Page 1 of 1

Tunels sense us a barcelona

Posted: Tuesday 11/08/2009 15:56
by marc
Ara que es parla tant de la saturació dels tunels barcelonins, tant de Renfe, Metro i FGC, hi ha cap túnel que sigui tot el contrari, que no s'utilitzi, be perquè no està acabat, be perquè no s'ha inaugurat o el seu us ja no te sentit?

Re: Tunels sense us a barcelona

Posted: Tuesday 11/08/2009 16:54
by davida
Em venen al cap els següents:
- Tunel Renfe Meridiana: Tunel paral.lel al existen entre Torre Baro i St Andreu Arenal que conectaba Montcada Bifurcació amb els antic tallers de Renfe Meridiana, ara Can Dragó. Desde el trens es veuen les porten que comuniquen els 2 tunels paralel.les.
- Antic tunel de Mina Grott. Comunicaba el panta de Vallvidrera amb Sarrià. FFCC Turistic que es va tancar al obrirse el tunel de Vallvidrera dels Ferrocariles de Catalunya.
- Tunel de l'estació de Lesseps a les cotxeres de Lesseps. No se com esta, ni si s'en fa cap ús.
- Hi ha un pasadis clausurat que conectar la L1 i L3 a Catalunya tancat als anys 50. Fa uns 20 anys es reobrir temporalment mentres arreglaven l'actual.
- El famos tunel de Catalunya a Universitat de FGC. Crec que no fa gaire van treure les vies. El senyor Pelai n'ha parlat varies vegades ja que ell l'ha recorregut.

Re: Tunels sense us a barcelona

Posted: Tuesday 11/08/2009 19:42
by BB9200
Sobre l'últim tinc els plànols, com ja vaig citar en un altre fil d'història d'aquest fòrum, però la escanejadora no m'ho accepta.

Re: Tunels sense us a barcelona

Posted: Tuesday 11/08/2009 19:47
by marc
De quina mida és aquest planol que l'escaner no te l'accepti???

Aquest túnel de la mina Grott que caratsos era exactament, n'he sentit molt a parlar i tothom en diu una cosa diferent, i a més quin és exactament el seu recorregut?

Re: Tunels sense us a barcelona

Posted: Tuesday 11/08/2009 19:51
by BB9200
No, si és d'una revista. No sé què passa, però no m'ho accepta com les fotografies de Núria i d'altres.
Mina-Grott, jo no en sabia res fins que en van parlar al fòrum. Només et puc citar un enllaç:
http://ca.wikipedia.org/wiki/Mina_Grott

Re: Tunels sense us a barcelona

Posted: Tuesday 11/08/2009 20:10
by metring

Re: Tunels sense us a barcelona

Posted: Tuesday 11/08/2009 20:11
by BB9200
ai carai!, no hi havia caigut :twisted: :)

Re: Tunels sense us a barcelona

Posted: Wednesday 12/08/2009 9:52
by genissimon
Tècnicament el Mina-Grott no està en desús, ja que hi transcorre una conducció d'abastament d'aigua potable. Precisament aquesta canalització va ser el motiu de la construcció del túnel. El tren es va clausurar perquè els terrenys pels quals discorria no eren revertibles a l'estat i, per tant, no podia prestar servei públic (a més que li feia la competència al llavors recentment inaugurat Ferrocarriles de Catalunya del totpoderós grup Pearson)...

Salut !!

Re: Tunels sense us a barcelona

Posted: Wednesday 12/08/2009 17:49
by BB9200
marc, tenies raó, al final l'he pogut penjar:
Per el FTC..odt
(103.01 KiB) Downloaded 249 times
És interessant la cosa, fins que fa uns mesos no m'ho vaig llegir no ho sabia.

Re: Tunels sense us a barcelona

Posted: Wednesday 12/08/2009 19:14
by BB9200
Ara hi penso, dubto que us vagi bé, doncs és format Open Office. Us el passo a PDF:
Per el FTC. (1).pdf
(89.67 KiB) Downloaded 307 times

Re: Tunels sense us a barcelona

Posted: Thursday 13/08/2009 15:56
by marc
I per casualitat, és veritat que hi ha 3 galeries paral·leles al túnel de la Rovira i una no s'utilitza?

Re: Tunels sense us a barcelona

Posted: Thursday 13/08/2009 17:36
by BB9200
Això ja no ho sé.
Però de cara a un túnel d'Horta futur, potser seria bo pensar-s'ho.

Re: Tunels sense us a barcelona

Posted: Friday 14/08/2009 14:03
by Alemany
marc wrote:I per casualitat, és veritat que hi ha 3 galeries paral·leles al túnel de la Rovira i una no s'utilitza?
Si, és veritat. En el projecte inicial, com un tram subterrani urbà "calculat" per a circular a 120 km/h (!!!) i amb peatge, disposava de les dues galeries que ja coneixem més una tercera amb una volta més reduïda, prevista per a circulacions d'emergència o potser pel pas d'autobusos. Val a dir però que quan es van aturar les obres a mitjans dels anys setanta, només s'havien acabat les dues galeries d'anada i tornada, mentre que el tercer tunel va quedar començat per ambdos extrems sense arribar a tocar-se.

Els qui visquessin a la zona del Carmel (boca Nord) o a la zona del Guinardó (boca Sud) fa més de vint anys, potser recordin com es podien veure perfectament les tres entrades abandonades a cada extrem. Us passo una foto comparativa de la boca Nord.

PD: Si busqueu dades en documentacions anteriors als primers anys vuitanta, tingueu en compte que Rovira s'escrivia "Rubira" (!)
rovira.jpg
rovira.jpg (85.68 KiB) Viewed 4242 times

Re: Tunels sense us a barcelona

Posted: Friday 14/08/2009 16:48
by metring
Ara per la zona, estan en obres, per fer un parc em sembla, i de pas, humanitzar una mica la zona, que tot i no haver arribat a ser autopista com tenien previst, ho sembla, tot i que sense peatges.

Re: Tunels sense us a barcelona

Posted: Friday 14/08/2009 18:27
by Alemany
A la banda del Guinardó, la sortida dels tunels connectava originalment amb dos "scalextric" que discorrien per la Ronda del Guinardó (antic Cinturó de Ronda). A mitjans dels anys 80, abans d'inaugurar els tunels ja es va decidir de tirar un a terra. L'altre, després de ser reduït poc a poc i amb els anys a un ús secundari, és el que estàn enderrocant ara.

Re: Tunels sense us a barcelona

Posted: Saturday 15/08/2009 10:30
by marc
I aquest tercer tunel, li falta gaire distancia sense excabar?

Re: Tunels sense us a barcelona

Posted: Saturday 15/08/2009 11:17
by Alemany
marc wrote:I aquest tercer tunel, li falta gaire distancia sense excabar?
Doncs jo diria que "bastant". Per la banda de la boca Nord penso que només hi ha l'equivalent a la secció "quadrada" de formigó (igual que en els túnels utilitzats) de poc més de quaranta metres. Per la banda de la boca Sud l'excavació no deu arribar als 100 metres. Després d'aturar-se les obres mai més es va contemplar la possibilitat d'acabar aquest túnel, sobretot perquè s'havia dilapidat en la construcció total moltíssim més del previst, i no hi havia quartos per afegir-ne ni ganes.