Page 1 of 1

L'empresa pública Enatcar

Posted: Wednesday 12/08/2009 3:23
by Sky
Com era l'empresa pública Enatcar (Empresa Nacional de Transporte por Carretera)? He llegit que, en el seu temps, vindria a ser una mena de "Renfe de l'autobús", però això no sé si interpretar-ho en un sentit pejoratiu. :) La veritat és que fa ben poc que vaig saber de la seua existència (encara tinc molt per aprendre :oops: ), i em costa una mica concebre que existís una cosa així.

Tenia un vessant "social" o es limitava a operar rutes rendibles? I en tenia cap a Catalunya?

Salutacions. ;)

Re: L'empresa pública Enatcar

Posted: Wednesday 12/08/2009 8:53
by josep_serre
Tot i que hi haurà qui t'ho podrà explicar millor que jo diré el poc que en sé de tot plegat, Enatcar es va crear a començament dels anys 80 per Renfe com una filial de transport per carretera de llarga distància, en aquell moment la xarxa ferroviària que avui entenem com la xarxa convencional estava en una situació que tot i que ara no sigui molt millor, feia que la major part de les relacions de llarga distància tinguessin uns temps de viatge que no eren gens competitius, Enatcar va ser en certa manera una forma de protegir-se de cara a la competència del transport per carretera però alhora una autocompetència, amb l'entrada en vigor de la LOTT, l'Estat va obligar a Renfe a desprendre's d'Enatcar i prohibir a Renfe i FEVE de prestar serveis de viatgers per carretera.

A final dels 90 l'Estat va prvatitzar Enatcar que va ser comprada per Alsa i va passar a ser Alsa-Enatcar, i suposa la pràctica totalitat de línies d'Alsa fora d'Astúries.

El fet d'explotar línies d'autobús ja sigui complementàriament o bé paral·lelament a línies en servei, o a línies tancades és una cosa que s'ha vingut fent ja per les antigues companyies privades amb una finalitat semblant, i que FGC i Euskotren segueixen fent avui en dia.

Com a curiositat algunes línies d'Enatcar sé que admetien la targeta daurada de Renfe per a descomptes.

Re: L'empresa pública Enatcar

Posted: Wednesday 12/08/2009 9:11
by Fran-Ikarus
De fet, la primera empresa es deia ATCAR, i va ser al cap dels anys que va ser rebatejada com a ENATCAR.

I a Catalunya arribaven els ENATCAR, clar. Els serveix de cotxes de línia Barcelona-Saragossa, Barcelona-Madrid, Barcelona-Salamanca, etc., que ara són d'ALSA, eren d'ENATCAR.

Re: L'empresa pública Enatcar

Posted: Wednesday 12/08/2009 10:09
by genissimon
I Barcelona-Girona-Figueres, que després d'ATCAR va passar a TRAPSA-ENATCAR i ara a Barcelona Bus (grup Sagalés).

Salut !!
Fran-Ikarus wrote:De fet, la primera empresa es deia ATCAR, i va ser al cap dels anys que va ser rebatejada com a ENATCAR.

I a Catalunya arribaven els ENATCAR, clar. Els serveix de cotxes de línia Barcelona-Saragossa, Barcelona-Madrid, Barcelona-Salamanca, etc., que ara són d'ALSA, eren d'ENATCAR.

Renfe Inigo??

Posted: Wednesday 12/08/2009 16:51
by metring
Acabo de descobrir una cosa que m'ha deixat flipant:

http://www.renfeinigo.com/

Alguna cosa a veure amb la Renfe? De ser així, no estava prohibit que tinguessin autocars? I que facin servir nom de Renfe per aquests? :x

Re: Renfe Inigo??

Posted: Thursday 13/08/2009 16:01
by josep_serre
És una antiga filial de Renfe privatitzada.
metring wrote:Acabo de descobrir una cosa que m'ha deixat flipant:

http://www.renfeinigo.com/

Alguna cosa a veure amb la Renfe? De ser així, no estava prohibit que tinguessin autocars? I que facin servir nom de Renfe per aquests? :x

Re: L'empresa pública Enatcar

Posted: Thursday 13/08/2009 16:04
by metring
I els hi deixen utilitzar el nom de Renfe?