Page 1 of 2

Imatge corporativa de la L9

Posted: Thursday 02/07/2009 8:41
by metring
Un extracte de la notícia, que podeu veure sencera a http://www.dossiereconomic.com/leernoticia.asp?id=2715:

«Faré la imatge corporativa de les línies 9 i 10 del metro»
Fa tres setmanes va presentar dos avions Airbus A-320 de Vueling a l’aeroport de Barajas amb un peculiar disseny que representava el dia i la nit. Està treballant en nous projectes similars?
Estem fent un ordinador per a Toshiba, un telèfon per a Samsung, hem pintat el vaixell d’Estrella Dorada que surt a fer la volta al món. També farem una Harley Davidson i un projecte en el qual decorarem tant l’exterior com l’interior d’un cotxe. Així mateix, estic acabant la creativitat del que serà el nou mallot de la Volta Ciclista a Espanya amb vista a l’any vinent.

I a Catalunya, es podria destacar algun projecte concret?
Amb Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) tenim un acord per dur a terme el disseny de la imatge corporativa de les futures línies 9 i 10 de metro de Barcelona. Es tracta d’una col·laboració amb TMB que em fa molta il·lusió, perquè la Línia 9, un cop acabada, serà molt emblemàtica per a Barcelona, una ciutat de la qual hem agafat el nom a Custo, que té una gran prestigi arreu del món.

Per què tot plegat?

Posted: Thursday 02/07/2009 23:15
by Guigui
I la factura que el senyor Dalmau (amb tot el seu dret) passarà a TMB, passarà a engrossar la triplicació del pressupost inicial? Però aquests papanates que ens governen, què punyetes es pensen? Que agafem el metro per disseny? Això serà ells, que necessitaran algun atractiu que els incentivi a deixar, de tant en tant (no fos cas que els agafés la síndrome d'abstinència), el cotxe oficial.

:nono

Re: Imatge corporativa de la L9

Posted: Wednesday 02/09/2009 21:20
by wefer
Home... algú ha de dissenyar la imatge corporativa, que és la que saplica a tots els documents que es fan, els elements que es posen, etc. No es tracta de fer un parell de dibuixets i ja està, sinó de definir els colors pantone, formes i aplicacions.
És un tema tant important com pot ser dissenyar la il·luminació de les andanes, la col·locació dels elements de les estacions o la configuració dels propis trens.

Re: Imatge corporativa de la L9

Posted: Sunday 06/09/2009 20:32
by elbandero
Estic d'acord que una imatge corporativa és important. Però hem faig les següents dues preguntes:

1.- Una línea de metro que s'inserta en una xarxa existent amb imatge propia, requereix imatge corporativa?
2.- En cas calgui, és necessari que ho faci un super disenyador, no hi ha disenyadors gràfics a BCN amb uns honoraris normalets que cal que vingui el Sr. Dalmau.

La L9 està trigant tant, acumula tans retards, que tothom va tenint idees pel camí que la fan més cara: arquitectes estrelles per cadascuna de les estacions o com a màxim grups de tres, imatge corporativa, cada cop més tecnologia que després no hi ha manera de posar en marxa...

Re: Imatge corporativa de la L9

Posted: Sunday 06/09/2009 21:16
by aim
Em pregunto el mateix que en elbandero.

Les altres línies també tenen imatge corporativa?

En fi, sembla que en aquest país es preocupin més per fer que els transports públics una bona imatge (estèticament) que no pas en fer-los funcionar bé (freqüències de pas, neteja, seguretat, etc..).

Patologia generalitzada

Posted: Sunday 06/09/2009 21:35
by Guigui
aim wrote:En fi, sembla que en aquest país es preocupin més per fer que els transports públics una bona imatge (estèticament) que no pas en fer-los funcionar bé (freqüències de pas, neteja, seguretat, etc..).
I no només transport públic. Però amb un sistema de llistes tancades i una població semianalfabeta funcional (en termes generals), què esperes?

Re: Imatge corporativa de la L9

Posted: Monday 07/09/2009 9:42
by Miquel
elbandero wrote:cada cop més tecnologia que després no hi ha manera de posar en marxa...
:plas :plas :plas :plas :plas

Nova imatge a una línia de metro??? Ja no pertany al Ferrocarril Metropolità de Barcelona????
Aixó espanta, els nous logotips son horribles (el de TMB, per exemple, l'antic de TMB era molt millor, i representava les dues empreses del que havia estat format), i aveure si posen el logotip real dels autobusos, que aquest només es veu quan hi han vagues de bus.


Mireu, la nova imatge (a lo cutre), el Paint no dona per més :) .
Image

Re: Imatge corporativa de la L9

Posted: Monday 07/09/2009 21:23
by elbandero
:plas :plas :plas :plas :plas

¡Sí señor!!!

Miquel, hem sembla brillant i realista!

Re: Imatge corporativa de la L9

Posted: Wednesday 09/09/2009 21:33
by wefer
Una altra proposta sobre el mateix tema:

Molt bona!

Posted: Wednesday 09/09/2009 21:41
by Guigui
:riure :riure :riure

Gli spaghetti più lunghi d'Europa...

Re: Imatge corporativa de la L9

Posted: Wednesday 09/09/2009 22:50
by elbandero
:plas :plas :plas :plas :plas

Molt bona la proposta!!!!!

Re: Imatge corporativa de la L9

Posted: Thursday 10/09/2009 1:50
by joarló88
A veure, que no ho he pillat. Quan es refereixen a "imatge corporativa", volen dir que la cartelleria de les estacions serà diferent a la de la resta de xarxa TMB? En què consisteix?

Re: Imatge corporativa de la L9

Posted: Thursday 10/09/2009 10:13
by Trenscat
Encara t'agafaran la proposta Marçal! Queda fashion i tot! :riure :riure

En què consistirà

Posted: Thursday 10/09/2009 11:39
by Guigui
joarló88 wrote:A veure, que no ho he pillat. Quan es refereixen a "imatge corporativa", volen dir que la cartelleria de les estacions serà diferent a la de la resta de xarxa TMB? En què consisteix?
La cartelleria no serà diferent (entre d'altres, quedaria patètica en el tram comú amb la L2), però deurà haver-hi elements diferenciats més aviat decoratius, com bancs, parets del vestíbul i de les andanes (són exemples, no ho sé del cert).

Re: Imatge corporativa de la L9

Posted: Thursday 10/09/2009 14:04
by Lluita1714
Jo crec que és la decoració, per exemple, els cartells publicitaris que es posaran quan comenci a funcionar, i anunciin la posada en marxa, els logotips i els senyals que indiquen la direcció de cada andana.
Els bancs ja estan fets, són aquella cosa que forma part de la paret.

Senyalètica diferent?

Posted: Thursday 10/09/2009 15:15
by Guigui
Lluita1714 wrote:els logotips i els senyals que indiquen la direcció de cada andana.
Però si això es diferencia de la resta de línies, que ho tenen tot igual, serà un autèntic desastre!

No vull ni pensar que siguin tan totxos, però tampoc m'estranyaria, amb l'afany de protagonisme a qualsevol ocasió que tenen determinats estaments.

Re: Senyalètica diferent?

Posted: Thursday 10/09/2009 17:25
by BCN2008
Guigui wrote:
Lluita1714 wrote:els logotips i els senyals que indiquen la direcció de cada andana.
Però si això es diferencia de la resta de línies, que ho tenen tot igual, serà un autèntic desastre!

No vull ni pensar que siguin tan totxos, però tampoc m'estranyaria, amb l'afany de protagonisme a qualsevol ocasió que tenen determinats estaments.
L'unica cosa que varia de la senyalètica pel que he vist eren els plafons que hi han a les andanes. I queden fatal.

Re: Imatge corporativa de la L9

Posted: Monday 14/09/2009 1:12
by 437.001
Crec que convindria que els Mossos comencéssin a plantejar-se fer controls antidòping en dos edificis de Pl.St.Jaume...
Sincerament crec que els catalans (els espanyols en general també, però em fa la sensació que no tant... bé, potser a Pozuelo sí que estan una mica passats també :x ) ens estem tornant cada dia més rucs, més analfabets, més passotes i més drogadictes.

Serà per això que la factura de la L9 puja a 6.500 milions?

Per cert, les camises de Custo no m´agraden gens, però això només hi té a veure de passada...

I la imatge corporativa de la L11 qui la farà, Ágatha Ruiz de la Prada?

Maduresa democràtica

Posted: Monday 14/09/2009 1:26
by Guigui
La cosa és més senzilla: en un país realment democràtic, el cost d'una obra que es dispara a prop del triple del pressupost original seria objecte d'escrutini públic i, si cal, de vot popular sobre l'acceptació del cost modificat, amb informació transparent de què passaria en qualsevol de les dues alternatives proposades, mantenir el cost en els termes originals o assumir-ne l'increment.

Aquest sistema no és cap utopia, perquè existeix en un país anomenat Suïssa.

Re: Imatge corporativa de la L9

Posted: Monday 14/09/2009 1:33
by 437.001
Ja, el problema és que això no és Suïssa. Tot i que no estic tant segur d´envejar-los en tot...