Es presenta proposta modificació C-58 veïns Ripollet
Posted: Wednesday 16/09/2009 13:03
Política Territorial presenta la proposta de modificació de la C-58 als veïns
El passat dilluns, 7 de setembre, Manel Nadal, secretari general de Mobilitat; Jordi Follia, director general de carreteres i Alexandre Sales, subdirector general de Planificació i Projectes van presentar la proposta de millora de l'autopista C-58, en el tram de Ripollet, a una trentena de veïns i veïnes de la zona. L'acte es va celebrar a la Sala de Plens de l'Ajuntament de Ripollet.
La proposta, presentada pel Departament de Política Territorial, analitza cada zona específicament, per tal de donar resposta a les seves necessitats concretes. Segons els tècnics de la Generalitat, el projecte assoleix els objectius marcats per la Comissió de solucions a la C-58, eliminant la contaminació sonora i l'impacte visual. Aquesta proposta es pot realitzar sense cap tipus d'afectació als edificis situats davant de la C-58. El president de la Comissió, Xavi Peñarando, va convocar una nova reunió per la propera setmana, després de la trobada amb els veïns.
El cobriment
Es proposa la instal·lació d'una estructura de ferro, semicoberta per plaques de metacrilat i un rebaix de 2 metres, al seu pas per Ripollet, del carril de la C-58 que va direcció Barcelona. El cobriment se situarà en tres zones: d'una banda el carril direcció Manresa fins la passarel·la i de l'altra el carril direcció Barcelona (el més proper als pisos) abans i després de la passarel·la.
La Passarel·la
L'actual passarel·la seria substituïda per una de nova construcció de 5 metres d'amplada i 26 de llargària, amb una barana de 2 metres d'alçada, també de ferro i metacrilat. A més, amb el rebaix de 2 metres del carril de l'autopista, l'accés des de l'avinguda de la Creu Roja ja no seria tan pronunciat.
Parc de Can Tiana
Aprofitant el rebaix del carril es refaria el parc, perquè actuï també de pantalla del soroll. A més, es preveu dividir-lo en dos terrasses, unides mitjançant una escala. Gràcies a aquesta distribució, s'aconsegueix reduir de forma important els pendents del parc, que no superaria el 8% d'inclinació, la qual cosa permetria l'accés al parc a tot tipus d'usuaris.
http://ripollet.cat/asp/llistat_noticies.asp?ID=12931
El passat dilluns, 7 de setembre, Manel Nadal, secretari general de Mobilitat; Jordi Follia, director general de carreteres i Alexandre Sales, subdirector general de Planificació i Projectes van presentar la proposta de millora de l'autopista C-58, en el tram de Ripollet, a una trentena de veïns i veïnes de la zona. L'acte es va celebrar a la Sala de Plens de l'Ajuntament de Ripollet.
La proposta, presentada pel Departament de Política Territorial, analitza cada zona específicament, per tal de donar resposta a les seves necessitats concretes. Segons els tècnics de la Generalitat, el projecte assoleix els objectius marcats per la Comissió de solucions a la C-58, eliminant la contaminació sonora i l'impacte visual. Aquesta proposta es pot realitzar sense cap tipus d'afectació als edificis situats davant de la C-58. El president de la Comissió, Xavi Peñarando, va convocar una nova reunió per la propera setmana, després de la trobada amb els veïns.
El cobriment
Es proposa la instal·lació d'una estructura de ferro, semicoberta per plaques de metacrilat i un rebaix de 2 metres, al seu pas per Ripollet, del carril de la C-58 que va direcció Barcelona. El cobriment se situarà en tres zones: d'una banda el carril direcció Manresa fins la passarel·la i de l'altra el carril direcció Barcelona (el més proper als pisos) abans i després de la passarel·la.
La Passarel·la
L'actual passarel·la seria substituïda per una de nova construcció de 5 metres d'amplada i 26 de llargària, amb una barana de 2 metres d'alçada, també de ferro i metacrilat. A més, amb el rebaix de 2 metres del carril de l'autopista, l'accés des de l'avinguda de la Creu Roja ja no seria tan pronunciat.
Parc de Can Tiana
Aprofitant el rebaix del carril es refaria el parc, perquè actuï també de pantalla del soroll. A més, es preveu dividir-lo en dos terrasses, unides mitjançant una escala. Gràcies a aquesta distribució, s'aconsegueix reduir de forma important els pendents del parc, que no superaria el 8% d'inclinació, la qual cosa permetria l'accés al parc a tot tipus d'usuaris.
http://ripollet.cat/asp/llistat_noticies.asp?ID=12931