Plataformes antiferrocarril/Fenomen NIMBY
Posted: Tuesday 01/09/2009 4:11
M'agradaria encetar aquest tema relacionat amb totes aquelles plataformes, associacions, lobbies, etc., que treballen amb l'objectiu de truncar o modificar projectes ferroviaris, amb l'objectiu que no els expropiïn la caseta del gos, els NIMBY. El cas més conegut és el de l'"AVE pel litoral".
Però a Mallorca hi hagut dos casos:
1. Malauradament, el perllongament de la línia de la Pobla a Alcúdia no es farà aquesta legislatura per les pressions entre la Conselleria i l'Ajuntament (els uns volien un traçat i els altres un altre). Parlant clar, l'Ajuntament està collat pels cacics del poble.
http://dbalears.cat/actualitat/Balears/ ... -fara.html
2. A la comarca del Llevant està en projecte (a punt de licitar, i amb les unitats construint-se a can Vossloh) la reobertura de la línia Manacor-Artà amb el mateix traçat que FEVE va robar a la comarca en 1977. Doncs resulta que ha sorgit una plataforma, "Alternativa al tren" (ja us n'he parlat), formada per immobiliaris, propietaris, expropiats i tutti quanti, que s'hi oposa. El més graciós de tot plegat és que fan servir arguments ecologistes, com ara que reobrir aquesta línia suposarà asfaltar l'equivalent a 30 km de carril d'autovia. Us enllaço una article en què hi parla.
http://resumdepremsa.caib.es/dossier/ca ... 2009-08-26
Després d'això? Quins moviments tàctics, interessos obscurs (i no tan obscurs) han posat pals a les rodes a la mobilitat pública?
Però a Mallorca hi hagut dos casos:
1. Malauradament, el perllongament de la línia de la Pobla a Alcúdia no es farà aquesta legislatura per les pressions entre la Conselleria i l'Ajuntament (els uns volien un traçat i els altres un altre). Parlant clar, l'Ajuntament està collat pels cacics del poble.
http://dbalears.cat/actualitat/Balears/ ... -fara.html
2. A la comarca del Llevant està en projecte (a punt de licitar, i amb les unitats construint-se a can Vossloh) la reobertura de la línia Manacor-Artà amb el mateix traçat que FEVE va robar a la comarca en 1977. Doncs resulta que ha sorgit una plataforma, "Alternativa al tren" (ja us n'he parlat), formada per immobiliaris, propietaris, expropiats i tutti quanti, que s'hi oposa. El més graciós de tot plegat és que fan servir arguments ecologistes, com ara que reobrir aquesta línia suposarà asfaltar l'equivalent a 30 km de carril d'autovia. Us enllaço una article en què hi parla.
http://resumdepremsa.caib.es/dossier/ca ... 2009-08-26
Després d'això? Quins moviments tàctics, interessos obscurs (i no tan obscurs) han posat pals a les rodes a la mobilitat pública?