FGC transmet en banda ample al CC
Posted: Monday 06/07/2009 17:57
http://www.fgc.net/downloads/notes_prem ... 0AMPLA.pdf
FGC transmet imatges en directe de l’interior dels trens
al Centre de Comandament a través de Banda Ampla
- En aquesta primera fase, el dispositiu s’ha instal·lat en 64 trens i als trams urbans
de les dues línies principals d’FGC. El sistema permet visionar en temps real les
imatges de l’interior dels combois des del Centre de Comandament de Rubí
- El nou servei suposa un pas endavant en matèria de seguretat pels usuaris en
permetre una reacció més ràpida dels agents i cossos de seguretat d’FGC en qualsevol situació imprevista a l’interior dels trens, i també per la seva funció dissuasòria.
Barcelona, 6 de juliol de 2009
Des d’aquesta setmana FGC ja rep imatges en directe de l’interior dels trens al Centre de Comandament a través d’un sistema de Banda Ampla Tren-Terra. Es tracta d’un sistema
pioner instal·lat, de moment, en 64 trens i als trams urbans de les dues principals línies
d’FGC.
L’objectiu d’aquest nou servei és incrementar la seguretat dels usuaris a la xarxa d’FGC i
guanyar capacitat de reacció en cas d’incidència a l’interior dels combois. La implantació
del nou sistema també pretén ser un element dissuasori més per evitar actes vandàlics a
bord dels trens, seguint el mateix model instaurat a les estacions.
El projecte, ideat i desenvolupat a la mateixa companyia, no té precedents al sector
ferroviari i permet visionar en temps real i d’una forma nítida i sense talls les imatges de
l’interior dels combois en moviment. En concret, són dues xarxes subterrànies de
cobertura tren-terra que sumen 14 quilòmetres de longitud i que amb un ample de banda
de 16 Mb/s aconsegueixen l’objectiu de reproduir les imatges de l’interior dels trens amb
bona qualitat i sense retards al Centre de Comandament de Rubí.
Detall del sistema Banda Ampla instal·lat a l’interior dels trens i als túnels de la xarxa d’FGC
Recepció d’imatges al Centre de Comandament de Rubí
El nou servei permet millorar la capacitat de reacció dels agents d’FGC i cossos de
seguretat davant qualsevol situació imprevista que es produeixi a l’interior dels combois i
que requereixi la seva intervenció. Les imatges de l’interior dels trens es reprodueixen en
un videowall que consta de dos cubs de vídeo de 50” cadascun, un per cada línia.
Imatge del videowall del CCI de Rubí i detall de les imatges de l’interior dels trens
Des del Centre de Comandament, el reguladors controlen les imatges que arriben de
l’interior dels trens. Les pantalles poden mostrar imatges de 8 càmeres a la vegada, 4 per
cada línia. La selecció de les diferents càmeres és aleatòria, amb dos excepcions: el
personal de sala pot triar visionar les imatges d’una determinada càmera d’un tren
concret segons la seva conveniència; i un senyal d’alarma activa la càmera més propera
a la seva ubicació. És exactament el mateix sistema que s’utilitza per supervisar les
imatges de les 981 càmeres de seguretat instal·lades a totes les estacions de la xarxa
d’FGC.
Futurs serveis associats a la utilització de la Banda Ampla
La instal·lació de la Banda Ampla a la xarxa d’FGC és un projecte que va més enllà de la
transmissió d’imatges en directe de l’interior dels trens fins al Centre de Comandament. El
sistema també ha de permetre, en un futur proper, la posada en marxa de nous serveis
útils tant des del punt de vista de l’usuari com també de Ferrocarrils com a operador
ferroviari. Alguns dels exemples de les aplicacions que seran possibles amb aquesta
nova tecnologia són, des del punt de vista dels clients: la transmissió d’informació
multimèdia a l’interior dels trens i cobertura WiFi per a equips informàtics i de telefonia
mòbil. Per a FGC com a operador, la utilització de la Banda Ampla permetrà al Centre de
Comandament tenir informació constant sobre el funcionament de tots els sistemes del
tren, fet que permetrà a la companyia millorar la capacitat de reacció en cas d’incidència.
Cost 2,6 milions d’euros
La instal·lació de la Banda Ampla a la xarxa de Ferrocarrils és un projecte pioner ideat
integrament a la companyia el 2005 i que ha requerit d’un procés llarg de 2 anys de
desenvolupament I+D portat a terme integrament a FGC.
El projecte va sortir a concurs públic amb gran èxit de participació i el 2007 va ser
adjudicat a ALSTOM amb un pressupost de 2,6 milions d’euros.
Evolució de la innovació tecnològica a FGC
La posada en funcionament del sistema Banda Ampla per veure imatges en directe de
l’interior dels trens des del Centre de Comandament de Rubí és l’última fita aconseguida
per Ferrocarrils de la Generalitat, que des de 1995 treballa en la innovació tecnològica
dels sistemes de telecomunicacions de la xarxa d’FGC. Així, la primera passa en aquest
sentit va ser la implantació del Pla d’Estacions (venda de bitllets automàtica i servei
d’atenció al client a distància). El 1997 FGC va apostar pel sistema GSM de telefonia
mòbil, i el 2005 es va iniciar el procés per la instal·lació de la Banda Ampla. Finalment el
2007 es va procedir a l’adjudicació del projecte de banda ampla i UMTS.
Comunicació FGC http://www.fgc.cat
FGC transmet imatges en directe de l’interior dels trens
al Centre de Comandament a través de Banda Ampla
- En aquesta primera fase, el dispositiu s’ha instal·lat en 64 trens i als trams urbans
de les dues línies principals d’FGC. El sistema permet visionar en temps real les
imatges de l’interior dels combois des del Centre de Comandament de Rubí
- El nou servei suposa un pas endavant en matèria de seguretat pels usuaris en
permetre una reacció més ràpida dels agents i cossos de seguretat d’FGC en qualsevol situació imprevista a l’interior dels trens, i també per la seva funció dissuasòria.
Barcelona, 6 de juliol de 2009
Des d’aquesta setmana FGC ja rep imatges en directe de l’interior dels trens al Centre de Comandament a través d’un sistema de Banda Ampla Tren-Terra. Es tracta d’un sistema
pioner instal·lat, de moment, en 64 trens i als trams urbans de les dues principals línies
d’FGC.
L’objectiu d’aquest nou servei és incrementar la seguretat dels usuaris a la xarxa d’FGC i
guanyar capacitat de reacció en cas d’incidència a l’interior dels combois. La implantació
del nou sistema també pretén ser un element dissuasori més per evitar actes vandàlics a
bord dels trens, seguint el mateix model instaurat a les estacions.
El projecte, ideat i desenvolupat a la mateixa companyia, no té precedents al sector
ferroviari i permet visionar en temps real i d’una forma nítida i sense talls les imatges de
l’interior dels combois en moviment. En concret, són dues xarxes subterrànies de
cobertura tren-terra que sumen 14 quilòmetres de longitud i que amb un ample de banda
de 16 Mb/s aconsegueixen l’objectiu de reproduir les imatges de l’interior dels trens amb
bona qualitat i sense retards al Centre de Comandament de Rubí.
Detall del sistema Banda Ampla instal·lat a l’interior dels trens i als túnels de la xarxa d’FGC
Recepció d’imatges al Centre de Comandament de Rubí
El nou servei permet millorar la capacitat de reacció dels agents d’FGC i cossos de
seguretat davant qualsevol situació imprevista que es produeixi a l’interior dels combois i
que requereixi la seva intervenció. Les imatges de l’interior dels trens es reprodueixen en
un videowall que consta de dos cubs de vídeo de 50” cadascun, un per cada línia.
Imatge del videowall del CCI de Rubí i detall de les imatges de l’interior dels trens
Des del Centre de Comandament, el reguladors controlen les imatges que arriben de
l’interior dels trens. Les pantalles poden mostrar imatges de 8 càmeres a la vegada, 4 per
cada línia. La selecció de les diferents càmeres és aleatòria, amb dos excepcions: el
personal de sala pot triar visionar les imatges d’una determinada càmera d’un tren
concret segons la seva conveniència; i un senyal d’alarma activa la càmera més propera
a la seva ubicació. És exactament el mateix sistema que s’utilitza per supervisar les
imatges de les 981 càmeres de seguretat instal·lades a totes les estacions de la xarxa
d’FGC.
Futurs serveis associats a la utilització de la Banda Ampla
La instal·lació de la Banda Ampla a la xarxa d’FGC és un projecte que va més enllà de la
transmissió d’imatges en directe de l’interior dels trens fins al Centre de Comandament. El
sistema també ha de permetre, en un futur proper, la posada en marxa de nous serveis
útils tant des del punt de vista de l’usuari com també de Ferrocarrils com a operador
ferroviari. Alguns dels exemples de les aplicacions que seran possibles amb aquesta
nova tecnologia són, des del punt de vista dels clients: la transmissió d’informació
multimèdia a l’interior dels trens i cobertura WiFi per a equips informàtics i de telefonia
mòbil. Per a FGC com a operador, la utilització de la Banda Ampla permetrà al Centre de
Comandament tenir informació constant sobre el funcionament de tots els sistemes del
tren, fet que permetrà a la companyia millorar la capacitat de reacció en cas d’incidència.
Cost 2,6 milions d’euros
La instal·lació de la Banda Ampla a la xarxa de Ferrocarrils és un projecte pioner ideat
integrament a la companyia el 2005 i que ha requerit d’un procés llarg de 2 anys de
desenvolupament I+D portat a terme integrament a FGC.
El projecte va sortir a concurs públic amb gran èxit de participació i el 2007 va ser
adjudicat a ALSTOM amb un pressupost de 2,6 milions d’euros.
Evolució de la innovació tecnològica a FGC
La posada en funcionament del sistema Banda Ampla per veure imatges en directe de
l’interior dels trens des del Centre de Comandament de Rubí és l’última fita aconseguida
per Ferrocarrils de la Generalitat, que des de 1995 treballa en la innovació tecnològica
dels sistemes de telecomunicacions de la xarxa d’FGC. Així, la primera passa en aquest
sentit va ser la implantació del Pla d’Estacions (venda de bitllets automàtica i servei
d’atenció al client a distància). El 1997 FGC va apostar pel sistema GSM de telefonia
mòbil, i el 2005 es va iniciar el procés per la instal·lació de la Banda Ampla. Finalment el
2007 es va procedir a l’adjudicació del projecte de banda ampla i UMTS.
Comunicació FGC http://www.fgc.cat