Els veïns exigeixen el tancament del taller de TMB Sagrera
Els veïns exigeixen el tancament del taller de TMB Sagrera
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... grera.html
Els veïns exigeixen el tancament del taller de TMB a la Sagrera
Consideren insuficients les mesures correctores que aplicarà l'empresa per no fer tan soroll ni contaminació
27/07/09 02:00 - Barcelona - Paula Mercadé
Els veïns dels carrers Hondures i Pare Claret estan farts dels fums i els sorolls provinents del taller que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) té a la Sagrera per posar a punt els vagons i locomotores del metro. L'empresa aplicarà de manera immediata millores en les tècniques de pintat i reparació, per fer disminuir les molèsties provocades als veïns. «Són compromisos que arriben tard i que són insuficients», explica el president de l'associació de veïns de la Sagrera, José Barbero. «Després de molts anys de molèsties, l'única solució és que TMB tanqui els tallers; si per aconseguir-ho ens hem de mobilitzar, ho farem», afegeix.
Els fums i els sorolls provinents dels tallers de TMB, al carrer Hondures, dins del patí interior d'una illa de cases, han molestat als veïns des de fa molts anys. S'han queixat al districte, han trucat a la Guàrdia Urbana per alertar dels gasos que sortien dels tallers, han escrit a la Síndica de Barcelona, però tot i això les molèsties no cessen. «N'estem farts», explicava el president de l'associació de veïns de la Sagrera, José Barbero.
Les molèsties podrien disminuir amb l'aplicació, de manera immediata, de millores que l'empresa posarà en marxa per obtenir el permís que els permetrà «fer de manera esporàdica feines de pintura», s'assegurava des de TMB. Les millores consisteixen a substituir la pintura amb base dissolvent per pintura de base d'aigua. A més, en el taller de la Sagrera «es faran servir processos més moderns de pintat, augmentant el rendiment de la pintura i disminuint la quantitat que s'emet en el procés». Es desviarà la sortida d'aire de la cabina de pintura del taller per l'interior de la nau fins al pati exterior, propietat de TMB, allunyant-la dels pisos. I, per últim, al taller es deixarà de fer servir un generador de calor per assecar la pintura. Segons l'empresa, «les mesures ja estan en marxa pel que fa a modificació d'instal·lacions, però de moment no s'està fent cap feina de pintura fins que tot s'hagi completat». Malgrat això, alguns veïns asseguraven que «TMB ja fa uns dies que torna a pintar en aquests tallers». La cinquena tinent d'alcalde de Medi Ambient, Imma Mayol, argumentava en la comissió de Sostenibilitat que aquestes mesures farien reduir el soroll i les emissions de gasos que molesten als veïns. Mayol deia que «s'asseguraran que les mesures funcionin abans de donar el permís per poder fer feines de pintura de manera esporàdica». Barbero no vol esperar a si les mesures correctores funcionen o no. «Estem farts d'esperar», deia. Pel president de l'associació de veïns de la Sagrera, «l'única solució és que TMB abandoni l'activitat a en tallers, i si per aconseguir-ho ens hem de mobilitzar, ho farem». TMB va recordar que «els tallers han funcionat durant 40 anys acollits a la normativa ferroviària».
Reformes per 526.000 euros
El 2004, TMB va començar a fer «per iniciativa pròpia» millores per entrar dins la normativa municipal i aconseguir la llicència ambiental. Cinc anys després, l'empresa dóna el procés de reforma per finalitzat i ha assegurat que «el consistori barceloní disposa d'un esborrany de resolució favorable a l'expedient. Falta només el procés de verificació per una entitat externa».
El cost de les diferents millores per aconseguir la llicència ambiental és de 526.000 euros. Les reformes han consistit, principalment, a dotar les dependències de TMB de més seguretat. Per això s'ha fet una escala nova de sortida i un passadís protegit per millorar els recorreguts d'evacuació.
Entres les diverses reformes, s'han dotat de polsadors d'emergència tots els establiments, així com de sistema d'alarma, de sistemes d'extracció de fums i d'extintors totes les dependències del taller.
Els veïns exigeixen el tancament del taller de TMB a la Sagrera
Consideren insuficients les mesures correctores que aplicarà l'empresa per no fer tan soroll ni contaminació
27/07/09 02:00 - Barcelona - Paula Mercadé
Els veïns dels carrers Hondures i Pare Claret estan farts dels fums i els sorolls provinents del taller que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) té a la Sagrera per posar a punt els vagons i locomotores del metro. L'empresa aplicarà de manera immediata millores en les tècniques de pintat i reparació, per fer disminuir les molèsties provocades als veïns. «Són compromisos que arriben tard i que són insuficients», explica el president de l'associació de veïns de la Sagrera, José Barbero. «Després de molts anys de molèsties, l'única solució és que TMB tanqui els tallers; si per aconseguir-ho ens hem de mobilitzar, ho farem», afegeix.
Els fums i els sorolls provinents dels tallers de TMB, al carrer Hondures, dins del patí interior d'una illa de cases, han molestat als veïns des de fa molts anys. S'han queixat al districte, han trucat a la Guàrdia Urbana per alertar dels gasos que sortien dels tallers, han escrit a la Síndica de Barcelona, però tot i això les molèsties no cessen. «N'estem farts», explicava el president de l'associació de veïns de la Sagrera, José Barbero.
Les molèsties podrien disminuir amb l'aplicació, de manera immediata, de millores que l'empresa posarà en marxa per obtenir el permís que els permetrà «fer de manera esporàdica feines de pintura», s'assegurava des de TMB. Les millores consisteixen a substituir la pintura amb base dissolvent per pintura de base d'aigua. A més, en el taller de la Sagrera «es faran servir processos més moderns de pintat, augmentant el rendiment de la pintura i disminuint la quantitat que s'emet en el procés». Es desviarà la sortida d'aire de la cabina de pintura del taller per l'interior de la nau fins al pati exterior, propietat de TMB, allunyant-la dels pisos. I, per últim, al taller es deixarà de fer servir un generador de calor per assecar la pintura. Segons l'empresa, «les mesures ja estan en marxa pel que fa a modificació d'instal·lacions, però de moment no s'està fent cap feina de pintura fins que tot s'hagi completat». Malgrat això, alguns veïns asseguraven que «TMB ja fa uns dies que torna a pintar en aquests tallers». La cinquena tinent d'alcalde de Medi Ambient, Imma Mayol, argumentava en la comissió de Sostenibilitat que aquestes mesures farien reduir el soroll i les emissions de gasos que molesten als veïns. Mayol deia que «s'asseguraran que les mesures funcionin abans de donar el permís per poder fer feines de pintura de manera esporàdica». Barbero no vol esperar a si les mesures correctores funcionen o no. «Estem farts d'esperar», deia. Pel president de l'associació de veïns de la Sagrera, «l'única solució és que TMB abandoni l'activitat a en tallers, i si per aconseguir-ho ens hem de mobilitzar, ho farem». TMB va recordar que «els tallers han funcionat durant 40 anys acollits a la normativa ferroviària».
Reformes per 526.000 euros
El 2004, TMB va començar a fer «per iniciativa pròpia» millores per entrar dins la normativa municipal i aconseguir la llicència ambiental. Cinc anys després, l'empresa dóna el procés de reforma per finalitzat i ha assegurat que «el consistori barceloní disposa d'un esborrany de resolució favorable a l'expedient. Falta només el procés de verificació per una entitat externa».
El cost de les diferents millores per aconseguir la llicència ambiental és de 526.000 euros. Les reformes han consistit, principalment, a dotar les dependències de TMB de més seguretat. Per això s'ha fet una escala nova de sortida i un passadís protegit per millorar els recorreguts d'evacuació.
Entres les diverses reformes, s'han dotat de polsadors d'emergència tots els establiments, així com de sistema d'alarma, de sistemes d'extracció de fums i d'extintors totes les dependències del taller.
Re: Els veïns exigeixen el tancament del taller de TMB a la Sagr
Hi ha veïns que son (...).
Si tanquen la cotxera de Sagrera, que pasarà amb la L1, anirà a fer punyetes, i es tornarán a queixar, que si no va l'aire acondicionat, que van bruts, per Déu, s'ha de pensar avans de xerrar.
Algú te constancia de que d'aquella cotxera hi hagi un soroll insufrible?? Quan vam fer la visita al CCM, nomes s'escoltaven cotxes pasar, i si es pels fums, ja han dit que ho solucionaries (únic motiu de causa coherent que hi veig).
Si tanquen la cotxera de Sagrera, que pasarà amb la L1, anirà a fer punyetes, i es tornarán a queixar, que si no va l'aire acondicionat, que van bruts, per Déu, s'ha de pensar avans de xerrar.
Algú te constancia de que d'aquella cotxera hi hagi un soroll insufrible?? Quan vam fer la visita al CCM, nomes s'escoltaven cotxes pasar, i si es pels fums, ja han dit que ho solucionaries (únic motiu de causa coherent que hi veig).
Locomotores al metro , també treuen fun per una xemeneia(TMB) té a la Sagrera per posar a punt els vagons i locomotores del metro.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Els veïns exigeixen el tancament del taller de TMB a la Sagr
Miquel wrote:Hi ha veïns que son (...).
Si tanquen la cotxera de Sagrera, que pasarà amb la L1, anirà a fer punyetes, i es tornarán a queixar, que si no va l'aire acondicionat, que van bruts, per Déu, s'ha de pensar avans de xerrar.
Algú te constancia de que d'aquella cotxera hi hagi un soroll insufrible?? Quan vam fer la visita al CCM, nomes s'escoltaven cotxes pasar, i si es pels fums, ja han dit que ho solucionaries (únic motiu de causa coherent que hi veig).Locomotores al metro , també treuen fun per una xemeneia(TMB) té a la Sagrera per posar a punt els vagons i locomotores del metro.
Totalment d'acord. Hi ha qui vol viure al centre de la ciutat, però com si visqués en una masia aillada. La qüestió es queixar-se.
Re: Els veïns exigeixen el tancament del taller de TMB a la Sagr
A les hores, si hi han locomotores i treuen fum, no m'estranya que els veíns es queixin.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Els veïns exigeixen el tancament del taller de TMB a la Sagr
La qüestió és queixar-se.
Els tallers estaven allà molt abans de que fessin les cases i arribessin els primers veïns. Els que van anar a viure allà, sabien perfectament a on anaven. Segurament, durien comprar els pisos més barats a canvi.
Per tant, aquests veïns només tenim dues possibilitats:
1- Són tontos i no sabien ni a on anaven a viure. Resultat: és el seu problema si s'han equivocat a l'escolir casa. Cadascú és responsable dels seus actes, o sigui que ara, a aguantar-se.
2- Sónn uns aprofitats. Van comprar barat i ara volen fer el "pelotazo" aconseguint que tanquin els tallers i que els construeixin una zona verda per vendre el seu pis pel doble. Resultat: seria inadmissible fer-los cas ja que volen aprofutar els diners públics per a benefici propi.
Per tant... ni cas. Que hi ha gent amb molta barra en aquesta ciutat.
Els tallers estaven allà molt abans de que fessin les cases i arribessin els primers veïns. Els que van anar a viure allà, sabien perfectament a on anaven. Segurament, durien comprar els pisos més barats a canvi.
Per tant, aquests veïns només tenim dues possibilitats:
1- Són tontos i no sabien ni a on anaven a viure. Resultat: és el seu problema si s'han equivocat a l'escolir casa. Cadascú és responsable dels seus actes, o sigui que ara, a aguantar-se.
2- Sónn uns aprofitats. Van comprar barat i ara volen fer el "pelotazo" aconseguint que tanquin els tallers i que els construeixin una zona verda per vendre el seu pis pel doble. Resultat: seria inadmissible fer-los cas ja que volen aprofutar els diners públics per a benefici propi.
Per tant... ni cas. Que hi ha gent amb molta barra en aquesta ciutat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Els veïns exigeixen el tancament del taller de TMB Sagrera
Sense comentaris... Hi ha gent que té un morro que se'l trepitja, si no volen viure al costat dels tallers que se'n vagin a un altre lloc i punt! Aíxi tots contents i ja no hi haurà problemes.
Salutacions
Salutacions
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Els veïns 'pensen' el que els dóna la gana.
Aquesta és la típica gent que té la tele encesa a tot volum fins a les 12 de la nit, respecten lo seu i no lo dels demés... Per els sorolls, bé que escolten els sorolls dels cotxes passant .
Quanta gent aprofitada hi ha pel món...
Quanta gent aprofitada hi ha pel món...
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Els veïns exigeixen el tancament del taller de TMB Sagrera
Aquest cas em recorda molt al del que fa uns dies en parlavem, el del pis a on quan surts per la finestra, gairebé pots tocar el metro a Mercat Nou. Però clar, si saben el que hi ha des del principi...
Algú coneix més casos d'aquest tipus, sigui en Renfe, FGC, etc.?
Algú coneix més casos d'aquest tipus, sigui en Renfe, FGC, etc.?
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re:
Però és que el soroll tampoc molesta tant. Conec a gent que viu a prop d'allà, i bé que no es queixa d'aquest soroll.
Per això, quan he vist que s'han queixat els veïns de la zona, que pensin que els cotxes fan soroll, i més que els tallers en sí, i que una ciutat té molts sorolls. O sigui, que no es queixin tant.
Quants anys porta obert aquest taller? I ara precisament es queixen? Per favor, però no m'ho crec.
Per això, quan he vist que s'han queixat els veïns de la zona, que pensin que els cotxes fan soroll, i més que els tallers en sí, i que una ciutat té molts sorolls. O sigui, que no es queixin tant.
Quants anys porta obert aquest taller? I ara precisament es queixen? Per favor, però no m'ho crec.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Els veïns exigeixen el tancament del taller de TMB Sagrera
entenc que us sembla bé que TMB faci el soroll que li sembli i emeti els vapors de disolvent que li sembli?
ES PELIGROSO ASOMARSE
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Els veïns exigeixen el tancament del taller de TMB Sagrera
De la mateixa forma que les gasolineres també emeten infiltracions de Gasoil moltes vegades a cases pròximes a Barcelona.
De veritat, qui s'arrisca a venir a una ciutat, ja sap el que l'espera. I segueixo insistint en el fet que han tingut molts anys per queixar-se.
De veritat, qui s'arrisca a venir a una ciutat, ja sap el que l'espera. I segueixo insistint en el fet que han tingut molts anys per queixar-se.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Entre no fer res i el NIMBY
Una cosa és que hi hagi un soroll insuportable i que l'empresa es negui a fer-hi res. Però no és el cas. De la mateixa manera, si és cert que primer hi havia els tallers i després els immobles d'on ara surten les queixes, també se'ls podria dir que, si no volen soroll, que posin vidre doble.Mortadel·lo wrote:entenc que us sembla bé que TMB faci el soroll que li sembli i emeti els vapors de disolvent que li sembli?
No pot ser que tothom es posi a dir només: "jo vull, jo vull, jo vull..." sense pensar en els altres. Però sembla que aquestes formes s'estan perdent irremissiblement.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Els veïns exigeixen el tancament del taller de TMB Sagrera
Independentment del soroll, si acaben tancan la cotxera, després es queixaràn dels problemes que podrien sortir a la L1, trens bruts, espatllats, etc...
A aquets veïns els hi falta un bull.
Com Mercat Nou, si els veïns van veure on s'hi posaven i després es quiexen, i aquí igual, pel meu carrer, a la nit gairebé només pasa el N4 amb un soroll destacable, pero no per aixó aniré a Tusgsal a demanar que el suprimeixin.
Avui en dia la gent esta carregada de moltes punyetes.
A aquets veïns els hi falta un bull.
Com Mercat Nou, si els veïns van veure on s'hi posaven i després es quiexen, i aquí igual, pel meu carrer, a la nit gairebé només pasa el N4 amb un soroll destacable, pero no per aixó aniré a Tusgsal a demanar que el suprimeixin.
Avui en dia la gent esta carregada de moltes punyetes.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Els veïns exigeixen el tancament del taller de TMB Sagrera
Segons tinc entés, es te que construir una nova cotxera per la L1 a Feixa Llarga.
Una vegada construida potser ja no fará falta la de Sagrera.
Per cert: Si deixa de funcionar com a cotxera se m'acut donar al espai una nova utilitat:
"""Museo de la Mobilitat""".
Es un lloc perfecte lo suficientment gran on podría tenir cabuda la recent recuperada col.leccio de vehicles histórics de TMB.
Es céntric i ben comunicat.
Salutacions.
Una vegada construida potser ja no fará falta la de Sagrera.
Per cert: Si deixa de funcionar com a cotxera se m'acut donar al espai una nova utilitat:
"""Museo de la Mobilitat""".
Es un lloc perfecte lo suficientment gran on podría tenir cabuda la recent recuperada col.leccio de vehicles histórics de TMB.
Es céntric i ben comunicat.
Salutacions.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Els veïns exigeixen el tancament del taller de TMB Sagrera
jo entenc que el fet que el taller estigués abans que els pisos no li dona barra lliure a TMB per no complir les normatives ambientals vigents ara.
ES PELIGROSO ASOMARSE
-
- N4
- Posts: 40
- Joined: Tuesday 21/07/2009 9:07
Re: Els veïns exigeixen el tancament del taller de TMB Sagrera
Tinc la impressió que si el taller fos de RENFE la defensa no seria tan aferrissada.Mortadel·lo wrote:jo entenc que el fet que el taller estigués abans que els pisos no li dona barra lliure a TMB per no complir les normatives ambientals vigents ara.
Re: Els veïns exigeixen el tancament del taller de TMB Sagrera
Ei, doncs em sembla molt bona idea!!!foronda 141 wrote:Segons tinc entés, es te que construir una nova cotxera per la L1 a Feixa Llarga.
Una vegada construida potser ja no fará falta la de Sagrera.
Per cert: Si deixa de funcionar com a cotxera se m'acut donar al espai una nova utilitat:
"""Museo de la Mobilitat""".
Es un lloc perfecte lo suficientment gran on podría tenir cabuda la recent recuperada col.leccio de vehicles histórics de TMB.
Es céntric i ben comunicat.
Salutacions.
Re: Els veïns exigeixen el tancament del taller de TMB Sagrera
Corail Intercités wrote:Tinc la impressió que si el taller fos de RENFE la defensa no seria tan aferrissada.Mortadel·lo wrote:jo entenc que el fet que el taller estigués abans que els pisos no li dona barra lliure a TMB per no complir les normatives ambientals vigents ara.
Nem a veure...Abans de tot, benvingut al fòrum
No es tracta de si les cotxeres són de TMB o de Renfe, o del TRAM, sino de que els veïns s'estan queixant de forma injusta, les cotxeres eren abans que els pisos, per què han de reclamar per a que treguin una cosa que ja hi era, abans que anessin a viure allà? És com si els veïns de Sagrada Família demanessin que l'enderroqués el temple "perquè molesta a la vista" o perquè "atrau massa gent i molesten", no sé si m'explico bé.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Els veïns exigeixen el tancament del taller de TMB Sagrera
però molestar a la vista no és il·legal, segons quins nivells de soroll o olors sí que ho són
ES PELIGROSO ASOMARSE
Re: Els veïns exigeixen el tancament del taller de TMB Sagrera
Tinc entés que aquella cotxera, es per dir adeu a les de Santa Eulàlia.foronda 141 wrote:Segons tinc entés, es te que construir una nova cotxera per la L1 a Feixa Llarga.
Una vegada construida potser ja no fará falta la de Sagrera.
Per cert: Si deixa de funcionar com a cotxera se m'acut donar al espai una nova utilitat:
"""Museo de la Mobilitat""".
Es un lloc perfecte lo suficientment gran on podría tenir cabuda la recent recuperada col.leccio de vehicles histórics de TMB.
Es céntric i ben comunicat.
Salutacions.
El metro de Barcelona amb motoristes!