El túnel de FCC al Tibidabo, ja estava fet?
Posted: Monday 15/06/2009 9:33
Llegiu a http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 06-013.pdf , 2a columna, punt II.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Et referies a aquesta, del fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... bo#p128710 ? Doncs si que es veu de l'any de la picó!! El cas és que posa a la pàgina d'on prové la foto que és del metroPlatanito wrote:Això diu, i de fet hi ha una foto enllaçada en algun fil del fòrum on es veu aquest túnel en construcció, i se'n dedueix que la foto és molt més antiga que la inauguració de la línia.
metring wrote:Algú sap d'on és aquesta foto, que segons http://oliba.uoc.edu/mhic_old/cat/expos ... matges.htm és del metro?
Això diu, però jo no li donaria cap credibilitat. En primer lloc, perquè els turons que es veuen al fons semblen ser la zona del Putxet. Segon, perquè a l'article de La Vanguardia que has enllaçat es fa referència a un projecte gens clar que jo assimilaria als primitius túnels de la Reforma, construits al subsòl d'una àmplia avinguda de nova creació per cobrir necessitats futures, i per tant és molt probable que la identificació com a obres del metro provingui del mateix autor de la imatge. I tercer, pel reduït gàlib que s'hi aprecia, que actualment encara representa un problema al túnel de Balmes (no així al de Sarrià) i com ja sabem va ser un obstacle per l'aprofitament dels túnels de la Reforma, que es van haver de sobreexcavar abans d'incorporar-los a la xarxa del Gran Metro.metring wrote: Et referies a aquesta, del fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... bo#p128710 ? Doncs si que es veu de l'any de la picó!! El cas és que posa a la pàgina d'on prové la foto que és del metro
No he acabat d'entendre què vols dir (sobretot, perquè no acabo de veure el motiu dels teus dubtes), però hi ha una part de l'article que fa referència explícita a la part alta del carrer Balmes, i només pot tractar-se del túnel de l'actual L7.Platanito wrote:Això diu, però jo no li donaria cap credibilitat. En primer lloc, perquè els turons que es veuen al fons semblen ser la zona del Putxet. Segon, perquè a l'article de La Vanguardia que has enllaçat es fa referència a un projecte gens clar que jo assimilaria als primitius túnels de la Reforma, construits al subsòl d'una àmplia avinguda de nova creació per cobrir necessitats futures, i per tant és molt probable que la identificació com a obres del metro provingui del mateix autor de la imatge. I tercer, pel reduït gàlib que s'hi aprecia, que actualment encara representa un problema al túnel de Balmes (no així al de Sarrià) i com ja sabem va ser un obstacle per l'aprofitament dels túnels de la Reforma, que es van haver de sobreexcavar abans d'incorporar-los a la xarxa del Gran Metro.
metring wrote:Et referies a aquesta, del fil viewtopic.php?f=23&t=8847&p=128710&hilit=tunel+tibidabo#p128710 ? Doncs si que es veu de l'any de la picó!! El cas és que posa a la pàgina d'on prové la foto que és del metro
Platanito wrote:Això diu, però jo no li donaria cap credibilitat.
Ara em fas dubtar de què es el que dubtes dels meus suposats dubtes, que no ho són. Simplement argumentava que si el peu de foto diu que es tracta d'obres del metro és perquè quan es fa ver el túnel probablement estava pensat per a una futura línia de metro. Tots estem d'acord en que es tracta del carrer Balmes, i això val més que no ho posem en dubte.Guigui wrote:No he acabat d'entendre què vols dir (sobretot, perquè no acabo de veure el motiu dels teus dubtes), però hi ha una part de l'article que fa referència explícita a la part alta del carrer Balmes, i només pot tractar-se del túnel de l'actual L7.
els túnels de la reforma (Via Laietana) no es van eixamplar, es van aprofondir per poder fer passar els cotxes de metro ja que d'altre manera no hi havia lloc per encabir el material mòbil i la catenària.metring wrote:Abans de fer passar el Gran metro per Via Laietana, es va eixamplar el túnel per on havia de passar el ramal de Correus. No es va arribar a fer el mateix amb el de Balmes, o és que no ho van eixamplar suficientment, per evitar els problemes que encara duren actualment?
Home, sé de la existència de diversos búnquers a prop de la zona. Moltes cases senyorials que es troben a la zona, ambaixades com la de Rússia, tenen veritables fortaleses sota terra de la guerra civil.BB9200 wrote:Però no se suposava que el túnel de Balmes era un antic magatzem blindat de la guerra civil (sobretot la part alta) i que a més ho fica en una hobbytren aquest fet (a no ser que sigui llegenda urbana, però historiadors m'ho han confirmat). I que es va aprofitar aquest túnel en la part alta per no tenir que construïr un de nou
BB9200 wrote:Per això, que pel que m'han dit, el que he llegit i el que he comprobat és que ja devia existir perquè era un búnker.
A veure, apliquem una mica la lògica. En primer lloc, un búnker té forma de magatzem, de nau, i no la d'un túnel de centenars de metres de llargària. En segon lloc, tenim el testimoni de la premsa de l'època, les notícies d'una dècada abans de la guerra, que ens parlen d'un túnel per a un ferrocarril encara no projectat. I en tercer lloc, si tu tinguessis una ciutat assetjada per mar i aire com ho va estar Barcelona (on es bombardejaven insistentment les instal.lacions militars i les auxiliars com la Casa Elizande, on s'hi fabricava armament) i un túnel llarg i profund sense utilitzar, no el reutilitzaries com a búnker?BB9200 wrote:Però no se suposava que el túnel de Balmes era un antic magatzem blindat de la guerra civil (sobretot la part alta) i que a més ho fica en una hobbytren aquest fet (a no ser que sigui llegenda urbana, però historiadors m'ho han confirmat). I que es va aprofitar aquest túnel en la part alta per no tenir que construïr un de nou
Es clar que existia! El que passa és que quan va ser habilitat com a búnker ja existia, perquè va ser creat més de deu anys enrera per a un hipotètic futur ferrocarril aprofitant que s'estava obrint el carrer, com es va fer a la Via Laietana (túnels de la Reforma).BB9200 wrote:Per això, que pel que m'han dit, el que he llegit i el que he comprobat és que ja devia existir perquè era un búnker.
Em va faltar especificar: La secció que jo coneixo que era un búnker era la part de l'estació de Av.Tibidabo fins una mica més avall. Jo sempre havia relacionat que Av.Tibidabo tingués una sola via perquè coincidia amb l'ubicació del búnker (això ja meva conclusió) però revisant ua mica més el que dieu i el que estic llegint m'adono que el que dic no té llògica, i que el búnker va ser utilitzat en el túnel que ja era per el tren. Sempre s'aprèn, gràcies .Platanito wrote:BB9200 ha escrit:
Però no se suposava que el túnel de Balmes era un antic magatzem blindat de la guerra civil (sobretot la part alta) i que a més ho fica en una hobbytren aquest fet (a no ser que sigui llegenda urbana, però historiadors m'ho han confirmat). I que es va aprofitar aquest túnel en la part alta per no tenir que construïr un de nou
A veure, apliquem una mica la lògica. En primer lloc, un búnker té forma de magatzem, de nau, i no la d'un túnel de centenars de metres de llargària. En segon lloc, tenim el testimoni de la premsa de l'època, les notícies d'una dècada abans de la guerra, que ens parlen d'un túnel per a un ferrocarril encara no projectat. I en tercer lloc, si tu tinguessis una ciutat assetjada per mar i aire com ho va estar Barcelona (on es bombardejaven insistentment les instal.lacions militars i les auxiliars com la Casa Elizande, on s'hi fabricava armament) i un túnel llarg i profund sense utilitzar, no el reutilitzaries com a búnker?
BB9200 wrote:Em va faltar especificar: La secció que jo coneixo que era un búnker era la part de l'estació de Av.Tibidabo fins una mica més avall. Jo sempre havia relacionat que Av.Tibidabo tingués una sola via perquè coincidia amb l'ubicació del búnker (això ja meva conclusió) però revisant ua mica més el que dieu i el que estic llegint m'adono que el que dic no té llògica, i que el búnker va ser utilitzat en el túnel que ja era per el tren. Sempre s'aprèn, gràcies .Platanito wrote:BB9200 ha escrit:
Però no se suposava que el túnel de Balmes era un antic magatzem blindat de la guerra civil (sobretot la part alta) i que a més ho fica en una hobbytren aquest fet (a no ser que sigui llegenda urbana, però historiadors m'ho han confirmat). I que es va aprofitar aquest túnel en la part alta per no tenir que construïr un de nou
A veure, apliquem una mica la lògica. En primer lloc, un búnker té forma de magatzem, de nau, i no la d'un túnel de centenars de metres de llargària. En segon lloc, tenim el testimoni de la premsa de l'època, les notícies d'una dècada abans de la guerra, que ens parlen d'un túnel per a un ferrocarril encara no projectat. I en tercer lloc, si tu tinguessis una ciutat assetjada per mar i aire com ho va estar Barcelona (on es bombardejaven insistentment les instal.lacions militars i les auxiliars com la Casa Elizande, on s'hi fabricava armament) i un túnel llarg i profund sense utilitzar, no el reutilitzaries com a búnker?