Bicing a Vic
Posted: Thursday 03/09/2009 21:05
http://www.osona.com/noticia/15660/vic/ ... /barcelona
Societat Marc Riera / ACN | Actualitzat el 03/09/2009 a les 07:34h
Vic implantarà un ‘bicing’ similar al de Barcelona
El servei arrencarà amb 15 bicicletes i 6 estacions.
Vic posarà en funcionament el darrer trimestre d'aquest any el nou servei de bicicletes públiques, un bicing molt semblant al que ja funciona a Barcelona (a petita escala). El servei arrencarà “per anar-lo ajustant” amb 15 bicicletes i 6 estacions. Posteriorment està previst que s'ampliï amb 15 bicicletes més i que creixi en el nombre d'estacions.
Inicialment les estacions estaran situades en zones on hi ha implementada zona blava perquè el sistema pel que s'ha optat aprofita els parquímetres per fer la validació i l'autorització de l'ús de les bicicletes. El sistema també té la particularitat que en les bicicletes que s'utilitzaran no es pot punxar la roda, funcionen sense cadena o les peces no es poden utilitzar en altres bicicletes.
Aquest mateix sistema, desenvolupat per l'empresa catalana Urbike,s també s'està aplicant a Granollers i vol ser una adaptació a ciutats petites i mitjanes del bicing barceloní. Es tracta de bicicletes més rígides que les convencionals que es consideren pràctiques per trams curts. També es previsible la reducció de les gambirotades perquè les peces no poden ser utilitzades en cap altre bicicleta. La regidora de Promoció Econòmica i Medi Ambient de Vic, Mercè Vidal (PSC), considera que utilitzar bicicletes convencionals “més lleugeres” requeriria d'un manteniment que, en canvi, no requereixen aquestes bicicletes que tenen un cost de posada a punt de “pràcticament zero”.
La inversió inicial que té la compra de les bicicletes i les estacions està previst que es financi amb aportacions del Ministeri de Foment i la Diputació de Barcelona. En aquests moments, s'està calculant el cost que tindrà el manteniment de la xarxa que contempla, entre d'altres, el trasllat de les bicicletes a les diferents estacions per evitar que totes quedin acumulades en un mateix punt. Aquesta part del manteniment l'assumirà la Fundació Trueta, amb seu a Vic.
En aquests moments, també s'està definint quin serà el cost que tindrà el servei per a l'usuari. Inicialment és segur que es requerirà d'un carnet amb el dipòsit d'una fiança. El preu que tindrà l'ús s'està concretant però, segons Vidal, seran preus “molt petits” perquè la seva implantació es preveu com un servei que ajudi a millorar la mobilitat de la ciutat.
De moment l'equip de govern no ha fet cap previsió del nombre d'usuaris que pot tenir el servei. L'objectiu passa per millorar l'acceptació que havia tingut l'anterior que es va anomenar Bicivic. Aquest sistema era préstec manual que es feia mitjançant botigues d'esport i bicicletes de la ciutat. Aquest model quedava “molt limitat” perquè quedava limitat als horaris comercials. Aquest nou sistema vol ser “més modern, pràctic i visual”, segons Vidal.
Societat Marc Riera / ACN | Actualitzat el 03/09/2009 a les 07:34h
Vic implantarà un ‘bicing’ similar al de Barcelona
El servei arrencarà amb 15 bicicletes i 6 estacions.
Vic posarà en funcionament el darrer trimestre d'aquest any el nou servei de bicicletes públiques, un bicing molt semblant al que ja funciona a Barcelona (a petita escala). El servei arrencarà “per anar-lo ajustant” amb 15 bicicletes i 6 estacions. Posteriorment està previst que s'ampliï amb 15 bicicletes més i que creixi en el nombre d'estacions.
Inicialment les estacions estaran situades en zones on hi ha implementada zona blava perquè el sistema pel que s'ha optat aprofita els parquímetres per fer la validació i l'autorització de l'ús de les bicicletes. El sistema també té la particularitat que en les bicicletes que s'utilitzaran no es pot punxar la roda, funcionen sense cadena o les peces no es poden utilitzar en altres bicicletes.
Aquest mateix sistema, desenvolupat per l'empresa catalana Urbike,s també s'està aplicant a Granollers i vol ser una adaptació a ciutats petites i mitjanes del bicing barceloní. Es tracta de bicicletes més rígides que les convencionals que es consideren pràctiques per trams curts. També es previsible la reducció de les gambirotades perquè les peces no poden ser utilitzades en cap altre bicicleta. La regidora de Promoció Econòmica i Medi Ambient de Vic, Mercè Vidal (PSC), considera que utilitzar bicicletes convencionals “més lleugeres” requeriria d'un manteniment que, en canvi, no requereixen aquestes bicicletes que tenen un cost de posada a punt de “pràcticament zero”.
La inversió inicial que té la compra de les bicicletes i les estacions està previst que es financi amb aportacions del Ministeri de Foment i la Diputació de Barcelona. En aquests moments, s'està calculant el cost que tindrà el manteniment de la xarxa que contempla, entre d'altres, el trasllat de les bicicletes a les diferents estacions per evitar que totes quedin acumulades en un mateix punt. Aquesta part del manteniment l'assumirà la Fundació Trueta, amb seu a Vic.
En aquests moments, també s'està definint quin serà el cost que tindrà el servei per a l'usuari. Inicialment és segur que es requerirà d'un carnet amb el dipòsit d'una fiança. El preu que tindrà l'ús s'està concretant però, segons Vidal, seran preus “molt petits” perquè la seva implantació es preveu com un servei que ajudi a millorar la mobilitat de la ciutat.
De moment l'equip de govern no ha fet cap previsió del nombre d'usuaris que pot tenir el servei. L'objectiu passa per millorar l'acceptació que havia tingut l'anterior que es va anomenar Bicivic. Aquest sistema era préstec manual que es feia mitjançant botigues d'esport i bicicletes de la ciutat. Aquest model quedava “molt limitat” perquè quedava limitat als horaris comercials. Aquest nou sistema vol ser “més modern, pràctic i visual”, segons Vidal.