Nou canal de televisió per a FGC
Nou canal de televisió per a FGC
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1029&h=
La Corporació crea el canal para Ferrocarrils '7imig'
1. • La nueva oferta audiovisual se instalará en todas las estaciones de FCG
MANUEL DE LUNA
BARCELONA
Crear productos audiovisuales es una de la funciones de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), que no solo produce para Televisió de Catalunya e internet, sino para cualquier otro soporte susceptible de tener una audiencia. Como una estación de metro, por donde cada día pasan cientos de miles de personas que, durante unos --a veces, eternos-- minutos son telespectadores en potencia para un canal con noticias, meteorología y sobre el mismo servicio del metro. Y esta opción ya es una realidad. Tras seis meses de prueba en la estación de Les Tres Torres, la CCMA y Ferrocarrils Catalans de la Generalitat (FCG) han firmado un acuerdo de colaboración para poner en marcha 7imig, el nuevo canal de metro.
Así, en una primera fase (primer trimestre del 2010) se colocarán pantallas del canal 7imig en las estaciones de plaza de Catalunya, Provença, Muntaner, Les Tres Torres, Sarrià, Sant Cugat, Rubí i Universitat Autònoma. En total, se instalarán unas 50 pantallas (de 37 pulgadas y con protección antivándalos).
«La aceptación ha sido muy buena, sobre todo porque este nuevo canal está hecho a medida del usuario del metro», explica un portavoz de la CCMA del 7imig, que toma este nombre de los siete minutos y medio que dura cada bucle de programas. En este tiempo pasan por la pantalla gags de Polònia, un resumen de noticias y de deportes, promos de TV-3, información meteorológica, de los FGC... Pero esta información no es fija: se va renovando y de forma automática, que es lo realmente novedoso de esta nueva oferta audiovisual.
«Es un proyecto innovador, pionero y tecnológicamente complejo, que ha sido posible gracias al trabajo coordinado de diferentes empresas de la CCMA dedicadas a la investigación y desarrollo de nuevos formatos digitales», señalan desde la Corporació. El cerebro de 7imig es una plataforma de generación de contenidos automatizada, Automatic TV, desarrollada por Activa Multimèdia, empresa de R+D+i de la CCMA. «Es una herramienta que utilizan televisiones de todo el mundo que permite producir automáticamente contenidos informativos --explican--. Toda la parte técnica y de programación que corresponde a la CCMA es automática, es decir, no hay nadie físicamente que lo pilote». De esta forma, 7imig chupa la información (de informativos, programas....), crea la escaleta automáticamente y se controla directamente desde TV-3, como el resto de canales de la CCMA.
La Corporació crea el canal para Ferrocarrils '7imig'
1. • La nueva oferta audiovisual se instalará en todas las estaciones de FCG
MANUEL DE LUNA
BARCELONA
Crear productos audiovisuales es una de la funciones de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), que no solo produce para Televisió de Catalunya e internet, sino para cualquier otro soporte susceptible de tener una audiencia. Como una estación de metro, por donde cada día pasan cientos de miles de personas que, durante unos --a veces, eternos-- minutos son telespectadores en potencia para un canal con noticias, meteorología y sobre el mismo servicio del metro. Y esta opción ya es una realidad. Tras seis meses de prueba en la estación de Les Tres Torres, la CCMA y Ferrocarrils Catalans de la Generalitat (FCG) han firmado un acuerdo de colaboración para poner en marcha 7imig, el nuevo canal de metro.
Así, en una primera fase (primer trimestre del 2010) se colocarán pantallas del canal 7imig en las estaciones de plaza de Catalunya, Provença, Muntaner, Les Tres Torres, Sarrià, Sant Cugat, Rubí i Universitat Autònoma. En total, se instalarán unas 50 pantallas (de 37 pulgadas y con protección antivándalos).
«La aceptación ha sido muy buena, sobre todo porque este nuevo canal está hecho a medida del usuario del metro», explica un portavoz de la CCMA del 7imig, que toma este nombre de los siete minutos y medio que dura cada bucle de programas. En este tiempo pasan por la pantalla gags de Polònia, un resumen de noticias y de deportes, promos de TV-3, información meteorológica, de los FGC... Pero esta información no es fija: se va renovando y de forma automática, que es lo realmente novedoso de esta nueva oferta audiovisual.
«Es un proyecto innovador, pionero y tecnológicamente complejo, que ha sido posible gracias al trabajo coordinado de diferentes empresas de la CCMA dedicadas a la investigación y desarrollo de nuevos formatos digitales», señalan desde la Corporació. El cerebro de 7imig es una plataforma de generación de contenidos automatizada, Automatic TV, desarrollada por Activa Multimèdia, empresa de R+D+i de la CCMA. «Es una herramienta que utilizan televisiones de todo el mundo que permite producir automáticamente contenidos informativos --explican--. Toda la parte técnica y de programación que corresponde a la CCMA es automática, es decir, no hay nadie físicamente que lo pilote». De esta forma, 7imig chupa la información (de informativos, programas....), crea la escaleta automáticamente y se controla directamente desde TV-3, como el resto de canales de la CCMA.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Nou canal de televisió per a FGC
Ostres, així que a les estacinons de FCG hi haurà un canal propi de televisió, hi anirem, tot i que primer haurem de saber quina empresa és i quin és el seu recorregut, val a dir que fa molts anys segons el Periódico també hi havia FG.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Ferrocarrils Catalans de la Generalitat"
Informació gentilesa d'"El Catalán de Periódicos".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Nou canal de televisió per a FGC
al marge de les errades estúpides que es poden trobar a l'atricle. em sembla molt bona notícia, m'agradarà veure gags de Polònia a les estacions, potser sentirem més d'una risotada, tot i que, pel que sembla, a laLínia Llobregat Anoia, som viatgers de segona.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Determinats gags del Polònia
Ara, m'hi jugo un pèsol que no en sortirà cap relacionat amb les obres ferroviàries de Catalunya. No dic tipus Maleni, perquè aquesta dona ja forma part del passat, però alguns igual de càustics amb l'establishment de l'obra pública catalana.Lluita1714 wrote:m'agradarà veure gags de Polònia a les estacions
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Determinats gags del Polònia
és possible, tot i que si ho controla TV3 i no FGC, possiblement si que en sortiràn, amés, la propaganda normalment va contra Renfe.Guigui wrote:Ara, m'hi jugo un pèsol que no en sortirà cap relacionat amb les obres ferroviàries de Catalunya. No dic tipus Maleni, perquè aquesta dona ja forma part del passat, però alguns igual de càustics amb l'establishment de l'obra pública catalana.Lluita1714 wrote:m'agradarà veure gags de Polònia a les estacions
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Nou canal de televisió per a FGC
Quina gràcia... fa una estona, veient el canal 300, a 4t 2a, una sèrie que té anys, on Joan Pera i Amparo Baró eren joves, fa menció d'un canal inventat, on trucaven a una senyora de la televisió... el canal, "set i mig", i quan ho deia, posaven riures de la gent, com una bestiesa... m'he enrecordat de sobte d'aquest canal d'FGC.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Nou canal de televisió per a FGC
Hola,
Lo que estaría bien de verdad es que este tipo de canales, además de hacer publicidad de TV3, etc. sirviesen para informar al usuario de cómo están operando las líneas ferroviarias en tiempo real, y que además de verse en las estaciones o en el interior de los trenes, cosa que me parece correcta, también pudiesen verse en las casas de los usuarios como un canal TDT más, para que por las mañanas y antes de salir de casa todos estuviésemos informados de las incidencias en tiempo real.
Con una red ferroviaria y de transportes unificada, podríamos ser informados en tiempo real y en casa, de si los autobuses van bien, si hay alguna línea con retrasos en RENFE (o mejor, si hay alguna que no los tiene), de a qué hora pasa el próximo R5 por Martorell en dirección Pza. España, etc.
Eso me parece mucho más útil que poner gags de "Polònia" o el resultado deportivo del día anterior, que también estaría bien, pero lo veo secundario.
Saludos,
Sergio
Lo que estaría bien de verdad es que este tipo de canales, además de hacer publicidad de TV3, etc. sirviesen para informar al usuario de cómo están operando las líneas ferroviarias en tiempo real, y que además de verse en las estaciones o en el interior de los trenes, cosa que me parece correcta, también pudiesen verse en las casas de los usuarios como un canal TDT más, para que por las mañanas y antes de salir de casa todos estuviésemos informados de las incidencias en tiempo real.
Con una red ferroviaria y de transportes unificada, podríamos ser informados en tiempo real y en casa, de si los autobuses van bien, si hay alguna línea con retrasos en RENFE (o mejor, si hay alguna que no los tiene), de a qué hora pasa el próximo R5 por Martorell en dirección Pza. España, etc.
Eso me parece mucho más útil que poner gags de "Polònia" o el resultado deportivo del día anterior, que también estaría bien, pero lo veo secundario.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No els cal, pensen
Però tot això requeriria una colla de recursos humans i tècnics que els gestors d'aquests canals no estan disposats a mobilitzar. Per a ells, el canal no serveix cap objectiu, sinó que és una finalitat en si mateixa. Vist així, per a què esprémer-se el cervell en coses que consideren supèrflues?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Nou canal de televisió per a FGC
Hola,
Pues entonces el canal no tiene utilidad alguna y no sirve para nada. Yo no creo que fuese muy difícil implementar, también de forma automática, un sistema de actualizaciones conectado con el centro o los centros de control pertinentes para avisar en pantalla y en tiempo real al usuario de cualquier incidencia. Y ese usuario, lo mismo puede estar en la estación, en el tren o en su casa, antes de tomer el medio de transporte elegido.
¿No se llenaban tanto la boca en RENFE con que iban a implementar unos sistemas para avisar a la gente si pasaba algo? ¿no criticábamos a RENFE porque no tenía nada de esto y que el resto de compañías eran modélicas? pues yo no creo que haya nadie modélico puesto que una cosa tan simple y básica no la tiene nadie y solamente consistiría en un programa informático, en dotar de GPS a todas las unidades rodantes y mediante el programa informático implementar un sistema de información en tiempo real, nada difícil de hacer que posibilite el ofrecer actualizaciones al usuario de cómo están sus líneas en cada momento mediante un canal TDT.
¿No da la TDT la opción de ser interactiva? pues nada más fácil que mediante el teletexto o las opciones futuras del TDT, que asignar un código a cada tren, ponerlo en los horarios y que así el usuario y desde casa meta ese código en la tele o en internet para saber cómo va ese tren de tiempo y dónde se encuentra en el momento de la consulta. Si no lo hacen no es porque no sepan o no quieran, sino porque, como siempre, no les sale de las pelotillas, ya que ni es costoso ni supone un gasto enorme. Es de suponer que en los centros de control de hoy día, ya saben donde está cada unidad y tienen implementado un sistema para ubicarlas, ¿no es así? pues entonces solamente falta pagarle a un informático para que haga el programa pertinente y que le dé salida mediante información visual. Que los otros de TVC la automaticen y que hagan un canal temático de transportes con eso, ¿qué problema hay con eso?.
El de siempre, que no les da la gana.
Saludos,
Sergio
Pues entonces el canal no tiene utilidad alguna y no sirve para nada. Yo no creo que fuese muy difícil implementar, también de forma automática, un sistema de actualizaciones conectado con el centro o los centros de control pertinentes para avisar en pantalla y en tiempo real al usuario de cualquier incidencia. Y ese usuario, lo mismo puede estar en la estación, en el tren o en su casa, antes de tomer el medio de transporte elegido.
¿No se llenaban tanto la boca en RENFE con que iban a implementar unos sistemas para avisar a la gente si pasaba algo? ¿no criticábamos a RENFE porque no tenía nada de esto y que el resto de compañías eran modélicas? pues yo no creo que haya nadie modélico puesto que una cosa tan simple y básica no la tiene nadie y solamente consistiría en un programa informático, en dotar de GPS a todas las unidades rodantes y mediante el programa informático implementar un sistema de información en tiempo real, nada difícil de hacer que posibilite el ofrecer actualizaciones al usuario de cómo están sus líneas en cada momento mediante un canal TDT.
¿No da la TDT la opción de ser interactiva? pues nada más fácil que mediante el teletexto o las opciones futuras del TDT, que asignar un código a cada tren, ponerlo en los horarios y que así el usuario y desde casa meta ese código en la tele o en internet para saber cómo va ese tren de tiempo y dónde se encuentra en el momento de la consulta. Si no lo hacen no es porque no sepan o no quieran, sino porque, como siempre, no les sale de las pelotillas, ya que ni es costoso ni supone un gasto enorme. Es de suponer que en los centros de control de hoy día, ya saben donde está cada unidad y tienen implementado un sistema para ubicarlas, ¿no es así? pues entonces solamente falta pagarle a un informático para que haga el programa pertinente y que le dé salida mediante información visual. Que los otros de TVC la automaticen y que hagan un canal temático de transportes con eso, ¿qué problema hay con eso?.
El de siempre, que no les da la gana.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Nou canal de televisió per a FGC
Pot resultar atractiu, però FGC té altres sistemes de comunicació de deficiències del servei: la megafonia, i ho diuen quan els trens tenen més de vuit minuts de retard, i, existint horaris, no veig necessari que la gent pugui ubicar un tren per la pantalla, el que han de fer, és complir els horaris establerts, i res més, i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya té un índex de puntualitat molt alt.
Per la TDT no es pot fer, els canals van per concessions, i toquen molt poc, a l'inici del funcionament d'aquest sistema, va haver polèmica perquè CityTV (8TV) va obtenir tres canals per TDT, mentre que van desaparèixer canals com FlaixTV, o canals com TV3 disposaven de massa pocs, o d'altres, com Llobregat Televisió, han trigat molts anys en aconseguir-ne un. Imagino que a FGC li passaria el mateix, i amés, te uns costs d'emissions. No és el mateix que si es fes només a les estacions.
Per la TDT no es pot fer, els canals van per concessions, i toquen molt poc, a l'inici del funcionament d'aquest sistema, va haver polèmica perquè CityTV (8TV) va obtenir tres canals per TDT, mentre que van desaparèixer canals com FlaixTV, o canals com TV3 disposaven de massa pocs, o d'altres, com Llobregat Televisió, han trigat molts anys en aconseguir-ne un. Imagino que a FGC li passaria el mateix, i amés, te uns costs d'emissions. No és el mateix que si es fes només a les estacions.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: No els cal, pensen
Els recursos humans ja existeixen al Centre d'Informació TransMet que informa d'incidències via web i amb connexions a diferents ràdios.Guigui wrote:Però tot això requeriria una colla de recursos humans i tècnics que els gestors d'aquests canals no estan disposats a mobilitzar. Per a ells, el canal no serveix cap objectiu, sinó que és una finalitat en si mateixa. Vist així, per a què esprémer-se el cervell en coses que consideren supèrflues?
A més, no entenc aquesta obsessió en el mitjà televisiu, la ràdio és molt més pràctica perquè la pots seguir escoltant quan ja estàs en ruta.
And now for something completely different...
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Nou canal de televisió per a FGC
Ràdio Renfe ja !!!!
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Nou canal de televisió per a FGC
A les andanes de les estacions hi ha una mena de antena, que quan algú es posa a sota, es posen a sonar els altaveus del canal de televisió, però només sonen quan passa un tren i entra i surt gent dels trens...
A més per escoltar el canal de televisió s'ha d'estar dempeus a dins del cercle de sota l'antena circular, per tant si t'asseus als bancs a esperar, no escoltes res...
Hi veig poca utilitat... la veritat
A més per escoltar el canal de televisió s'ha d'estar dempeus a dins del cercle de sota l'antena circular, per tant si t'asseus als bancs a esperar, no escoltes res...
Hi veig poca utilitat... la veritat
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Nou canal de televisió per a FGC
La intenció és que ho escolti només qui ho vol escoltar, al Metro tant a Barcelona com a Madrid hi havia hagut moltes queixes pel per l'emissió sonora de canal metro.
uriol108 wrote:A les andanes de les estacions hi ha una mena de antena, que quan algú es posa a sota, es posen a sonar els altaveus del canal de televisió, però només sonen quan passa un tren i entra i surt gent dels trens...
A més per escoltar el canal de televisió s'ha d'estar dempeus a dins del cercle de sota l'antena circular, per tant si t'asseus als bancs a esperar, no escoltes res...
Hi veig poca utilitat... la veritat
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Nou canal de televisió per a FGC
Crec que hagués estat més interessant situar les taronges auditives als seients de l'estació, així els viatgers podrien escoltar canal FGC ben assegudets...
No m'agrada gens que FGC consideri ara "lleu" una incidència que impliqui un retard de 15 minuts a la línia del Vallès, atès que abans amb 4 minuts la cosa ja preocupava. Crec que la missió d'explotar una xarxa ferroviària ha d'estar per damunt de qualsevol altra faceta.
No m'agrada gens que FGC consideri ara "lleu" una incidència que impliqui un retard de 15 minuts a la línia del Vallès, atès que abans amb 4 minuts la cosa ja preocupava. Crec que la missió d'explotar una xarxa ferroviària ha d'estar per damunt de qualsevol altra faceta.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cercles taronges
El dilluns em vaig fixar per primer cop en els cercles taronges a l'andana de Pl. Catalunya. Primer no sabia de què anava, però quan, passant-hi per sota, es va activar el so, em vaig recordar d'aquest tema.
No sé si és intenció de l'empresa, però una persona que no sàpiga de què va el tema, difícilment ho esbrinarà, a no ser que sigui curiosa de mena.
No sé si és intenció de l'empresa, però una persona que no sàpiga de què va el tema, difícilment ho esbrinarà, a no ser que sigui curiosa de mena.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Nou canal de televisió per a FGC
Hola,
Hubiese sido muy interesante poder contar con un canal interno de TV y una emisora de radio propias en los caóticos momentos vividos durante la nevada del pasado lunes donde la información brilló por su ausencia y solamente nos enterábamos de algo porque era la propia gente la que llamaba a las radios locales y lo explicaba.
Ahora que estamos poniendo pegtainas y "unificando" con el logo de cercanías, etc. bien harían en pensarse el colocar un canal metropolitano de servicio público (tanto de TV como de radio) dedicado a los transportes en el área metropolitana, la meteorología, el estado de las carreteras, etc. que podamos sintonizar cada día y que especialmente en estos casos nos serviría de ayuda.
Saludos,
Sergio
Hubiese sido muy interesante poder contar con un canal interno de TV y una emisora de radio propias en los caóticos momentos vividos durante la nevada del pasado lunes donde la información brilló por su ausencia y solamente nos enterábamos de algo porque era la propia gente la que llamaba a las radios locales y lo explicaba.
Ahora que estamos poniendo pegtainas y "unificando" con el logo de cercanías, etc. bien harían en pensarse el colocar un canal metropolitano de servicio público (tanto de TV como de radio) dedicado a los transportes en el área metropolitana, la meteorología, el estado de las carreteras, etc. que podamos sintonizar cada día y que especialmente en estos casos nos serviría de ayuda.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Cercles taronges
Es pot sentir encara que no estiguis a sota, és una franja orientativa, hi ha un cartell que ho diu, és d'esperar que la gent habitual s'hi acostumi, al metro hi ha hagut moltes reclamacions per la banda sonora del canal metro, que ja són ganes de reclamar tonteries però...tant com m'agradava la sintonia de Canal Metro, encara sona per cert?
Guigui wrote:El dilluns em vaig fixar per primer cop en els cercles taronges a l'andana de Pl. Catalunya. Primer no sabia de què anava, però quan, passant-hi per sota, es va activar el so, em vaig recordar d'aquest tema.
No sé si és intenció de l'empresa, però una persona que no sàpiga de què va el tema, difícilment ho esbrinarà, a no ser que sigui curiosa de mena.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Prou soroll!
A mi em sembla bé que se silenciïn els espais públics. No cal anar tot el dia "alimentat" amb decibels. El Canal Metro, el trobava horrorós, així com obvietats com "Està prohibit baixar a la zona de vies".
Per exemple, estigueu-vos al Prat i a la majoria d'aerports a l'estranger, i veureu que agradable és no haver de suportar contínuament anuncis sonors. Qui vulgui informació del seu vol, té un munt de pantalles a la seva disposició, i la megafonia només s'ha d'utilitzar per a casos especials (avís a tocatardants, canvis de porta, etc.).
Per exemple, estigueu-vos al Prat i a la majoria d'aerports a l'estranger, i veureu que agradable és no haver de suportar contínuament anuncis sonors. Qui vulgui informació del seu vol, té un munt de pantalles a la seva disposició, i la megafonia només s'ha d'utilitzar per a casos especials (avís a tocatardants, canvis de porta, etc.).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.