Page 1 of 3
Supressió SNCF a Puigcerdà?
Posted: Sunday 14/06/2009 17:47
by liniadelRipollés
Pel que sembla es retira el creuament a nivell ample UIC i ibèric a Puigcerdà, per la qual cosa serà impossible fer arribar cap tren francès a Puigcerdà.
La via francesa queda tallada en un punt que permetria continuar-la fins l'estació sense creuar la via d'ADIF.
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Posted: Sunday 14/06/2009 21:16
by Jordi Freixas
Doncs no ho poden fer. Legalment aquesa via està fora de servei, però no clausurada.
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Posted: Sunday 14/06/2009 21:41
by Pere
Jordi Freixas wrote:Doncs no ho poden fer. Legalment aquesa via està fora de servei, però no clausurada.
Encara que no hi estic d'acord, aquesta via
és de l'Adif i poden fer el que els sembli.
I que no està clausurada no ho asseguraria, però no m'extranyaria.
Malgrat tot, seria possible que no canviïn l'estructura de la platja de vies i posin les vies UIC al cantó dretà de l'estació.
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Posted: Sunday 14/06/2009 22:22
by alkolo89
A priori no ho poden fer, ja que la connexió ferroviaria amb els dos amples no es pot treure, no nomès perquè la linia no estigui clausurada, si no per tots els acords que hi han.
Jo crec que tot i que ara està desconectada, quant tinguin la via nova a nivell tornaran a fer l'encreuament.
Almenys no han dit pas el contrari els caps de les obres.
Salut
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Posted: Sunday 14/06/2009 22:23
by Pere
alkolo89 wrote:A priori no ho poden fer, ja que la connexió ferroviaria amb els dos amples no es pot treure, no nomès perquè la linia no estigui clausurada, si no per tots els acords que hi han.
Jo crec que tot i que ara està desconectada, quant tinguin la via nova a nivell tornaran a fer l'encreuament.
Almenys no han dit pas el contrari els caps de les obres.
Salut
En aquest cas, el conveni especifica que la connexió internacional es realitzarà per la via espanyola en els dos sentits, no sent així a la línia de Portbou, on d'Espanya a França amb Renfe i de França a Espanya amb SNCF.
Malgrat tot, la via UIC està impracticable en alguns punts.
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Posted: Sunday 14/06/2009 22:26
by Jordi Freixas
Pel que tinc entès, s'havia dit per aquí, que aquesta via no està clausurada. Per tant, ADIF no pot fer el que li sembli; em sembla que és delicte tallar una via no clausurada. De fet, es veu que alguna sentència per a l'estil va obligar a aixecar alguns trams de carretera que s'havien fet menjant-se literalment trams de la línia Soria - Castejón.
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Posted: Sunday 14/06/2009 22:28
by Pere
Jordi Freixas wrote:Pel que tinc entès, s'havia dit per aquí, que aquesta via no està clausurada. Per tant, ADIF no pot fer el que li sembli; em sembla que és delicte tallar una via no clausurada. De fet, es veu que alguna sentència per a l'estil va obligar a aixecar alguns trams de carretera que s'havien fet menjant-se literalment trams de la línia Soria - Castejón.
Doncs de no estar clausurada ja fa bastants mesos que el cap d'estació de Puigcerdà, RGC en mà, li és
impossible rebre cap tren francès.
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Posted: Sunday 14/06/2009 23:20
by Jordi Freixas
Mesos... i anys, no?
PD: Què és un RGC?
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Posted: Sunday 14/06/2009 23:47
by oriolp13
Jordi Freixas wrote:Mesos... i anys, no?
PD: Què és un RGC?
RGC diria que és el Reglament General de Circulació. És correcte?
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Posted: Sunday 14/06/2009 23:59
by Jordi Freixas
I què hi té a veure auí el reglament? Si fa anys que aquesta via età fora de ei és normal que no rebi des de fa anys (no mesos) cap tren francès.
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Posted: Monday 15/06/2009 5:09
by liniadelRipollés
Es refereix a que quan van donar d'alta l'enclavament electrònic de Puigcerdà que regula senyals, agulles i calzes de Puigcerdà ho van fer sense tenir en compte els senyals francesos que l'antic enclavament elèctric sí que regulava. Hores d'ara no hi ha senyal d'entrada francès a Puigcerdà i desconec com pot fer-se entrar un tren actualment i en aquesta situació. A Espanya bastaria amb un banderí groc desplegat, però allò funciona amb senyalització francesa, d'igual forma que a La Tor ample ibèric s'entra amb senyalització espanyola.
Jordi Freixas wrote:I què hi té a veure auí el reglament? Si fa anys que aquesta via età fora de ei és normal que no rebi des de fa anys (no mesos) cap tren francès.
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Posted: Monday 15/06/2009 11:44
by Jordi Freixas
liniadelRipollés wrote:Es refereix a que quan van donar d'alta l'enclavament electrònic de Puigcerdà que regula senyals, agulles i calzes de Puigcerdà ho van fer sense tenir en compte els senyals francesos que l'antic enclavament elèctric sí que regulava. Hores d'ara no hi ha senyal d'entrada francès a Puigcerdà i desconec com pot fer-se entrar un tren actualment i en aquesta situació. A Espanya bastaria amb un banderí groc desplegat, però allò funciona amb senyalització francesa, d'igual forma que a La Tor ample ibèric s'entra amb senyalització espanyola.
Vaja... doncs jo creia que les normes que regien a cadascun dels cantons, eren les de l'estat en qüestió (pel que es comenta a vegades de que els trens que en aquest punt atravessaven la frontera anaven més ràpid en el tram francès fins a La Tor de Querol, tot i que la via pogués trobar-se en el mateix estat de deixadesa que la part espanyola).
D'altra banda i tornant al tema que ens ocupa. Continuem en les mateixes; s'esta cometent i es continuarà cometent una il·legalitat mentre les vies franceses no es donin oficialment com a clausurades.
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Posted: Monday 15/06/2009 11:49
by liniadelRipollés
La velocitat la fixa RFF sí, però els senyals d'entrada i avançat són amb indicacions espanyoles, si bé es regulen des de l'enclavament francès.
Segons van comentar-me el tram UIC està donat de baixa actualment.
Jordi Freixas wrote:liniadelRipollés wrote:Es refereix a que quan van donar d'alta l'enclavament electrònic de Puigcerdà que regula senyals, agulles i calzes de Puigcerdà ho van fer sense tenir en compte els senyals francesos que l'antic enclavament elèctric sí que regulava. Hores d'ara no hi ha senyal d'entrada francès a Puigcerdà i desconec com pot fer-se entrar un tren actualment i en aquesta situació. A Espanya bastaria amb un banderí groc desplegat, però allò funciona amb senyalització francesa, d'igual forma que a La Tor ample ibèric s'entra amb senyalització espanyola.
Vaja... doncs jo creia que les normes que regien a cadascun dels cantons, eren les de l'estat en qüestió (pel que es comenta a vegades de que els trens que en aquest punt atravessaven la frontera anaven més ràpid en el tram francès fins a La Tor de Querol, tot i que la via pogués trobar-se en el mateix estat de deixadesa que la part espanyola).
D'altra banda i tornant al tema que ens ocupa. Continuem en les mateixes; s'esta cometent i es continuarà cometent una il·legalitat mentre les vies franceses no es donin oficialment com a clausurades.
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Posted: Monday 15/06/2009 12:12
by Jordi Freixas
Donat de baixa dir clausurat, sense servei, o alguna altra cosa?
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Posted: Monday 15/06/2009 12:26
by liniadelRipollés
Donat de baixa. Catenària sense tensió, impossibilitat de circular als PN, sense senyals en servei...
El tren més proper a Puigcerdà que ha arribat per via UIC últimament és l'herbicida, just fins la frontera. Més enllà no passen els de l'SNCF.
Jordi Freixas wrote:Donat de baixa dir clausurat, sense servei, o alguna altra cosa?
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Posted: Monday 15/06/2009 12:42
by Jordi Freixas
O sigui fora d servei. Però no necessariament clausurat. El que no entenc es que si realment no tenen cap mena d'interés en aquest tram, perquè no el clausuren d'una vegada i s'ha acabat la historia.
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Posted: Monday 15/06/2009 15:41
by Pere
Jordi Freixas wrote:O sigui fora d servei. Però no necessariament clausurat. El que no entenc es que si realment no tenen cap mena d'interés en aquest tram, perquè no el clausuren d'una vegada i s'ha acabat la historia.
Donat de baixa = no manteniment = impossibilitat de circulació de trens. Quina diferència té donat de baixa amb clausurat ?
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Posted: Monday 15/06/2009 17:17
by BB9200
Ja intentaré treure'n alguna cosa dels de RFF, a veure si m'informen d'alguna cosa al respecte. En tot cas, fa cosa d'un any i mig, la línia està a efectes circulatoris donada de baixa.
Perquè al millor són els de RFF els que han donat la ordre de clausurar la línia degut al nul interès de SNCF a no circular per aquestes vies.
Tot i així, la línia no està totalment desmantellada: La tensió de catenària pot tornar a funcionar, i sinó per això hi ha els trens dièsels i els Bimode. En quant a la senyalització, també (amb més dificultat) es pot tornar a fer funcionar. I la via en certs punts es pot canviar i renovar sense greus problemes.
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Posted: Monday 15/06/2009 18:21
by Jordi Freixas
Pere wrote:Donat de baixa = no manteniment = impossibilitat de circulació de trens. Quina diferència té donat de baixa amb clausurat ?
Una línia clausurada, a efectes legals no existeix. Una línia donada de baixa no sé quin protocol segueix, però no tindria perquè ser així.
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Posted: Monday 15/06/2009 18:24
by BB9200
Línia donada de baixa: No disposa del permís del gestor de la infraestructura per fer circular trens.