http://www.elpunt.cat/noticia/article/3 ... utats.html
França autoritzarà els peatges urbans a les grans ciutats
20/09/09 02:49 - efe
El Parlament francès discutirà a partir de la setmana vinent una disposició que autoritzarà que les zones urbanes de més de 300.000 habitants imposin un peatge a l'entrada amb vehicles, com una forma de combatre la saturació dels centres i tots els problemes que això implica. El diari La Tribune va publicar ahir que una esmena presentada pel senador de la majoria conservadora Louis Nègre per autoritzar amb moltes cauteles el peatge té el vistiplau del govern. L'esmena, que s'hauria d'incorporar a una llei sobre la política mediambiental –que es troba en fase de tramitació parlamentària–, estableix que només es podran engegar aquests peatges quan hi estiguin d'acord tots els municipis que integren les aglomeracions urbanes. Caldrà, per garantir-hi «un màxim de transparència», que es faci abans un estudi sobre l'impacte de les restriccions d'entrada. Aquest estudi haurà de recollir totes les alternatives a la circulació existents (metros, autobusos, tramvies...). A més, l'autorització final serà competència del Ministeri de Desenvolupament, el titular del qual és Jean-Louis Borloo.
Peatges urbans a les grans ciutats franceses
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Peatges urbans a les grans ciutats franceses
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Peatges urbans a les grans ciutats franceses
Si han d'estar d'acord tots els municipis de les Agglomérations, pocs peatges penso que s'instal·laran.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Depèn de la ciutat
Tot depèn de qui hi mani. A París sembla més difícil, ja que els pikhets de Neuilly-sur-Seine difícilment s'hi avindrien i muntarien una revolta contra el seu alcalde si hi donés el seu vist i plau. Ara, potser serà més fàcil en ciutats com Marsella, Tolosa i Bordeus.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: Peatges urbans a les grans ciutats franceses
A Tolosa impossible, el VAL serà totalment incapaç d'absorbir la demanda i la caòtica xarxa d'autobusos dubto que se'n pugui sortir.
And now for something completely different...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tolosa
Depèn d'on posin el perímetre. Si el situen just als boulevards que voregen el centre històric, no crec que hi hagués massa problemes, tot i que dubto que valgui la pena delimitar un perímetre tan petit. O sí, si es tracta de permetre-hi el trànsit fluid dels autobusos i vianants.Tony M. Nyphot wrote:A Tolosa impossible, el VAL serà totalment incapaç d'absorbir la demanda i la caòtica xarxa d'autobusos dubto que se'n pugui sortir.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: Peatges urbans a les grans ciutats franceses
El lloc on s'hauria de posar pel sud és Balma Gramont, que per alguna cosa s'hi ha fet un immens aparcament per a turismes i una gran estació d'autobusos de connexió amb la perifèria.
Ara bé, amb els trens de joguina del VAL si l'estació intermodal s'explotés al màxim la línia A estaria permanentment saturada, ja avui és un problema l'hora punta amb tren cada 80 segons precisament perquè amb 120 places per tren no es poden fer miracles i falta parc mòbil per a les dobles composicions tot i estar les estacions preparades.
Ara bé, amb els trens de joguina del VAL si l'estació intermodal s'explotés al màxim la línia A estaria permanentment saturada, ja avui és un problema l'hora punta amb tren cada 80 segons precisament perquè amb 120 places per tren no es poden fer miracles i falta parc mòbil per a les dobles composicions tot i estar les estacions preparades.
And now for something completely different...