Page 1 of 1

E9 Barcelona Toulouse

Posted: Saturday 25/07/2009 19:18
by 437.001
Nota de l'administració: fil provinent de http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 1&start=60


Jordi Freixas wrote:
Guigui wrote:
BB9200 wrote:I és clar que és un problema: Tot i ser els 2 països de la unió Europea, són 2 països.
El problema no és tant que siguin dos països, sinó que siguin dos països on els nacionalistes són sempre els altres. Mireu, si no, les relacions fluides, ferroviàries incloses, que hi ha entre Bèlgica i Holanda o entre Alemanya i Àustria.
El problema no és que siguin dos països; són dos estats molt iteressats en que els dos països (Catalunya i Cataluna Nord) estiguin com més incomunicades millor).
Home, això ja no ho tinc tant clar...
Jo crec que és més el fet que a la Cerdanya francesa hi viu molt poqueta gent, i Montpeller i Toulouse (i fins i tot Perpinyà) estàn psicològicament molt lluny.
En canvi la Cerdanya espanyola, tot i que estigui totalment fora de l´òrbita de Girona, nota molt més la influència de Barcelona.
I Puigcerdà té quasi 10.000 habitants, tants com Foix...

Tampoc crec que l´Aragó (amb Pau, Lourdes o Tarbes) o Navarra (amb la Baixa Navarra i el País Basc francès) estiguin millor que nosaltres en l´aspecte de comunicacions internacionals ferroviàries...

Parlant de tot, per un fòrum de Perpinyà he llegit que es vol fer una autopista/autovia de Barcelona a Toulouse per Puigcerdà i Foix...

E-9

Posted: Saturday 25/07/2009 21:43
by Guigui
437.001 wrote:Parlant de tot, per un fòrum de Perpinyà he llegit que es vol fer una autopista/autovia de Barcelona a Toulouse per Puigcerdà i Foix...
Es tracta de l'E-9, continuació de l'Eix del Llobregat. De fet, el que està projectat és una connexió ràpida entre els túnels del Cadí i del Pimorent i entre aquest darrer i Foix, on actualment només hi ha carretera departamental.

Re: E-9

Posted: Sunday 26/07/2009 0:24
by UT596001
Guigui wrote:
437.001 wrote:De fet, el que està projectat és una connexió ràpida entre els túnels del Cadí i del Pimorent i entre aquest darrer i Foix, on actualment només hi ha carretera departamental.
Que jo recordi, la carretera que baixa de Tolosa cap a La Guingueta d'Ix és la Nacional 20.

Carretera de muntanya per a la E-9

Posted: Sunday 26/07/2009 2:01
by Guigui
UT596001 wrote:Que jo recordi, la carretera que baixa de Tolosa cap a La Guingueta d'Ix és la Nacional 20.
Però amb un estat que no és apte per a suportar trànsit d'una via principal europea, com se suposa que és l'E-9. Una altra cosa és si convé trinxar el Pirineu amb una altra autopista.

Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )

Posted: Sunday 26/07/2009 14:41
by Jordi Freixas
Però la E9 no era la numeració europea de la AP7?

E-9

Posted: Sunday 26/07/2009 16:20
by Guigui
Jordi Freixas wrote:Però la E9 no era la numeració europea de la AP7?
No. L'E-9 és la via europea que va de Barcelona a Àmsterdam. Al tram català, comprèn bàsicament la C-16 i la connexió entre el Túnel del Cadí i la Guingueta d'Ix.

Però potser més val que tornem al tema estrictament ferroviari. :topic

Re: E-9

Posted: Monday 27/07/2009 0:29
by UT596001
Guigui wrote:
Jordi Freixas wrote:Però la E9 no era la numeració europea de la AP7?
No. L'E-9 és la via europea que va de Barcelona a Àmsterdam. Al tram català, comprèn bàsicament la C-16 i la connexió entre el Túnel del Cadí i la Guingueta d'Ix.
Afegir que l'AP7 forma part de la ruta E15, a més de la E90 entre Barcelona i la bifurcació de la AP-2 a L'Arboç.

I la connexió entre el túnel del Cadí i la Guingeta d'Ix es realitza a través de les carreteres C-161, N-260 i N-152 (*).

(*): Actualment l'antic tram entre Ripoll i Puigcerdà de la N-152 ara forma part de la N-260 o Eix Pirinenc. Així que el ramal entre la N-260 i la Guingueta d'Ix està numerada com a N-152, tot i no arribar a 2 km de longitud. Prop de l'aduana hi ha el cartell kilomètric del km 1 de la N-152.

Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )

Posted: Monday 27/07/2009 15:55
by He2/2
No voldria abundar més en el tema extraferroviari de les carreteres. Només comentar que el projecte a que us referiu era el de fer una carretera "internacional" per la riba dreta del riu Aravó (costat espanyol) per evitar el coll d'ampolla de La Tor-Enveig-Ur amb una gran rotonda que distrubuís el transit cap a La Guingueta, LLivia, Puigcerdà i Tunel del Cadí.

Aquest projecte va ser molt contestat pel seu gran impacte ambiental, ara fa temps que no se'n sent parlar.

Continuació Eix del Llobregat

Posted: Monday 27/07/2009 17:11
by UT440_132M
El que ja està projectat, és el desdoblament de l'Eix del Llobregat, fins a la boca nord del túnel del Cadí, fins al TM de Bellver de Cerdanya. Ara caldrà veure que es farà al tram de la N260, de Queixans a Puigcerdà, ja que la concessionària d'aquell tram, és el Ministeri de Foment.

Re: E9 Barcelona Toulouse

Posted: Monday 27/07/2009 17:36
by BB9200
Està projectat, però no encara en estudi informatiu, l'eix transpirinenc, o el que és el mateix, la N260. Per pensar en el tema, cal dir que el túnel de Toses està en les mateixes condicions, i que tot això pertany a la N260. Mirat així, tota obra que es faci en la N260 serà dintre de l'àmbit de l'eix transpirinenc.