Viatgeu sense bitllet?
-
- N9
Viatgeu sense bitllet?
Doncs aquí tenim una nova enquesta podeu contestar sinerament aprofitant l'anonimat.
Evidentment no comptem aquells cops en què es viatja sense bitllet per força major, falta de venda de bitllets o validació a l'estació d'origen.
Evidentment no comptem aquells cops en què es viatja sense bitllet per força major, falta de venda de bitllets o validació a l'estació d'origen.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Viatgeu sense bitllet?
Des de l'administració volem dir que les opinions i accions fetes a títol privat no són les del fòrum i que aquest, per tant, el FTC no se'n fa responsable.
- automotorserie 436
- N7
Si pudiera iría siempre sin billete, pero mi conciencia no me lo permite.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
Jo sempre viatgo amb el bitllet marcat, si bé alguna vegada he fet fran de zona, pagant menys zones de les que faig, per evitar haver de pagar la tira de més per algun viatge puntual fora de zona 1.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Guigui
- Administrador
Qüestió de subconscient
Curiós, el subconscient que ha dut a plantejar la pregunta de l'enquesta en negatiu i no en positiu...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
Jo sempre vaig amb bitllet, però és evident que és perquè vull. Si volgués anar sense bitllet, ho podria fer sense problemes, i comptant les vegades que m'han demenat el bitllet al metro, està claríssim que em sortiria molt però que molt a compte.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N9
En el teu cas la resposta correcta és faig frau de zona, que evidentment no el pots fer quan vas en metro.
oriolp13 wrote:Jo sempre viatgo amb el bitllet marcat, si bé alguna vegada he fet fran de zona, pagant menys zones de les que faig, per evitar haver de pagar la tira de més per algun viatge puntual fora de zona 1.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
És la que he marcatjosep_serre wrote:En el teu cas la resposta correcta és faig frau de zona, que evidentment no el pots fer quan vas en metro.
oriolp13 wrote:Jo sempre viatgo amb el bitllet marcat, si bé alguna vegada he fet fran de zona, pagant menys zones de les que faig, per evitar haver de pagar la tira de més per algun viatge puntual fora de zona 1.
Salutacions,
Oriol
Oriol
-
- N9
Quan tingui un moment faré una valoració dels resultats.
-
- N9
Bé arribats a aquest punt i amb 25 respostes és el moment de fer una valoració dels resultats.
Tenim en aquest moment 17 respostes de persones que paguen sempre bitllet que suposa el 68%, 1 persona que mai paga bitllet que suposa el 4% i 7 persones que realitzen algun tipus de frau parcial o esporàdic que representa el 28%.
Veient els resultats observem que del 32% de les persones que fan frau d'alguna de les maneres possibles, la majoria no el fan quan d'alguna forma hi ha un control que ho impedeix i només una petita minoria ho fa sistemàticament, probablement perquè li surti més a compte pagar una esporàdica multa que pagar bitllet, també es desprén una escassa preocupació per les formes de defraudar doncs el frau que apareix com a majoritari quan es fa és de no portar cap bitllet.
Aquesta enquesta pel fet de fer-se en un fòrum d'aquestes característiques pot fer incrementar el percentatge de persones que habitualment paguen, tot i això cal tenir en compte que cadascú haurà respost sincerament però dintre de la realitat del seu dia a dia, és molt inferior el frau al metro que a Rodalies, i al metro no es pot fer frau de zona, i probablement molts dels desplaçaments habituals dels enquestats siguin d'una zona, malgrat tot pot veure's incrementat el percentatge de defraudadors per un imputable millor coneixement de les formes de fer frau.
Aquesta enquesta estava orientada als mitjans de transport ferroviaris i en principi pensant en la regió metropolitana de Barcelona tot i el trasllat fet pels administradors de subfòrum, el subfòrum on es va col·locar no va ser fruit de l'error ni de la casualitat.
En missatges posteriors es plantejarà un estudi sobre el frau a Rodalies Barcelona i reprendrem la proposta sempre posposada de trobada per realitzar un comptatge de frau.
Tenim en aquest moment 17 respostes de persones que paguen sempre bitllet que suposa el 68%, 1 persona que mai paga bitllet que suposa el 4% i 7 persones que realitzen algun tipus de frau parcial o esporàdic que representa el 28%.
Veient els resultats observem que del 32% de les persones que fan frau d'alguna de les maneres possibles, la majoria no el fan quan d'alguna forma hi ha un control que ho impedeix i només una petita minoria ho fa sistemàticament, probablement perquè li surti més a compte pagar una esporàdica multa que pagar bitllet, també es desprén una escassa preocupació per les formes de defraudar doncs el frau que apareix com a majoritari quan es fa és de no portar cap bitllet.
Aquesta enquesta pel fet de fer-se en un fòrum d'aquestes característiques pot fer incrementar el percentatge de persones que habitualment paguen, tot i això cal tenir en compte que cadascú haurà respost sincerament però dintre de la realitat del seu dia a dia, és molt inferior el frau al metro que a Rodalies, i al metro no es pot fer frau de zona, i probablement molts dels desplaçaments habituals dels enquestats siguin d'una zona, malgrat tot pot veure's incrementat el percentatge de defraudadors per un imputable millor coneixement de les formes de fer frau.
Aquesta enquesta estava orientada als mitjans de transport ferroviaris i en principi pensant en la regió metropolitana de Barcelona tot i el trasllat fet pels administradors de subfòrum, el subfòrum on es va col·locar no va ser fruit de l'error ni de la casualitat.
En missatges posteriors es plantejarà un estudi sobre el frau a Rodalies Barcelona i reprendrem la proposta sempre posposada de trobada per realitzar un comptatge de frau.
Ara que acabo de sortir d'assignatura d'estadística, tú series bon profe
- 593Dromedario
- N6
En qüestió de conclusions, si al FTC hi ha, segons això (clar que amb 25 votants poca cosa fem), un 30% de gent que més o menys sovint cometen frau, m'imagino que el percentatge de no-forarires (o fotracaires) defraudadors deu ser encara superior. Cal que proposi solucions per la crisi?
L'altre dia em vaig trobar en una situació que era com per anar sense bitllet:
Un company i jo entrem a Pg. Gràcia. Paguem, i a radere me'n passa un. A la pre-andana hi havia un segurata, que el va veure i li diu si lleva billete. El noi li diu que no porqué se lo ha olvidado i el segurata li diu: "vale pasa pero ten cuidado no te pillen los revisores!
Per mi, això és incitar a aquella persona a que es coli, ja que si li diuen això un personal de seguretat ja és per flipar...
Un company i jo entrem a Pg. Gràcia. Paguem, i a radere me'n passa un. A la pre-andana hi havia un segurata, que el va veure i li diu si lleva billete. El noi li diu que no porqué se lo ha olvidado i el segurata li diu: "vale pasa pero ten cuidado no te pillen los revisores!
Per mi, això és incitar a aquella persona a que es coli, ja que si li diuen això un personal de seguretat ja és per flipar...
Salutacions,
Oriol
Oriol
- wefer
- Administrador
La propera vegada valdria la pena que et dirigissis a les taquilles i demanessis el full de reclamacions, explicant amb pèls i senyals el que ha passat.oriolp13 wrote:El noi li diu que no porqué se lo ha olvidado i el segurata li diu: "vale pasa pero ten cuidado no te pillen los revisores!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Cert, l'únic que no vaig poder agafar el núm. de vigilant perquè portava la placa identificativa amb el nº girada!wefer wrote:La propera vegada valdria la pena que et dirigissis a les taquilles i demanessis el full de reclamacions, explicant amb pèls i senyals el que ha passat.oriolp13 wrote:El noi li diu que no porqué se lo ha olvidado i el segurata li diu: "vale pasa pero ten cuidado no te pillen los revisores!
Salutacions,
Oriol
Oriol
Mmmm, curiós que tingués la placa girada. Li pot caure el pel si un superior li veu això
-
- N9
En aquesta estació desconec la història des de fa un temps la porta del Punt de control del vestíbul principal està sistemàticament oberta, suposadament aquella porta li correspon estar tancada i que s'obri quan algú no porta títol magnètic però sembla que ningú pot ni vol fer-se'n responsable.
Realment aquest vigilant si no volia complicar-se el que havia d'haver fet era mirar a una altra banda o com a mínim dirigir a la persona a la taquilla i després mirar cap una altra banda, però realment el que li va dir és molt patètic.
Realment aquest vigilant si no volia complicar-se el que havia d'haver fet era mirar a una altra banda o com a mínim dirigir a la persona a la taquilla i després mirar cap una altra banda, però realment el que li va dir és molt patètic.
oriolp13 wrote:L'altre dia em vaig trobar en una situació que era com per anar sense bitllet:
- solde13
- N5
- Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
jo sempre pago bitllet però si tinc un T-10 d'1 zona i vaig a llocs com a passeig de gràcia (que no et demanen el bitllet per sortir) no em molesto a comprar-ne un de 2 zones.
Si els meus pares em pugesin la paga la cosa cambiaria.
Salutacions
Si els meus pares em pugesin la paga la cosa cambiaria.
Salutacions
-
- N9
Recupero aquest fil ara ja amb 33 respostes com veieu els percentatges de quan teníem 25 respostes eren semblants, animo a aquelles persones que pel motiu que sigui no hagin votat que votin.
- Vilarrubla
- N8
Aquí teniu un grup de caradures al facebook
Yo también voy hasta el fin del mundo con una t10 de UNA ZONA
Yo también voy hasta el fin del mundo con una t10 de UNA ZONA
El que trobo dolç a tu t'amargue.