Page 1 of 2
Tram en doble?
Posted: Sunday 13/09/2009 0:38
by ElDesi1994
No se, però podria ser que un tram anés en doble tracció (2 TRAMS Acoplats)? Em sembla que davant tenen una "tapa" on i podria haver-hi un scharfenberg. Algu m'ho podria confirmar?
Foto original:
Foto amb la tapa remarcada:
EDITAT: Faltaven les fotos
Re: Tram en doble?
Posted: Sunday 13/09/2009 1:25
by victorcasta
ElDesi1994 wrote:No se, però podria ser que un tram anés en doble tracció (2 TRAMS Acoplats)? Em sembla que davant tenen una "tapa" on i podria haver-hi un scharfenberg. Algu m'ho podria confirmar?
Sí. Poden circular i han circulat comercialment en doble composició, a més que les andanes estan preparades per a dobles composicions.
Re: Tram en doble?
Posted: Sunday 13/09/2009 3:18
by Lluita1714
Sí, s'ha fet alguns dies especials, només s'ha fet al Trambesòs, tinc entès. Amés, els vehicles són mòduls, per la qual cosa permeten posar més cotxes als tramvies. Un exemple de Citadis amb extra de cotxes es troba a Bourdeaux. Aqui no s'ha fet per falta de demanda.
Re: Tram en doble?
Posted: Sunday 13/09/2009 10:00
by Platanito
I tant que s'ha fet. Es més, aquí teniu una prova:
- dobleTrambesos.JPG (66.37 KiB) Viewed 6906 times
La foto és de la matinada del dia de la Mercé de 2005. Us apropo el que vindria a ser la prova en si mateixa:
- tbMM.JPG (11.81 KiB) Viewed 6905 times
Re: Tram en doble?
Posted: Sunday 13/09/2009 11:06
by madosbahn
El Trambesos va anar en doble durant alguns dies puntuals pel Forum de les Cultures.
Re: Tram en doble?
Posted: Sunday 13/09/2009 13:30
by ElDesi1994
Re: Tram en doble?
Posted: Sunday 13/09/2009 13:30
by Mako448
En canvi,per la celebració del Red Bull Air Race del 2006,que va col.lapsar el trambesòs,tots anaven en simple i amb freqüència de dissabte.
Re: Tram en doble?
Posted: Sunday 13/09/2009 15:55
by Platanito
Mako448 wrote:En canvi,per la celebració del Red Bull Air Race del 2006,que va col.lapsar el trambesòs,tots anaven en simple i amb freqüència de dissabte.
En aquella ocasió la "cagada" no va ser deixar el Tram en simple, sino el fet d'organitzar aquell tipus d'esdeveniment (apologia de la velocitat i del consum irresponsable de carburant, i a més fent malbé la platja per bastir-hi una pista d'aviació innecessària).
Re: Tram en doble?
Posted: Tuesday 15/09/2009 10:29
by wefer
Platanito wrote:apologia de la velocitat i del consum irresponsable de carburant
Era un acte lúdic, com pot ser un castell de focs (apologia de les explosions i el consum irresponsable de pólvora?). La gent, de tant en tant, també té dret a divertir-se i gaudir d'espectacles únics, sense que s'hagi d'acabar el món per això.
I la ficada de pota va ser, òbviament, no posar trams en doble per absorbir l'augment de la demanda.
Re: Tram en doble?
Posted: Tuesday 15/09/2009 12:43
by Trytasa Baldaquino
Platanito wrote: sino el fet d'organitzar aquell tipus d'esdeveniment (apologia de la velocitat i del consum irresponsable de carburant, i a més fent malbé la platja per bastir-hi una pista d'aviació innecessària).
T'has deixat els (...) davant de "tipus d'esdeveniment".
Si comencem a parlar de coses innecessàries...
Re: Tram en doble?
Posted: Tuesday 15/09/2009 19:42
by m.h.t.
No crec que tinguin prous unitats de tramvía per doblar totes les circulacions en un día assenyalat. En l'ocasió del Fòrum 2004, les línies T5 i T6 encara no funcionaven, i es podíen utilitzar els cotxes sobrants per composicions dobles a la T4. Però a día d'avui, amb les 3 línies del Besòs funcionant, suposo que no hi ha prou material mòbil per fer això.
Tot i que a hores punta la T4 se satura molt, sobretot entre "El Maresme" i "Glòries", i alguna doble composició sería d'agraïr.
Re: Tram en doble?
Posted: Tuesday 15/09/2009 20:12
by ferroviario_catalan
m.h.t. wrote:No crec que tinguin prous unitats de tramvía per doblar totes les circulacions en un día assenyalat. En l'ocasió del Fòrum 2004, les línies T5 i T6 encara no funcionaven, i es podíen utilitzar els cotxes sobrants per composicions dobles a la T4. Però a día d'avui, amb les 3 línies del Besòs funcionant, suposo que no hi ha prou material mòbil per fer això.
Tot i que a hores punta la T4 se satura molt, sobretot entre "El Maresme" i "Glòries", i alguna doble composició sería d'agraïr.
Deberian hacer como en las lineas del trambaix, que debido a necesidad de material, está prevista la inminente incorporación de 3 nuevas udades.
Alguna más para la linea del Besòs, no iria nada mal no...
Re: Tram en doble?
Posted: Wednesday 16/09/2009 0:39
by wefer
Algú sap si seria possible posar-hi algun tipus d'unitat sense motor? El típic remolc que havien portat els tramvies tota la vida, vaja. Seria ideal ja que es podria disposar dels remolcs únicament en moments puntuals de gran demanda, i no suposarien el gran sobrecost que implica tota una unitat nova que no és necessària pel dia a dia.
Re: Tram en doble?
Posted: Wednesday 16/09/2009 0:47
by Lluita1714
wefer wrote:Algú sap si seria possible posar-hi algun tipus d'unitat sense motor? El típic remolc que havien portat els tramvies tota la vida, vaja. Seria ideal ja que es podria disposar dels remolcs únicament en moments puntuals de gran demanda, i no suposarien el gran sobrecost que implica tota una unitat nova que no és necessària pel dia a dia.
No sé, però sé que el Citados 302 (Barcelona) es pot convertir en Citadis 402 amb l'afegiment de dos cotxes, com deia anteriorment. Poso la foto d'un Citadis ampliat.
Sèrie més llarga vs. remolc
Posted: Wednesday 16/09/2009 0:50
by Guigui
Però afegir més mòduls al mig és molt més inflexible que tenir remolcs disponibles per a necessitats puntuals.
Re: Sèrie més llarga vs. remolc
Posted: Wednesday 16/09/2009 0:56
by Lluita1714
Guigui wrote:Però afegir més mòduls al mig és molt més inflexible que tenir remolcs disponibles per a necessitats puntuals.
Si el remolc té cabina bé, sinó, el canvi de sentit es torna complicat i molt incòmode (empentant el remolc per maniobrar, cosa que deu ser genial veure, molt ferroviari) o això, o es fa servir en línies circulars, que només tenim el tram entre Montesa i Sant Martí de l'Erm, que tanquen un cercle tancat. Al Trambesòs, les vies no permeten anar de la Gran Via a la Diagonal sense haver de maniobrar a Glòries.
Re: Tram en doble?
Posted: Wednesday 16/09/2009 1:42
by Jordi Freixas
victorcasta wrote:ElDesi1994 wrote:No se, però podria ser que un tram anés en doble tracció (2 TRAMS Acoplats)? Em sembla que davant tenen una "tapa" on i podria haver-hi un scharfenberg. Algu m'ho podria confirmar?
Sí. Poden circular i han circulat comercialment en doble composició, a més que les andanes estan preparades per a dobles composicions.
De totes maneres, jo tenia entès que els Tram disposen d'un sistema de seguretat per minimitzar l'impacte en cas d'atropellaments.
Re: Sèrie més llarga vs. remolc
Posted: Wednesday 16/09/2009 9:35
by wefer
Lluita1714 wrote:Si el remolc té cabina bé,
No té cap secret fer un remolc amb cabina. Si es volgués fer, segur que això no constituiria cap problema.
Push-pull
Posted: Wednesday 16/09/2009 10:01
by Guigui
wefer wrote:No té cap secret fer un remolc amb cabina. Si es volgués fer, segur que això no constituiria cap problema.
I menys pensant en la munió de composicions push-pull de múltiples sèries que corren pel ferrocarril mundial.
Re: Tram en doble?
Posted: Sunday 04/10/2009 21:01
by Albertes
Hola!!! M'estreno en aquest fòrum, fa pocs dies vaig poder veure un tram doble. Al acabar el partit del Barça contra l'Atlètic de Madrid, vaig agafar el tramvia per tornar cap a casa (ja que el metro està tallat...) i vaig veure que el Tram parava molt cap endavant de l'andana, fins que no vaig baixar no vaig veure que eren dues unitats enganxades, així que, en ocasions especials trobo perfecte que es faci.