Contra-carril
Posted: Wednesday 15/07/2009 21:13
Bona tarda,
Bé, aquest assumpte podria encabir-se també al Ferrocarril de fora de Barcelona i al Ferrocarril d´Espanya-internacional. No sé si existeix alguna entrada amb aquest tema. Si així fos, demano als administradors del fòrum de col.locar-lo al lloc correcte.
Viatjant amb els FGC (Metro del Vallès, línia de Catalunya, com vulgueu) el proppassat dilluns, em fixava en els contracarrils existents a moltes corbes del trajecte, especialment en el que travessa la Serra de Collserola.
Imagino que la funció d´aquests contra-carrils és la d´ajudar a inscriure´s millor en corba a les unitats de tren. Ara bé, em preguntava quina seria la incidència que tindria a les pestanyes de les rodes de les unitats que circulen pels trams on hi ha contra-carrils. Quan passen pel taller, la cara interna de la pestanya (aquella que colpeja (imagino contra el contra (valgui la redundància) carril)), necessita algun tractament especial? Algun amolat, etc?
Potser la definició de contra-carril no és la correcta. Jo utilitzo aquesta perquè no se m´acut utilitzar-ne una altra però llegint alguns diccionaris ferroviaris, el contra-carril és aquell carril que es col.loca paral.lel al carril i que ocupa tota la extensió del pas a nivell. Potser rep un altre nom?
Salutacions,
MANUEL
Bé, aquest assumpte podria encabir-se també al Ferrocarril de fora de Barcelona i al Ferrocarril d´Espanya-internacional. No sé si existeix alguna entrada amb aquest tema. Si així fos, demano als administradors del fòrum de col.locar-lo al lloc correcte.
Viatjant amb els FGC (Metro del Vallès, línia de Catalunya, com vulgueu) el proppassat dilluns, em fixava en els contracarrils existents a moltes corbes del trajecte, especialment en el que travessa la Serra de Collserola.
Imagino que la funció d´aquests contra-carrils és la d´ajudar a inscriure´s millor en corba a les unitats de tren. Ara bé, em preguntava quina seria la incidència que tindria a les pestanyes de les rodes de les unitats que circulen pels trams on hi ha contra-carrils. Quan passen pel taller, la cara interna de la pestanya (aquella que colpeja (imagino contra el contra (valgui la redundància) carril)), necessita algun tractament especial? Algun amolat, etc?
Potser la definició de contra-carril no és la correcta. Jo utilitzo aquesta perquè no se m´acut utilitzar-ne una altra però llegint alguns diccionaris ferroviaris, el contra-carril és aquell carril que es col.loca paral.lel al carril i que ocupa tota la extensió del pas a nivell. Potser rep un altre nom?
Salutacions,
MANUEL