Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Post by metring »

Avui ens hem trobat a Zona Franca dos busos d'hidrogen, amb les matrícules i les canceladores tretes, i la ITV passada fins al 2007. Els retiren definitivament?
Attachments
bushidrogen1.jpg
bushidrogen1.jpg (124.68 KiB) Viewed 13946 times
bushidrogen2.jpg
bushidrogen2.jpg (93.29 KiB) Viewed 13943 times
bushidrogen3.jpg
bushidrogen3.jpg (112.89 KiB) Viewed 13946 times
User avatar
erbuki
N8
N8
Posts: 765
Joined: Wednesday 27/08/2008 20:10
Location: St. Boi (L70, E79, SB1)

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Post by erbuki »

Si és així quina llàstima...

Que els cedeixin a Lleida que en necessitem uns quants d'aquests :)
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Post by Lluita1714 »

No deuen haver passat la ITV per excés de fums :) :) :) :) :) :) :) :) xD xD
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Post by metring »

Je, je, per fums no serà, amb l'aigua que treien :D
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Post by metring »

Pel que he averiguat, tenen un per a preservació, i els de la foto seran desballestats.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Post by Lluita1714 »

metring wrote:Pel que he averiguat, tenen un per a preservació, i els de la foto seran desballestats.
que gran, si senyor, no són capaços de reservar un 1000 però sí un autobús d'hidrogen... :|
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
pukyxd
N6
N6
Posts: 254
Joined: Thursday 31/01/2008 11:12
Location: Santa Coloma de Gramenet

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Post by pukyxd »

Algú podria explicar el motiu de treure'ls de servei? No han funcionat com s'esperava?
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Post by mikado »

Desballestar???

Perder 3 carrocerías? No se pueden remotorizar con un motor de gas o biodiésel??
User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Post by BB9200 »

Quina llàstima, suposo que devia ser més car un d'hidrogen que un que funcioni amb gas natural... Si més no notícia bona que se'n preservi un (a veure en quines condicions, i no l'envien al Clot del Moro :evil: ).
mikado wrote:Desballestar???

Perder 3 carrocerías? No se pueden remotorizar con un motor de gas o biodiésel??
Amb la gran flota que ha comprat de nous autobusos TMB, no li ve de quatre...
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Post by metring »

Home, a Clot del Moro, a aquestes alçades...

A algú que va estar al comiat de les cotxeres de Lutxana, li van comentar que cadascun d'aquests "catxarrins" va costar la friolera de 200 mil·lions de les antigues pessetes. Algú ho pot confirmar? Perquè si és així, "mandahuevs" el paston tirat a l'aigüera...
User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Post by BB9200 »

És que la energia de la pila d'hidrogen, la pila mateixa pot costar aquesta cantitat i més, és molt cara...
metring wrote:Home, a Clot del Moro, a aquestes alçades...
Ho deia respecte al maltractament psicològic i físic que fan els responsables d'empreses i polítics envers la història en aquest país.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
User avatar
erbuki
N8
N8
Posts: 765
Joined: Wednesday 27/08/2008 20:10
Location: St. Boi (L70, E79, SB1)

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Post by erbuki »

metring wrote:Home, a Clot del Moro, a aquestes alçades...

A algú que va estar al comiat de les cotxeres de Lutxana, li van comentar que cadascun d'aquests "catxarrins" va costar la friolera de 200 mil·lions de les antigues pessetes. Algú ho pot confirmar? Perquè si és així, "mandahuevs" el paston tirat a l'aigüera...
1,2 milions d'euros? :o

[núñez]Això no ens ho podem permitir no??? :'([/núñez]

PD: I, com he dit uns comentaris més amunt, enlloc de desballestar-los, no es podrien vendre a alguna altra empresa?
User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Post by BB9200 »

Pagarien molts diners per aquests autobusos, seria un manteniment molt car i per tant no sortiria rentable ni venent-los.
A mi ja m'agrada que es preservi un, per això.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Post by metring »

Però se'ls hi pot canviar el motor, com deien a dalt?
User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Post by BB9200 »

Intentaré solucionar dubtes:
Els autobusos d'hidrogen van ser portats per una iniciativa europea de 9 ciutats europees, entre le sque s'inclouen Berlín, Madrid..., dintre del projecte CUTE. A partir, d'aquí, TMB va comprar 3 autobusos l'any 2003, diria que era, amb l'aliança europea nombrada i mercedes benz (tot i lo car que costava el projecte, doncs extreure hidrogen és molt complicat). Sembla ser que la idea va prosperar bé (el 88% de la gent enqüestada el 2005 va valorar molt positivament el projecte), i TMB tenia previst comprar per el 2008 tres autobusos MAN amb l'energia d'hidrogen més sofisticada. A partir d'aquí, algun problema va haver perquè no prosperés el projecte (de fet TMB disposa, o disposava, de dispensadors d'hidrogen), segurament perquè el manteniment i l'obtenció de l'energia eren molt cars i no sortia rentable. Com sabem, aquest any es van afegir els busos híbrids, que surten clarament més rentables econòmicament, i segurament TMB ja tenia la idea posada de fa 3 anys, quan s'han apartat els busos d'hidrogen.
La transformació de canviar el motor? És possible, ja que l'autobús va equipat de sèrie amb dipòsits i la pila d'hidrogen, a més que el motor que incorpora és elèctric, que funciona a base de electrons porcedents de la pila d'hidrogen, i els protons, que és el que expulsa (en forma de vapor d'aigua, també procedent de la pila elèctrica). Ara, s'ha de dir que la transformació sortiria molt costosa, i ja per això a TMB no li ve de 3 autobusos. A més, la obtenció d'hidrogen és costosa perquè no es pot trobar en estat pur a la natura. Depèn de com s'extreigui, no sortiria ecològic, per això tampoc és 100% ecològic.
Per cert, al 1086 ni s'han molestat a treure el número de línia i ficar FI DE SERVEI. Almenys saben el seu últim recorregut :) .
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Post by metring »

Peaso d'informació que t'has currat!!!! :plas :plas :plas :plas Doncs millor que canviïn el motor, perquè per molt que no els hi vingui de 2 busos, home, de cara a la galeria, entre crisis i històries, queden fatal, ni que sigui per això...
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Post by megapauer »

BB9200 wrote:A més, la obtenció d'hidrogen és costosa perquè no es pot trobar en estat pur a la natura. Depèn de com s'extreigui, no sortiria ecològic, per això tampoc és 100% ecològic.
L'hidrogen, mentre no s'aconsegueixi la fusió nuclear (fusió freda) no és ecològicament vàlid. L'energia, generalment elèctrica, per aconseguir l'hidrògen és diverses vegades més alta que la que després pot generar el mateix hidrògen. Per tant, si aquesta energia necessària prové de la nuclear o tèrmica, no és vàlid. L'únic que s'aconsegueix és reduir la contaminació. Però 3 busos...
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Post by BB9200 »

megapauer wrote:
BB9200 wrote:A més, la obtenció d'hidrogen és costosa perquè no es pot trobar en estat pur a la natura. Depèn de com s'extreigui, no sortiria ecològic, per això tampoc és 100% ecològic.
L'hidrogen, mentre no s'aconsegueixi la fusió nuclear (fusió freda) no és ecològicament vàlid. L'energia, generalment elèctrica, per aconseguir l'hidrògen és diverses vegades més alta que la que després pot generar el mateix hidrògen. Per tant, si aquesta energia necessària prové de la nuclear o tèrmica, no és vàlid. L'únic que s'aconsegueix és reduir la contaminació. Però 3 busos...
Exactament. 3 busos perquè era una prova pilot que no va prosperar, mentre que la dels autobusos híbrids sí.
Reduïr la contaminació, i mirar els seus efectes era bastant difícil amb 3 busos, però mercedes, als seus Citaro de prova, ja es va encarregar de mesurar això també.
metring wrote:Peaso d'informació que t'has currat!!!! :plas :plas :plas :plas Doncs millor que canviïn el motor, perquè per molt que no els hi vingui de 2 busos, home, de cara a la galeria, entre crisis i històries, queden fatal, ni que sigui per això...
Moltes gràcies (he de reconéixer que no se m'han oblidat els coneixements d'energia que he fet aquest any a Tecnologia).
Per mi, si els canvien el motor, estaria bé, i més encara si els transformen en prototips d'híbrid, d'alguna forma han nascut per ser prototips.
Per mi, si es preserva un en estat original, i es transformen els altres 2 ja m'està bé.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
User avatar
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Posts: 330
Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Post by Trytasa Baldaquino »

Només afegir que el projecte CUTE se'n va anar en orris per l'abandonament que va fer BP, principal impulsor.

I respecte a remotoritzar l'autobús, sembla que és tan car com comprar-ne un de nou. De fet, la EMT de Madrid va posar a subasta els seus dos hidro-busos sense pila, es a dir, inservibles (demanant una barbaritat que ara no recordo), i crec que se'ls va menjar amb patates.

Al centenari de l'autobús, vaig sentir que cada vehicle d'aquests valia 1 milió d'euros, però que també hi havia finançament europeu per al mig. També es va parlar de la perillosidad de la pila d'hidrògen, un problema que no estava del tot resolt.

I finalment, us diré que en els darrers anys aquests busos han estat emmagatzemats a les cotxeres de pere IV. El fet que els hagin tret d'allà m'imagino que deu significat que els estan donant l'extremaunció camí de Ferimet u Ocsal. Requiescat in pace...
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Post by Lluita1714 »

Trytasa Baldaquino wrote:Només afegir que el projecte CUTE se'n va anar en orris per l'abandonament que va fer BP, principal impulsor.

I respecte a remotoritzar l'autobús, sembla que és tan car com comprar-ne un de nou. De fet, la EMT de Madrid va posar a subasta els seus dos hidro-busos sense pila, es a dir, inservibles (demanant una barbaritat que ara no recordo), i crec que se'ls va menjar amb patates.

Al centenari de l'autobús, vaig sentir que cada vehicle d'aquests valia 1 milió d'euros, però que també hi havia finançament europeu per al mig. També es va parlar de la perillosidad de la pila d'hidrògen, un problema que no estava del tot resolt.

I finalment, us diré que en els darrers anys aquests busos han estat emmagatzemats a les cotxeres de pere IV. El fet que els hagin tret d'allà m'imagino que deu significat que els estan donant l'extremaunció camí de Ferimet u Ocsal. Requiescat in pace...

Walaaaa, no dubto de la teva veracitat però és bestial! si no m'equivoco una 213 valia 60.000€, per un autobús podrien comprar 16 unitats a FGC!
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”