Estació AV Reus-Tarragona
Posted: Thursday 26/03/2009 23:50
Fils relacionats:
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=1488
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=8999
http://www.lamalla.cat/infolocal/camp_t ... ?id=251487
Foment licitarà les obres de l'estació intermodal del corredor del Mediterrani en un mes
El govern espera enllestir el tram entre Vandellòs i Perafort el 2012
JAUME APARICIO | Tarragona
El Ministeri de Foment licitarà a finals d'abril les obres de l'edifici de la nova estació central ubicada al sud de l'aeroport de Reus. Aquesta infraestructura és l'eix principal del tram del corredor Mediterrani que s'està construint actualment i que permetrà enllaçar els trens provinents de València amb la línia d'AVE Madrid - Barcelona. Una actuació que segons el delegat del Govern a Catalunya, Joan Rangel, "completa l'estructura ferroviària del territori ja que connectarà millor la zona i d'aquesta amb altres indrets del país com Terres de l'Ebre i Barcelona, oferint millors serveis tant pels usuaris com per les mercaderies".
Actualment, el Govern central està duent a terme la construcció de la plataforma de la nova línia de doble via en l'últim tram del corredor del Mediterrani que encara es circulava per via única, és a dir, entre Vandellòs i Tarragona. Està previst que totes les obres del tram es licitin al llarg d'aquest any 2009 que inclouen també les obres de superestructura i electrificació de la nova estació de Cambrils. En total s'invertiran en aquest infraestructura de 52,2 quilòmetres uns 610 milions d'euros.
D'aquesta manera, un cop finalitzin les actuacions el trajecte entre Barcelona i València es reduirà en 40 minuts, passant de les tres hores actuals a poc menys de 2 hores i mitja. A més, la capacitat del corredor passaria dels 66 trens diaris actuals, 6 més dels que permet la via única, a més de 300.
El Govern es marca el 2012 com horitzó perquè les obres estiguin enllestides. Unes actuacions que, segons Rangel, farà que el Camp de Tarragona disposi d'una nova xarxa ferroviària que permeti millorar els serveis del ferrocarril a la demarcació i fer-los atractius pels ciutadans com a mitjà de transport.
La nova línia del corredor, tot i ser d'altes prestacions, mantindrà l'ample de via ibèric amb el que els trens provinents de la línia AVE Madrid-Barcelona -que és d'ample de via internacional (UIC)- hauran d'adaptar els seus eixos a un intercanviador que hi haurà en la mateixa estació central. No obstant, el director general de Ferrocarrils, Luís de Santiago, ha assegurat que "no implicarà un increment del temps de viatge". A més, Santiago ha explicat que un cop es tinguin les conclusions dels estudis sobre la millora de la xarxa ferroviària en el territori, alguns iniciats com el de l'alliberament de la façana marítima de Tarragona i d'altres a punt de licitar-se, en cas de necessitat es podria substituir la línia d'ample ibèric per una d'internacional ja que l'electrificació que s'està instal·lant s'adapta a tots dos sistemes.
El director general ha apuntat que s'ha decidit no fer tot el tram amb via UIC per a poder donar sortida a les connexions amb les mercaderies i les línies convencionals. Precisament, la sortida de mercaderies del Port per Alta Velocitat és un dels temes que tant el govern central com la Generalitat volen impulsar a través d'un estudi que avaluï entre d'altres la viabilitat de separar una línia exclusiva per a mercaderies de la de transport de viatgers, tal i com es vol projectar entre Castelló i València.
Publicat 26/03/2009 15:41h
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=1488
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=8999
http://www.lamalla.cat/infolocal/camp_t ... ?id=251487
Foment licitarà les obres de l'estació intermodal del corredor del Mediterrani en un mes
El govern espera enllestir el tram entre Vandellòs i Perafort el 2012
JAUME APARICIO | Tarragona
El Ministeri de Foment licitarà a finals d'abril les obres de l'edifici de la nova estació central ubicada al sud de l'aeroport de Reus. Aquesta infraestructura és l'eix principal del tram del corredor Mediterrani que s'està construint actualment i que permetrà enllaçar els trens provinents de València amb la línia d'AVE Madrid - Barcelona. Una actuació que segons el delegat del Govern a Catalunya, Joan Rangel, "completa l'estructura ferroviària del territori ja que connectarà millor la zona i d'aquesta amb altres indrets del país com Terres de l'Ebre i Barcelona, oferint millors serveis tant pels usuaris com per les mercaderies".
Actualment, el Govern central està duent a terme la construcció de la plataforma de la nova línia de doble via en l'últim tram del corredor del Mediterrani que encara es circulava per via única, és a dir, entre Vandellòs i Tarragona. Està previst que totes les obres del tram es licitin al llarg d'aquest any 2009 que inclouen també les obres de superestructura i electrificació de la nova estació de Cambrils. En total s'invertiran en aquest infraestructura de 52,2 quilòmetres uns 610 milions d'euros.
D'aquesta manera, un cop finalitzin les actuacions el trajecte entre Barcelona i València es reduirà en 40 minuts, passant de les tres hores actuals a poc menys de 2 hores i mitja. A més, la capacitat del corredor passaria dels 66 trens diaris actuals, 6 més dels que permet la via única, a més de 300.
El Govern es marca el 2012 com horitzó perquè les obres estiguin enllestides. Unes actuacions que, segons Rangel, farà que el Camp de Tarragona disposi d'una nova xarxa ferroviària que permeti millorar els serveis del ferrocarril a la demarcació i fer-los atractius pels ciutadans com a mitjà de transport.
La nova línia del corredor, tot i ser d'altes prestacions, mantindrà l'ample de via ibèric amb el que els trens provinents de la línia AVE Madrid-Barcelona -que és d'ample de via internacional (UIC)- hauran d'adaptar els seus eixos a un intercanviador que hi haurà en la mateixa estació central. No obstant, el director general de Ferrocarrils, Luís de Santiago, ha assegurat que "no implicarà un increment del temps de viatge". A més, Santiago ha explicat que un cop es tinguin les conclusions dels estudis sobre la millora de la xarxa ferroviària en el territori, alguns iniciats com el de l'alliberament de la façana marítima de Tarragona i d'altres a punt de licitar-se, en cas de necessitat es podria substituir la línia d'ample ibèric per una d'internacional ja que l'electrificació que s'està instal·lant s'adapta a tots dos sistemes.
El director general ha apuntat que s'ha decidit no fer tot el tram amb via UIC per a poder donar sortida a les connexions amb les mercaderies i les línies convencionals. Precisament, la sortida de mercaderies del Port per Alta Velocitat és un dels temes que tant el govern central com la Generalitat volen impulsar a través d'un estudi que avaluï entre d'altres la viabilitat de separar una línia exclusiva per a mercaderies de la de transport de viatgers, tal i com es vol projectar entre Castelló i València.
Publicat 26/03/2009 15:41h