http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... e-bsm.html
El «gran germà» de B:SM
Barcelona centralitza el control de la grua, l'àrea verda i els pàrquings municipals
01/07/09 02:00 - Barcelona - IVAN VILA
Una petita sala amb només vuit persones treballant-hi permet controlar la cinquantena de pàrquings municipals, l'àrea verda i el funcionament de la grua a tot Barcelona. Ahir, després d'haver completat el rodatge durant tres mesos, l'Ajuntament va presentar en societat el nou centre de control de B:SM, l'empresa pública que gestiona aquests serveis. Uns pocs metres quadrats des d'on es controlen, per exemple, les més de 200 càmeres ja instal·lades als aparcaments públics.
Que el somni del control pot produir monstres, ja ho va pronosticar George Orwell. Però que el gran germà ha esdevingut ideal empresarial per optimitzar els rendiments és també notori. Per això l'entrada en servei d'un sistema de control centralitzat com el que ens ocupa és motiu de celebració per als seus responsables. El nou centre, un petit habitacle situat a les oficines de serveis a la mobilitat que Barcelona de Serveis Municipals (B:SM) té a la Vila Olímpica, permet no només agilitar la resposta en cas d'emergència, sinó també millorar la gestió ordinària de la grua municipal, les places d'estacionament regulat i els 47 aparcaments que gestiona B:SM, als quals se'n sumarà un altre a final d'any i tres més en superfície que obriran el 2010.
Onze dels pàrquings ja tenen servei de vídeo, i sumen més de 200 càmeres. Les imatges no només es reben a la cabina de control de cada equipament, sinó també al centre de la Vila Olímpica. En sis mesos, hi ha d'haver càmeres en 14 pàrquings més, i l'any vinent en tindran els altres 26. La previsió és que el nombre de càmeres s'acosti al miler en any i mig. Per fer operatiu treballar amb tants ulls, un sistema automàtic «punxa» la imatge de la càmera en les pantalles que supervisa el controlador només quan detecta moviment en l'enquadrament. Al centre també se sap en cada moment el nivell d'ocupació i es controlen els equips i sistemes operatius, des dels circuits de ventilació o els quadres elèctrics a les bombes d'extracció d'aigua o els ascensors. Els tècnics poden obrir i tancar les barreres, controlar els semàfors d'accés, gestionar les incidències, rebre directament les alarmes o les trucades des dels intercomunicadors, donar suport o assessorament al personal de cabina o difondre missatges pel sistema de megafonia.
La supervisió centralitzada no s'acaba en els pàrquings. Els operadors del centre de control també rebran les trucades d'emergència dels vigilants de l'àrea verda i les alarmes que es disparen quan algú fa malbé un parquímetre, i, si escau, connectaran amb la sala conjunta de Mossos d'Esquadra i Guàrdia Urbana. I, pel que fa a la grua, es controlen els tres dipòsits municipals, però igualment s'agilita la coordinació des que es rep l'avís sobre el cotxe mal aparcat: el control remot ha contribuït a la important retallada del temps mitjà de resposta entre que un ciutadà truca per avisar que hi ha un vehicle aparcat en un gual i la grua arriba per endur-se'l, un interval que ha baixat des de l'hora i quart o hora i mitja de fa uns anys fins als 21 minuts actuals. Aquest és un dels motius que justifica la inversió dels 135.000 euros que ha costat el sistema centralitzat.
Control centralitzat de B:SM
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Control centralitzat de B:SM
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró