http://www.tmb.cat/ca_ES/siterelated/no ... 1&idioma=C
Nous dispositius sonors de senyalització per reforçar la seguretat dels invidents al metro
● L’Avicus, creat per iniciativa de treballadors de TMB, detecta l’aproximació de persones a zones en obres i llança missatges d’alerta per evitar accidents
La xarxa de metro de Transports Metropolitans de Barcelona comptarà a partir del setembre amb un nou sistema sonor de senyalització i orientació, anomenat Avicus, que reforçarà la seguretat en les zones en obres i facilitarà l’ús de les instal·lacions per part dels invidents i persones amb dificultats de visió.
L’Avicus consisteix en un maletí portàtil que conté un sensor volumètric, un enregistrador de veu, un reproductor de so i un altaveu. Se situarà en zones d’obres de les estacions, passadissos i vestíbuls de metro, per complementar la informació gràfica sobre alteracions de la situació del servei amb motiu, per exemple, del tancament provisional d’un accés o l’aturada d’una escala automàtica per substituir-la. Al detectar l’aproximació d’una persona a la zona d’obres, el dispositiu activa una locució enregistrada que indica la situació de l’obstacle i suggereix l’itinerari correcte.
L’equip és d’una gran senzillesa i versatilitat. S’alimenta al corrent elèctric normal, incorpora un micròfon per enregistrar missatges i un regulador del volum per adaptar el so a les característiques del lloc. En pocs minuts queda configurat i ancorat al punt de l’andana o vestíbul que es desitgi senyalitzar.
Desenvolupat a partir d’una iniciativa d’empleats de Metro
El nou sistema de senyalització Avicus ha estat desenvolupat per TMB a partir de la iniciativa d’un grup d’empleats de Metro, desenvolupada en el marc dels sistemes de participació vigents a l’empresa. Van ser aquests empleats els que van detectar la necessitat de completar la senyalització gràfica amb missatges sonors, en atenció a un col·lectiu, el dels discapacitats visuals, que està format per prop de 20.000 persones a l’àrea metropolitana de Barcelona.
La implantació de l’Avicus és un pas més en l’aplicació de facilitats perquè les persones amb alguna discapacitat sensorial puguin utilitzar el metro amb comoditat i plena autonomia. Recordem que des del 18 de maig els centres TMB d’atenció al ciutadà d’Universitat, Sagrada Família i Sagrera disposen del sistema Sigthos de videoconferència per atendre millor les persones amb discapacitat auditiva que utilitzen la llengua de signes. Per atendre les persones sordes oralistes, que no practiquen la llengua de signes sinó que poden llegir el moviment dels llavis, s’està instal·lant en aquestes oficines el sistema de bucle magnètic (aquest sistema ja està disponible des de fa un mes en el Barcelona Bus Turístic) que facilita una millor audició a les persones que porten audiòfons o implants coclears. A més, el personal dels centres TMB ha rebut formació específica per vocalitzar bé i mantenir en tot moment la visual, per facilitar la intercomunicació.
TMB, empresa socialment responsable
TMB és la principal empresa de transport públic de la regió de Barcelona i una de les més importants d'Europa, amb més de 7.000 treballadors i 570 milions de passatgers transportats el 2008. El lideratge de TMB va més enllà de l'àmbit dels serveis públics de qualitat i s'estén també al de la responsabilitat social corporativa, en la qual és pionera i referent dins i fora d'Espanya. La cura del medi ambient, la integració i atenció a col·lectius desafavorits i la solidaritat són eixos estratègics de la seva gestió.
Una de les característiques del programa d'accessibilitat de TMB és la participació directa dels mateixos interessats, a través de l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat i de la relació bilateral amb els representants de les diverses entitats i associacions que articulen el col·lectiu de discapacitats.
AVICUS, sistema sonor de senyalització i orientació
Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró