho tinc ben clar.

Salutacions

Re: Val la pena?

Posted: Wednesday 23/04/2008 20:44
by BRILL 18
lithops wrote:Dius que trobes els preus fins i tot més cars que els d'un cotxe de lloguer, no se com tu has mirat però et poso un exemple. El company Brill18 diu que va llogar un clio per 2 dies i li va fer 124 quilòmetres, amb un cost de 108€ (suposo que amb combustible inclós), mentre que amb avancar el preu no arriba a 97€ amb la tarifa Active, ho he mirat a Avis i sortia més car encara. Però per mi hi ha un valor afegit que no es tradueix en diners, no t'has de preocupar de l'aparcament, ni de la neteja, ni de canvis d'oli, ni d'averies, ni de res, quin valor li donas a això?



Salutacions
Bona tarde
El cost de 108 euros, es amb la tarifa basica AVANTCAR, no han contat l'IVA, tinc la quota mes baixa i el tipus de cotxe mes sencill, ja que nomes l'utilitzo en cas d'emergia o de no poder dispossar del meu vehicle per revisio o averia.
Tenin en conte que necessito el cotxe per trevallar, ja m'agradaria fer servir el transport public, si algu amb pot dir com anar de Sant Quirze del Valles fins a Montcada (Pol Pla del Coll) amb transport public sense invertir mitja jornada agrairia u expliques
Gracies

Re: Val la pena?

Posted: Thursday 24/04/2008 18:41
by lithops
Hola,
BRILL 18 wrote:
El cost de 108 euros, es amb la tarifa basica AVANTCAR, no han contat l'IVA, tinc la quota mes baixa i el tipus de cotxe mes sencill, ja que nomes l'utilitzo en cas d'emergia o de no poder dispossar del meu vehicle per revisio o averia.
Tenin en conte que necessito el cotxe per trevallar, ja m'agradaria fer servir el transport public, si algu amb pot dir com anar de Sant Quirze del Valles fins a Montcada (Pol Pla del Coll) amb transport public sense invertir mitja jornada agrairia u expliques
Gracies
Disculpa Brill 18, no havia entés que l'exemple era amb avancar. Pel que fa a la teva necessitat d'utilitzar el cotxe per anar a treballar et passa igual que a la meva dona, treballa a les afores de Sabadell i en transport públic trigaria més d'hora i mitja en arribar, i és que els poligons són uns veritables generadors de mobilitat en cotxe privat per la manca de transport públic.

Salutacions

Es dispara el carsharing per la crisi

Posted: Monday 11/05/2009 19:03
by Guigui
http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... ringr.html

La crisi fa disparar el «carsharing»

El servei de cotxe multiusuari augmenta un 326% en els últims dos anys arran de la crisi

11/05/09 02:00 - Barcelona - marta julià

El nombre d'abonats al servei de cotxe multiusuari ha augmentat un 326% en els dos últims anys. La crisi s'entreveu com la principal causa del boom del carsharing, una mena Bicing per a cotxes que no ha deixat de guanyar adeptes des que va aterrar a Catalunya –l'únic punt de l'Estat en què funciona–, l'any 2004. Aquest servei està disponible a Barcelona, Sabadell, Granollers i Sant Cugat del Vallès, i els responsables estudien ara estendre'l a altres poblacions. L'aposta per aquesta fórmula està força normalitzada en alguns països. A Suïssa, per exemple, és visible en totes les ciutats i ja té uns 70.000 usuaris.

El servei de cotxe multiusuari és un bon exemple per constatar que la crisi no ha arribat a tots els sectors. En només dos anys, el servei ha crescut un 326% i ha passat de tenir 827 clients als 2.692 actuals. «En moments de crisi la reflexió sobre el que val tenir cotxe fa que la gent avaluï altres alternatives. I aquí el carsharing pot ser una solució», comenten des de l'empresa Avancar, l'única que ofereix el servei de cotxe multiusuari a Catalunya. A mesura que ha anat creixent el nombre de clients, també ho ha fet el de cotxes i d'aparcaments de què disposa Avancar. La ciutat de Barcelona i el Vallès són les úniques zones de Catalunya en què el servei de cotxe multiusuari està disponible. Segons dades facilitades per la firma, que opera al país des de l'any 2004, el 64% dels clients del carsharing tenen entre 30 i 40 anys, i la majoria són homes (67%).

Aquest servei ja és conegut en més de 600 ciutats de 18 països, i és una opció de mobilitat que crea adeptes arreu del món, no només a Catalunya. A Europa hi ha més de 40 operadors de cotxe multiusuari distribuïts en 250 ciutats, però el cas més paradigmàtic és el de Suïssa, país on va sorgir aquesta iniciativa el 1987 i on hi ha prop de 70.000 persones que aposten per una modalitat que ja disposa d'un parc propi de 1.800 vehicles. Europa és, de moment, el continent on el carsharing ha funcionat més bé, ja que el servei té més de 200.000 usuaris i prop de 5.000 cotxes. L'Amèrica del Nord va al darrere amb 117.000 clients i uns 3.300 cotxes. El servei també té presència a Austràlia, el Japó, Singapur i Xile.

Aquest sistema de transport s'ha començat a promoure activament en ciutats com París i Londres, dins dels plans de lluita contra el canvi climàtic i en pro de la sostenibilitat. Un estudi encarregat per l'Institut per a la Diversificació i l'Estalvi de l'Energia (IDA) conclou que els cotxes multiusuari emeten un 24 per cent menys de CO2.

El servei funciona de manera semblant al Bicing, per la qual cosa els usuaris comparteixen una flota de vehicles que gestiona Avancar. L'empresa disposa de cinc categories de cotxes, que renova cada dos anys. Els més utilitzats són els models utility –tipus Opel Corsa o Seat Ibiza–i compact –Renault Mégane o Seat León–. La resta de categories que ofereix Avancar Carsharing són familiar, hybrid i minibus.

Tendència a l'alça

Tenir un cotxe propi suposa afrontar no només els elevats preus de la gasolina, sinó també els dels impostos, l'assegurança, l'aparcament i les despeses de manteniment, entre d'altres. Si, com creuen els analistes econòmics, la tendència a l'alça dels preus dels carburants continua augmentant, mantenir un cotxe propi resultarà aviat insostenible per a moltes persones. Això és, segons la Fundació Mobilitat Sostenible i Segura (FMSS), el que ja passa als Estats Units, on «molts propietaris comencen a reconsiderar la utilització del vehicle i es pregunten si realment el necessiten». FMSS considera que «aquest canvi de mentalitat, que fa qüestionar directament la importància de l'estatus social que dóna la possessió d'un cotxe, és un canvi cultural sense precedents».

Una flota que no para de créixer

L'empresa Avancar carsharing ha augmentat a més del doble la seva flota de vehicles –de 50 a 124– en tan sols dos anys a causa del creixement d'abonats. Pel mateix motiu, el nombre d'aparcaments reservats als vehicles multiusuari també s'ha elevat de 20 a 37. A Barcelona el servei està present en pràcticament tots els barris de la ciutat, on l'empresa hi té 29 dels 37 pàrquings que té a Catalunya, els quals estan oberts les 24 hores del dia durant els 365 dies de l'any. Dos aparcaments més es troben a Granollers, tres a Sabadell i tres més a Sant Cugat del Vallès. L'empresa està estudiant la possibilitat d'obrir el servei a altres localitats catalanes, però de moment encara no hi ha res de concret.

Pel que fa al nombre de cotxes per ciutat, el gruix principal de vehicles es troba a la capital catalana, que compta amb 106 cotxes, cinc dels quals són híbrids i que han estat l'última novetat –van començar a operar a principis de l'any passat–. Els 18 restants estan repartits pel Vallès: vuit a Sabadell, quatre a Granollers i sis a Sant Cugat. L'empresa renova els seus vehicles cada dos anys per tal de que els usuaris disposin de la màxima seguretat i eficàcia del servei.

Com funciona?

El servei de cotxe multiusuari funciona d'una manera molt flexible i senzilla: la reserva del vehicle es pot fer en línia a la web http://www.avancar.es o bé trucant al telèfon 902 55 00 50 fins a cinc minuts abans d'emprendre el viatge. Un cop feta la reserva, amb la targeta client s'accedeix al vehicle, que és en un dels aparcaments de què disposa l'empresa, i la clau del contacte és a la guantera del cotxe. L'ordinador que porta incorporat el vehicle mostra a l'usuari les dades de la reserva, com ara la identificació i la tria del vehicle. El servei de cotxe multiusuari a Catalunya, del qual s'encarrega l'empresa Avancar, es paga en funció de les hores d'ús i dels quilòmetres recorreguts, que es facturen a l'usuari a final de mes, amb la inclusió del combustible, l'assegurança a tot risc i l'IVA. Per ser client del carsharing (http://www.avancar.es) cal pagar una quota anual de 30 euros si s'utilitza esporàdicament i de 80 si es fa servir més sovint.

Re: El Car-sharing

Posted: Friday 15/05/2009 21:36
by pol
Jo (bueno els meus pares) el fem servir, i la cosa funciona bastant bé, normalment no et trobes amb problemes, i si es així de poca importancia, com el cotxe una mica brut de dins, i ja esta.

Però això si, com s'ha dit nomes serveix per qui fa un us molt puntual del cotxe.

ZipCar es quedarà el 60% d'Avancar Carsharing

Posted: Tuesday 17/01/2012 15:10
by Ferry1ac1
Navegant, navegant m'he trobat un comunicat que diu que el passat 14 de desembre ZipCar va fer efectiva l'opció de comprar el 60% d'Avancar. Fa uns anys ZipCar ja va entrar a l'accionariat d'Avancar però sembla que ara en vol més:

http://ir.zipcar.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=633150

The world's leading car sharing network, today announced the exercise of its option to purchase a majority ownership interest in Barcelona-based Catalunya Carsharing S.A., known as Avancar. The company operates a fleet of vehicles throughout the cities of Barcelona and Sant Cugat del Valles.
The transaction is expected to be completed in early 2012, and builds on Zipcar's initial equity investment in Avancar in December 2009. With this transaction, Zipcar increases its percentage ownership in Avancar to a controlling stake of 60 percent.