http://www.lamalla.cat/societat/article?id=281114
Un avió d'època creua el canal de la Mànega en el centenari de la primera travessia aèria
EFE / LAMALLA.CAT
El centenari de la primera travessia del Canal de la Mànega en avió aconseguida pel francès Louis Blériot s'ha celebrat aquest dissabte a les costes de França i Anglaterra, amb el plat fort d'un vol d'un avió d'època que ha realitzat el mateix trajecte. El pilot Edmond Salis ha estat l'encarregat de pilotar entre les costes de Calais, al nord França, i els blancs penya-segats de Dover, al sud d'Anglaterra, una aeronau construïda el 1934, idèntica a la que va utilitzar Blériot per creuar el Canal de la Mànega el 25 de juliol de 1909.
Salis ha trigat uns 40 minuts a cobrir els 43 quilòmetres del trajecte, dos minuts més dels empleats en l'històric vol pel famós enginyer francès, qui no obstant això va tenir fa un segle un aterratge més accidentat que el d'aquest dissabte, que s'ha realitzat amb suavitat. Diversos centenars de persones han assistit a Platja Blériot -re-batejada així l'any 1936- per tal de presenciar l'enlairament d'aquest primitiu avió.
Entre els assistents es trobaven uns 60 membres de la família del pilot pioner, inclòs un besnét que s'anomena com ell, Louis Blériot, i que s'ha mostrat "emocionat" per la imatge de la fràgil aeronau en vol. "És difícil adonar-se de la gesta que va ser per aquella època. Calia tenir fe per pujar a un avió tan lleuger", ha explicat el besnét en una entrevista a l'emissora "France Info". El jove Blériot ha recordat que en el moment de realitzar aquesta travessia el seu besavi havia esgotat la seva fortuna en la construcció de successius avions.
L'aeronau Blériot XI utilitzada aquest dissabte ja havia servit per realitzar un altre vol entre les dues ribes del Canal de la Mànega, el del 50 aniversari. El 1909, quan Blériot va baixar del seu avió a Dover, un duaner britànic, habituat a que els que arribaven del continent ho fessin per mar, li va entregar un paper que encara conserva la seva família i en el qual se l'identifica com a "capità de vaixell".
“Anglaterra ja no és una illa”
Dies després de la seva gesta, que va suscitar un conegut titular a la premsa britànica -"Anglaterra ja no és una illa"-, el pioner aviador, guanyador de les 1.000 lliures que va prometre el diari Daily Mail "a qui aconseguís aquesta gesta, va rebre l'homenatge a París i Londres de centenars de milers de persones.
Amb motiu del centenari, el Museu d'Arts i Oficis de París ha organitzat una exposició sobre el tema, oberta fins el proper 18 d'octubre, en la qual es poden veure objectes originals lligats a la travessa ja l'aventura industrial de Louis Blériot (1872 -1936), juntament amb imatges i pel·lícules de l'època.
Entre ells hi ha una reproducció del monoplaça original, de 300 quilos de pes i gairebé 8,5 metres de llarg, amb una estructura d'acer i fusta i unes ales corbades fabricades amb tela i recobertes de cautxú, per el disseny es creu que va demanar ajuda l'enginyer francès Gustave Eiffel, i una hèlix de dues pales.
Publicat 25/07/2009 19:43h
Centenari del primer vol sobre el Canal de la Mànega
Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Centenari del primer vol sobre el Canal de la Mànega
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Return to “Història del transport / Historia del transporte”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró