Page 1 of 1

estación de Horta L5

Posted: Saturday 03/10/2009 16:56
by automotorserie 436
Desde la reobertura del tramo Vilapicina-Horta los trenes ya no utilizan la cola de maniobras, la propia vía de llegada a Horta desde Vilapicina se utiliza para invertir la marcha y salir hacia Vilapicina, lo que genera un efecto acordeón y detención sistemática de los trenes en dirección Horta en especial los laborables en hora punta, en ocasiones la sucesión de paradas largas en las estaciones empieza en hospital de Sant Pau.
Supongo que los responsables de TMB tomarán alguna medida, pues para los pasajeros que van en esa dirección en hora punta es una auténtica tortura, en ocasiones los 13 minutos que se invierten por ejemplo de Diagonal a Horta se transforman en 24 minutos.

Por otro lado comentar que Horta ha sido final de línea desde el año 1970 si no estoy equivocado, categoría que pronto va a perder y que los bares de las cercanías de la estación lo notarán, pues dejaran de ingresar los dineritos de los cafelitos, bocatas y demás de los empleados.
Y por supuesto, los usuarios gozaremos por fin de un mejor servicio con la ampliación a Vall d'Hebró, lo que significará así mismo que el bus barri 112 no irá colapsado como va a día de hoy.

Re: estación de Horta L5

Posted: Saturday 03/10/2009 17:16
by metring
¿? Perderán dinero los de los bares? Hombre, igual por parte de trabajadores del metro si, pero quien tenga que bajar en Horta...

Re: estación de Horta L5

Posted: Saturday 03/10/2009 17:20
by victorcasta
Sólo se usa una misma vía? Como en Horta no hay una aguja bretelle de entrada, que permitiría hacer lo que se hace en Trinitat Nova L3, habría que poner el sistema que se usa en L1, que cuando llega el tren ya esté un motorista en la cola esperando para entrar en cabina y marchar, y mientras se va este tren y entra el siguiente, el otro motorista se recorre el andén... Aunque me imagino que será algo provisional y mientras esté cortada la L5 entre Collblanc y Can Boixeres...

Solucions fàcils

Posted: Saturday 03/10/2009 17:56
by Guigui
Però igualment, estem parlant d'un mes en ple any laboral i, havent-hi solucions prou fàcils a mà, no té cap sentit deixar-les de banda.

Re: estación de Horta L5

Posted: Saturday 03/10/2009 18:10
by victorcasta
M'imagino que canviar els torns en la operació habitual a L5 a una operació amb decalatge a Horta deu ser un mal de cap organitzatiu per a quelcom provisional...

Quins problemes?

Posted: Saturday 03/10/2009 18:19
by Guigui
Considerant els torns que han saltat pel tall entre Can Boixeres i Collblanc, no crec que sigui un problema numèric. I una petita formació amb la deguda antelació, sabent que aquesta situació acabaria produint-se, tampoc crec que costi massa.

O potser ho deies tot de broma?

Re: estación de Horta L5

Posted: Saturday 03/10/2009 18:31
by victorcasta
No, ho deia seriosament, però tot basant-me en una suposició...

Re: estación de Horta L5

Posted: Sunday 04/10/2009 10:01
by UT596001
victorcasta wrote:habría que poner el sistema que se usa en L1, que cuando llega el tren ya esté un motorista en la cola esperando para entrar en cabina y marchar, y mientras se va este tren y entra el siguiente, el otro motorista se recorre el andén... Aunque me imagino que será algo provisional y mientras esté cortada la L5 entre Collblanc y Can Boixeres...
L'únic cop que he anat a Horta últimament es feia tal com deies.

Re: estación de Horta L5

Posted: Sunday 04/10/2009 10:06
by El LLOP
el decalatge es va deixar de fer a la L1 des que es va implantar el NMO (nou model organitzatiu) ja que des del punt de vista organitzatiu era un malson, ja que l'ordinador hagués d'haver imprimit servei de dues pàgines per a cada agent. A Horta hi han equips de maniobrers que realitzen la maniobra en comtes del motorista i així aquest es canvia de tester mentre el tren es belluga (com es fa des de molt de temps). El que passa es que si no es pot fer servir la maniobra, Horta es un coll d'ampolla i per molt ràpid que es faci, sempre es fa caravana. No obstant, la maniobra ha tornat a entrar en servei aquest divendres passat, per la qual cosa crec que la propera setmana la cosa millorarà.

Re: estación de Horta L5

Posted: Sunday 04/10/2009 10:35
by 122-042-132
Només comentar que Horta és cap de línia des de l'any 1967, quan és va obrir el primer tram, com a línia II, des de Sagrera, primer fins a Vilapicina (1959) i desprès fins a Horta (1967). Salut

Re: estación de Horta L5

Posted: Tuesday 06/10/2009 4:18
by sortrens
Aviat aquesta estació deixarà de ser el Final! :plas

Re: estación de Horta L5

Posted: Tuesday 06/10/2009 21:21
by tintin
Per una part està molt bé, però per una altra el metro potser vindrà una mica plè, sobretot pel migdia.

Re: estación de Horta L5

Posted: Wednesday 07/10/2009 9:39
by Trytasa Baldaquino
Mentre no s'arregli el laberint de l'accés pel carrer Lisboa, aquesta estació estarà marcada per la xapussa i l'estupidesa dels enginyers que la van reformar. :emprenyat :emprenyat