Page 1 of 5

Nova Spanair

Posted: Tuesday 31/03/2009 15:54
by Guigui
Fil procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=14&t=7285

http://www.avui.cat/article/economia/57 ... anair.html

Ferran Soriano serà nomenat aquest dimarts president de Spanair

El projecte de Spanair és el fruit de l'esforç d'un conjunt d'empresaris catalans que, aglutinats al voltant d'Iniciatives Empresarials Aeronàutiques (IEASA), es van comprometre el 30 de gener a adquirir un 80,1% de la companyia, que pertanyia a Scandinavian Airlines (SAS)

ACN
Barcelona
Ult. Act. 31.03.2009 - 13:21 hs


L'exvicepresident econòmic del FC Barcelona Ferran Soriano serà nomenat aquesta tarda nou president de la companyia aèria Spanair. El contracte que assegura la compravenda de Spanair per un grup d'inversors catalans se signarà aquest dimarts, en què també es donarà a conèixer amb detall la composició final del capital social de la companyia, a més d'altres aspectes de la negociació que encara no estaven tancats. Es preveu que Spanair ampliarà el capital en 100 milions d'euros.

El projecte de Spanair és el fruit de l'esforç d'un conjunt d'empresaris catalans que, aglutinats al voltant d'Iniciatives Empresarials Aeronàutiques (IEASA), es van comprometre el 30 de gener a adquirir un 80,1% de la companyia, que pertanyia a Scandinavian Airlines (SAS), pel mòdic preu d'un euro.

Es preveu que Spanair procedirà a una ampliació de capital de 100 milions d'euros. Integren IEASA la societat Volcat 2009, que reunirà una quinzena d'empresaris que han aportat 20 milions d'euros a parts iguals i que posseiran un 20% de l'accionariat, la societat Catalana d'Iniciatives, participada en un 27% per la Generalitat i l'Ajuntament, que ha aportat 12 milions i té prop d'un 10%, i Turisme de Barcelona, amb un percentatge similar. Fira de Barcelona i altres empresaris turístics, com ara Ramon Bagó (Grup Serhs) i Joan Gaspart (Grup Husa), també entraran al capital de la companyia aèria.

Ferran Soriano, llicenciat en econòmiques i MBA per l'escola de negocis Esade, presideix en l'àmbit privat l'empresa Node, centrada en l'àrea d'innovació, i dirigeix un fons de capital risc especialitzat en la presa de control d'empreses industrials. Amb anterioritat havia estat vinculat a la consultora Diamond Cluster.

Spanair apostarà per Amèrica Llatina

Posted: Sunday 12/04/2009 22:44
by Guigui
http://www.lamalla.cat/economia/article?id=254818

La nova Spanair apostarà per l'Amèrica Llatina

L'aerolínia, amb Ferran Soriano al capdavant, vol convertir-se en la companyia de referència al Prat

EFE / LAMALLA.CAT

La nova Spanair, amb Ferran Soriano al front, apostarà per obrir noves rutes amb Llatinoamèrica amb l'objectiu de millorar les connexions de Barcelona i ser la companyia de referència de l'aeroport del Prat, segons que han explicat a Efe fonts pròximes a la companyia. El 31 de març passat, Ferran Soriano va ser elegit president del consell d'administració de Spanair un cop l'aerolínia va passar a ser propietat majoritàriament d'un grup d'empresaris i institucions catalans. Llavors, ja va anunciar la seva intenció de fer de l'aerolínia una companyia "eficient i innovadora" que, una vegada assegurada la seva viabilitat, aprofitarà les oportunitats de creixement del mercat. Fonts de l'empresa han declinat fer declaracions sobre això.

Soriano haurà de fer front a un doble repte: fer de Spanair una companyia rendible i complir les expectatives de la societat catalana, que des de fa anys ve reclamant millors connexions internacionals des del Prat i un important augment dels vols intercontinentals. En aquest sentit, Soriano recollirà el fruit del treball previ de la gestió de SAS que ja va racionalitzar les rutes menys rendibles per a Spanair, i se centrarà en les connexions amb més èxit i, més endavant, la nova companyia pensarà a fer vols de més llarg ràdio, amb una aposta prioritària per les connexions amb Llatinoamèrica.

Spanair vol convertir-se en la companyia aèria de referència del nou aeroport del Prat, que viurà el seu major impuls quan aquest any s'inauguri la nova terminal, que permetrà processar en solitari més de 30 milions de passatgers quan estigui a ple rendiment i facilitarà a tot l'aeroport acollir a uns 55 milions de passatgers, a més de poder realitzar fins a 90 operacions a l'hora.

Comprada per un euro
El grup escandinau Scandinavian Airlines Systems (SAS) va completar fa unes quantes setmanes la venda del 80,1% de la seva filial espanyola Spanair al grup d'inversors catalans Iniciatives Empresarials Aeronàutiques (IEASA) i es va quedar amb el 19,9% de la companyia. La venda es va realitzar pel simbòlic preu d'un euro i va ratificar un principi d'acord assolit el 18 de desembre passat i que va causar gran sorpresa en el sector. SAS es va fer càrrec del deute de l'aerolínia i després de la compra es realitzarà una ampliació de capital de 100 milions d'euros, que subscriuran majoritàriament els compradors.

El nou president de Spanair ve avalat per la seva experiència en la gestió empresarial i la seva llarga trajectòria professional en companyies de sectors tan diversos com les telecomunicacions, l'entreteniment i productes de consum. En l'accionariat de IEASA estan Catalana d'Iniciatives, societat de capital risc participada per companyies privades, l'ajuntament de Barcelona i la Generalitat, Turisme de Barcelona, consorci de promoció exterior de la ciutat participat per la Cambra de Comerç i l'Ajuntament, Volcat 2009 -que agrupa als empresaris vinculats a l'associació empresarial Femcat- i Fira de Barcelona.

L'aerolínia ha aplicat un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) per reduir la plantilla en 775 treballadors entre pilots, tripulants de cabina i tècnics de manteniment.

Publicat 12/04/2009 13:35h

Spanair busca conseller delegat

Posted: Thursday 14/05/2009 10:45
by Guigui
http://www.lamalla.cat/economia/article?id=263040

Soriano entrarà a l'accionariat de Spanair, que continua buscant conseller

EFE / LAMALLA.CAT

El president de Spanair, Ferran Soriano, ha avançat aquest dimecres que pròximament entrarà en l'accionariat de l'aerolínia, que mentrestant segueix immersa en el procés de selecció del seu nou conseller delegat, el nom del qual, previsiblement, s'anunciarà "en poques setmanes".

En una concorreguda roda de premsa a Barcelona, Soriano ha explicat que actualment la seva participació accionarial en la companyia "és zero", encara que ha subratllat, sense concretar, que en un futur no serà així.

Soriano tampoc no ha volgut aportar massa informació sobre qui serà el nou conseller delegat de l'aerolínia, que segueix treballant "intensament" per trobar la persona adequada per al càrrec. El directiu ha dit que disposa de diversos candidats i que amb un d'ells les negociacions "estan molt avançades". "En poques setmanes podrem anunciar qui és i abans de tres mesos estarà aquí", ha apuntat. Aquest candidat "té molta experiència en la indústria", no és espanyol i no ha treballat anteriorment al país, ha explicat Soriano, que "per raons de confidencialitat" no ha volgut revelar de quina empresa prové aquesta persona.

Ferran Soriano, que havia estat vicepresident econòmic de l'F.C. Barcelona, ha assenyalat que Spanair, que ha establert el seu "quarter general" en unes oficines de la Gran Via de Barcelona, està buscant unes noves dependències a les quals poder traslladar-se al setembre, ja que les actuals s'han quedat petites. Respecte al futur trasllat de treballadors de Madrid i Mallorca a la seu catalana, el president ha remarcat que encara es desconeix quants treballadors es veuran afectats i que no es desplaçarà a ningú "perquè sí".

La principal prioritat ara, ha insistit, és l'inici de l'activitat en la nova terminal T1 de l'aeroport del Prat, que començarà a funcionar a partir de la mitjanit del 17 de juny. Soriano espera que la companyia que presideix comenci a ser rendible a partir de 2010. Només llavors, una vegada hagi afermat la seva activitat i no perdi diners, l'empresa, de capital públic i privat, s'endinsarà en l'àmbit dels vols intercontinentals. Els mercats més atractius per a Spanair són Sud-amèrica, Amèrica del Nord i Àsia, "per aquest ordre".

A preguntes dels periodistes, Soriano ha respost també al president de Vueling, Josep Piqué, qui espera que amb la nova Spanair se salvaguardi la competència i s'utilitzin "correctament" els recursos públics. Soriano ha manifestat sobre això que els recels existents "no tenen justificació", ja que el percentatge del capital en mans de les administracions públiques és "absolutament minoritari", de amb prou feines el 3,5%.

El directiu ha expressat el seu desig de convertir Spanair en la companyia que faci de l'aeroport del Prat un veritable "hub" o centre de connexió de vols internacionals.

Publicat 13/05/2009 20:46h

Perspectives de futur

Posted: Tuesday 19/05/2009 23:56
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/05 ... _59775.php

Spanair multiplicarà per cinc el seu valor en cinc anys

Ferran Soriano deixa la porta oberta a noves ampliacions de capital

AVUI.cat
Aeroport del Prat-Barcelona
Ult. Act. 19/05/2009 23:30


El president de Spanair, Ferran Soriano, va assegurar ahir que l’aerolínia pot multiplicar per cinc el seu valor en un període de tres a cinc anys, quan valdrà 500 milions d’euros, segons diversos estudis i experts. “Si la companyia fa bé les coses, pensem que pot valer 500 milions. Aquest és un objectiu”, va assegurar.

El valor actual de Spanair és de 100 milions d’euros, la xifra de l’ampliació de capital. Soriano va afegir que en els pròxims temps és possible que hi hagi noves ampliacions de capital i hi entrin nous socis, però va admetre que l’operació Spanair “és de molt alt risc, però de molt alt retorn”. Soriano va explicar que l’aerolínia compta amb un préstec participatiu de 99 milions de SAS, que tornaran quan obtinguin beneficis, cosa que esperen que passi el 2010. Aquest any espera tenir uns ingressos de 80 milions d’euros.

Ferran Soriano va reiterar la voluntat de Spanair de convertir-se en l’aerolínia líder a l’aeroport de Barcelona i una alternativa per a la resta de l’Estat i va reafirmar que, en primer lloc, volen consolidar el seu negoci a Espanya i en les rutes que operen. Fet això, a partir del 2011 volen operar vols intercontinentals, principalment cap a Amèrica Llatina, per convertir el Prat en un hub de connexions intercontinentals.

El president de l’aerolínia va explicar que la companyia basarà el seu negoci en “la paciència i la consistència”: “Quan agafem una ruta ens hi quedarem”. En aquest sentit, va assegurar que en el passat Iberia va aconseguir “ofegar” Spanair perquè l’aerolínia que ara dirigeix va tenir poca paciència.

“Bona” marca
Un dels temes espinosos que es va trobar sobre la taula Soriano era el possible canvi de nom de l’aerolínia, que va quedar descartat fa uns dies amb la tria del nou logotip. Ahir, el president va dir que la marca no s’ha canviat perquè és “bona”.

Quant a la dimensió de la companyia, va explicar que l’actual és la “correcta” i que no hi ha cap pla específic per reduir ni personal ni el nombre d’avions.

Soriano va explicar que en el primer trimestre de l’any Spanair ha perdut un milió de passatgers, en línia amb el mercat, però que aquesta disminució s’ha compensat pel descens del preu del combustible i que espera arribar als 800 milions de facturació aquest any.

Re: Venda de Spanair

Posted: Wednesday 20/05/2009 8:04
by metring
Està clar que no l'anaven a comprar perquè siguin Hermanitas de la Caridad...

Visió estratègica de país

Posted: Wednesday 20/05/2009 10:50
by Guigui
metring wrote:Està clar que no l'anaven a comprar perquè siguin Hermanitas de la Caridad...
És clar que no. Però ja és positiu que a Catalunya es comenci a reunir prou capital per a controlar empreses estratègiques d'aquest tipus.

Català, primera llengua

Posted: Monday 22/06/2009 12:40
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/06 ... _63418.php

Spanair adopta el català com a primera llengua

La companyia l’usa prioritàriament en la senyalització i serveis de la T1 seguit del castellà i l’anglès. Es vol que a la llarga l’aèria pugui atendre els clients en català en qualsevol aeroport

Sònia Pau
Aeroport del Prat-Barcelona
Ult. Act. 21/06/2009 23:23


La companyia Spanair no només està d’estrena en instal·lacions aquests dies a la nova T1 de l’aeroport del Prat, sinó que també està aplicant els primers passos per reforçar-hi l’ús de la llengua catalana. Els nous gestors tenen clar que el català ha de ser la primera llengua de la companyia aèria, però això sí: reconeixen que sempre que sigui possible. És a dir, com a mínim en els seus espais als aeroports catalans i en les relacions internes i externes de l’empresa en tot moviment en territoris de parla catalana.

Els usuaris de la web de Spanair poden triar l’opció del català des de ja fa més d’un any i la companyia ha reforçat els professionals del servei telefònic d’atenció al client capacitats per atendre en aquesta llengua. Des de la nova T1 del Prat i de les Balears les màquines per fer la facturació tenen el català com a primera llengua, els impresos per fer les reclamacions, els rètols per fer comunicacions i les targetes d’identificació de l’equipatge, també. En aquests casos, el català apareix per davant de les opcions del castellà i l’anglès.

Un portaveu de la companyia reconeix que l’expansió del català és com el canvi d’imatge: s’està començant a aplicar amb mà ferma, tot i que hi ha feina per fer. “L’aposta és ferma i volem que quedi ben clar el compromís amb l’ús del català a Barcelona i a Catalunya”, va indicar. Pel que fa als altres aeroports, com pot ser el de Madrid, la intenció és que, a la llarga, el client que ho demani pugui ser atès en català, tot i que allà no sigui la primera llengua vehicular de la companyia aèria que precisament va inaugurar la T1 dimecres passat amb un vol Barcelona-Madrid.

En el cas de Barcelona, el trasllat a la T1, on tot s’ha construït i retolat de bell nou, ha facilitat la generalització del català com a primera opció, tot i que en cap moment s’oblida l’ús del castellà i l’anglès per facilitar l’atenció al client.

El president de Spanair, Ferran Soriano, ha impulsat molt directament aquest pla per incrementar la utilització del català en les accions i en el dia a dia de la companyia, avalat, esclar, pels accionistes. De fet, l’antiga Spanair va ser de les primeres a introduir el català en els missatges del comandant als passatgers durant el vol i el multilingüisme es reforça en aquesta nova etapa.

Re: Nova Spanair

Posted: Tuesday 14/07/2009 19:40
by metring
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN

Spanair ubicarà a Barcelona el seu servei de manteniment

publicat el 14/07/2009 a les 17:15 h. Redacció bcn.cat

El president de la companyia ha reivindicat el paper de Spanair per convertir Barcelona en un hub intercontinental

El president de Spanair, Ferran Soriano, ha explicat els plans de la companyia per a Barcelona en una sessió de la tribuna d'opinió "Esmorza amb Turisme de Barcelona". En concret, Soriano ha avançat que a Barcelona s'ubicarà el servei de manteniment de la nova Spanair.

A més, el director de la primera companyia en volar des de la nova terminal T1 de l'aeroport també ha explicat que confia que Spanair comenci a operar vols intercontinentals l'any 2012.

D'altra banda, Soriano ha reivindicat el paper de Spanair per convertir Barcelona en un gran intercanviador internacional de vols i el treball per a que l'estrena de la terminal T1 del Prat hagi estat un èxit.

Vaga indefinida convocada a partir d'agost

Posted: Wednesday 22/07/2009 23:42
by Guigui
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=3612743

DIMECRES, 22/07/2009 - 15:03h

Els treballadors de Spanair convoquen una vaga indefinida a partir de l'agost

La direcció diu que la convocatòria és 'una mesura de pressió òbvia'

El comitè d'empresa de Spanair ha convocat una vaga indefinida a partir de principi d'agost com a protesta per la postura de l'empresa, que no vol negociar els trasllats dels treballadors de Palma a Barcelona. La representant de CC OO del sector aeri, Carmen Díaz de la Jara, ha acusat la direcció de voler aplicar 'un ERO encobert', una opinió que comparteixen la consellera de Treball, Joana Barceló, i el de Mobilitat, Gabriel Vicens.

Així, Díaz ha destacat que les condicions que ofereix l'empresa per a fer els trasllats 'donen molt poques possibilitats als treballadors perquè aquests puguin traslladar-se a Barcelona en condicions acceptables, degut als salaris baixos', que van dels 800 euros als 1.100. L'empresa ja va dir fa uns dies que, tot i entendre la situació 'complicada' dels treballadors, Spanair perdia diners i, per tant, que no milloraria les condicions econòmiques dels treballadors.

La vaga indefinida va ser acordada per unanimitat ahir en una assemblea amb representants d'UGT i CC OO, després de signar l'acta de desacord entre el comitè d'empresa i el director de Recursos Humans de Spanair, Héctor Sandoval. Segons Díaz, la vaga anirà acompanyada de mobilitzacions per tal d'informar la gent de la situació en què es troben.

El comitè d'empresa comunicarà divendres a la Conselleria de Treball i a la direcció de Spanair el preavís de vaga, de manera que començarà aleshores un termini de deu dies perquè els treballadors puguin començar la vaga indefinida i decideixin si la fan 'durant uns dies determinats o durant totes les jornades.' La responsable de CC OO també ha anunciat que el comitè d'empresa interposaria judicialment un conflicte col·lectiu a l'Audiència espanyola demanant la suspensió cautelar dels trasllats fins que no es negociïn amb la direcció unes 'condicions que millorin les actuals', amb una indemnització de 45 dies per any de treball, car parteixen del fet que es tracta d'un 'ERO encobert'.

Per la seva banda, la direcció de Spanair ha dit que la convocatòria de vaga indefinida contra els trasllats a Barcelona era una 'mesura de pressió òbvia' i ha afirmat que aquesta no afectaria les reserves de vols perquè se cenyeix als serveis generals centrals. A més, l'empresa ha mostrat la seva sorpresa per la convocatòria anunciada avui, tenint en compte que hi ha una reunió prevista per demà amb el govern balear i el comitè d'empresa sobre els trasllats.

Re: Nova Spanair

Posted: Thursday 23/07/2009 8:36
by megapauer
Doncs mira, en aquest cas em sembla lògica la vaga. Imagineu un treballador que cobra 1000 euros i que s'ha comprat la seva casa a Mallorca. ¿Està en capacitat d'agafar i emigrar a Barcelona? Sols econòmicament crec que és ja impossible.

Un mes per a decidir-se

Posted: Friday 24/07/2009 1:06
by Guigui
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=3613009

DIJOUS, 23/07/2009 - 10:58h

Els treballadors de Spanair de Palma tenen un mes per decidir si accepten el trasllat a Barcelona

Si no accepten el trasllat, l'alternativa és que se'ls recindeixi el contracte

Tres-cents vuitanta-dos dels quatre-cents vuitanta-vuit treballadors de Spanair de Palma tenen, des d'avui, un mes per decidir si accepten el trasllat a Barcelona o si prefereixen que se'ls rescindeixi el contracte 'de manera voluntària'. Pels treballadors, que ahir anunciaren una vaga indefinida a partir de l'agost, el 'pla estratègic de reestructuració' de Spanair és un ERO encobert. L'empresa no tanca les portes a continuar negociant.

Malgrat les desavinences i la impossibilitat, fins ara, d'arribar a un acord. La direcció de Spanair ha dit que estava disposada a mantenir una altra reunió amb els treballadors per tractar sobre les ajudes econòmiques que percebrien els treballadors pel trasllat de ciuat (l'empresa els ha promès tres mil euros). Sobre la millora dels sous, que és una de les exigències dels treballadors, l'empresa ha dit que no estava disposada a negociar-ne.

El trasllat dels treballadors de Palma a Barcelona es farà en tres fases, segons que ha avançat Spanair. Així doncs, el 30% dels dos-cents vuitanta-dos treballadors començarà a treballar a la T1 de l'aeroport del Prat a partir del 15 de setembre. Un altre 30% es traslladarà a partir de l'1 de març de 2010. L'altre 30% es traslladarà durant el 2010 i, pel que fa al 10% restant, 's'anirà traslladant en cadascuna de les fases en funció de les necessitats i de la logística de la companyia.'

Entre rentat de cara i conflictes laborals

Posted: Friday 24/07/2009 1:12
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/07 ... _66601.php

Spanair, entre el glamur i el conflicte laboral

La companyia aèria aconsegueix la complicitat d'estaments socials influents, però ensopega amb una amenaça de vaga a Palma. Els treballadors de les oficines es resisteixen a ser traslladats a la nova seu dels serveis centrals, a l'Hospitalet

Sílvia Barroso
Plaça d'Europa (Hospitalet de Llobregat)
Ult. Act. 24/07/2009 01:07


Polítics, artistes progressistes, empresaris emprenedors i periodistes populars s'han llançat a donar suport a la nova etapa d'Spanair, reconvertida en companyia aèria catalana. El glamur, casual i modern, afavorit pels contactes del nou president de la firma, Ferran Soriano, està donant una visibilitat inèdita a la vella Spanair. També hi ha influït el fitxatge de l'exsubdirector de La Vanguardia, Jordi Juan, com a director de comunicació de la casa.

El resultat és una presència constant de la companyia en la vida pública i mediàtica, basada en apostes com la de ser la firma que va inaugurar la T1 i en campanyes com la darrera: la presentació dels seus ambaixadors: Pasqual Maragall, Gemma Mengual, Manel Fuentes, Mari Pau Huguet, Lluís Llongueras, Àlex Corretja, el Tricicle, Fermí Puig, Isabel Coixet, Santi Millán, Jordi Labanda, José Bigas Luna, José Corbacho, Manuel Huerga, Xavier Sardà i Verónica Blume.

En una sèrie de vídeos breus enregistrats davant l'eslògan Volem, aquesta tria de representants de la societat catalana que triomfa al món llancen el seu missatges de suport a la companyia, però embolcallat amb una proposta més ambiciosa: la de convertir Barcelona en un hub amb l'esforç col·lectiu, una proposta amb més grapa per conquistar l'espectador que no pas un simple anunci.

L'aposta de la firma per Barcelona s'ha traduït també en el trasllat dels serveis centrals de Palma a Barcelona. La tria de la que serà la seu operativa –n'hi haurà una de representació al centre de la capital catalana– s'ha conegut aquesta setmana: les oficines, amb més de 400 persones treballant-hi, seran a l'Hospitalet de Llobregat, a la nova plaça Europa. S'ha escollit un local en un dels centres de negocis més moderns de l'àrea metropolitana, molt a prop de l'aeroport del Prat.

Amenaça de vaga a l'agost
Però no són tot flors i violes. Aquest trasllat estratègic comporta la necessitat de desplaçar part del personal d'oficines de Palma a Barcelona, i el conflicte laboral ja ha esclatat. Els treballadors estan en peu de guerra i amenacen amb una vaga indefinida a partir de la primera setmana d'agost, i per ara tenen el suport del Govern Balear. El conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, ha expressat el suport als empleats revoltats perquè considera que les condicions amb què es planteja el trasllat –que afecta 382 persones d'un total de 2.700, segons Spanair i 480, segons el comitè d'empresa– "no són les adequades". Vicens ha arribat a dir que els treballadors "tenen molta raó en les seves reivindicacions" i que la seva conselleria treballarà perquè el trasllat "no es converteixi en un ERO encobert".

Tanmateix, la consellera de Treball i Formació, Joana Barceló, ha temperat la posició de l'executiu de Francesc Antich i, de moment, ha ajornat fins a dilluns la reunió que havia de mantenir amb Spanair i el comitè d'empresa. Barceló ha argumentat que l'objectiu de l'ajornament és "trobar espais d'acord", informa Europa Press.

Mentrestant, la companyia ha fet notar als seus usuaris que aquesta situació "no desitjada" no afecta la majoria dels empleats i s'ha mostrat convençuda que no perjudicarà la venda de bitllets ni, encara menys, les operacions d'enlairament i aterratge.

Spanair, per tant, espera travessar aquesta zona de turbulències sense prendre mal i continua la seva campanya de popularització, cirereta del pastís del llarg i esforçat procés per aconseguir que la firma estigués controlada per capital català.

Vaga dels treballadors de Palma a partir del 07/08

Posted: Thursday 30/07/2009 10:25
by Guigui
http://www.lamalla.cat/economia/article?id=281868

Els treballadors d'Spanair de Palma faran vaga a partir del 7 d'agost

Estan en contra del seu trasllat a Barcelona

EFE

Els treballadors d'Spanair a Palma aniran a la vaga a partir del proper 7 d'agost després de la ruptura ahir a la tarda de les negociacions entre els sindicats i la direcció de la companyia sobre les condicions de l'Expedient de Mobilitat de treballadors a Barcelona. El portaveu de l'aerolínia, Jordi Joan, ha informat en declaracions a la premsa, que la companyia només ha contemplat igualar les condicions d'un "hipotètic" futur Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) a tots els treballadors que rebutgin el seu trasllat a Barcelona ara, al com estan cridats uns 480.

En el cas que un treballador no accepti l'Expedient de Mobilitat dintre del període establert de 30 dies, que va començar divendres passat, serà indemnitzat amb 20 dies per any treballat, encara que amb la proposta feta ahir per Spanair, aquest empleat rebrà la mateixa indemnització que la dels treballadors que, en un futur, poguessin veure's afectats per un hipotètic ERO. Joan ha assegurat que la companyia està actuant dintre de la "estricta legalitat" i que l'ampliació del termini de l'Expedient "mai" ha estat una qüestió negociable.

El responsable del sector aeri d'UGT a Balears, Llorenç Dolc, ha qualificat com "una aixecada de camisa" que només estudiïn la proposta d'igualar un hipotètic ERO que per altra banda, ha dit, serà un escenari molt probable a causa de els plans de llevar de circulació 13 avions. Dolc assegura que el "últim recurs" que els queda als sindicats és la vaga indefinida que començarà el pròxim 7 agost i que contempla una durada de 24 hores tots dilluns i divendres, encara que ha remarcat que "sempre" estan disposats a seguir negociant.

El responsable sindicalista ha anunciat que els treballadors d'Spanair han convocat una concentració que tindrà lloc en la plaça de Cort avui a la tarda entre les 18.30 i les 19.30h. La consellera de Treball, Joana Barceló, ha afirmat que des del Govern s'advoca per seguir intervenint entre ambdues parts, i que s'han posat de part dels treballadors en la proposta d'ampliació de l'Expedient de Mobilitat fins a un màxim de sis mesos.

Publicat 30/07/2009 08:14h

Re: Nova Spanair

Posted: Tuesday 04/08/2009 17:25
by joarló88
Si les Balears no fossin una república bananera i no fossin altament espoliades, amb i sense nou model de finançament, el govern balear hauria pogut participar en la compra d'una Spanair que, en el seu moment, no feia molta comprera.

El Govern Balear insta Spanair a negociar

Posted: Friday 07/08/2009 16:28
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/08 ... _68074.php

El Govern Balear insta Spanair a renegociar amb els treballadors de Mallorca

El personal de serveis generals de l'empresa a l'aeroport de Palma han iniciat una vaga que es repetirà cada dilluns i divendres en protesta pel trasllat d'uns 400 operaris a L'Hospitalet

Efe / Europa Press
Areoport de Son Sant Joan-Palma
Ult. Act. 07/08/2009 14:45


El Govern balear, a través de les conselleries de Mobilitat i Ordenació del Territori i la de Treball i Formació, s'han unit a les peticions del comitè d'empresa de Spanair per instar el govern espanyol que ajorni el trasllat dels treballadors de la companyia de Palma a Barcelona "com a màxim a 6 mesos" amb el principal objectiu de fer tornar a seure la direcció i treballadors en una nova negociació.

La portaveu de l'executiu autonòmic, Joana Barceló, ha afirmat que el govern balear està "pressionant amb totes les mesures possibles", per aconseguir l'ajornament i l'obertura d'una nova ronda de negociacions i el conseller de Mobilitat, Gabriel Vicens, ha remarcat que el sector de transports, i "no només el sector aeri" està passant "una època dolenta" per l'augment del preu del petroli i la situació de crisi econòmica. Tot plegat provoca que la demanda està "baixant moltíssim" i l'oferta ha "d'adaptar-se" a aquesta situació.

Jornada de vaga

Els treballadors dels serveis generals de Spanair de Palma han iniciat a les 00.00 hores de divendres una vaga indefinida, que es mantindrà cada dilluns i divendres, com a mostra de rebuig a la decisió de l'empresa, que es nega a negociar els trasllats a L'Hospitalet de Llobregat. El comitè d'empresa calcula en 480 el nombre de treballadors afectats pels trasllats, mentre que l'aerolínia en reconeix 382.

Spanair ja ha anunciat que no té previst cancel·lar cap dels seus vols per la vaga indefinida durant les jornades que durin les mobilitzacions en els serveis generals de Palma, tenint en compte els serveis mínims establerts pel Ministeri de Foment, que se situen al 47% de la plantilla.

Prop de 200 empleats de Spanair a Palma participen des de les 08.00 d'aquest divendres en una sentada pacífica davant de les oficines de l'empresa a l'aeroport mallorquí en la primera jornada de vaga indefinida, segons la presidenta del comitè d'empresa, Eva María Marín. Marín ha declarat que els treballadors veuen l'expedient de mobilitat presentat per l'empresa com un "ERO encobert" per les escasses condicions laborals que ofereix.

Els treballadors tornen al carrer aquesst divendres a la tarda, a les 18.30 hores, en una manifestació des de l'edifici de Spanair, ubicat al Camí de Son Fangs, fins a la terminal de les sortides de l'aeroport de Palma.

Normalitat als vols malgrat la vaga

Posted: Friday 07/08/2009 20:39
by Guigui
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=3618183

DIVENDRES, 07/08/2009 - 12:00h

Els vols de Spanair surten a l'hora prevista, tot i la vaga

La direcció diu estar disposada a millorar les indemnitzacions

La vaga de treballadors de Spanair de moment no ha afectat els viatgers de l'aeroport de Son Santjoan ni ha causat cap mena de retard, segons ha confirmat AENA. Tampoc no s'espera que hi hagi retards durant la resta del dia. La vaga es va convocar la setmana passada pel trencament de les negociacions entre el comitè d'empresa i la direcció sobre el trasllat de quatre-cents vuitanta treballadors de Palma a Barcelona, nova seu d'Spanair.

La direcció d'Spanair ha dit avui que estava disposada a millorar la indemnització de vint dies per any treballat durant dotze mesos, la mínima marcada per la llei, i que era la que havia ofert als treballadors que no volien acceptar el trasllat i que preferien perdre la feina. Tot i això, la direcció també ha dit que en el context de crisi no es podria arribar al trenta-cinc dies per any pactats a l'expedient de regulació del desembre de l'any passat.

El govern també demana l'ajornament

El Govern balear, a través de les conselleries de Mobilitat i Ordenació del Territori i la de Treball i Formació, s'ha unit a les peticions del comitè d'empresa de Spanair per ajornar el trasllat dels treballadors de la companyia de Palma a Barcelona 'com a màxim a 6 mesos' amb el principal objectiu de fer tornar a seure les dues parts (direcció i treballadors). Així ho ha valorat la portaveu de l'executiu autonòmic, Joana Barceló, en la conferència de premsa posterior del consell de govern, en què ha apuntat que 'seguim de manera molt pròxima aquest procés', i alhora ha incidit que ara mateix s'està 'pressionant amb totes les mesures possibles', per aconseguir el citat ajornament.

Re: Nova Spanair

Posted: Monday 10/08/2009 16:55
by metring
http://www.europapress.cat/economia/not ... 20013.html

Uns 180 treballadors de Spanair es concentren davant de la seu de l'aerolínia a Palma

PALMA DE MALLORCA, 10 Ago. (EUROPA PRESS) -


Uns 180 treballadors de Spanair es concentren davant de la seu de l'aerolínia en la segona jornada de vaga indefinida, on romanen vestits amb samarretes amb rètols al·lusius al conflicte laboral i portant tambors que fan sonar cada vegada que entren al recinte treballadors de l'àrea de Serveis Generals o directius de l'empresa.

Segons ha informat a Europa Press la presidenta del comitè d'empresa, Eva Marín, la concentració ha començat a les 07.30 hores d'avui, coincidint amb l'entrada del primer torn de Serveis Generals a l'edifici de Spanair a l'Aeroport de Son Santjoan (Palma de Mallorca), i es mantindrà fins que hi hagi entrat tot el segon torn, cap a les 16.30 hores.

Els treballadors en vaga, que han precintat la seu de l'aerolínia amb caricatures i cartells relatius al conflicte volen que s'ampliï de 15 dies a sis mesos el termini per al seu trasllat a Barcelona --on Spanair reubicarà la seva seu--, així com que es "recondueixi" les negociacions perquè es posi en marxa un expedient de regulació d'ocupació (ERO), amb la finalitat de millorar les indemnitzacions dels treballadors que es neguin a traslladar-se a Barcelona i decideixin rescindir de manera voluntària els seus contractes.

Re: Nova Spanair

Posted: Wednesday 19/08/2009 10:00
by metring
http://www.20minutos.es/noticia/500349/ ... a/spanair/

Los trabajadores de Spanair ponen fin a la huelga y aceptan el traslado a Barcelona


* Aceptan las ayudas económicas del expediente de movilidad.
* Los que no lo acepten, recibirán 20 días más 750 euros por año.
* Quienes se trasladen a Barcelona contarán con 4.000 euros.
* CONSULTA MÁS NOTICIAS DE PALMA

EFE. 18.08.2009

La presidenta del comité de empresa de Spanair en Palma, Eva Marín, ha informado de que la asamblea de trabajadores ha ratificado el borrador de propuestas presentado por la compañía que incluye mejoras económicas y por tanto acepta el expediente de movilidad y desconvoca la huelga en vigor en Palma.

La priepuesta ha sido aprobada por 117 votos a favor y 43 en contra

La propuesta aprobada supone algunas mejoras en las condiciones económicas tanto para los trabajadores que decidan no aceptar el expediente, que recibirán 20 días más 750 euros por año trabajado de indemnización, con un máximo de 12 meses.

También hay mejores para los que se trasladen a Barcelona: recibirán 4.000 euros y otras ayudas, como tres noches de hotel, ayuda en la búsqueda de piso a través de una agencia, dos billetes de avión y búsqueda de colegio para los que tengan hijos.

Además, disponen de un periodo de cuatro meses para rescindir su contrato si su nuevo puesto "no cubre sus expectativas", según ha detallado la presidenta del comité de empresa.

La asamblea, que ha tenido lugar la tarde de este martes en la sede de CC OO de Palma, ha aprobado con 117 votos a favor, 43 en contra y 7 abstenciones la respuesta de la dirección de la aerolínea a la propuesta conjunta planteada por los sindicatos CC OO y UGT, tras la reunión celebrada en Madrid entre representantes de los trabajadores, la empresa y la Dirección General de Trabajo.

No denunciarán el expediente

Con la aprobación de este preacuerdo los sindicatos procederán a desconvocar la huelga vigente y no interpondrán un conflicto colectivo ante la Audiencia Nacional por ilegalidad del expediente de movilidad, como habían anunciado que harían en caso de no alcanzar un acuerdo con la dirección de la aerolínea.

El expediente de movilidad geográfica planteado por la compañía afecta a los 480 trabajadores del departamento de servicios generales que deberán elegir entre marcharse a Barcelona o dejar su trabajo en la aerolínea.

El plazo finaliza el 31 de agosto para los que se vayan entre el 14 de septiembre y el 13 de octubre, y el 31 de octubre para todos los empleados que se trasladen entre el 1 y 21 de marzo de 2010.

Demandas individuales

Marín ha asegurado que si algún empleado de la compañía considera que la aprobación de este preacuerdo "no satisface sus necesidades" tiene todavía un plazo hábil para interponer una demanda individual por vía judicial, para que sea el juez el que decida si se han vulnerado sus derechos o si tiene otros intereses que podrían ser cubiertos.

Durante el transcurso de la asamblea algunos empleados se han quejado de que no han recibido la propuesta por escrito, hecho que ha confirmado Marín, aunque a precisado que se ha explicado durante la asamblea y que "todos los trabajadores que lo han pedido, han podido leerlo".

Re: Nova Spanair

Posted: Friday 21/08/2009 17:28
by metring
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1021&h=

Spanair obliga a una campeona paralímpica a comprar dos billetes >:(

AGENCIAS
MADRID

La medallista paralímpica Mari Paz Montserrat, que va en silla de ruedas, denunció ayer que la aerolínea Spanair le exige para viajar la compra de dos billetes, porque ocupa más espacio que el resto de pasajeros del avión. La campeona de natación manifestó que la compañía le puso algunas dificultades para volar de Madrid a Las Palmas de Gran Canaria el pasado día 11, y que al llegar a la isla le informó de que debía pagar 587 euros extras para asegurarse un lugar en el vuelo de vuelta.
Fuentes de Spanair manifestaron que «todas las personas que tienen un requerimiento físico, como obesidad excesiva o alguna discapacidad, deben abonar el espacio que requieran para poder viajar», aunque matizaron que, si hay sitio libre en el aparato, pueden ocupar dos plazas. La aerolínea precisó que la afectada «había informado de que iba en silla de ruedas, pero no de que tiene una lesión en las rodillas que le impide doblar las piernas, por lo que requiere más de un asiento».
La Federación de Asociaciones de Personas con Discapacidad Física y Orgánica (Famma) criticó la posición de la aerolínea por discriminatoria y reclamó una solución para que la afectada vuele hoy de Canarias de Madrid como «una ciudadana en igualdad de condiciones que los demás». Un portavoz de la compañía contestó: «No es un tema de discriminación. Si tiene una serie de impedimentos... Un señor obeso tiene que comprar dos asientos en un avión y eso nadie lo discute».

CRISIS DE ANSIEDAD / Montserrat, de 52 años, padece una discapacidad severa, y necesita de la ayuda de otra persona en sus desplazamientos, circunstancias expuestas al contratar el billete y no respetadas por la compañía, pues el vuelo de ida lo hicieron separadas, según Javier Font, presidente de Famma. El pasado 11 de agosto, la afectada fue atendida por el personal de AENA a su llegada al aeropuerto de Barajas y no tuvo ninguna dificultad para facturar, hasta que llegó a la puerta de embarque del vuelo de Spanair.
Una vez dentro del avión, el personal de a bordo no fue capaz de ubicarla en su asiento y llegó a decirle que no iba a poder volar, lo que le provocó una crisis de ansiedad. Finalmente, viajó en el asiento de una azafata, «vulnerando cualquier principio de seguridad», denunció Font.

Re: Nova Spanair

Posted: Monday 07/09/2009 23:23
by metring
http://www.lavanguardia.es/sucesos/noti ... istal.html

Un avión de Spanair con destino a Gran Canaria regresa a El Prat por una grieta en un cristal

07/09/2009 | Actualizada a las 16:35h | Sucesos

LAS PALMAS DE GRAN CANARIA.(EUROPA PRESS).- Un avión de Spanair que despegó hoy, a las 11 horas, con destino a Gran Canaria tuvo que regresar al aeropuerto de El Prat, en Barcelona, después de volar durante aproximadamente 25 minutos, al detectarse una grieta en uno de los cristales de la cabina del piloto, según informaron a Europa Press fuentes de la aerolínea.

El aparato del vuelo diario 5205 que conecta Barcelona con Gran Canaria y con 140 pasajeros a bordo despegó "en hora". No obstante, en cuanto el comandante se percató de un "pequeño resquebrajamiento en uno de los cristales de la cabina" se procedió a regresar al recinto del Prat por "motivos de seguridad".

Las mismas fuentes de la compañía precisaron que "los cristales de la cabina tienen ocho capas de vidrio de alta seguridad y se rasgó uno de ellos, lo que suele suceder por diversas causas, entre ellas las diferencias de temperatura", que es una de las hipótesis que se barajan en este caso.

Al aterrizar en el recinto catalán los operarios de Spanair solventaron el problema técnico y el avión pudo volver a despegar rumbo a Gran Canaria tras "una hora y 50 minutos".