Propostes de transports a Sant Adrià del Besòs
Posted: Wednesday 14/10/2009 15:55
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... iutat.html
L'Ajuntament de Sant Adrià proposa cobrir la ronda Litoral i desplaçar la via del tren al centre de la ciutat
Són algunes de les al·legacions presentades al pla territorial metropolità
14/10/09 02:00 - Sant Adrià de Besòs - jose g. navarro
Cobrir totalment o parcialment el tram de ronda Litoral que passa per Sant Adrià, desplaçar cap al centre de la ciutat la via del tren que ara es desvia cap a la façana marítima i considerar l'autopista C-31 com a via urbana com a pas previ al soterrament com a solució final són algunes de les peticions que en forma d'al·legacions ha fet arribar l'Ajuntament adrianenc a la Generalitat de Catalunya perquè es tinguin en compte quan es redacti el pla territorial metropolità de Barcelona.
Les al·legacions aprovades per l'Ajuntament adrianenc raonen que la ronda Litoral és una via de gran densitat de trànsit que en part del seu recorregut i per minimitzar el seu impacte es presenta semicoberta. Com que a Sant Adrià aquesta infraestructura fa el seu recorregut a cel obert, «esdevenint un agent de contaminació i de divisió física del municipi», el consistori proposa l'estudi i l'execució d'un projecte de cobertura parcial de la via, tal com passa en altres punts, en què circula sota rasant, un fet que afavoreix la possibilitat d'executar les obres de cobriment. L'administració local també vol promoure la instal·lació de pantalles antisoroll per corregir la incidència acústica de la ronda allà on la seva cobertura no sigui tècnicament possible.
Pel que fa a l'altra autopista que travessa la vila, l'autopista C-31, el municipi reitera la seva posició de què esdevingui una via ràpida a l'estil del que és aquesta mateixa autopista quan arriba a Barcelona. D'aquesta manera, quan la C-31 sigui posteriorment qualificada com a via ràpida de caràcter urbà, la barrera física que suposa l'actual traçat desapareixerà amb el soterrament com a solució final. De no ser així, i en el supòsit que l'actuació final fos el pas de l'autopista a cota de carrer, això representaria per a l'Ajuntament «una barrera pitjor per a la ciutat que la que hi ha ara». A banda de defensar el soterrament de la C-31, i mentre això no passi, el consistori exigeix la col·locació de pantalles antisoroll que millorin la qualitat de vida dels ciutadans que viuen al costat.
El tren, pel centre
Les infraestructures de transport públic també centren bona part de les al·legacions adrianenques a aquest gran planejament metropolità. Pel que al servei de Rodalies Renfe, Sant Adrià diu que cal eliminar la línia actual des del nou traçat en direcció a Badalona, considerant bo incorporar una estació a l'entorn del carrer de Guipúscoa per tal que la línia discorri pel centre de la vila i no es desviï com ara per la façana marítima. Quant al servei de Ferrocarrils de la Generalitat, es creu convenient situar una altra estació al marge dret, concretament sobre el carrer de Cristòfol de Moure, per connectar amb el tramvia. Precisament, aquesta xarxa també és susceptible de ser ampliada per l'Ajuntament. En primer lloc, es proposa perllongar la línia T4 fins a Montgat, seguint el traçat actual del tren o aprofitant part del traçat de la línia T6, que ara acaba a la parada badalonina de Gorg. En segon lloc, es reclama fer un nou ramal de tramvia fins a la Sagrera, que d'una banda connecti aquest barri i la Verneda amb la Via Trajana, el polígon industrial de Monsolís, el barri del Besòs i el de la Mina i, d'altra banda, que uneixi el barri marítim de Sant Adrià amb la nova façana marítima, el port urbà, la rambla de Badalona i el sector de la Unió Vidriera fins arribar al centre de Montgat. Aquesta nova línia està justificada segons l'Ajuntament per l'augment de població a l'àrea d'influència que s'experimentarà en els propers anys segons el desenvolupament de projectes urbanístics com ara el front marítim, el barri de la Mina i del Besòs i Via Trajana.
Per últim, el consistori creu que cal reconèixer l'àmbit del riu Besòs com a espai de protecció especial pel seu interès natural i agrari i deixar de considerar com estratègica la transformació del sector industrial del Sot, ja que té la voluntat de continuar sent industrial.
L'Ajuntament de Sant Adrià proposa cobrir la ronda Litoral i desplaçar la via del tren al centre de la ciutat
Són algunes de les al·legacions presentades al pla territorial metropolità
14/10/09 02:00 - Sant Adrià de Besòs - jose g. navarro
Cobrir totalment o parcialment el tram de ronda Litoral que passa per Sant Adrià, desplaçar cap al centre de la ciutat la via del tren que ara es desvia cap a la façana marítima i considerar l'autopista C-31 com a via urbana com a pas previ al soterrament com a solució final són algunes de les peticions que en forma d'al·legacions ha fet arribar l'Ajuntament adrianenc a la Generalitat de Catalunya perquè es tinguin en compte quan es redacti el pla territorial metropolità de Barcelona.
Les al·legacions aprovades per l'Ajuntament adrianenc raonen que la ronda Litoral és una via de gran densitat de trànsit que en part del seu recorregut i per minimitzar el seu impacte es presenta semicoberta. Com que a Sant Adrià aquesta infraestructura fa el seu recorregut a cel obert, «esdevenint un agent de contaminació i de divisió física del municipi», el consistori proposa l'estudi i l'execució d'un projecte de cobertura parcial de la via, tal com passa en altres punts, en què circula sota rasant, un fet que afavoreix la possibilitat d'executar les obres de cobriment. L'administració local també vol promoure la instal·lació de pantalles antisoroll per corregir la incidència acústica de la ronda allà on la seva cobertura no sigui tècnicament possible.
Pel que fa a l'altra autopista que travessa la vila, l'autopista C-31, el municipi reitera la seva posició de què esdevingui una via ràpida a l'estil del que és aquesta mateixa autopista quan arriba a Barcelona. D'aquesta manera, quan la C-31 sigui posteriorment qualificada com a via ràpida de caràcter urbà, la barrera física que suposa l'actual traçat desapareixerà amb el soterrament com a solució final. De no ser així, i en el supòsit que l'actuació final fos el pas de l'autopista a cota de carrer, això representaria per a l'Ajuntament «una barrera pitjor per a la ciutat que la que hi ha ara». A banda de defensar el soterrament de la C-31, i mentre això no passi, el consistori exigeix la col·locació de pantalles antisoroll que millorin la qualitat de vida dels ciutadans que viuen al costat.
El tren, pel centre
Les infraestructures de transport públic també centren bona part de les al·legacions adrianenques a aquest gran planejament metropolità. Pel que al servei de Rodalies Renfe, Sant Adrià diu que cal eliminar la línia actual des del nou traçat en direcció a Badalona, considerant bo incorporar una estació a l'entorn del carrer de Guipúscoa per tal que la línia discorri pel centre de la vila i no es desviï com ara per la façana marítima. Quant al servei de Ferrocarrils de la Generalitat, es creu convenient situar una altra estació al marge dret, concretament sobre el carrer de Cristòfol de Moure, per connectar amb el tramvia. Precisament, aquesta xarxa també és susceptible de ser ampliada per l'Ajuntament. En primer lloc, es proposa perllongar la línia T4 fins a Montgat, seguint el traçat actual del tren o aprofitant part del traçat de la línia T6, que ara acaba a la parada badalonina de Gorg. En segon lloc, es reclama fer un nou ramal de tramvia fins a la Sagrera, que d'una banda connecti aquest barri i la Verneda amb la Via Trajana, el polígon industrial de Monsolís, el barri del Besòs i el de la Mina i, d'altra banda, que uneixi el barri marítim de Sant Adrià amb la nova façana marítima, el port urbà, la rambla de Badalona i el sector de la Unió Vidriera fins arribar al centre de Montgat. Aquesta nova línia està justificada segons l'Ajuntament per l'augment de població a l'àrea d'influència que s'experimentarà en els propers anys segons el desenvolupament de projectes urbanístics com ara el front marítim, el barri de la Mina i del Besòs i Via Trajana.
Per últim, el consistori creu que cal reconèixer l'àmbit del riu Besòs com a espai de protecció especial pel seu interès natural i agrari i deixar de considerar com estratègica la transformació del sector industrial del Sot, ja que té la voluntat de continuar sent industrial.