Tortosa-La Cava

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Tortosa-La Cava

Post by metring »

Obro fil per tractar sobre aquesta línia de carrilet. Començo amb informació sobre automotor Billard 2144, del qual apareix informació a http://www.trenetdelamarina.com/foto/billard2100.html Algú sap com està actualment?

Apart d'això, qui sap quines estacions queden encara, apart de la de Tortosa?

Image
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Tortosa-La Cava

Post by metring »

User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

Re: Tortosa-La Cava

Post by BB9200 »

Doncs sincerament, fa cosa de 10 anys potser hagués pogut saber alguna cosa, però ara no, a part del cas de Tortosa. Almenys alguna més de les 11 estacions que existien es tindria que haver conservat.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Tortosa-La Cava

Post by metring »

Sap algú si l'estació de Camp-redó (abans Campredó) de Renfe, tenia correspondència amb l'estació del Carrilet? És que allà hi ha la tira d'edificis (cascats, clar, i per cert, no porten encara senyalització Adif :nose ).
User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

Re: Tortosa-La Cava

Post by BB9200 »

En tot cas el que sí és segur és que el carrilet va arribar a Tortosa 2 anys abans que el tren convencional. Així que dubto una mica que estiguessin en connexió, però no ho sé pas.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Tortosa-La Cava

Post by wefer »

A Tortosa, entre les dues estacions, hi ha només 200 metres de distància, amb la qual cosa el transbordament era molt senzill.
A Campredó, ni idea, però si la línia del Tortosa-La Cava també parava al poble (sembla que sí), al ser un poble força petit no podia haver-hi gaire distància.
User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

Re: Tortosa-La Cava

Post by BB9200 »

Potser l'hi tenia, de corresponència, perquè pel que era el poble hi ha bastantes vies a l'estació.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Tortosa-La Cava

Post by metring »

Vaig enviar fa setmanes un e-mail als Amics del Carrilet, però no sé si realment funciona l'adreça que surt a l'enllaç de l'apartat d'enllaços. Algú sap si segueix sent aquesta, o l'han canviat?
User avatar
lauria1226
N7
N7
Posts: 325
Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
Location: Barcelona i Pallars Jussà

Re: Tortosa-La Cava

Post by lauria1226 »

En aquesta imatge de l'arxiu Cuyàs de Barcelona que posseèixo des del 1973, veiem un convoi del carrilet de la Cava pels carrers de Tortosa l'any 1957. La locomotora no és original d'aquesta línia que des del principi va tenir automotors. Fou de fabricació Britànica de la firma Hunslet de Leeds el 1890 i va ser comprada l'any 1929, juntament amb una altra pràcticament igual a la C.T.F.V. (Compañía de ferrocarriles y tranvías de Valencia).
Attachments
Tortosa anys 50s, Arxiu Cuyàs..jpg
Tortosa anys 50s, Arxiu Cuyàs..jpg (180.06 KiB) Viewed 9918 times
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Tortosa-La Cava

Post by metring »

Llegiu aquest article de La Vanguardia, del 1967:

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 10-037.pdf
User avatar
Llépol
N3
N3
Posts: 39
Joined: Tuesday 07/09/2010 13:43
Location: Granolleig

Re: Tortosa-La Cava

Post by Llépol »

Així mateix esta tot el material i zona: http://maps.google.es/maps?f=q&source=s ... .98,,0,1.2

amb la única diferència que l'automotor per l'altre banda estava completament graffitejat l'últim cop que hi vaig ser..tinc familia per aquella zona hi i passo sovint, no sembla que hi hagi massa moviment..porta molt temps tot estancat!
Qui no vol fer les coses busca excuses.
Qui les vol fer, troba els mitjans.
BCN2008
N8
N8
Posts: 738
Joined: Monday 18/02/2008 20:31

Re: Tortosa-La Cava

Post by BCN2008 »

Del Facebook de FGC:
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i l’Associació d’Amics del Carrilet del Delta de l’Ebre treballaran junts per restaurar un tram del recorregut Tortosa-La Cava de l’antic carrilet. L’acord preveu que, durant 5 anys, FGC faciliti els materials ferroviaris (com ara vies, peces de recanvi o altres components rodants) que ja no facin servei i que, en canvi, puguin ser útils per als treballs de recuperació del carrilet. Més informació: http://www.fgc.cat
User avatar
gralla
N5
N5
Posts: 84
Joined: Wednesday 01/09/2010 12:10
Location: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79

Re: Tortosa-La Cava

Post by gralla »

Em sembla una exel.lent noticia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Tortosa-La Cava

Post by metring »

De La Vanguardia en paper:

Un tramo del carrilet del delta del Ebro reabrirá como tren turístico

DELTEBRE La línea de tren de vía estrecha que enlazaba Tortosa con La Cava volverá a circular, reconvertida en transporte turístico. Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) y la Associació d´Amics del Delta de l´Ebre han cerrado un acuerdo de colaboración para hacerlo posible en su tramo final, entre Jesús i Maria y La Cava (Deltebre), incluyendo la construcción de réplicas de las antiguas estaciones :o y una nave central para cochera y taller de reparaciones. El acuerdo prevé que durante cinco años, FGC facilite el material ferroviario (vías, piezas de recambio y otros componentes rodantes) que ya no use pero que pueda recuperarse este carrilet. El objetivo es que, una vez acabada la rehabilitación, el tren vuelva a prestar servicio, como línea turística, de un modo similar a como hacen otros ferrocarriles históricos explotados por FGC, como el Tren del Ciment (La Pobla de Lillet-Castellar de n´Hug) o el Tren dels Llacs (que circula por la línea de viajeros convencional Lleida y la Pobla de Segur). El carrilet Tortosa-La Cava hizo su primer viaje en 1926 para reemplazar las embarcaciones de vapor que transportaban el arroz del Delta hasta Tortosa, aunque también lo utilizaban viajeros. En los años 30 tuvo que ampliar el número de vagones para atender la creciente demanda. El auge del transporte por carretera y la falta de subvenciones públicas llevaron a cerrar el carrilet en 1967. / Redacción
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Tortosa-La Cava

Post by metring »

User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Integració

Post by Guigui »

Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) y la Associació d´Amics del Delta de l´Ebre han cerrado un acuerdo de colaboración para hacerlo posible en su tramo final, entre Jesús i Maria y La Cava (Deltebre)
Enllaçar-lo amb la línia d'Adif ja seria la repera.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Integració

Post by liniadelRipollés »

Tant se val. Tens l'estació de l'Aldea amb connexions HIFE fins al Delta. Si FGC posa material de segona mà "obsolet a la seva xarxa", però utilíssim en un transport turístic ja tenim molta feina feta.

És un carrilet molt interessant, atenent que queda desvinculat geogràficament de la resta de xarxa FGC i permetrà fer un passeig en un entorn únic com és el Delta de l'Ebre, amb costums i medi ambient molt particulars.

Des de Morella fins La Cava no hi ha tants quilometres! :D :P
Guigui wrote:
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) y la Associació d´Amics del Delta de l´Ebre han cerrado un acuerdo de colaboración para hacerlo posible en su tramo final, entre Jesús i Maria y La Cava (Deltebre)
Enllaçar-lo amb la línia d'Adif ja seria la repera.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Tortosa-La Cava

Post by Lluita1714 »

Estupenda notícia, espero que d'aquí a cinc anys no estiguem escrivint en aquest fil "Se sap res de nou?" com ja passa amb aquell Tren Verd del Pirineu. D'altra banda, si a la línia del Llobregat es canvia d'ample, ja sabrem on portar el material històric, i més si s'amplia la línia.

PD: A la segona foto que enllaça la Metring, el segon home començant des de baix a l'esquerra... demostra que Palomino abans de treballar a la televisió va ser ferroviari.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Integració

Post by josep_serre »

Serà que no hi ha casos d'algun tren amb material obsolet però que la gent el fa servir com a transport normal malgrat tot.
liniadelRipollés wrote:Tant se val. Tens l'estació de l'Aldea amb connexions HIFE fins al Delta. Si FGC posa material de segona mà "obsolet a la seva xarxa", però utilíssim en un transport turístic ja tenim molta feina feta.

És un carrilet molt interessant, atenent que queda desvinculat geogràficament de la resta de xarxa FGC i permetrà fer un passeig en un entorn únic com és el Delta de l'Ebre, amb costums i medi ambient molt particulars.

Des de Morella fins La Cava no hi ha tants quilometres! :D :P
Guigui wrote:
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) y la Associació d´Amics del Delta de l´Ebre han cerrado un acuerdo de colaboración para hacerlo posible en su tramo final, entre Jesús i Maria y La Cava (Deltebre)
Enllaçar-lo amb la línia d'Adif ja seria la repera.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Tortosa-La Cava

Post by metring »

BCN2008 wrote: Friday 26/08/2011 12:05 Del Facebook de FGC:
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i l’Associació d’Amics del Carrilet del Delta de l’Ebre treballaran junts per restaurar un tram del recorregut Tortosa-La Cava de l’antic carrilet. L’acord preveu que, durant 5 anys, FGC faciliti els materials ferroviaris (com ara vies, peces de recanvi o altres components rodants) que ja no facin servei i que, en canvi, puguin ser útils per als treballs de recuperació del carrilet. Més informació: http://www.fgc.cat
Recordeu el missatge? Doncs ara per ara el projecte perilla, les administracions no estan pel què haurien d'estar i potser no s'arribi a fer, no ho podem deixar perdre!
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”