CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Post by BB9200 »

CiU denuncia que Renfe envía "chatarra" a Catalunya
Rull dice que "se están dando situaciones peligrosas para los usuarios"


El diputado de CiU Josep Rull ha denunciado que "los servicios de regionales catalanes están proveídos por las unidades más antiguas de la flota de Renfe" y las "nuevas que operan en Madrid no llegan a Catalunya". El político nacionalista ha indicado que "Renfe envía toda la chatarra de cercanías a la media distancia, que se está convirtiendo en un punto de reciclaje".
Rull ha manifestado que "Renfe está agravando la situación precaria del servicio de media distancia con la aportación de los trenes más obsoletos procedentes de cercanías. Es con los regionales de Catalunya donde se recauda la mitad de los ingresos que se generan en el conjunto del Estado", y ha añadido que "se están dando situaciones peligrosas para los usuarios. Circula un Catalunya Express S-448 , sin puertas automáticas y cualquier usuario podría abrir las puertas en medio del trayecto".
El diputado de CiU ha detallado que "está circulando la unidad S-448 002, que sufrió el accidente de Torredembarra ahora hace dos años, con un vagón menos (el más destrozado) que no se ha podido reintegrar”. También constata “los problemas que hay con el aire condicionado” y que “las averías en los sistemas de aires en pleno verano ya forman parte de una rutina inadmisible".
De: http://sociedad.e-noticies.es/ciu-denun ... 30805.html
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Post by BB9200 »

Crec que no és per considerar i criticar les 448 de ''chatarra'', doncs són de les millors unitats que disposa en aquests moments renfe, amb més de 3 quartes parts de les unitats reformades, i només 5 o 6 unitats no ho estàn, les ex-intercity RO i una més.
En quant a la 448-002, va quedar demostrat que no va existir cap problema amb la unitat, que va ser culpa del maquinista, si no recordo malament.
BB9200 wrote: También constata “los problemas que hay con el aire condicionado” y que “las averías en los sistemas de aires en pleno verano ya forman parte de una rutina inadmisible".
Mai he vist cap problema amb l'aire condicionat, a excepció que moltes vegades està massa fort.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Post by Lluita1714 »

Jo sé molt bé quina és la solució de tots aquests problemes, jo i milions de catalans, però els diputats es neguen a veure-ho així (en especial els de CiU), i un dia es venen dient que donaran suport, i altre diuen no a la possibilitat que esdevingui el dret a decidir. Amb el mal tracte d'Espanya sembla que siguin masoquistes. Però bé, també vull desmentir això de les unitats noves, que, al meu parer, no té rellevància, mentre a Alemanya i França circulin trens d'una cinquantena d'anys i que amb un bon manteniment van de meravella, i aquí, què passa, que les 447 o les 448 estan obsoletes? Senyors convergents i unionistes, que s'han quedat sense discurs? o és que el tren se'ls ha quedat obsolet a vostès, que fan servir el cotxe oficial?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Post by BB9200 »

Però el problema és de tots: Mentre uns van presumint de tenir la flota més moderna d'Europa, queda demostrat que tenen més avaries els Civia que les 440 a dia d'avui, i bastantes més.
Lluita1714 wrote:Però bé, també vull desmentir això de les unitats noves, que, al meu parer, no té rellevància, mentre a Alemanya i França circulin trens d'una cinquantena d'anys i que amb un bon manteniment van de meravella, i aquí, què passa, que les 447 o les 448 estan obsoletes?
Tens tota la raó, a França sèries com les X2800, les BB16500, les BB9200, les Z5300, les Z6100... n'hi ha una bona colla.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Post by trensmat »

Jo crec que amb part tenen una mica de raó paro per que Renfe integra ens envia trens amb mal estat com les 448 sense reformar es perillós que em mig trajecte es obrin les portes, les 447 cada estiu tenen goteres per culpa del aire condicionat i la culpa la te Renfe integra per no cuidar be els trens.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Discrepo

Post by UT440_132M »

No hi estic d'acord. Les 448 han demostrat al llarg dels anys que són un magnífic tren per a regionals. Les 447, primera notícia que ténen goteres, no ho he vist mai. Jo comparteixo l'opinió de'n BB9200. El material més antic, no sempre és el menys fiable. Tot al contrari. Amb un bon manteniment, es pot allargar molt la vida útil d'un tren. Però no interessa, perquè volen presumir de flotamamodenadeuropa, que a la vegada, és la que més tendeix a avariar-se. (ex. Civia) I ja veurem quin rendiment tindran les tant esperades 449.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Discrepo

Post by liniadelRipollés »

Et confirmo que algunes 447 en dies de pluja forta tenen goteres verticals i laterals (s'escola aigua per les gomes laterals de les finestres)
UT440_132M wrote:No hi estic d'acord. Les 448 han demostrat al llarg dels anys que són un magnífic tren per a regionals. Les 447, primera notícia que ténen goteres, no ho he vist mai. Jo comparteixo l'opinió de'n BB9200. El material més antic, no sempre és el menys fiable. Tot al contrari. Amb un bon manteniment, es pot allargar molt la vida útil d'un tren. Però no interessa, perquè volen presumir de flotamamodenadeuropa, que a la vegada, és la que més tendeix a avariar-se. (ex. Civia) I ja veurem quin rendiment tindran les tant esperades 449.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Post by Lluita1714 »

Aleshores que es queixin del manteniment, però no pas d'unitats obsoletes.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Discrepo

Post by trensmat »

UT440_132M wrote:No hi estic d'acord. Les 448 han demostrat al llarg dels anys que són un magnífic tren per a regionals. Les 447, primera notícia que ténen goteres, no ho he vist mai. Jo comparteixo l'opinió de'n BB9200. El material més antic, no sempre és el menys fiable. Tot al contrari. Amb un bon manteniment, es pot allargar molt la vida útil d'un tren. Però no interessa, perquè volen presumir de flotamamodenadeuropa, que a la vegada, és la que més tendeix a avariar-se. (ex. Civia) I ja veurem quin rendiment tindran les tant esperades 449.
Jo el altre dia si que vaig veure goteres en una 447
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Post by Lluita1714 »

Però no és que siguin velles. Que jo mai he vist ni una sola gotera en cap 211 ni 111, i són nou anys més velles., la culpa és de Renfe i el manteniment.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Discrepo

Post by oriolp13 »

UT440_132M wrote:No hi estic d'acord. Les 448 han demostrat al llarg dels anys que són un magnífic tren per a regionals. Les 447, primera notícia que ténen goteres, no ho he vist mai. Jo comparteixo l'opinió de'n BB9200. El material més antic, no sempre és el menys fiable. Tot al contrari. Amb un bon manteniment, es pot allargar molt la vida útil d'un tren. Però no interessa, perquè volen presumir de flotamamodenadeuropa, que a la vegada, és la que més tendeix a avariar-se. (ex. Civia) I ja veurem quin rendiment tindran les tant esperades 449.
Aquest és el risc de la tecnologia, que a més tecnologia, més possibilitats de una averia, ja que tot i que sigui molt bona i ben muntada, com més "chismes i complicacions", més risc de sofrir algun problema.
trensmat wrote:Jo crec que amb part tenen una mica de raó paro per que Renfe integra ens envia trens amb mal estat com les 448 sense reformar es perillós que em mig trajecte es obrin les portes, les 447 cada estiu tenen goteres per culpa del aire condicionat i la culpa la te Renfe integra per no cuidar be els trens.
renfe integra?? :roll:
les 448 si s'obren les portes és perquè un ésser humà ho fa. Si no es toca el que no s'ha de tocar, com obrir una porta a 140 km/h, el risc és baix, apart que de 448 sense reformar AMB sembla que nomes en queda una.

pd: podries integrar el teu missatge i intentar escriure frases, no "vomitar" directament el que penses escrivint "a saco" ;)
Salutacions,

Oriol
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Nou rics

Post by Guigui »

Flotamamodennaduropa, trens "vells" a Catalunya, 111 d'FGC "obsoletes" (DPTOP dixit), etc. etc. etc. Mentre siguem un país on qualsevol bocoi amb mentalitat de nou ric es faci escoltar a base de bajanades sense fonament, anirem com anem: fallant en allò important i fardant de menudències.

Que hem de tenir trens moderns? Doncs apa-li, però la infraestructura cau a trossos.
Que hem de tenir 20º a l'estiu? Vinga fotre-li aire condicionat mentre casquem la salut de la població.
Que havíem de ser l'enveja econòmica d'Europa? Vinga totxo, fins que es desmunta el castell de cartes.

Fa no massa dècades, érem el Tercer Món, i ara volíem demostrar a tot cristo que havíem avançat tothom com si res. Ara ho tenim, i ningú sembla haver-ne après la lliçó. Més humilitat és el que cal...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Post by Jordi Freixas »

Home... les 447 es poden considerar obsoletes en la mesura que, en el seu moment es van suprimir la tercera classe a tots els trens, per deixar-hi la segona; a partir de la proliferació de les 450/451 + 446/447 + 440 reformades, com aquell qui diu vam passar altra vegada, de segona a tercera classe.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Post by josep_serre »

El que diu CiU que potser en algun punt tingui alguna part de raó hauria d'estar basat en algun estudi una mica seriós, de tota manera sembla que tota la classe política s'hagi despertat ara en parlar de les deficiències que té el ferrocarril a Catalunya quan fins fa poc no n'era conscient, però que ningú s'exclami, potser molts usuaris d'aquest fòrum tampoc són conscients d'aquestes deficiències.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Jordi Freixas

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Post by Jordi Freixas »

Cal recordar que el finançament, i els traspassos estan pendents.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Al gra!

Post by Guigui »

Si els polítics es prenguessin seriosament el ferrocarril, s'estarien d'animalades estètiques i anirien al gra: temps de trajecte i puntualitat.

Però com que des del cotxe oficial i la pantalleta del despatx es veuen, com a màxim, suposades "tartanes" però no pas el temps que triguen ni el retard que porten, aquesta pregunta no interessa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Nou rics

Post by 437.001 »

Guigui wrote:Flotamamodennaduropa, trens "vells" a Catalunya, 111 d'FGC "obsoletes" (DPTOP dixit), etc. etc. etc. Mentre siguem un país on qualsevol bocoi amb mentalitat de nou ric es faci escoltar a base de bajanades sense fonament, anirem com anem: fallant en allò important i fardant de menudències.

Que hem de tenir trens moderns? Doncs apa-li, però la infraestructura cau a trossos.
Que hem de tenir 20º a l'estiu? Vinga fotre-li aire condicionat mentre casquem la salut de la població.
Que havíem de ser l'enveja econòmica d'Europa? Vinga totxo, fins que es desmunta el castell de cartes.

Fa no massa dècades, érem el Tercer Món, i ara volíem demostrar a tot cristo que havíem avançat tothom com si res. Ara ho tenim, i ningú sembla haver-ne après la lliçó. Més humilitat és el que cal...
L´HAS CLAVAT.
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: Discrepo

Post by canalcole »

liniadelRipollés wrote:Et confirmo que algunes 447 en dies de pluja forta tenen goteres verticals i laterals (s'escola aigua per les gomes laterals de les finestres)
Sí, ho corroboro, un dia que plovia molt i vaig agafar un C3, venia ja "xorrejant" i encara continuava... :gr A més, fotia un fred... :miedo
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Goteres en una 440 si però no en una 447

Post by UT440_132M »

Jo he vist goteres a vàries 440 (la 197 l'últim exemple), i he agafat 447 en dies de forta tempesta, típic d'aquesta època de l'any per aquestes contrades, i no hi he vist mai cap gotera. Ara, pot ser en alguna si, però això és perquè la junta de les finestres, o ha sigut treta per algun vàndal, o està mal col·locada.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Grandiloqüència

Post by Guigui »

Una altra situació paradigmàtica de la mentalitat que impera en aquest país: l'esforç (manteniment) és massa feixuc, per tant, anem tirant de comprar, que és més fàcil i dóna per a fardar més, encara que ens dugui de pet a la ruïna. A més, sempre hi haurà algun amiguet de torn que es quedarà amb el 3%.

Per a monumentals despeses, sempre hi ha partides pressupostàries; en canvi, per a despesa corrent que, a més, requereix treball qualificat continu i d'on no es pot sucar, no hi ha misses.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”